Jump to content

Wachtlijst ICSI & PGD 2013

Recommended Posts

Posted

Hoi

We hebben eind oktober 2012 gehoord dat M'stricht klaar was met de test (ivcm chromosoomafwijking bij mijn vriend) en begin november vertelde het UMC dat we 6e zijn op de wachtlijst wat vlgns hen inhoudt dat we zomer 2013 ad beurt zijn. Dit is ook afhankelijk of er stellen zijn die afvallen (dan zijn we eerder ad beurt) of dat er stellen in aanmerking komen voor een herhaalbehandeling (dan zijn we later ad beurt). Hoe is dit bij andere gegaan? Ik merk nu dat ik soms denk; goh, de feestdagen zijn voorbij en november is ook al weer zo'ń 3 mnd geleden. Maar ja, die zomer die duurt ook nog wel even......kregen we maar dat telefoontrje dat we ad beurt zijn....

• Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi J79,

Wat fijn dat jullie bijna aan de beurt zijn! Ik ken het gevoel precies, het wachten, het aftellen, nog s mailen, nog s bellen etc. Wij hebben bijna 4 jaar moeten wachten (eerste bezoek huisarts tot eerste behandeling). Heel onwerkelijk als het dan ineens zover is, superspannend. Ik begrijp dat jullie de behandeling in Utrecht ondergaan? Wil jullie heel veel succes wensen en hopelijk gaat t nu net zo snel als bij ons!

Veel geluk!

groetjes,

Anne

Posted

Hi Anne,

Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap. Als ik jullie 'tijdspad' lees mogen wij niet mopperen met onze 2 jaar tot nu toe. Geniet van je zwangerschap!

Posted

Hoi j79

eindelijk iemand op een forum die in hetzelfde schuitje zit.

Wij hebben ook in november te horen gekregen dat we van de zomer aan de beurt zijn... Wij zijn vorig jaar achter de chromosoomafwijking gekomen toen op de 20 weken echo een afwijking te zien was hier op zijn we met 24 weken bevallen en nu maar hopen dat de dagen snel voorbij gaan zodat het snel zomer mag gaan worden kan ook niet wachten op de dag dat er post is met de 1e afspraak

Groetjes

• 1 month later...
Posted

Hallo Allemaal!

Wij hebben vorige week gehoord dat ze klaar zijn met het laboratorium onderzoek. Wij staan nu op de wachtlijst in umc utrecht en zullen hoogst waarschijnlijk in

juni geholpen worden, ik krijg hier deze week meer informatie over.

Het lijkt mij leuk om wat ervaring uit te wisselen en te mailen.

groetjes

• 2 weeks later...
Posted

Ik zit in het traject.

Wij hebben in Juli 2012 te horen gekregen dat we 7e op de wachtlijst waren.

In November 2012 hebben we een brief gekregen met de te verwachten week. Dat is voor ons week 11/12 van 2013 geworden.

In Januarie hadden we een gesprek met uitleg over de medicatie en wanneer dat gespoten moest worden.

In week 6 gestart met de pil

Op 18 Februari gestart met decapeptyl , dat is om je eigen cyclus rustig te houden

Op 1 Maart een uitgangsecho.

Op 4 Maart gestart met gonal -f is om de follikel groei te stimuleren.

Op 11 maart 1e echo. Toen verschillende follikels van 10 mm

Op 14 Maart een 2e echo Daarin werd duidelijk dt we aan de punctiecriteria voldeden , dat betekent 4 follikels van tenminste 17-18 mm.

Op 14 Maart in de avond pregnyl gespoten ( om de eitjes te laten loskomen)

Gisteren de punctie gehad. Ca 20 follikels waaruit 13 eicellen zijn gepuncteerd.

Dinsdag as horen we of er bevruchte eicellen zijn

Zo ja dan horen we op woensdag of er gezonde eicellen zijn

Als dat zo is dan is woensdagmiddag de terugplaatsing.

Ik heb zelf het hele traject de instelling gehad van we worden niet zwanger. DE kansen zijn klein. Stap voor stap en dan zien we wel verder

Posted

Hoi,

Zit niet heel vaak op het forum maar ben, nu ik je berichtje lees, wel benieuwd of het tot een terugplaatsing gekomen is. Ik hoop van wel en duim voor jullie voor de volgende stap!

Posted

Hoi dames,

Inderdaad eindelijk een onderwerp over het wachten op de wachtlijst.

Wij zitten ook in dit schuitje. Mijn vriend heeft een BRCA-1 mutatie.

Een week geleden gehoord dat de test in Maastricht klaar is en dat we op

de wachtlijst staan. We zijn eind dit jaar aan de beurt.

Kan nog iets in of zelfs uitlopen.

We hadden gehoopt dat het sneller zou zijn. Maar helaas.

Vorig jaar had onze arts in het UMC gezegd dat we ongeveer een jaar

na het gesprek in Maastricht aan de beurt konden zijn. Dat zou dan september dit jaar worden.

Hoe eerder hoe beter natuurlijk! Ben een beetje ongeduldig denk ik.

Heb ook nog steeds af en toe moeite om het te accepteren.

Liefs, Debby

Posted

Het UMC Utrecht heeft mij begin maart laten weten dat wij eind maart een brief krijgen met het hele schema. Dus ik zit met spanning

bij de brievenbus deze week :)

Tja... elke stap is weer een stap. We zijn waarschijnlijk in juni/juli aan de beurt, maar het is natuurlijk altijd afwachten hoe het loopt.

@debby heb jij al contact gehad met het UMC om te vragen hoelang het ongeveer duurt? De wachttijden zijn namelijk beschikbaar.

@meisje1977 hoe gaat het nu met jou?

Posted

Wij zijn inmiddels na twee icsi behandelingen overgestapt naar belgie (dr valkenburg, leuven) en hebben daar twee weken geleden een intake gehad waarbij ons icsi-pgd is geadviseerd ogv een chromosomenonderzoek dat al in NL had plaatsgevonden (in relatie tot meerdere miskramen). In belgie zijn de wachtlijsten beduidend korter voor icsi-pgd. Omdat we nog wachten op een aantal aanvullende onderzoeken zijn we "pas" in juni aan de beurt. Waren die resultaten er al geweest dan waren we in mei al aan de beurt geweest. Ze doen in leuven 1 week in de maand pgd. Wellicht ook een optie voor stellen die nu heel lang moeten wachten in NL.

Posted

Hoi Saskia,

Via het internet portaal mocht ik 2 weken geleden vragen hoe het met de wachtlijst staat.

Ik kreeg het antwoord van de PGD-planner dat we 'eind 2013' aan de beurt zijn.

Het kan een beetje in- of uitlopen zei ze. Dus ben niet veel wijzer geworden.

Moet ik het anders aanpakken?

Heb wel het idee dat de wachtlijst langer is geworden. Ze zeiden altijd 6 maanden.

Wij zitten nu op 9 maanden. Baal er gewoon van.

Wat spannend voor jullie! Hoop dat de postbode gauw de brief brengt.

Vanaf wanneer staan jullie op de lijst?

Groetjes

Posted

Sorry meiden,

Ik dacht dat er niet op mijn berichten werd gereageerd.

Heb dus even niet gekeken.

Er is een terugplaatsing

Van de 13 eicellen waren er 8 bevrucht.

Daarvan waren er 2 gezond. 1 is teruggeplaatst , 1 is de vriezer in gegegaan

Woensdag 3 April is de test dag

Spanning gaat wel meer en meer oplopen

Posted

Wat spannend meisje1977!!

Zoiets zwaars als dit moet beloond worden.

Ik ben heel benieuwd! duimen!!

Saskia, klopt het nou dat jullie van maart tot juni/juli

op de wachtlijst staan? Kort! Of begrijp ik het verkeerd?

Ik ga iig deze week utrecht eens bellen.

Kijken of ik iets meer info kan krijgen.

Liefs!

Posted

Hoi,

Wat een spannende tijden allemaal!!!

Wij kregen op 14 feb.toch nog valentijn-post van...het UMC. Dat we dus ad beurt waren. Kregen we eind januari nog te horen dat er niets veranderd was, kregen we nu ineens post dat er plek was. Dus voor de rest op de wachtlijst, blijf hopen! Er kunnen dus altijd mensen uitvallen (al hoop je dat voor die betreffende stellen ook weer niet). Net begonnen met prikken ed. Dus voor ons ook spannende tijden. Wel heel fijn om te lezen dat er 2 gezonden embryo's gevonden zijn. Dat is nml nog altijd mn grootste angst, dat het dus niet eens tot een terugplaatsing komt.....

Meisje1977, ik zal voor je duimen morgen!

Posted

@debby85 wij zijn al 2,5 jaar bezig. Begin januari belden wij op naar umc maastricht en konden ze ons niks vertellen. Ja, ze konden zeggen dat we okt/nov aan de beurt zouden zijn. Echter begin maart kreeg ik opeens een e-mail dat alles was afgerond in Maastricht. Ze hebben ons toen (2011) verteld dat wij binnen 3 maanden aan de beurt zouden zijn. Nu heb ik begrepen dat het wel iets langer duurt ivm wachtlijst. Ik heb midden maart te horen gekregen dat wij juni/juli aan de beurt zijn. Ik zou eind maart het rooster + afspraak krijgen per post, echter niks gekregen. Dus gisteren weer een mail erachteraan gestuurd. Ik zou als ik jou was gewoon bellen of mailen. Je kan ook via cliëntenportaal (umcu) een bericht sturen. Ze antwoorden vrij snel. Grappig dat je ook naar utrecht gaat, misschien dat we elkaar nog wel tegen komen :)

• 3 weeks later...
Posted

Hoi hoi,

Nou ik heb eindelijk antwoord op mijn vragen via het patientenportaal gekregen.

December 2013 wordt het toch echt tot nu toe.

Dus we wachten rustig af.

Jij inmiddels al wat gehoord Saskia?

Groetjes

Posted

Hoi debby,

Ik heb 4 juni het eerste gesprek en ik weet dat in juli alles gaat plaatsvinden (punctie+terugplaatsing).

Nu nog aan het wachten op de officiele brief, want die laat al een maand op zich wachten.

Irritant dat jij nog zo lang moet wachten! Maar je krijgt er (als het goed is) iets moois voor terug!

groetjes

Posted

Oh spannend Saskia! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Hou je ons op de hoogte?

Idd erg lang wachten helaas. Ik kan ook niet wachten.

Groetjes

Posted

Hallo.

Ik wilde graag wat vragen, ivm brca1-gen waar ik mee belast ben gaan wij ook voor PGD,wij kunnen binnen kort voor een intake gesprek naar het ziekenhuis in Maastricht,nu heb ik mijn verzekering Menzis op gebeld hoe het zit met de vergoeding,bij menzis wisten ze niks van Pgd maar ze wilde voor mij uitzoeken hoe dit zat, nu vertelde ze mij dat de ivf en het intake gesprek vergoed worden,maar de pgd zelf niet en dat mij dit tussen de 6000 en 7000 euro kost:mad: helaas kon ik vandaag geen contact opnemen met maastricht{ ze waren gesloten} dus heb ik contact opgenomen met mijn eigen ziekenhuis en zij vertellend mij dat dit ws wel vergoed word,nu ga ik woensdag weer proberen om naar Maastricht te bellen, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?? pff ben best geschroken van deze hoge kosten.

Posted

Hallo dames!

@kimberly:bij ons wordt alles gewoon vergoed. Ik ben drager van het brca2-gen en ik ben doorverwezen door het erasmus mc naar het AZM.

Ik heb net mijn injectie pregnyl gezet! ! Spannend! Vandaag zagen ze 10 eitjes zitten, , woensdag heb ik de punctie. Helaas zit er vocht in mijn baarmoeder en blijkt mijn slijmvlies niet dik genoeg te zijn. De vraag is dus of ze al een embryo terug gaan plaatsen. Zo niet, dan worden ze ingevroren voordat ze geselecteerd worden. Ik hoop zo dat mijn baarmoeder mee gaat werken de komende dagen.

Wat betreft de wachtlijst, ik ben 2, 5 jaar geleden voor het eerst op gesprek geweest bij de klinisch geneticus van het azm. Ik heb er toen voor gekozen om eerst mijn borsten preventief te laten verwijderen. Een half jaar geleden heeft mijn familie bloed laten prikken en in februari hoorde ik dat we in april aan de beurt waren. Ik hoop zo dat het gaat lukken! Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel aan de beurt zijn dames!!

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Posted

Hallo Maart, wat spannend allemaal voor jou, ik hoop echt dat het voor je gaat lukken nu...... Mag ik vragen bij wel zorgverzekering jij zit?, ik zal het ook erg raar vinden als ik alles moest betalen.

Ik heb ook mijn borsten preventief laten verwijderen. we hebben op 6 mei de eerste intake gesprek in het azm, spannend!

Posted

Hoi Kimberly, Ik ben verzekerd bij het VGZ. Het lijkt me toch wel erg raar dat het niet vergoed zou worden. Ivf wordt sowieso vergoed, 3 pogingen. Dat wil zeggen 3 puncties. Mocht je uit 1 punctie meerdere embryo's overhouden, dan worden die ingevroren en later terug gezet. Tegenwoordig mogen ze nog maar 1 embryo terug zetten, tenzij je ouder bent dan 38 of wanneer je bezig bent met je 3e (laatste) punctie.

Ik voel me op het moment net een bol.com! Er gebeurt van alles in mijn buik. Vannacht wel gedroomd over de punctie morgen, ik hoop dat het niet al te pijnlijk is. Ik heb een hotel geboekt in Maastricht, dan kunnen we morgen rustig aan doen.

Waar heb jij je borstoperatie laten doen? Ik in het erasmus. Ik heb gekozen voor de DIEP. Ze hebben 2 weken geleden mijn tepels getatoeëerd, ik moet nog een paar keer terug.

Heel veel succes 6 mei! Met welke arts heb je een afspraak?

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Posted

Hoi Kimberly,

Over de vergoeding zou ik me geen zorgen maken. De PGD behandeling zelf wordt vergoed door het AZM, zij krijgen jaarlijks subsidie hiervoor en uit dit potje 'betalen' zij de PGD behandelingen. De zorgverzekering vergoedt de IVF of ICSI behandeling. Vaak kennen ze bij de zorgverzekering PGD niet eens (net als veel artsen en huisartsen) en dat maakt het voor ons verwarrend omdat ze dan aangeven dat we de PGD behandeling uit eigen zak moeten betalen, dit is dus puur onwetendheid van hun kant. Het enige wat je waarschijnlijk wel betaald is je volledige eigen bijdrage, het AZM stuurt bijv. de rekening voor het bloedonderzoek naar de zorgverzekering en dit gaat dan weer van je eigen bijdrage af.

Fijn dat je binnenkort op intake mag, alvast heel veel succes!

grt.

Anne

Posted

Hallo Maart,

Ja het zal idd heel raar zijn als het niet word vergoed door Menzis, Idd vertelde ze mij dat 3 pogingen van de ivf wel worden vergoed,maar dat de pgd voor eiegen rekening is 6000 tot 7000 euro, ik schrok natuurlijk heel erg gisteren,ik dacht alles is nu zo ver rond en nu zal dit er nog bij komen,ik bel morgen naar het AZM.

Ik ben in 2008 geopereerd in het AVL in Amsterdam en preventieve operatie met directe reconstructie van silliconen,mij eigen tepels heb ik kunnen behouden door tepelbanking.

Wij gaan dus 6 mei naar Maastricht en hebben ook een hotel geboekt voor een paar dagen, we moet dik 400 km rijden.

De arts bij wie we moeten zijn is DR. Y.Arens.

Ik wil je heel veel succes wensen in het ziekenhuis, ben heel benieuwd hoe het gaat,ik zal het lezen hier.

liefs Kimberly.

Posted

Hallo Anne82,

Klopt toen ik belde met menzis moest ik eerst uitleggen van pgd is,ik bel morgen nog even met het ziekenhuis,maar het zou idd wel raar zijn als het niet word vergoed.

Lees nu dat jij zwanger bent via de pgd,wat goed nieuws en fijn om te lezen,gefeliciteerd.

liefs Kimberly