Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Joepie beanie. Of juist niet want dat betekent dat jij ook wakker ligt..

Iig niet kan slapen! En nu beneden zit met een kopje thee want manlief wil wel graag slapen....

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heel irritant! Manlief is nogal een nachtbraker, die ging om 3.30 uur naar bed en daar werd ik wakker van.... Hij wil graag slapen en ik lig wakker! Nou ja, dan maar ff er uit, kruip er zo wel weer in....

Wel gezellig dat jouw vriend er is, beter dan in je eentje toch? Zou maar lekker dicht tegen hem aankruipen!

Geplaatst

Heb ik al gedaan. Maar ik werd wakker om te plassen en nu is Semmie ook wakker en aan het schoppen. Ik hb echt moeite om weer in te slapen, na 3 keer plassen op een avond

Geplaatst

Nee, dat helpt ook niet echt mee! Hier hetzelfde probleem: inslapen na de eerste keer plassen lukt meestal nog wel, de keer (of keren) die ik er daarna uit moet zijn lastiger.... Meestal lig ik dan wel even wakker. Das echt nieuw voor mij!

Geplaatst

Zo herkenbaar. Ik hb sinds de eerste maanden niet meer doorgeslapen , want na 4 of5 keer plassen ben ik dr helemaal klaar mee. Das al zo sinds 9 weken denk ik. Nu begin ik wel vermoeid te worden. Moet e cht in de middag slapen.

Geplaatst

Zo vaak plassen? Meestal 1 of 2x per nacht, 3x is uitzondering. Maar ik vraag me wel regelmatig af of ik overdag genoeg drink, heb vaak dorst 's avonds/ 's nachts! Of is dat een kwaaltje, die dorst? Merk wel dat ik langer doorslaap dan vroeger - toen ik werkte - maar toen ging mijn wekker om 6 uur. Is nu natuurlijk niet nodig. En ik val regelmatig 's middags op de bank in slaap... Al met al kom ik er nog wel redelijk aan, maar het is wat sprokkelen over de dag! Wat dat betreft ben ik blij dat ik even niet werk.... Al had mijn werkgever van de week bedacht dat ik wel in 070 een opdracht kan gaan doen! Hmmm, gelukkig dacht mijn HR-manager daar anders over, ivm aanhoudende misselijkheid. Ben benieuwd wat ze nu binnenkort voor me in petto hebben. Groningen? Maastricht?

Geplaatst

Helemaal in 070.. pfff Ik ben zo blij dat ik niet neer hief te werken. Ik bn gewoon te vermoeid. Goed dat etje overdags ook wat slaapt, dan hb je nog een beetje rust. Misselijkheid vergt ook veel energie. Ik h. Ook zo een dorst de hele tijd, probeer om niet teveel te drinken na 2000 u maar ja..

De 25e hb ik groei echo en controle, en ook bloedsuikertest enz. Toch ff nakijken.

Geplaatst
Helemaal in 070.. pfff Ik ben zo blij dat ik niet neer hief te werken. Ik bn gewoon te vermoeid. Goed dat etje overdags ook wat slaapt, dan hb je nog een beetje rust. Misselijkheid vergt ook veel energie. Ik h. Ook zo een dorst de hele tijd, probeer om niet teveel te drinken na 2000 u maar ja..

De 25e hb ik groei echo en controle, en ook bloedsuikertest enz. Toch ff nakijken.

En, heb jij nog een beetje kunnen slapen uiteindelijk? Ik werd rond 9.30 uur weer wakker.....

Ja, best fijn dat je niet meer hoeft te werken. Dat doe ik dus ook nog steeds niet. Ik snap alleen mijn werkgever niet zo goed meer. Ze weten dat ik niet volledig inzetbaar ben, en ook dat ik nog steeds 2x per week naar de fysiotherapeut moet voor mijn knie, en dan willen ze me nu naar 070 sturen? Terwijl er genoeg anderen, volledig inzetbaar, op de bank zitten? Ik denk overigens dat de meeste ziekenhuizen me niet willen hebben, omdat ik niet meer volledig inzetbaar ben (geen diensten meer, en daarnaast wat straling/damp vermijden wat maakt dat ik maar ongeveer 60-70% inzetbaar ben). Dus als ik word gevraagd ergens op gesprek te gaan dan vermoed ik dat ze niet van te voren vertellen dat ik zwanger ben... Maar heel binnenkort is het zichtbaar en ik zal zeker niet aarzelen het aan te kaarten! Nou ja, ik ga me er van te voren maar niet druk over maken. Heb wel afspraken gemaakt met een HR-manager, en die gingen een heel andere richting uit dan even fijn fulltime naar 070 gestuurd worden! (bedenk me net dat een opdrachtgever ook niet blij zal zijn als ik elke 2,5 week een halve dag/dag moet verzuimen ivm afspraken bij de gyn, naast de 2 afspraken bij de fysio...)

Jij mag dus ook weer bijna voor een echo... Is dat de standaard groei echo op 30 weken? En wordt tegenwoordig niet elke zwangere standaard gecontroleerd op suiker ergens in de zwangerschap? Lijkt me allemaal heel goed! En kun jij weer lekker Semmie-spieken!

Geplaatst

Hoi ik werd uiteindelijk rond 9 u weer wakker, dus toch nog 3 uurtjes slaap. Nu betoen wel weer snel in slaap, tot nu... Pfff

Raar van je werkgever idd dat ze niet iemand vragen die 100% inzetbaar is. Maar wek herkenbaar, riebdin van mij had dit ook. Op de een of andere manier vonden ze het denk ik toch verspilling dat ze thuis zat. Werd allemaal heel ugly op het laatst en toen hebben ze dr afgekocht. Hopelijk biet bij jou hoor. Zij zat in de financiele branche trouwens.

ugop

Ja, de 30 weken e echo is standaard en de bloedonderzoeken ook die tijd. Ik kan Semmie gek genoeg niet meer goed zien op de echo. Hij is nu z grot dat hij d niet meer heel op paste. En in delen is hij toch minder herkenbaar.. ;)

Maar het blijft toch gerustellend hoor. Zo opstaan nu en maxie cosi kopen vandaag :)

Geplaatst

Is het al nacht genoeg? Hier meneer die sinds negen uur elke twee uur wil drinken en tussendoor niet slaapt. Bovendien al twee keer bed en kleding nat gepist, kruid.vat luiers gaan hier de deur uit!

Hoop dat hij na deze vreetbuien nu toch echt even wat langer door gaat slapen en anders zien jullie me hier nog wel terug ://

Sterkte met al het plassen trouwens, herken het van de afgelopen maanden

Geplaatst

Hoi Henne,

Ja, zeker al nacht genoeg hoor.

Dus jij bent echt de hele nacht bezig met de kleine man. Ik hoop echt dat hij nu wat uurtjes jou laat slapen.

En lekker pampers nemen, zeker in t begin. Nooit nat.

Nou, ik kan wel slapen hoor, maar was nog ff bezig en dacht voordat ik nu naar bed ga, ff kijken of Sometimes of anderen nog wakker zijn.

Trust, Mees

Geplaatst

Henne misschien al regeldagen? Hier ook de k.ruidvatluiers heel snel de deur uit gedaan ivm lekkage. Vind het ook maar stugge dingen.

Hier een kleintje die nog steeds elke drie uur wakker is. Nu alweer sinds 4.30 uur wakker. Voeding gegeven, daarna ging hij liggen brabbelen en toen huilen. Nu ligt hij naast me in z'n slaap te woelen. En pappa is een bos aan het omzagen :-/

Geplaatst
Twee uur geslapen :-)

Mees we hadden p.ampers maar waren op en had ook nog kruidvat

En piemeltje naar beneden en randjes van de luier naar buiten, anders kom het door iedere luier heen ;-) Iedere moeder (vader) maakt één keer die fout ;-)

Geplaatst

Henne, ik had dat in het begin ook, om de twee uur, maar volgens de Kraamhulp was dat heel goed, want het brengt vreselijk goed de productie op gang en verlicht de stuwing (als je daar erge last van hebt). Take care, het is even aanpoten, maar over een dag of tien wordt het rustiger! Heeft hij geen last van zijn nek/hoofd door de bevalling? Kan ook zijn dat hij nog een beetje hoofdpijn heeft ;-( Arm snoepje! Had die van mij ook. Lekker knuffelen maar!

Geplaatst

Sen, die ervaring hebben we als oom en tante al hihi dus daar letten we op. Maar J gaat zo gewoon pampers halen hoor, we hebben zelf ook een dure smaak ;-)

Overigens geen nacht meer en: hij maakt er nu opeens al bijna vijf uur van! Ik heb gewoon een paar uur geslápen!!

Geplaatst

Lekker Henne, toch nog wat uurtjes gepakt. Ik haal pampers meestal in de aanbieding bij K.ruidvat, 2 gigapakken voor 24,99 en dan neem ik gelijk lekker veel. Die aanbieding is om de zoveel weken

Geplaatst

Dat is het mooie tegenwoordig: er zijn altijd wel ergens P.ampers in de aanbieding! Dus ik gebruik ze nu ook alleen maar.

Bij de oudste had ik vaak eigen merk omdat ik P zo duur vond en toen waren er nauwelijks aanbiedingen van. Als je tegenwoordig slim koopt ben je niet of nauwelijks duurder uit en ik merk echt wel verschil! Met name bij Bram, de meiden kunnen/konden nog wel een andere luier hebben maar onze grote plashaas niet...

Geplaatst
Twee uur geslapen :-)

Mees we hadden p.ampers maar waren op en had ook nog kruidvat

Ahh, ik snap! Is echt anders he, die van Kruidvat! Zeker als ze piep zijn. Ben echt fan van pampers alleen ruiken ze wel eerder naar plas. Heel soms hebben we Kruidvat, nu hij groter is en laatst de nieuwe van Etos gekocht. Aan paar vrouwen die m kochten gevraagd wat ze er van vonden en zij waren tevreden. Moet zeggen, soepeler dan kruidvat, maar ook 1 laagje minder dan pampers. Pampers blijft 1.

Inderdaad, wat n ander ook al zei; goed letten op aanbiedingen.

Henne, fijn dat hij 2 uur sliep en later nog meer toch? Gaat de goede kant op!!

Haha Caro, ja, dit nachtbankje is tevens dagbankje geworden :happydance:

Geplaatst

Hier c1000 luiers...jumbo zijn ook fijn...

Maar maat 1 eigenlijk van pampers gehad.. ik vond de urine indicator erg prettig...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden