Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef78, ik ben het met Bianca eens hoor :)

Gefeliciteerd want morgen is toch je officiele testdag? Ik snap wel dat je liever voorzichtig bent maar :ygg:

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, ik heb ook goede hoop hoor! Mag eigenlijk morgen officieel testen.

Heb na de punctie nog 4x pregnyl gespoten (1500 EH per keer). Dit was maandagavond de laatste spuit. Ik dacht dat dat met een dag of 5 wel een beetje uit je lichaam zou zijn.

Maar ik test voor de zekerheid morgenochtend nog een keer en als er dan weer twee strepen staan, maak ik mezelf groen hoor!

Geplaatst

Heb er alle vertrouwen in! Die hoeveelheid is er allang uit. Want anders had t zh je wel later laten testen die dag maakt echt niks uit anders had je een hele lichte strewp moeten hebben als het wel de pregnyl was geweest. Dat is zo minimaal! Wow je hobbelt mij maar gewoon achterna! Gefeliciteerd :wav:

Geplaatst

@ Eef, wat een goed nieuws, gefeliciteerd!!

@ Melis, wat vervelend is dat, als er steeds wachtlijsten zijn. Ik zit zelf bij het MCK in Leiderdorp en daar valt het me reuze mee. (moet ook wel, ik ben nl niet meer de jongste... :-))

Ik kom zelf van het februari wachtbankje af, was 3 dagen groen, maar heeft helaas niet doorgezet. Nu gelijk door in mijn eigen opvolgende cyclus om de enige cryo die ik heb te laten terugplaatsen. Tot gister toe nog geen positieve ovulatietest gehad, dus weer even een echo gister. Gisteravond nog 5000 pregnyl gespoten om de boel op gang te brengen en een afspraak gemaakt voor vrijdag, voor de evt. terugplaatsing. (mits de cryo goed ontdooit...) Spannend dus weer! Als alles meezit, mag ik dus nog op dit wachtbankje plaatsnemen!

Iedereen veel succes en strekte hier!

Groetjes,

Noes

Geplaatst

Eef, wauw!!! Ben het hwlemaal met deanderen eens hoor, je bent gewoon weer hartstikke zwanger!!! Super zeg, gefeliciteerd!!!

Melis, jammer dat je weer niet kan starten zeg! Nou ja, dat is een understatement! Het is gewoon ...!

Weet je wat we gaan doen? We starten gewoon een uitgerekend in november/ decwmber 2013, want dan kan jij ook gewoon mee schrijven!!!

Noes, welkom hier! Wat kut dat jevan het feb bankje ben gevallen, maar wel fijn dat je gelijk door mag!Op naar weer groen en dit keer blijvend!

Pinkbutterfly, wat mooi wat je gedaan hebt! En super voor die vriendi van je! Hopelijk lopen jullie snel samen zwanger rond!

Lisa, hoe gaat het met je? Vind het eeg naar voor je...

Wij zijn net terug uit het zh: van de 9 zijn er 7 bevrucht en hebben we 1 8 cellige terug geplaatst gekregen. Morgen horen we wat over evt cryo's... 25 maart mag ik testen, dus de 2 ww zijn bwgonnen!!!

Geplaatst

Ben hier alweer een tijdje niet geweest. Druk en andere dingen aan mijn hoofd. Ben inmiddels wel begonnen en volgend weekend de eerste fm. Ben er dus wel mee bezig maar ook weer niet want ik doe het er gewoon even bij, dus weinig stress voor mij op dit moment.

Ik ben ook helemaal niet bij gelezen, zag wel dat Melis weer een maand moet wachten. Wat ontzettend balen!

Geplaatst

Hey Poezebeest, it's me ;-)

Relaxed dat je het er momenteel gewoon een beetje 'bij' kan doen.

Lukt mij nu minder want ik krijg nu steeds meer zhs afspraken.

Ink, thx for asking meis, ik heb vanmiddag mijn fm gehad en ik ben tevreden.

Ik heb 10 eitjes (da's al veel voor mijn doen) en ik moet nog 2 dagen door spuiten.

Dat betekent dus donderdag de punctie en zondag (hopelijk!) de terugplaatsing!

Ik heb nog nooit 11 dagen hoeven spuiten. Meestal maar 6-9 dagen. Maar we willen de kleintjes nu ook meenemen dus daar gaan we voor.

Weet iemand toevallig dat als de eitjes groter zijn, ze dan ook makkelijker te bevruchten zijn?

Wij hebben altijd maar zo weinig bevruchtingen (1 of 2) maar ik heb dus ook nooit zo lang doorgespoten.

Vind het wel spannend nu!

Ook met mijn werk weer: dan moet ik me donderdag gaan ziekmelden (door de punctie) en vrijdag dus ook.

Zaterdag vóór 11uur hoor ik of ik zondag een tp heb. Ik ga er wel van uit hoor, zou ik echt heel erg vinden als dat niet zo zou zijn met 10 eitjes! Maar ja, het kan gebueren he.

Ink hoe gaat het nu met jou? Pijn wel meer weggetrokken?

Eef wat fijn een streepje! Ik snap je onzekerheid hoor, je durft het haast nog niet te geloven.

Nou ik zou over een paar dagen gewoon nog eens testen, dan weet je het zeker! :)

Melis, nou hopen dat je volgende maand een topmaand hebt!

Effe het lijstje aanpassen. De echo's die al geweest zijn heb ik er af gehaald hoor!

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

8 maart starten progynova voor 2e cryo tp - Happinez

Echo’s

Sannemiek: 14 maart (BMS meting)

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 6 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Armanda: 14 maart (10 eitjes hoop ik!)

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Armanda: 17 maart (als de bevruchting goed lukt!)

Sannemiek: 19 maart ( als cryo goed ontdooit)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Hallo dames,

Hier ff een korte update! Bij ons is het gister misgegaan. We zijn erg verdrietig, het was hoogstwaarschijnlijk onze laatste poging. Nu eerst maar eens uithuilen en onszelf bij elkaar rapen!

Veel succes meiden!

Liefs Esly!

Ps: pinkbutterfly, wat een mooi verhaal dat je vriendin nu zwanger is van een eicel van jou! Voor jou wel heel verdrietig dat t niet gelukt is!

Geplaatst

Jeetje , wat is er veel geschreven:) Heb net geprobeerd bij te lezen:

Eef: Gefeliciteerd , wat geweldig nieuws!!! Goed vasthouden nu:)

Melis: Jammer dat je nog een maand moet wachten. Maar dan is april zeker JOUW maand:)!!!

Ink: Wauw. Wat een goed resultaat! Gefeliciteerd met jullie ukkie en nu lekker broeden. Sterkte met wachten

Noes: Welkom - ik hoop dat je deze maand meer geluk mag hebben!!!!

pinkbutterfly. Wat een leuke verhaal over je vriendin! Leuk dat je zo positief bent! Moet je zeker zo blijven houden.

poezbeest. Wat mooi dat je het 'stressless' weer begonnen bent. Is ook zeker heel goed voor het resultaat:)

Hier een rustig weekend - gisteren college en vandaag een lekker dagje naar de sauna. Heerlijk relaxed. Ik hoop morgen te horen wanneer we onze echo hebben. Dan weten wat meer:)

Geplaatst

Poezebeest, fijn weer wat van je te horen en te lezen dat je er zo lekker relax in kan staan! Ik merk zelf ook dat de druk minder hoogmis dan bij de wens voor ons 1e kindje, maar evenwel toch weer spannend nu we weer in de race zitten vind ik...

Armanda, geen idee hoe dat zit met de grootte en de bevruchting / evt verschil er in. Misschien zit ik er naast hoor, ,aar ze meten toch het blaasje alleen waar het eitje in zit? Zijn niet alle eitjes dan even groot? Ik moest deze ronde ook 2 dagen langer spuiten dan vorige keer en nu zijn de bevruchtingen iets beter, maar of dat daar door komt??? En hopelijk is de uitkomst hetzelfde, namelijk een mooi brusje...

Wel fijn dat je vast weet wanneer je punctie zal zijn. Is dan precies 1 weekje na mij...

Esly, meid wat vreselijk klote dat het niet gelukt is! Sterkte meis en huil inderdaad maar flink uit... Je schrijft je laatste poging misschien - is dat qua emotioneel besluit of verzekering? Want de vorige 2 zwangerschappen worden denk ik geteld als doorgaande zwangerschap, of niet? knuffel in ieder geval voor jou!

Eef, morgen dus nog een testje er tegen aan?

Bianca, hoe voel jij je? Bevat je het al een beetje? Wanneer heb je de 1e echo?

Happinez, succes morgen. Het is inderdaad wel fijn om tebweten waar je ongeveer aan toe bent he?

Lisa, hoe gaat het met je? Teleurstelling beetje een plek kunnen geven? Logisch dat je toch hoop houdt, haha, had ik elke maand weer op de spontane manier tegen beter weten in...

Fren, thanx, lief van je...

Hoe is het met de andere meiden?

Geplaatst

Esly, wat vreselijk! Zeker aangezien het waarschijnlijk jullie laatste poging is geweest. Heel sterkte met het verwerken van deze klap (na alles wat jullie al hebben meegemaakt...)

Ink, nu officieel op het wachtbankje! Een 8-cellige... wauwie! Nu hopen dat ie lekker bij zijn mama blijft plakken!

Noes, welkom hier!

Armanda, 10 eitjes is toch prachtig? Hopelijk worden er straks een paar mooi bevrucht. Ik heb in het verleden ook een keer vrij vroeg een punctie gehad en er waren toen vrij weinig bevruchtingen, omdat veel eitjes toch nog niet helemaal rijp waren. Mijn ervaring is dat het beter is om iets langer door te spuiten. Wie weet werkt dat bij jou ook beter en heb je nu dus ook meer bevruchtingen. Ik hoop het voor je!

Bedankt voor de felicitaties. Ik kan het nog niet zo erg geloven eigenlijk.... Morgenochtend test ik dus echt nog een keer, dan MOET ik het wel geloven toch?? De test was duidelijk positief, maar het teststreepje knalde er niet vanaf ofzo. Maar had ook niet met ochtendurine getest, dus misschien dat dat nog iets uitmaakt.

Geplaatst

Eef gefeliciteerd met positieve test!!!!!

Ink: succes met de wacht weken, ik zal voor je duimen dat het lukt..

Esly: wat erg... heel veel sterkte met het verwerken....

Pinkbutterfly: wat een ontzetten mooi gebaar om dat voor een ander te doen...

Claus: hoe gaat het bij jou?

en met de rest van de meiden...

Ik begin nu al een beetje zenuwachtig te worden voor woensdag, maar we zullen het toch af moeten wachten eerder weten wij niet of wij verder mogen.

Alle nieuwe dames welkom...

Ik lees hier mee en af en toe schrijf ik wat.

Groetjes Lisenka

Geplaatst

Hai meiden,

Ik ben Fleur en helemaal nieuw hier (net 10 minuten aangemeld...)

Even in het kort over mezelf en dan ga ik gauw bij lezen: ik ben 34 jaar en vanwege de zaadkwaliteit van mijn man zijn we aangewezen op icsi. We zijn in september 2012 begonnen en aan 1 stuk doorgegaan. Icsi 1, tp 1 van een blastocyst maar niet zwanger, icsi 1b ook blastocyst niet zwanger, icsi 2a, 2b,2c, tp's van 2 tot 5 celligen (waarvan 2 keer Assisted Hatching) niet zwanger. Nu bezig met icsi 3 verse tp van een blastocyst...... Dit is wachtdag 5 en ik heb vanmorgen negatief getest... Misschien wel aan de vroege kant maar ik kon gewoon niet meer wachten. Ben erg teleurgesteld en probeer mezelf al in te dekken voor 'de klap' later deze week. De laatste 2 tp's hebben we gedaan met prednison en intralipide infuus (lang leve dokter P. te DD) Deze laatste tp gaf ons erg veel hoop: het was een blastocyst, ik gebruikte prednison, intralipide, granaatappelsap..... geen koffie, nou ja noem het hele riedeltje maar op! Bij alle vorige tp's had ik vanaf wachtdag 2 of 3 al lichte menstruatiekrampjes. Dit keer niet, alleen donderdagavond (wd 1) heel erg licht.

We hebben nog 2 cryo's in de vriezer (dag 1) en hierna kunnen we nog 1 icsi doen (daarna wordt het een jaar sparen....)

Ben zo op zoek naar positieve verhalen.. Want ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Ben zo verschrikkelijk bang om met lege handen te blijven staan.. en zo bang dat deze zesde tp ook niet gelukt is. Ik heb al op diverse fora geschreven, maar ik bleef telkens 'over' omdat iedereen zwanger raakte.

Zijn hier meiden die ook al veel tp's hebben gehad?

Ik ben zo bang dat er ook iets met mij is, want ik ben niet onderzocht (onze kliniek zegt dat het aan mijn man ligt en ik heb een regelmatige cyclus) Ben zo bang en na de test van vanmorgen kan ik alleen maar huilen.....

Geplaatst

Hallo Fleur, welkom hier!! Je hebt al een hoop meegemaakt in een relatief korte tijd. Ikzelf heb pas mijn 1e ivf meegemaakt, maar ik heb ook genoeg meiden langs zien komen die al jaren bezig waren en uiteindelijk toch nog zwanger werden! Hoop doet leven, al wordt je dat wel erg lastig gemaakt met ivf/icsi en alle spanning die bij het wachten komt kijken. Gelukkig ben je nog jong. In ieder geval wens ik je heel veel geluk en sterkte!!

Groetjes,

Noes

Geplaatst

Hoiiii allemaal,

Ik ben ook nieuw hier. lees zo nu en dan wel eens mee maar nog nooit meegeschreven.

wij zijn onder behandeling in leiderdorp. voor ons inmiddels de vierde tp van een cryo, vandaag wd 6

@Fleur ik herken je gevoel. ben ook zó bang om met lege hande te eindigen. gelukkig hebben wij straks nog een 3de poging en kunnen daarna één poging zelf doen. hopelijk hoef ik niet zo ver vooruit te denken. maar ik denk wel dat wd 5 nog errug vroeg is. dus ik denk dat het nog geen reden is om te huilen hoor meid!

schoonvader van mijn zusje is gynaecoloog (gepensioneerd) en die vertelde dat er een grijs gebied is mbt het wel of niet innestelen van (goede) embryo's. ook wij hebben elke keer toppertjes maar staan tnt met lege handen. bij ons wordt er ook gezegd dat hij niet aan mij ligt. maar ga daar steeds meer aan twijfelen....

ben nu gevloerd door een griep, gisteren hoge koorts. hoop zo dat dit geen invloed heeft op de uitslag volgende wk. ben me nu alweer aan het instellen op een negatieve test. durf dan ook echt niet eerder te testen. of misschien ook wel?!

ik heb twee vriendinnen om me heen die ook ivf ondergaan. 1tje is nu zwanger uit de 1ste ivf (ééneiige tweeling, zo bijzonder) en de andere heeft net een eerste mislukte poging achter de rug. merk toch wel dat we er allemaal anders mee om gaan.

voor alle meiden met een positieve test: gefeliciteerd!

voor alle wachtenden: toi toi toi!

en voor de meiden die teleurgesteld zijn: het voelt zo rot iedere keer, sterkte!

Geplaatst

Lieve meiden

Fleur: Allereerst welkom. Ik snap je gevoel heel erg goed. Wij zijn nu 1.5 jaar bezig en ik sta in de voorbereiding op onze 4e tp. We hadden uit de 2e icsi 2 cryo's waarvan laatste maand eentje helaas niet gelukt is en ik deze maand doorga met de tweede - hopelijk! Maar elke keer dat je een negatieve test in handen houd wordt de hoop (voor mij) een stukje kleiner. Je ziet anderen wel zwanger worden, maar jij blijkt achter te blijven. Dat is niet zo!:)!! Ik heb hier ook meiden gezien die naar 8 tp's ineens toch zwanger worden. Dus laat de moed niet zakken en ga ervoor. Positieve gedachten zijn het belangrijkst. Je bent gelukkig nog jong - ik weet voor mij tikt de klok ook nog heeel erg mee. WD5 lijkt me trouwens wel erg vroeg ook bij een blastocyst. Dus dat hoeft nog helemaal niets te betekenen. Sterkte meid!

Sorry even niet meer ales terug gelezen - maar alle wachtenden: Zet hem op. We gaan ervoor - dit is een lentegroen bankje:). Voor die dames die deze maand helaas niet het geluk hebben gehad heel veel sterkte. En natuurlijk voor alle (al) zwangeren: genieten en vasthouden:)

Ik heb net in het ZH gebeld en we hebben de 19e onze echoafspraak. Dan weten we meer wanneer we hopelijk onze kleine terug krijgen. Ik hoop dat ze ons deze maand niet weer 3 weken laten doorslikken met deze rottige progynova - omdat ze het druk hebben grrrrrr.

Heb het lijstje weer naar boven gehaald en aangepast.

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Happinez: 19 maart (BMS meting)

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Happinez: +/- 24 maart (cryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Happinez, wat spannend dat jullie weer voor een tp gaan! Bedankt voor je reactie trouwens.

Wij zitten gelukkig in een kliniek waar er geen wachtlijsten zijn.. ik ben een erg ongeduldig typje ;-) Al maakt het in dit traject trouwens niet uit of je geduldig of ongeduldig bent: het duurt altijd te lang...

We hebben de afgelopen jaren erg veel meegemaakt. En door ziekte zijn we bij een aantal ziekenhuizen afgewezen. Zij wilden geen icsi bij ons doen. Lang verhaal... Uiteindelijk na een jaar zoeken (en ondertussen blijven proberen en weten dat het 'spontaan' echt niet gaat lukken) uiteindelijk bij een kliniek terecht gekomen. Een kliniek met een ietwat laks beleid. Een fatsoenlijke evaluatie zit er niet in na een mislukte poging. Nee, op de vraag 'waarom lukt het toch steeds niet, is er echt niet meer aan de hand, kunnen we verder onderzoek doen?' krijgen we steevast te horen "een embryo moet er zin in hebben en als het embryo het niet doet dan wordt je niet zwanger." Nou, dan hebben wij dus steeds embryo's die er geen zin in hebben....

We zouden graag naar een andere kliniek/ziekenhuis gaan, maar we weten dat die ons niet gaan behandelen. We zitten dus vast en hebben er erg weinig vertrouwen in. Zo hebben we bij deze kliniek bij de vorige icsi 3 verse embryo's verloren tijdens het transport en 1 cryo doordat er 2 in 1 rietje zaten terwijl we een medische indicatie hebben voor 1 embryo per tp. Van dat rietje moest er dus 1 weggegooid worden. Vier embryo's uit 1 poging 'kwijt' dus.

Bij deze laatste icsi was ik net een week aan het spuiten en werd de punctie gepland toen de follikels tussen de 15 en 17 mm waren. Gevolg: van de 17 gevonden eicellen waren er 8 niet rijp. En van de 9 waren er 5 bevrucht. Daarvan werden er 2 meteen ingevroren en deelden er 3 door naar dag 5. Eén werd er terug geplaatst en de anderen waren toch niet mooi genoeg om in te vriezen..... Ik denk zelf dat deze punctie een dag of 2 te vroeg was.. Maar aangezien er dus bij ons al weleens iets fout is gegaan durf ik er niets meer over te zeggen.

De vorige keren had ik al snel menstruatiepijn, nu nog niet... Maar voor de rest voel ik niets, alleen wat rugpijn af en toe. Ja, misschien voel ik mijn buik wel iets.. Ach weet je, ik word er gewoon helemaal knetter van en heb gewoon te veel tijd om na te denken momenteel.

We blijven hopen.... Maar ohhh wat duren deze dagen lang zeg!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb het lijstje nog even aangepast:

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1978

ClickSTAR

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Noes73: 15 maart (als de cryo goed ontdooit)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Clickstar 17 maart

Fleur1978 18 maart??

Noes73 27 maart (als cryo goed ontdooit..)

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Welkom Fleur en Clickstar.

@Fleur, ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Voordat ik zwanger raakte van onze dochter, hebben we ook 5 jaar moeten proberen. Al verschillende IUI's en 4 verse IVF-pogingen en 2 cryo-pogingen nodig gehad om uiteindelijk zwanger te zijn. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven.... Maar dan dus toch opeens! Het kan dus zomaar gebeuren op het moment dat je het niet meer verwacht. Sterkte meis.....

Ik weet dat het een beetje raar klinkt van iemand die al een kindje heeft en nu zelfs pril zwanger is van de tweede. Ik heb makkelijk praten.... Zo dacht ik ook altijd toen ik nog met lege handen stond. Helaas kan niemand je garanties geven, maar het kan echt!

Hier vanochtend weer getest en weer een positieve test. Had wel verwacht dat het streepje dikker zou zijn dan gisteren aangezien ik nu met ochtendurine heb getest, maar dit was niet het geval. Hij was eigenlijk ongeveer even dik als gisteren. Heb het ziekenhuis gebeld en we mogen 25 maart komen voor een eerste echo.

Bianca, jullie mochten toch ook 25 maart voor de eerste echo? Misschien zien we elkaar dan wel, want allebei in Voorburg toch?

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1978

ClickSTAR

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Eef78: 25 maart (1e echo: kijken of er een hartje klopt)

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Noes73: 15 maart (als de cryo goed ontdooit)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Clickstar 17 maart

Fleur1978 18 maart??

Noes73 27 maart (als cryo goed ontdooit..)

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Jaaaaa eeg gefeliciteerd! Joehoeee! Ben zo blij voor je! Mijn test was gister pas net zo donker als de contole streep!

Dit is echt toevallig. Hoelaat heb jij de echo de 25ste?

Je bent gewoon zwanger! Yes! !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden