Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Marco: Mijn baarmoeder ligt naar links gekanteld waardoor het standaard meer moeite kost om de follikels links te vinden...ze starten altijd met de woorden "links doet niet erg mee deze keer" om vervolgens links alleen al 4-5 follikels te vinden...mijn bms blijft ook vaak wat achter...hebben jullie de vorige keer ook decapeptyl gebruikt? ik had vorige keer met suprefact een prima bms, nu met deca wat te dun...de hormonen zijn flink opgeschroefd, zonder dat ze bang waren voor overstimulatie terwijl ik al ca 10 follikels bij elkaar had (om mijn bms extra te stimuleren), en ik heb progynova gekregen ter extra ondersteuning van het bms...heb uiteindelijk met een veel hogere dosis hormonen 10 eitjes en redelijk bms en geen overstimulatie gehad...dat misschien wat ter geruststelling...anderzijds, als jullie je er niet goed bij voelen volgende keer net zolang je poot stijf houden tot je het gevoel hebt dat er goed onderzoek gedaan is...ik heb wel eens een onervaren artsassistent gehad en daar zit toch echt verschil in tov een ervaren gynaecoloog in wat ze kunnen vinden...

Veel succes aan onze PAASdames tav het eitjes zoeken!!!

@Danikea , ja de vorige keer hadden wij ook de deca als eerst en toen na twee weken gonal-f erbij en zo is het dit keer ook weer gegaan . De gene die de echo heeft gedaan is een vaste medewerker daar en heeft al heel veel echo's gedaan .Maar ik denk omdat ze zagen dat er maar 4mm was dit al de reden heeft gegeven waardoor ze niet verder wilden kijken dan hun neus lang is .

Mocht mijn vrouw er last van krijgen ben ik de eerste die aan de bel trekt .

• Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Marco wat balen zeg, ik hoop dat het er zondag beter uitziet voor jullie!

GeBee ik hoop dat je morgen ook je punctiedatun krijgt.

Susan1 ik duim voor je voor een goede ontdooiing.

Hier vandaag de punctie gehad en 4 eitjes gevonden (voor ons een super resultaat vanwege mijn lage eicelvoorraad). Mijn bms zag er goed uit 11,5 mm dus de terugplaatsing kan gewoon doorgaan. Ik hoor morgen hoeveel er bevrucht zijn en wanneer de tp is. De punctie ging goed maar is bij ons onder narcose dus dat scheelt een hoop.

Er vroeg iemand of mijn cyclus niet is platgelegd. Mijn arts heeft af en toe alternatieve schema's om een beter resultaat te krijgen. Ik ben al voor ik ongesteld werd begonnen met de stimulatie en heb geen pil hoeven slikken. Ik wist ook niet dat het kon maar ik vertrouw altijd maar op zijn kunde.

Als ik iemand vergeten ben sorry, het is altijd lastig teruglezen op de telefoon.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik lees ook echt mee.. maar er wordt zoooo veel geschreven.. Weet dat het bankje waar ik paar jaar geleden op zat niet uit zoveel mensen bestond dus was het iets beter bij te houden hihi.

Maar marco wat balen.. vind dat de dosering ook wel veel op hoog is gegaan en er zit dan ook wel veel dagen tussen voordat de volgende echo is. Ik zou ook echt als jullie het niet vertrouwen eerder (bijv toch vrijdag) terug gaan. Ik heb toen bij de ivf overstimulatie gehad.. nou daar ben je niet blij mee kan ik je vertellen.. er zijn toen 22 follikels weg gehaald en dat was echt een vreselijke punctie. Maar daar ga ik jullie niet mee belasten hoor. Het is voor iedereen anders. BMS kan geloof ik wel snel groeien/dikker worden.

Voor mij wordt het spannende.. dit weekend of net na pasen zal ik weten of de iui gelukt is.. spannend..

Succes iedereen met de behandeling.. ik lees en leef mee.

Groetjes Peggy

6x iui mislukt 2008

ivf 2009 mislukt

icsi 2009 mislukt

25 augustus ons wonder s-t-a-n geboren

Januari 2013 weer bij de ivf arts geweest.

19 maart 1ste iui gehad

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier een lichte spanning voor de echo straks. Ik ben toch wel aan het aankomen en krijg mijn ringen 's morgens niet meer af, dus doe ze maar af voor het slapen gaan. Pfff.... wat voel ik me dikkig zeg... opgeblazen zeg maar. Maar het is voor een goed doel. Ik hoop dat we straks groen licht krijgen voor een punctie, ik ben benieuwd!

Danore, voor jou ook nog spannend, wel goed dat er 4 eitjes zijn, dan moet er toch ook een klein knuffeleitje voor jullie bij zitten!!

Peggy, succes met afwachten! Duim, duim duim!!

Tot later allemaal!

Geplaatst

Gebee, spannend vandaag succes!!

Danone, super 4 eicellen! Dat we allebei maar zwanger mogen worden en weer de zelfde naam kiezen!!!! Duim voor goede Emmy's

Susan, altijd spannend te horen of de cryo goed ontdooit! Ik duim voor je.

Hier vandaag de eerste afspraak, we hebben het tegen niemand verteld, vind ik heel moeilijk want ik ben een open boek. Gelukkig verwacht nog niemand het!!! Mijn schoonzus komt oppassen vandaag en we moeten na mijn werk meteen weg dus effe liegen waarom ze meteen weg moet!

Succes iedereen!

Groetjes terry

Geplaatst

Gebee: toi toi toi straks

Peggy: lekker broeden dan maar en het zonnetje schijnt dus dan moet het haast wel lukken :)

Danore: hopelijk zijn ze alle 4 bevrucht spannend he nu?

Fijne witte donderdag allemaal....

Geplaatst
Goedemorgen allemaal,

Hier een lichte spanning voor de echo straks. Ik ben toch wel aan het aankomen en krijg mijn ringen 's morgens niet meer af, dus doe ze maar af voor het slapen gaan. Pfff.... wat voel ik me dikkig zeg... opgeblazen zeg maar. Maar het is voor een goed doel. Ik hoop dat we straks groen licht krijgen voor een punctie, ik ben benieuwd!

Danore, voor jou ook nog spannend, wel goed dat er 4 eitjes zijn, dan moet er toch ook een klein knuffeleitje voor jullie bij zitten!!

Peggy, succes met afwachten! Duim, duim duim!!

Tot later allemaal!

Gebee, succes zometeen!!! Komt helemaal goed, we duimen voor een punctie!! En dat opgeblazene herken ik wel, dat had ik tot na de punctie ook :laugh:

Geplaatst

Peggy, nog een paar dagen!! Oei, wat zijn die soms moeilijk. Maar we leven met je mee hoor, :fingerscrossed: !

...

Geplaatst

GeBee succes zo meteen hè!

Misa ik weet niet hoe laat ze bellen, ik ben erg zenuwachtig. Bij mijn vorige pogingen belden ze een keer om 14:00 pas en een keer rond 11:00. Ik ben muziek aan het downloaden en aan het internetshoppen ter afleiding. Ben ook nog aan het lezen in "de Verbouwing" dus ik probeer mezelf bezig te houden. Hoe gaat het met jouw broedseltje, hou je ze lekker warm in je buik!

Geplaatst

Terrybrouwer spannend vandaag jullie intake voor de cryo! Ik hoop dat jullie snel aan de beurt zijn! En natuurlijk dat het succesvol is en je weer zwanger wordt! (hebben jullie al namen voor een eventuele tweede? wij hebben al wel een meisjesnaam maar jongensnamen vinden we moeilijk)

Geplaatst

Joehoe! Ik ben zo blij! 2 bevruchte eitjes! Morgen komen er 2 beebjes in mijn buik wonen! En dan lekker 8,5 maand blijven zitten bij mama.

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

ClauS

e82

terrybrouwer

danikea

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

26 maart e82

26 maart marcoenjacqueline

2e:

13 maart Emsie

17 maart ClauS

22 maart Danore

22 maart GeBee

31 maart marcoenjacqueline

02 april e82

3e:

15 maart Emsie

20 maart ClauS

25 maart Danore

26 maart GeBee

4e:

28 maart GeBee

Punctie:

20 maart Lucia

22 maart ClauS

27 maart Danore

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

25 maart claus

25 maart Misa

29 maart Danore

Testen:

2 april Emsie

7 april Lucia

10 april Danore

Geplaatst
Joehoe! Ik ben zo blij! 2 bevruchte eitjes! Morgen komen er 2 beebjes in mijn buik wonen! En dan lekker 8,5 maand blijven zitten bij mama.

SUPER fijn!!

Geplaatst

Hier neemt de onderrug pijn toe, altijd mijn eerste teken van ongesteld worden maar had het ook heel duidelijk en heftig toen ik in verwachting was en van overtuigd was dat ik ongesteld ging worden......dus heb geen flauw idee wat ik hier mee moet. Heb ook steeds beren trek, ook dat kan alle kanten op. Geen grote aderen en tepels of pijnlijke borsten, dus vertel mij maar wat ik met deze info van mijn lijf moet! Ik ga zondag testen, dat zal meer duidelijkheid opleveren.....spannend!!

Geplaatst

Jaaaa, helemaal goed! Hoe laat heb je de afspraak?

Geplaatst
Hier neemt de onderrug pijn toe, altijd mijn eerste teken van ongesteld worden maar had het ook heel duidelijk en heftig toen ik in verwachting was en van overtuigd was dat ik ongesteld ging worden......dus heb geen flauw idee wat ik hier mee moet. Heb ook steeds beren trek, ook dat kan alle kanten op. Geen grote aderen en tepels of pijnlijke borsten, dus vertel mij maar wat ik met deze info van mijn lijf moet! Ik ga zondag testen, dat zal meer duidelijkheid opleveren.....spannend!!

oeh, spannend! Dat je het nog zo lang volhoudt zonder te testen, knap hoor!

Geplaatst

@emsie ook ik weet uit ervaring dat kwaaltjes eigenlijk niet zoveel zeggen, zowel in positieve als in negatieve zin. Ik duim voor je!

@misa morgen om 10:15, ik ben al grappige dingen aan het bedenken zodat ik kan lachen :-)

Geplaatst

Jee twee bevrucht goed zeg, Danone, succes met grappige dingen bedenken!!! Wij hebben al een jongensnaam.

Ik moet twaalf dagen estadiol en duphaston slikken en daarna beginnen met opbouwen. Dan 24 april terug. Ik kom dus op het mei bankje, maar blijf jullie wel volgen en heel hard duimen. Op naar veel zwangerschappen.

Groetjes

Geplaatst
@emsie ook ik weet uit ervaring dat kwaaltjes eigenlijk niet zoveel zeggen, zowel in positieve als in negatieve zin. Ik duim voor je!

@misa morgen om 10:15, ik ben al grappige dingen aan het bedenken zodat ik kan lachen :-)

** met Pasen ben jij een broedkip ** :laugh:

Geplaatst

Danore wat een super nieuws is dat . Ga er morgen maar goed op broeden en houdt ze maar mooi warm binnen . duim met je mee

Geplaatst

Spannend en ik ga duimen voor je dat het goed is . Kwaaltjes willen niet altijd voorkomen of het zelfde zijn .

Duim met jullie mee

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een goede berichten zie ik alweer voorbij komen! Het begin van een cryo traject bij Terry en 2 beebs die bij Danore de boel van binnen gaan opvrolijken. Ik zou denken aan de beebs die mama alvast gaan kietelen vanaf de binnenkant hahaha! Zet m op morgen he Danore! En goed zorgen voor je Paaskuikentjes! Emsie, veel succes met de laatste loodjes voor het testen!!

Hier hadden we weer een heel broedsel bij elkaar gebroed hoor. Links grotere eitjes, 26 en 20 mm alweer en 4 wat kleinere van 15, rechts 1 van 18 en 15 en nog wat klein spul. De grootste worden nu opgeofferd zodat de kleinere nog wat kans hebben om te groeien en we zo meer te oogsten hebben op 2e Paasdag om 09.00 uur!!!! De grootste zullen dan waarschijnlijk niet goed genoeg meer zijn, maar beter maandag 4 goede grootte, dan zaterdag te groot en te klein. Maandag dus de punctie en dan mag mijn man vers produceren, hopen dat er nog steeds zaadjes zijn, want dat is niet zeker. De uroloog is gemaild, maar de kans is klein dat hij op 2e paasdag terug gaat komen voor een Pesa behandeling, dus als er dan vers niks meer te halen is, dan gebruiken we het materiaal uit de vriezer ook al is dat vrij slecht. Ik heb nog gevraagd of het dan niet zonde is van deze poging, maar wachten tot dinsdag was ook het verspillen van een poging, want dan zijn alle eitjes waarschijnlijk te groot en het zaad in de vriezer is wel heel slecht, maar we hebben maar 1 zaadje nodig, niet?! En we hopen natuurlijk dat de verbindingen nog steeds open zijn hahaha, zou het allermooiste zijn! De arts heeft de vorige keer gezegd dat het kwalitatief eventueel nog zou kunnen verbeteren aan 1 kant, want daar is een omleiding gemaakt en die hebben vaak langer nodig om goed open te gaan, maar we gaan het meemaken maandag. De terugplaatsing is volgende week donderdag om 11.00 uur als alle tussenstapjes goed gaan en we een mooi paaskuikentje mogen ontvangen!

Fijne paasdagen allemaal en lief zijn voor jezelf en de kleine eitjes, broedseltjes of grote kleine wensen!

Geplaatst

Wie:

Melis25

Emsie

marcoenjacqueline

Susan 1

GeBee

Danore

Lucia

ClauS

e82

terrybrouwer

danikea

Echo’s:

1e:

11 maart Emsie

18 maart Susan 1

19 maart GeBee

19 maart Danore

26 maart e82

26 maart marcoenjacqueline

2e:

13 maart Emsie

17 maart ClauS

22 maart Danore

22 maart GeBee

31 maart marcoenjacqueline

02 april e82

3e:

15 maart Emsie

20 maart ClauS

25 maart Danore

26 maart GeBee

4e:

28 maart GeBee

Punctie:

20 maart Lucia

22 maart ClauS

27 maart Danore

1 april GeBee

Terugplaatsing :

19 maart Emsie

23 maart Lucia

25 maart claus

25 maart Misa

29 maart Danore

4 april GeBee

Testen:

2 april Emsie

7 april Lucia

10 april Danore

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden