Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Eef, van harte gefeliciteerd met Y.ente! Alweer 1 jaar oud, wat gaat de tijd hard zeg, mijn lieve hemel. Maak er een leuke dag van!!

Net terug uit het zkh, ik blijk chronische hyperventilatie te hebben.. :(:(

Wat zei ik? Heel vaak het geval, heb je het zelf niet door. Balen zeg sterkte. Al bij de oncoloog geweest ook?

Geplaatst

hoi allemaal, ik zou mij ook graag aansluiten bij dit wachtbankje. Ik had dit forum niet zien staan, waardoor ik een wachtbankje voor maart had aangemaakt. Nu lukt het alleen niet om dit te verwijderen. Iemand een idee hoe dit moet?

Ik had net een heel verhaal getypt over ons traject, maar helaas heeft hij deze niet gepost. (Normaal ben ik best handig met computers, maar vandaag even niet :-) ). Dus daarom hier maar de korte versie:

augustus 2012: 1e ICSI-traject, helaas voortijdig moeten stoppen ivm overstimulatie

december 2012: 2x ICSI-traject (officieel dus de 1e), clomid-schema, met als resultaat zes onrijpe eicellen. Hiervan zijn er twee doorgerijpt in het lab, waar uiteindelijk 1 embryo uitgekomen is. TP gehad, helaas vrij snel ongesteld geworden.

Sinds deze week ben ik weer bezig met de pil. We volgen nu weer het eerste schema maar dan met een lagere dosering hormonen om overstimulatie te voorkomen. Ik moet wel zeggen dat ik het heel spannend vind deze keer. Ik hoop echt niet meer overstimulatie te krijgen. Verder is deze keer ook iets anders dan de eerste keer, want ik moet nu menopur en decapeptyl gebruiken. De eerste keer was dat gonal-f en lucrin. Iemand trouwens enig idee of dit erg een verschil maakt?

Dat dit maar een groen bankje mag worden.

Geplaatst

Welkom Lisa! Wat balen dat de eerste 2 pogingen zijn mislukt! Hopelijk is driemaal scheepsrecht voor jou! Logisch dat je het spannend vindt, de eerste pogingen zijn nou niet gelopen zoals je had gehoopt. Wanneer zet je de eerste spuit?

Wat betreft de medicatie heb ik geen idee, ga voor de 3e keer deca en gonal gebruiken.

Geplaatst

Lisa, welkom hier. Wat rot dat de eerste 2 pogingen (officieel gelukkig maar 1) niet gelukt zijn. Maar maart wordt gewoon een heel mooi bankje!

Bedankt voor de felicitaties. Yente is inderdaad gisteren 1 jaar geworden. We vieren het dit weekend, dus zal wel lekker druk worden.

Ze snapt er natuurlijk nog geen bal van.

Gisteren ook de eindscan van haar helmpje gehad en we zijn er nu officieel van af. Dus dat was een mooi verjaardagscadeautje!

Geplaatst

@ Lisa: welkom op het maart bankje en laten we hopen dat 3maal inderdaad scheepsrecht is voor je!

Is je andere maart topic al verwijderd? Zo niet, dan kan je Jeroen een post sturen (topic ergens onderaan het forum) om te vragen of hij het kan verwijderen.

Wat betreft je vragen over medicatie - ik kan je ook geen antwoord geven. Mijn 1e ICSI had ik Gonal, Cetrotide en Ovitrelle geloof ik. Nu weer hetzelde, alleen ipv Ovitrelle Pregnyl (waar ik het verschil tussen eigenlijk niet goed weet, dus als iemand van jullie dat toevallig weet?)...

Hoe ziet je schema er dan nu verder ongeveer uit?

Eef- fijn van het helmpje van Yente. Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de cadeautjes die ze gehad heeft (hihi, kan ik misschien nog wat inspiratie opdoen ;-))...

Poezebeest - heb 2 van die autootjes van toettoet - die vind ik inderdaad erg leuk haha, maar Levi doet er eigenlijk niet zoveel mee? Is vooral telkens aan het spelen met dingen die geen speelgoed zijn, zoals draadjes, boeken, deksels, doosjes, etc!...

Melis - je zou teurg gebeld worden toch, over je chronische hyperventilatie? En nu? Afspraak gepland ofzo?

Floortje- zag dat jij niet meer op dit bankje hoeft te gaan zitten: super hoor! Gefeliciteerd!

Laten we hopen dat wij verder na maart ook op geen enkel ander bankje meer hoeven deel te nemen, behalve dan op de 12 weken bank ;-)...

Merk dat nu het dichterbij komt, ik wel al flink weer loop te fantaseren over praktische dingen, zoals kamertje indelen: doen we Levi dan in een groter bed, zodat het ledikantje voor de baby wordt, of doen we er een ledikantje bij tot Levi wat groter is? Haha, slechts een voorbeeld van mijn gedachtenspinsels: heerlijk om daar weer over te lopen fantaseren, maar ook wel weer erg spannend!

Lisa- hoop trouwens dat jij het niet erg vindt als we af en toe wat posten over andere kindjes? Is misschien wel moeilijk / confronterend? Want dan moet je dat eerlijk zeggen hoor, dan probeer ik daar niet teveel over te schrijven ;-)...

Geplaatst

@ink Dank je wel. Wat lief dat je daar aan denkt en naar vraagt, maar ik heb er echt geen problemen mee. Over vier weken is mijn beste vriendin uitgerekend van haar tweede kindje dus ik hoor vaak genoeg verhalen 😃. Ik vind het juist wel fijn om ook eens positieve verhalen te horen van anderen die ook moeite hebben moeten doen om kindjes te krijgen. Dat geeft mij juist hoop. Dat het dus wel kan. In mijn omgeving krijgt iedereen zo makkelijk kinderen dat het soms wel eens vermoeiend is om te moeten uitleggen dat het niet zo makkelijk voor iedereen is.

Geplaatst

Ik hoop dat ik hier niet hoef te komen zitten, maar ik volg jullie natuurlijk wel en hoop dat ik af en toe even voor de gezelligheid mag aanschuiven ;-) Spannend hoor! Die aanloop duurt altijd zo lang...

Geplaatst

Ink - ik heb voor donderdag 7 februari een afspraak staan met een psychosomatische fysiotherapeut, ik hoop dat hij me tools kan bijbrengen hoe ik hier het beste mee om kan gaan.

Volgende week werk ik weer 3 x 6 uur ipv 3 x 8 zoals vorige week, ben rond 15.00 uur zo moe en heb geen concentratie meer.

Floor, altijd welkom hier!

Lisa, vind je het leuk om jezelf toe te voegen op het 'maart lijstje'? Hierin houden we elkaars afspraken bij zodat we weten wie/wanneer/wat te doen heeft. Kunnen we elkaar supporten etc. ;-))

Geplaatst

@ Lisa - gelukkig ;-). Ja, dat idee had ik ook altijd, dat iedereen zomaar zwanger leek te worden / er van uit ging dat het vanzelf gaat bij iedereen. Wij zijn er erg open in geweest toen bij ons de oorzaak bleek en ook nu een jaar na zijn geboorte hebben we het er nog over met anderen dat hij via ICSI is gekomen. Valt me op dat ik nu wel vaker verhalen hoor dan toen we net begonnen - zou het minder een "taboe" worden vraag ik me dan af, of vinden er meer behandelingen plaats dan voorheen?

Vind je het niet moeilijk / confronterend - je beste vriendin uitgerekend terwijl je midden in je behandeling zit?

@ Floortje: tuurlijk mag je voor de gezelligheid aanschuiven, maar dat is dan wel de enige reden hoor haha, niet om hier op de bank te komen zitten :-)!

@ Melis - sinds wanneer heb je hier last van? En weet je waar het door komt? En werk je nog bij de politie? Of heb ik dat verkeerd onthouden? Als je trouwens nog eens zo'n leuke actie van de wehkamp spot, horen we het wel weer ha? Haha, ik had toen 3 pakken luiers voor 1,- gescoord dankzij jou. Dacht eigenlijk dat ik de eindrekening nog wel gepresenteerd zou krijgen, maar die is nooit gekomen ;-)...

Geplaatst

Ink - ik heb dit (opgemerk) gekregen een aantal maanden na de bevalling. Ik heb er nu ongeveer 6-7 maanden last van. Ik vermoed dat het door gehaast leven komt en/of stress. Manlief werkt bij de politie, ik niet meer. Het is voornamelijk erg angstig, het voelt als je een hartinfarct krijgt (niet dat ik weet hoe dat voelt) maar het is in ieder geval doodeng. Ik maak mezelf gek, maar kan de cirkel niet doorbreken. Als ik een aanval voel opkomen ga ik angst/stress ontwikkelen voor wat er allemaal wel niet kan gebeuren als ik ergens (alleen of met zoonlief) ben.

Kortom, het is gedrag wat ik moet afleren. De lichamelijke klachten zijn niet ingebeeld, ze zijn er daadwerkelijk. Als ik het zo teruglees, komt het misschien over alsof ik schizofreen ben ofzo, maar dat is niet zo hoor ;-)) Adem gewoon structureel verkeerd, haha.

Ik hou altijd alle aanbiedingen in de gaten, ik spring ook altijd een gat in de lucht als de nieuwe folders door de brievenbus vallen, haha. Ik laat het hier direct weten zodra ik een aanbieding heb gevonden die jullie ook goed kunnen gebruiken ;-))

We hebben tot een maand geleden altijd P.ampers luiers gebruikt. Rekeninghoudende met de toekomst, een brusje, zijn we eens kostenbesparend te werk gegaan en hebben de we aanbieding van de K.ruidvat luiers ingeslagen, 3 pakken voor 25 euro (156 luiers maat 4+). Prima luiers, niks op aan te merken. Voor 's nachts draagt zoonlief wel een P.ampers.

Hebben jullie ook bepaalde voorkeuren voor bepaalde producten?

Geplaatst

Dit komt heel vaak voor na de bevalling hoor, dus je bent niet gek! Het eerste jaar durfde ik amper de deur uit en als ik de deur uit ging/moest, kwam ik terug met een knalrood, kokend hoofd en pittige hyperventilatie. Het wordt nu minder. Ik denk dat het ook te maken kan hebben met wennen aan hormoonverandeirngen in combinatie met stress en de plotselinge verantwoordelijkheid voor een nieuw leventje. Misschien kan je eens opletten of het minder is in bepaalde situaties, bijvoorbeeld als B. erbij is, of als je in een veilige omgeving bent. Ik merkte daardoor dat het stressgerelateerd was en leerde heel langzaam er een beetje mee omgaan. Het stopt vaak als je gaat nurieen of zingen, dus misschien krijg je dat wel als tip om te oefenen.sterkte

Geplaatst

Nu ik weet wat het is, lijkt het al minder vaak voor te komen. Kennelijk heb ik ook stress gehad van het ' wat zal het kunnen zijn'... Nu er niks ernstigs aan de hand is, ben ik enorm opgelucht.

Heb je nog getest Floor?? ;-))

Geplaatst

Floor, gefeliciteerd met je positieve test! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan!

Vandaag de verjaardag van Yente vieren, dus zal jullie van de week laten weten wat ze allemaal heeft gekregen. Misschien goed voor de inspiratie Ink en Melis!

Van ons heeft ze in ieder geval een iniemini loopfietsje gekregen. Het is een schaapje, heel lief. Alleen kan ze nog niet met haar voetjes op de grond. Maar gisteren haar erop gezet en haar rondgereden door de huiskamer. Ze vond het prachtig!

Geplaatst

@ink Wij zijn er vanaf het begin heel open over geweest naar mensen om ons heen, maar hebben gewoon de pech/het geluk dat veel mensen in onze omgeving gewoon zwanger worden. Gelukkig probeert iedereen wel heel begripvol te zijn, maar dat blijft lastig soms. We hebben 1 stel in onze vriendengroep die in hetzelfde traject lopen en die dat pas verteld hebben nadat wij het open hebben verteld. Dus dat ken ik wel. Maar zij praten er liever niet over. Iets wat ik begrijp en ook wil respecteren.

Melis. Ik ken die klachten, die jij hebt heel goed. Ik zal zeker niet zeggen dat we hetzelfde hebben gehad, maar ik heb uiteindelijk een paniekstoornis gehad (ook ik ben niet gek en het is nu helemaal weg met cognitieve gedragstherapie hoor). Ik zal eens wat info toevoegen, moet jezelf maar kijken of je het wil lezen: http://www.nvvp.net/DecosDocument/Download/?fileName=SNjRMTxjh5apqoPNri6O8rcOqxCn84SG_wRFm_j8-wKB8vEB7pjDH55pwgfq8eKw&show=1&name=In+gesprek+over%3a+Paniekstoornis+en+agorafobie

Ik heb uiteindelijk middels cognitieve gedragstherapie geleerd dat ik mezelf nog angstiger maak in zulke situaties. Je hebt wel degelijk echte lichamelijke klachten alleen door dingen te gaan vermijden (of niks meer alleen te doen) en verkeerd ademhalen worden je klachten alleen maar meer. Nogmaals ik wil niet zeggen dat jij dit hebt, maar ik wou je in ieder geval die informatie meegeven. In ieder geval veel succes, want hyperventilatie kan heel vervelend zijn.

Eef, veel plezier vandaag!

Geplaatst

Lisa, bedankt voor de info ook al is deze confronterend, het komt erg bekend voor. Ik weet dat agorafobie een gevolg kan zijn van paniekaanvallen, maar ik dwing mezelf overal naar toe te gaan, ook al kan dat een aanval van hyperventilatie veroorzaken. Ik ben heel streng voor mezelf en spreek mezelf op zulke momenten tegen door te denken dat er niks is, puur angst.

Ik wil niet in een isolement raken en daardoor kan ik er op bovenstaande manier redelijk mee om gaan. Wat mij enorm goed helpt is om te denken dat hetgeen ik voel, bang om flauw te vallen door de hyperventilatie of out te gaan in het openbaar terwijl ik met zoonlief ben, nog nooit is gebeurd en dus kennelijk niet realistisch is.

Heel verhaal, maar het gaat al een stuk beter!

Meiden, hebben jullie facebook? Zo ja, willen jullie die delen? Dan hebben we een gezicht bij de 'schuilnamen' ;-))

Geplaatst

Melis, het was niet vervelend bedoeld, maar meer om je misschien te kunnen helpen. Als ik het zo lees ben je jezelf al goed aan het uitdagen en daarmee kun je de angst overwinnen. Al die dingen die jij nu doet heb ik uiteindelijk geleerd, maar had daar even hulp bij nodig. Echt super knap van je!

Ik vind het trouwens prima om op het lijstje van Maart te staan. Alleen heb ik nog geen exacte data. Zodra ik die weet zal ik mezelf toevoegen.

Geplaatst

Wie/wat/wanneer... :gekruiste vingers 1

+/- 10 februari - Eef aanmelden voor IVF-poging

+/- 13 februari - Melis aanmelden voor cryo terugplaatsing eigen cyclus

+/- 1 maart - Ink aanmelden start Gonal-F spuiten (korte protocol)

Lisa, vul je hem zelf aan?

Geplaatst

Melis - klinkt vervelend genoeg in ieder geval!

Je hebt mij al op fb als het goed is (haha, ik jou in ieder geval wel ;-))...

Wat betreft favo producten: ik koop idd ook pampers of kruidvat: afhankelijk van de aanbiedingen :-).

Koop ze nooit voor de volle prijs in ieder geval.

Vanmorgen wezen zwemmen met Levi. Heerlijk. Ligt nu uitgeput en in coma in zijn bedje te snurken!

Eef - veel plezier! Ik denk dat Levi vooral interesse gaat hebben in de ballonnen die we op gaan hangen ;-).

Merk dat als we ergens langs lopen waar die hangen, hij ze gelijk wilt pakken...

De rest nog plannen voor vandaag?

Geplaatst

Yep, wij zijn al vrienden op facebook!

Heerlijk gezwommen, dat is hier het uitje voor vader en zoon op papadag. A.s donderdag mag zoonlief afzwemmen. Heel jammer, maar mama moet werken en het is midden op de dag dus kan ook geen vrij vragen. :-(

Hier ook een versiering-liefhebber; ballonnen/slingers, alles met kleur en wat er normaliter niet hangt, haha.

Manlief is nu in de sportschool, zoonlief slaapt en mama zit te forummen.. Straks ff richting Amsterdam naar de geitenboerderij ofzo, kijken of zoonlief de dieren nu wel leuk vindt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden