Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He, wat een gezelligheid hier opeens! Leuk dat er meer mee gaan schrijven. En ach, wat maakt het uit als je pas in april mag testen. Iedereen is hier welkom hoor. En allemaal tot nu toe voor een tweede toch?

Ik schrijf nog wel mee met jan/feb/mrt al gaat het me soms een beetje snel en kan ik het niet bijhouden. Ben toen ook niet meegeweest naar die meeting, dus heb soms wel het idee dat ik de meiden minder goed ken dan degenen die wel zijn geweest.

Ik ga het inderdaad nooit van iedereen onthouden, dus zo'n lijstje vind ik altijd wel superhandig.

Eef - +/- 10 februari aanmelden voor IVF-poging

Melis25 - +/- 13 februari aanmelden voor een cryo tp in eigen cyclus

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef, ik koekeloer af en toe en heel sporadisch reageer ik 's, maar echt meeschrijven doe ik niet meer. Het gaat inderdaad erg snel en ik vind het de laatste dagen vaak gaat over het avondritueel, moeilijk in slaap komen etc. Is verder geen probleem ofzo, maar dan heb ik niet zo'n behoefte om mee te schrijven. Ik kan er niet echt aansluiting vinden, misschien ligt dat wel aan mij hoor ;-))

Volgens mij zijn alle meiden op dit wachtbankje bezig voor een 2e kindje ja, erg leuk! Sterker nog, volgens mij zijn al onze kindjes ongeveer even oud, hoe leuk is dat dan!

Kreeg net een appje van m'n jongere zusje (22), ze is 15 weken zwanger van haar 2e kindje en heeft zojuist bij de pretecho gehoord dat ze weer een zoontje krijgt. Heel erg leuk voor haar!

Geplaatst

Melis - denk dat jij dan eerder dan poezebeest en mij zal zijn hoor - hoe lang is je cyclus / wanneer verwacht je dan een tp als je gelijk door mag / kan ivm evt wachttijd?

Mijn cyclus is deze maand toch spontaan weer in de war! Zal je altijd zien! Zoals ik zei had ik dus tegen de arts gezegd dat ik telkens al weer zo regelmatig was, maar dan had ik pas zaterdag ongesteld moeten worden en nu is het toch echt vandaag al doorgebroken (27 dagen ipv 30). Hoop dat de planning nu niet in de war raakt, aangezien we van begin maart starten met spuiten aan gaan, maar ik bang ben dat het nu toch iets eerder wordt? Haha, mijn lijf krijgt zeker ineens haast / heeft er zin in om te starten zeker?! Pff, wat een gereken ineens weer! Ik zal ze straks maar even een mail sturen dat ik ongesteld geworden ben: moesten ze weten ivm afsluiting van de impect studie...

Nu dus het lijstje maar aangevuld met een datum in het midden tussen wat we gepland hadden en wat ik nu denk dat het zal worden na de doorbraak vandaag :-(...

Eef - +/- 10 februari aanmelden voor IVF-poging

Melis25 - +/- 13 februari aanmelden voor een cryo tp in eigen cyclus

Ink +/- 1 maart start Gonal (kort protocol ICSI)

Hoop trouwens dat het andere meiden niet af zal schrikken om hier ook mee te komen kletsen nu het voor ons om een 2e kindje gaat...

Geplaatst

Leuk voor je zus trouwens Melis.

Weten bij jullie allemaal de omgeving dat jullie bezig zijn voor een 2e kindje?

Geplaatst

Sinds m'n bevalling is mijn cyclus wat langer, nu 29/30 dagen i.p.v. 26 voorheen. Ik verwacht mn ongi rond 13/14 februari, mag op cyclusdag 8 komem voor een echo en afhankelijk van de grootte van mn follikel bepalen ze wanneer ik de P.regnyl moet gaan spuiten. Vijf dagen na het spuiten van de P.regnyl wordt de cryo ontdooit en deze wordt, indien goed ontdooit, op cyclusdag 16 teruggeplaatst geloof ik.

Alles hangt dus af van wanneer ik ongi wordt, wanneer de follikel groot genoeg is en of er geen maand wachttijd is ivm drukte.

Geen haast, relax, no worry, alles komt goed!!

L.evi ook al bijna jarig hé? Gaan jullie het groots vieren??

Geplaatst

Hey, dat ha mijn cyclus kunnen zijn!!! Ook eerst 26 dagen en na de bevalling 29 a 30 dagen! Bijzonder! Waar zou dat door komen hé?

Behalve nu dus 27 dagen... Ach, scheelt trouwens ook niet eens zo heel veel, dus zal hopelijk wel mee vallen voor de planning in het zh...

Je zal dan iets van 2 weken eerder zijn dan mij waarschijnlijk.

Ja, verjaardag schiet al op! We vieren het op de dag dat hij ook echt jarig is, op een woensdag dus. 's Ochtends komen er een stuk of 4 a 5 vriendinnen van me (met kids) en 's middags de familie van beide kanten. Dus 2e gedeelte is wel druk, aangezien ik 2 zussen heb en manlief 1 broer en 1 zus en ze allemaal met aanhang en kids komen (allemaal 2), dus 12 volwassenen en 8 kids over de vloer die ook allemaal blijven avondeten... Haha, dus weet niet wat je groots noemt ;-)?

Zitten zelf nog te twijfelen over wat we willen geven. Twijfel tussen zwemabbonnement, vormenstoof of niets omdat hij toch al zoveel krijgt en we dan in de zomer gewoon wat leuks aan nieuw speelgoed kopen voor hem (heeft hij nu toch nog niet door wat hij krijgt)...

En jullie?

Geplaatst

Wij hebben niemand verteld dat we bezig zijn en dat willen we graag zo houden. Vorige tp wist iedereen van alles af, maar dat willen we nu niet meer. Toen was het wel nodig dat m'n werk op de hoogte was, ik werkte 40 uur. Nu nog maar 24 uur dus dat is planmatig wat makkelijker.

En bij jullie?

Geplaatst

Wij vieren het op zondag de 17e, hij is op maandag jarig en dus niet erg praktisch. We hebben zo'n 25 mensen uitgenodigd bij ons thuis tussen 14.00-17.00 uur. Wordt ff druk, vandaar de beperkte tijd en we willen zn middagslaapje wel waarborgen. Daarnaast willen we ook niet het hele weekend met visite zitten. Manlief werkt onregelmatig, dus tijd met zn 3en is hier goud waard..

Geplaatst

Herkenbaar: wij werken ook beiden dus onregelmatig (ik 28 uur), waar we de oppas dus echt goed op moeten afstemmen (en we elkaar dus soms echt afwisselen met werk / thuis bij Levi zijn) en we helaas ook niet super veel tijd voor elkaar hebben...

Mijn ouders en zus weten het. Andere zus vertel ik het denk ik ook nog wel en als het verder ter sprake kom, zal ik er niet geheimzinnig over doen bij vriendinnen ofzo, maar ik denk dat ik er niet uit mezelf over ga vertellen, want vorige keer wist iedereen het ook bij ons en ik vind het misschien wel leuk als wij nu ook met een "spontaan" nieuwtje kunnen komen haha... Op mijn werk zal ik het misschien wel moeten vertellen: weet immers niet hoe ik uit ga komen met de follikelmetingen, punctie en terugplaatsing. Maar ik denk dat ik eerst ga kijken of het toevallig te combineren / om heen te plannen valt, aangezien ze afspraken in het zh vaak 's ochtends zijn en ik vaak 's middags en 's avonds moet werken, dus wie weet heb ik mazzel en hoef ik niets te zeggen...

Geplaatst

We hebben wel bekend gemaakt dat we een 2e willen, maar echt concreet zijn we niet geweest. Op m'n werk zeg ik liever niks, vorige keer werd ik totaal niet serieus genomen toen ik ze m'n klachten vertelden. Mocht niet minder werken ondanks dat ik er doorheen zat. Pas na een zkh opname ivm zwangerschapvergiftiging/HELLP lieten ze mij met rust. Zulke mensen vertel ik dus niks persoonlijks meer.

Tja, mn zusje is 15 weken zwanger. Om ff brutaal te zijn; ze is alleenstaande moeder (geen serieuze relatie, hij komt en gaat wanneer het hem uitkomt) van 22 zonder werk. Ze verwacht dus vrijwel alle spullen van zoonlief voor haar aankomende zoontje. Mn S.tokke kinderwagen, M.axicosi en alle (merk) kleertjes. Pfffff, ben zo link geworden, hoe durf j dat te verwachten? Alsof het bij ns uit de lucht is komen vallen, wij werken er keihard voor!!

Pfffffff, sorry, ff frustratie geuit...

Geplaatst

Melis; ik denk idd dat jij eerder bent dan ik, ik heb 17 maart pas de 1e fm, dan heb jij de cryo al lang en breed binnen ;-) En wat leuk voor je zusje, weer een jongen! Dan is ze best jong moeder geworden als ze nu 22 is. Of ja, jong, in mijn ogen jong aangezien ik 10 jaar ouder ben. Pffff, time flies!

Leuk al die komende verjaardagen! Wij hebben het klein gehouden, alle opa's en oma's en aangezien de ouders van mijn man gescheiden zijn en een nieuwe wederhelft hebben tikt dat aardig aan, onze zussen en onze beste vrienden,al met al toch nog 12 mensen. Mijn jongetje was alleen snotverkouden en wat ziek. Ondanks dat hij helemaal niet begreep wat er aan de hand was heeft hij er van genoten.

Andere meiden zijn hier zeker ook welkom! Maar ik vind het wel leuk dat we met meiden zijn die voor een 2e gaan en al een kindje in dezelfde leeftijd hebben.

Hier is men wel op de hoogte dat we voor een 2e willen gaan, maar niet wanneer. Ik zeg nu steeds dat er een wachtlijst is en het niet bekend is wanneer we aan de beurt zijn. Ik denk dat ik me dit keer ziek meldt op het werk op de dag van de punctie. Ook daar hoeven ze dit keer niets te weten. Ik hoop dat we in mei goed nieuws kunnen vertellen na een mooie echo.1

Geplaatst

Melis; kan me je frustratie helemaal voorstellen, hier een schoonzus die ongepland, en in eerste instantie ongewenst, zwanger is. Ik had net de 1e miskraam gehad toen zij positief testte. Ben er heel boos en verdrietig om geweest, maar dat is inmiddels gezakt. Ik ben Heel benieuwd hoe ik het ga vinden als de baby er is. Dan weet ik ook of de poging is gelukt of niet.

Geplaatst

Hm, kan me voorstellen Melis, dat je dat niet fijn vindt, dat ze daar zomaar vanuit gaat... Nou, dan staat ze straks voor een mooie verrassing als je kan vertellen dat je het in november / december zelf weer nodig hebt en het dus niet (of niet lang?) uit kan lenen ;-)... Idd nog jong ja en dan al een 2e kindje. Wel dezelfde papa als van de 1e?

Mijn zus is afgelopen sept bevallen van een jongetje, dus we doen wel veel aan doorgeven aan elkaar: ik eerst aan haar van Levi en zij nu vast weer terug voor brusje ;-). Maar accepteren daarbij als je iets voor jezelf wilt houden ofzo en voelt niet als een verplichting, dus dat scheelt alles vind ik...

Wel stom van je werk trouwens ja. Kan me voorstellen dat het dan ook veranderd hoe open je er nu over bent...

Poezebeest: zat ik ook al aan te denken om me ziek te melden, maar heb me nog nooit ziek gemeld en aangezien ik teamleider ben van de woning / iemand anders dan last minute opgetrommeld moet worden om mijn dienst te draaien, kan ik dat tegenover mezelf moeilijk verantwoorden, dus ik zie het tegen die tijd wel even... Anders probeer ik gewoon m'n dienst te ruilen als het zo uit komt... Nog leuke tips door die 1e verjaardag qua speelgoed o.i.d.?

Geplaatst

Mijn zusje is voor de eerste keer moeder geworden toen ze 17 was... En nu van de tweede. Wat mij enorm tegen de borst stuit is het feit dat ze verwacht alles maar te krijgen 'omdat ze geen geld heeft'. Ik ben nu niet zwanger dus alle kleertjes en spullen kunnen naar haar, althans dat os haar idee.

Oh, dan lijkt het erop dat ik de 1e van ons wachtbankje ben die mag testen, mits alles natuurlijk goed gaat!!

Floor, we blijven idd lekker thuis!

Geplaatst

De toet toet garage van V tech is erg leuk! Leesboekjes doen het hier ook erg goed. Hij had echter totaal geen oog voor de cadeautjes, de ballonnen die er hingen waren veel interessanter.

Mijn schoonzus verwacht gelukkig ook niet dat ze alles van ons krijgt. Ik kan er echter ook erg moeilijk afstand van doen, vooral kleertjes. Van de andere kant, de volgende is toch een meisje. En als het wel een jongen is dan wil ik ook wel nieuwe dingen, hij is dan een eigen persoontje en niet een kopie van zijn broer. Lastig lastig, maar ik heb nog even.

Geplaatst

Ik heb ook moeite met de kleertjes. Ik opende de doos waar ze in zitten en toen rook ik meteen zoonlief z'n babygeur, de geur die hij de eerste weken bij zich droeg. HEERLIJK!!! Ik heb tussen de kleertjes zitten huilen van geluk, emo doos, haha.

Hebben jullie eigenlijk een niet-familie/vrienden oppas? Wij zijn redelijk gebonden aan de moeder van manlief, die is de enige die in de buurt woont en bij ons thuis kan komen. Maar we willen van die afhankelijkheid af. Nu heb ik op FB gevraagd of iemand een betrouwbare oppas kent en heb veel reacties gekregen, waaronder buurvrouwen/collega's/vrienden maar ook de dochter van de eigenaar van het kdv waar zoonlief op zit.

Morgen een mamadagje, manlief is werken en zoonlief is naar het kdv. Ik moet eerst naar de huisarts voor uit de hand gelopen eczeem op m'n middelvinger; de uitslag trekt door over mn hand richting mn pols. Om 10.30 uur mag ik naar de neuroloog voor m'n duizeligheid en 's middags moet manlief naar de oncoloog. Druk, druk, druk.

Maar 's avonds gaan manlief en ik wel samen uit eten, hebben we wat om naar uit te kijken.

Jullie nog (leuke) plannen voor komende dagen?

Geplaatst

Melis; hier past een meisje uit de straat wel eens in het weekend op. Zo kunnen wij regelmatig een avondje samen weg, heel fijn! Onze ouders wonen een eindje weg, dus even een uurtje oppassen is niet haalbaar. Mini is wel al 2X gaan logeren bij mijn ouders.Hier een rustig weekend, nog geen concrete plannen, heerlijk met mini tuttelen denk ik.Geniet van je kindloos dagje morgen een veel succes in het z'huis!

Geplaatst

Eef, van harte gefeliciteerd met Y.ente! Alweer 1 jaar oud, wat gaat de tijd hard zeg, mijn lieve hemel. Maak er een leuke dag van!!

Net terug uit het zkh, ik blijk chronische hyperventilatie te hebben.. :(:(

Geplaatst

Dank je wel Melis!

Chronische hyperventilatie? Jeetje, dat heb jij weer.....

Hier qua oppas eigenlijk altijd opa en oma of soms vrienden, maar tot nu toe geen ' onbekende'.

Kan me wel voorstellen dat je het niet leuk vindt, dat je zusje zomaar verwacht allerlei spullen van je te krijgen omdat ze geen geld heeft. Daar had ze misschien eerder over moeten nadenken voordat ze zwanger werd.... En je hebt het allemaal gewoon straks zelf nodig!

Hier op zich wel aan een aantal verteld dat we voor een tweede willen gaan, maar niet dat we aankomende maand al gaan beginnen. Heb niet zo'n zin dat iedereen weer gaat vragen hoe het gaat, of het al gelukt is enzo. Ze horen het wel als het zover is. Mijn moeder is overigens wel op de hoogte. Ook wel zo handig als ik oppas voor Yente nodig heb als ik een punctie ofzo heb,

Geplaatst

Ja, wat een k*tzooi, maar ben aan de andere kant wel blij dat ze nu eindelijk een diagnose hebben. Loop al weken te kwakkelen en begon me al serieus zorgen te maken. Wordt zo terug gebeld door een psychosomatische fysiotherapeut die me hierbij gaat helpen. Ben benieuwd.

Ja, wat betreft m'n zusje, ik irriteer me kapot aan haar. Geen geld, maar wel allemaal mooie/dure spullen willen hebben. Ze is blij dat ze niet werkt zodat ze alle tijd voor haar zoontje van 5 heeft en straks de baby. Ik ben niet van de voorzieningen-dienst, ik werk tenslotte wel. Ben heel dwars daarin, ik vertik het gewoon!

Ben het helemaal met je standpunt, als er iets irritant is is het al mensen vragen of het al gelukt is. " Nemen jullie nog een 2e? " Grrr, krijg moordneigingen als ik die hoor. Ik antwoord dan meestal met: " Ja, we gaan binnenkort een bouwpakket scoren bij de IKEA, kijken of we daar een baby mee kunnen maken" Dan staan ze je heel raar aan te kijken. Net goed, haha.

Geplaatst

Eef, gefeliciteerd met yente!Melis; vervelend, maar wel fijn dat je weet wat t is en je er bij geholpen kan worden. Weet je al hoe dan- met ademhalingsoefeningen ofzo?Ik had het zh gemaild met de vraag of het door die bioptie kon komen dat ik eerder ongesteld was geworden. Kreeg dezelfde dag antwoord terug dat dat inderdaad zo kon zijn en dat het voor de planning gelukkig niet uitmaakt... Wij hebben geen echte oppas; alleen voor als ik werk eigenlijk. Dan gaat hij naar de gastouder, mijn moeder of zus. Die hebben ook gezegd het niet erg te vinden ook op te passen als we wat samen willen doen, maar ik vind dat vervelend dan ook nog te vragen voor tijd voor onszelf plus dan is het bij hen thuis en moet Levi nog laat over straat... Iemand bij ons hebben we nog niet gezocht, aangezien Levi nog veel wakker werd s avonds... Dus veel tijd samen hebben we nog niet gehad...

Geplaatst

Melis; nou vergeet ik je nog. Wat vervelend dat je chronische hyperventilatie hebt. Aan de andere kant fijn dat het niets ernstigs is en je klacjten verklaard kunnen worden. Hopelijk kan de fysio iets voor je doen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden