Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

26 maart marcoenjacqueline

2e:

13 maart Emsie

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

1e week van april marcoenjacqueline

Testen:

2 april Emsie

• Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Emsie ik kan me voorstellen dat het een klap is als het IVF traject opeens veel sneller voor de deur staat dan verwacht. Aan de andere kant zijn je kansen per behandeling straks veel hoger dan dat je nu hebt. Ik vond de overgang niet zo zwaar als ik had verwacht. Maar....we gaan er voor nu even vanuit dat deze IUI poging gewoon gaat slagen hoor! Ik ga voor je duimen.

Ik ben net terug van de echo, links had ik 1 follikel van 12 mm en rechts sowieso 1 van 10 mm en hij zag nog 1 of 2 extra follikels maar die waren niet goed te meten want ze zaten achter elkaar of zo. Voor mij een goede opbrengst want ik was heel bang dat er helemaal niets zou groeien. Vrijdag weer een echo en dan hopelijk maandag of dinsdag de punctie.

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

22 maart Danore

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

Testen:

2 april Emsie

Geplaatst

@emsie , Blijft vervelend als alles niet in een keer goed gaat en dan is het te snappen dat je je eigen een beetje beurs voelt . Doe het rustig aan vandaag en luister naar je lichaam want ook morgen kan die nog aan geven dat je het rustig aan met doen .

Het is nu een klap dat je een gesprek hebt over ivf /icsi maar aan de andere kant is dan de kans op bevruchting wel groter .Maar we gaan er gewoon nu uit dat het gelukt is ( duim met je mee )

@Danore , Fijn om te lezen dat de eerste fm goed verlopen is en ik duim met je mee dat er nog een paar meer mee gaan doen .

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest omdat ik het niet vertrouwde en ik bloed aan het ophoesten was . Waarschijnlijk ben ik van de ene griepvirus in de andere aan het gaan en heb ik vanaf december er al last van ( gelukkig zonder koorts ) maar het kon ook een ontsteking zijn dus daar zijn nu kweekjes voor gemaakt en de uitslagkrijg ik vrijdag. Hoe dan ook heb ik tegen de arst gezegd dat dat gaat gebeuren naar dat ik heb gedoneerd in het ziekenhuis ;-) dus voor nu de voorraad met paracetamol aangevuld om het twee weken vol te houden nog .

Geplaatst

Hallo allen,

Graag praat ik mee in deze groep. Ik twijfel maart of april maar de maart groep is toch wat verder dan ik. Morgen heb ik mijn punctie, voor het eerst. Ik vind het ontzettend spannend en ben benieuwd hoeveel eicellen er worden geoogst. En dan zaterdag de terugplaatsing.

Geplaatst
Hallo allen,

Graag praat ik mee in deze groep. Ik twijfel maart of april maar de maart groep is toch wat verder dan ik. Morgen heb ik mijn punctie, voor het eerst. Ik vind het ontzettend spannend en ben benieuwd hoeveel eicellen er worden geoogst. En dan zaterdag de terugplaatsing.

Welkom Lucia, praat lkkr mee! Succes morgen!

Geplaatst
Hallo allen,

Welkom op het bankje van april . en heel veel succes morgen bij de punctie hopelijk heb je een mooie opbrengst

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

22 maart Danore

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

20 maart Lucia

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

Testen:

2 april Emsie

Geplaatst

Hallo allemaal,

nou, hier ook de eerste follikelmeting achter de rug hoor! Rechts had ik 10 eitjes en rechts had ik er 5, maar ze zijn nog niet echt wakker. Ik had aan beide kanten in ieder geval een blaasje van 10 mm. Nu hebben ze besloten om nog een paar dagen door te spuiten emt dezelfde hoeveelheid omdat ik een groter risico heb op overstimulatie, aangezien ik emerdere actieve blaasjes heb normaal al. Dus vrijdagmiddag gaan we weer kijken en afhankelijk van of het al gegroeid is en er meer wakker zijn geworden, word of de dosis aangepast of gaan we verder kijken wat we kunnen doen. Spannend, maar ik vond het leuk om te zien in ieder geval.

@Danore, leuk dat we gelijk oplopen! Hopelijk bij jou vrijdag goed nieuws!

@Marco; poeheej, wat vervelend dat je zo ziek bent, niet alleen voor je zaadjes, maar gewoon omdat het vervelend is je zo ellendig te voelen! Hoop dat het snel beter gaat met paracetamol als je tijdelijke beste vriend!

@Lucia: leuk dat je er bent! We horen graag hoe het jou vergaat en dus heel veel succes morgen!!

@Emsie; het blijft gewoon altijd weer even wennen als je bericht krijgt wat niet helemaal past binnen hoe je het graag zou willen of had verwacht. Het blijft dan toch even een hobbel waar je overheen moet en waar je tijd voor nodig hebt om er aan te wennen en je er op in te stellen. Aan de andere kant is het fijn dat ze met je meedenken en je niet nog "doelloos" IUI laten doen. Hopelijk deze keer geen teleurstelling, maar misschien wel verrassend goed nieuws en dan hoef je niet meer over IVF na te denken!

Zo, en nu ga ik eens op wat eieren broeden!!

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

22 maart Danore

22 maart Geri

3e:

15 maart Emsie

Punctie:

20 maart Lucia

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

Testen:

2 april Emsie

Geplaatst

Lieve allemaal,

Ik meld me ook maar hier aan want ik zit tussen 2 maanden in :)

Dit is onze 1e IVF en het is behoorlijk spannend. Zometeen naar de gyn....

Vrijdag is de punctie en hopelijk zondag de TP, ben benieuwd naar wat ze straks zeggen.

Fijne dag.....

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

ClauS

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

17 maart ClauS

22 maart Danore

22 maart Geri

3e:

15 maart Emsie

20 maart ClauS

Punctie:

20 maart Lucia

22 maart ClauS

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

Testen:

2 april Emsie

Geplaatst

Welkom Claus en Lucia! Claus succes bij de gyn en Lucia met de punctie, als je dit nog leest voor de tijd.

@Marco dat klinkt niet goed hoor, gelukkig heb je nog even tijd om weer beter te worden!

@Gebee broed ze hè, ik broed gezellig met je mee!

@Emsie waar ga je heen op vakantie? Fijn vooruitzicht, dan heb je ook mooi wat afleiding tijdens het wachten.

Geplaatst

Welkom nieuwe dames! Samen staan we sterk!

Danore, we gaan naar Tunesië, op tennisvakantie, elke dag krijgen we 2 uur les, lkkr in de zon! Het is er rond de 20 graden overdag! Zin in!!!! Het is de eerste keer dat we een vakantie doen waarin we tennisles krijgen, ben reuze benieuwd hoe dat gaat bevallen! En hoe veel beter we terug gaan komen!! In elk geval een prima afleiding idd!

Geplaatst

*breek even in*

Ten eerste allemaal heel veel succes met jullie poging en dat er maar vele wonders tot stand mogen komen!!!

Ik las even iets over de naald van deca, die naald is nl schuin en als je goed kijkt zit er een scherp puntje aan, als je dat als eerste je huid in prikt gaat het wat makkelijker en minder pijnlijk, daarna even goed na masseren dat de vloeistof zich snelt verdeeld!

ik hield altijd noord,oost,zuid,west aan op mijn buik met de navel als middelpunt, zo heb je altijd een vers plekje en krijgt de huid iedere 3 dagen rust!

Toi toi toi!!!

Geplaatst

De gyn in Deventer was heel erg tevreden over de grootte van de follikels ( 10 grote en nog wat kleintjes ) en vrijdag worden ze allemaal aangeprikt !

De TP zal zondag of maandag plaatsvinden,maar dat hangt van het ziekenhuis in Zwolle af.

Vanavond klokslag 21.30u de pregnyl en ik heb er zin in ( not really ) maar dan is dit hopelijk mn laatste spuit brrrrrrrrrr

Geplaatst

@bikkel dank voor de tip! Ik ga het morgen meteen proberen, ik zie altijd zo tegen die prik op!

@claus wat een super aantal! Ik hoop dat de punctie goed verloopt en dat je er goede emmy's aan overhoudt (en natuurlijk dat de pregnyl echt je laatste spuit wordt)

Geplaatst

Vandaag de punctie gehad. Het was mijn eerste punctie en om eerlijk te zijn viel het me niet mee. Gelukkig voldoende eicellen geoogst, 8 en van goede kwaliteit. Het sperma van mijn vriend was ook goed, had toch een de angst dat het hem niet zou lukken of de kwaliteit tegen zou vallen. Alles wat wij moeten ondergaan is niet niets maar dan gaan er allemaal angstbeelden door mijn hoofd. Ik denk dat hiermee nu toch wel een paar embryo's tot stand komen. Ik hoor het zaterdag, dan is ook meteen de terugplaatsing. Rare dagen zo tussen de punctie en de tp.

@Claus, sterkte vanavond met de laatst spuit en op naar de goede punctie. Het aantal follikels geeft vertrouwen :-)!

@Esmie. Wat een lekker vooruitzicht, voldoende afleiding en wie weet word je nog verrast.

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

ClauS

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

2e:

13 maart Emsie

17 maart ClauS

22 maart Danore

22 maart Geri

3e:

15 maart Emsie

20 maart ClauS

Punctie:

20 maart Lucia

22 maart ClauS

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

Testen:

2 april Emsie

7 april Lucia

Geplaatst

Danore: de tip van bikkel helpt echt hoor, jeetje wat een verschil maakt t !

Lucia: na je verhaal gelezen te hebben denk ik dat ik mn afspraken van vrijdag maar ga verschuiven, had nog een etentje waarbij ik zou koken :)

Hoe voel je je nu? Was het prikken pijnlijk, of voelde je daarna pas de pijn :(

Rust goed uit en we duimen op mooie embryos na alle ellende....

Oja, hoeveel krijg je teruggeplaatst??

Geplaatst

ClauS, ik zou zeker niet gaan koken vrijdag. Ik kreeg dat advies in het ziekend en merk dat het goed is om echt rustig aan te doen. Ik hoop dat het voor jou meevalt en wellicht heb je niet veel last, maar in deze zou ik voor zekerheid gaan. Je hebt toch twee flinke blauwe plekken in je buik.

Ik ben 40 en heb besloten als er 2 embryo's zijn er 2 terug te laten plaatsen.

Via via kreeg ik een tip om bij de terugplaatsing te glimlachen. Je lichaam schijnt dan een stofje vrij te maken die de innesteling bevorderd. Baat het niet, schaden zal het zeker niet. Een vriendin van mij heeft het onlangs ook gedaan en is nu zwanger na meerdere mislukt pogingen. Dus :-)!

Geplaatst

Lucia: mijn man heeft de afspraak inmiddels al verschoven !

Ook hier een 40+ dus het worden er ook 2 bij ons ( als we genoeg hebben )

Nou dan moet ik maar gaan glimlachen pijn of niet, i'm going to smile no matter what :devil:

Geplaatst

Claus succes met prikken straks! Ik heb er ook een hekel aan, al sta ik nu niet meer te gillen zoals de eerste keer!

Marco hoe voel jij je?

Lucia, doe lkkr rustig aan! En nu broeden! Heb je toch maar weer even goed gedaan vandaag!

Danore en GeBee, het komt nu snel dichterbij, fijn of niet?

Hier geen bijzonderheden, wachtdag 1 is voorbij:happy7:

Geplaatst

@bikkel , ik zal dit tegen de vrouw gaan zeggen misschien dat dit haar kan helpen ( het is een vervelende prikgelukkig heeft ze er geen pijn van )

@claus een super score nu op naar de punctie vrijdag . Het is goed dat je man de afspraak heeft verzet weet van de vorige keer bij de vrouw dst die ook wel een paar dagen een beurs gevoel heeft gehad en dat de rust na de punctie haar goed heeft gedaan .

@Lucia , nu lekker rustig aan doen en laat je vertroetelen door je man . Je lichaam heeft een hoop te verduren gehad afgelopen tijd en heeft rust nodig . Nu kan jij even niets meer doen tot dat het ziekenhuis heeft gebeld met hoeveel er bevrucht zijn en wanneer de tp is .

@emsie Vandaag de eerste dag dat ik me iets beter voel ( slaap iets meer eet nog gezonder en heb op het werk het iets rustiger nu )

Bij jou de eerste wachtdag er al weer op n nog maar 13 te gaan en hopelijk komen er twee streepjes ( duim voor je mee ).ga je eerder testen of hou je de test datum aan ?

Hier heeft de vrouw het vandaag iets zwaarder ( onderrug pijn ) maar dat kan een bij werking zijn van de spuiten . dus heb haar onder de wol gestopt met een kruik erbij om de rug te ontzien . verder gaat het spuiten goed en hebben wij samen een structuur die samen valt .

Geplaatst

Goh, iedereen is goed aan de gang! Marco, gelukkig voel je je iets beter!! Claus morgen een spannende dag voor de boeg! Ik hoop dat de uitkomst positief is in ieder geval. Hier ben ik aan de slag gegaan met het bekijken van die naald en heb het gevonden inderdaad en wat een verschil met prikken! Het is ineens een stuk aangenamer! Ik heb niet het gevoel dat de hormonen veel veranderen aan de toestand van mijn eieren, maar aan de andere kant, kan ik ook niet aan de binnenkant voelen. ik voel me in ieder geval lichamelijk iets prettiger en minder opgeblazen en kan weer een hele dag mijn spijkerbroek aan. Soms wel verschrikkelijk misselijk, maar goed, dat nemen we voor lief (kunnen we vast oefenen voor het geval het ons gegund is!).

1e wachtdag voorbij bij Emsie en vandaag al wachtdag 2. Ik kan alleen maar hopen dat ik over een week ofzo kan zeggen dat ik kan gaan wachten voor de test, niet dat dat leuk is, maar gevoelsmatig moeten we nog zoveel obstakeltjes overwinnen. Eitjes, zaadjes, goede celletjes, bevruchten, delen, embryootjes en dan terug dat warme broedkastje in... Blijft toch wel toepasselijk dat het nu bijna pasen is, we worden omgeven door allerlei vrolijke, gezellige eieren in ieder geval!

Lucia, wat jammer dat het niet mee viel die punctie. Ik moet zeggen dat ik er ook een beetje tegenop zie eigenlijk. In het ziekenhuis zeiden ze bij ons: als je voor de punctie komt, geef jezelf een kadootje en neem 2 euro mee, stop die in een roltstoel. Neem meteen die rolstoel mee bij de entree en na de punctie ben je blij dat je lekker in de rolstoel naar de auto kan rollen! Bij ons hebben we hopelijk maar 1 rolstoel nodig, het word pas tijdens de punctie duidelijk of mijn man vers nog zaadjes heeft, of dat ze wellicht een Nood PESA moeten uitvoeren. Bij ons gaat er dus ook nog een 3e persoon mee naar het ziekenhuis omdat we wellicht allebei niet mogen rijden. Wel gezellig de rest van de dag samen kneuteren hahaha! Van de week in het ziekenhuis kwamen we net de afdeling op en kwam er een ander stel van de afdeling af, zij zat huilend in de rolstoel, dus ik dacht meteen dat haar punctie geweest was en niet meegevallen. Ik vind het toch wel bijzonder prettig dat je enige verbondenheid voelt met een ieder die je daar ziet (vroeger was het bij de gyneacologie afdeling en zag je nagenoeg alleen maar zwangere vrouwen wat niet altijd even makkelijk was).

Danore, veel succes morgen ook, ik hoop dat jouw broedseltje al goed onderweg is!

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar ik zing in een rock&roll band genaamd Crazy Cadillac en daar moeten we regelmatig mee optreden (dat is natuurlijk niet mijn volledige baan he, was het maar waar...)

Tot snel iedereen en lief zijn voor jezelf!

Groetjes Geri

Geplaatst

Jee GeBee, spannend hoe het bij jullie zal gaan. Maca, een superfoods, kan de kwaliteit van sperma sterk verbeteren, misschien een idee om dat nog te gebruiken. Ook goed trouwens voor onze follikels. Je kunt het makkelijk door een sapje of shake doen. Er is onderzoek geweest met als resultaat spermacellen met fors verhoogde aantallen zaadcellen en beweeglijkheid.

@ClauS Sterkte morgen bij de punctie, benieuwd hoeveel eicellen geoogst worden. Morgen om 9:30 aan de beurt? Spannend hoor.

@Marco. Fijn dat je zo goed voor de vrouw zorgt en gelukkig voel je je beter. Flink wat vitamine C!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden