Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo allemaal,

Vandaag eerste iui behandeling gehad gewoon in eigen cyclus ik had een mooi follikel dus dat zat goed. De arts was alleen niet zo te spreken over de hoeveelheid sperma cellen na opwerking waren er 4 miljoen over en 50% bewegelijk dus kans niet echt groot maar hij zei dat het niet kansloos was,

Nu echt onwijs veel buikpijn en heb al 2 paracetamollen op, nu moet ik 15 dagen wachten tot menstruatie wel of niet komt.

Iemand nog zelfde dingen meegemaakt?

Hoi Esther, als je het fijn vind kan je ook op het iui bankje van maart meelezen en schrijven, daar zitten alleen iui 'klanten'.

Wat betreft de hoeveelheid sperma cellen, zou voor ons een prachtig aantal zijn, daar komen wij niet aan. Ik denk altijd het hoeft er maar 1 te zijn! Omdat ons zaad veel slechter is gaan wij nu over op ivf of icsi, daar hebben we volgende week een gesprek over.

Succes met de wachtdagen! Hoeveel pregnyl heb je gespoten? Hoe is het nu met de buikpijn?

Geplaatst

Beste Blue Fairy, Dat kan nog best, al worden de kansen wel wat minder. Er zijn dames die pas op wd 13 of 14 voor het eerst positief getest hebben. Wat voor test heeft ze gebruikt? Het moet nl wel een heel gevoelige test zijn wil je zo vroeg al wat zien.

Nog even duimen dus, sterkte!

Noes

Geplaatst

Hi meiden! Gezellig druk is het hier! Ik lees steeds met jullie mee omdat het zo herkenbaar is. Fijn te merken dat er anderen zijn die weten hoe het is, hoe rot ik dat ook vind voor jullie.. Ik ben inmiddels onderweg naar 2e cryo tp van 1e ivf. Dit keer met progynova en utrogestan omdat mijn eisprong vorige ronde nogal op zich liet wachten. Nu kijken ze niet meer naar ei, maar naar bms. Afgelopen zondag geweest voor echo en was meteen goed (verschil met die 6 echo's van vorige ronde!). Zaterdag dus terugplaatsing als hij goed ontdooit. Spannend!!! Ik neem me steeds voor om er niet teveel mee bezig te zijn, maar als iemand weet hoe dat moet, hoor ik het graag! Mocht iemand het lijstje updaten, zou je mij dan ook toe willen voegen? Lukt niet met mobiel.. Zaterdag 13 dus tp, bloedtest donderdag 25. Thanks!! Enneh.. hoop dat we dit lijstje samen nog wat groener kunnen maken!.

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Weer een nieuwe dag vol spanning en emoties vandaag.

Vannacht redelijk geslapen met veel minder klachten opgestaan als dat ik ben gaan slapen....... hopen dat het zo blijft :happy:

zometeen de stofzuiger een schop onder z'n kont geven die doet het ook niet vanzelf.....(

Liefs Linda

Geplaatst
Goeiemorgen dames,

Weer een nieuwe dag vol spanning en emoties vandaag.

Vannacht redelijk geslapen met veel minder klachten opgestaan als dat ik ben gaan slapen....... hopen dat het zo blijft :happy:

zometeen de stofzuiger een schop onder z'n kont geven die doet het ook niet vanzelf.....(

Liefs Linda

Dag allemaal

voor diegene die voor me hebben geduimd het heeft geholpen er is heg waarde in mijn bloed gevonden het is wel nog weinig daarom vrijdag opnieuw prikken was eerst maandag maar heb gevraagd of eerder kon en dat mocht

mischien klopt het wel met de bloeding die ik vrijdag had gehad en dat het nu aan het inesteling is dus vandaar die neg test maandag zou t kunnen of is de hheb aan het zakken en is het een miskraam oh nee Tog .....

een zenuwen weer maar een begin is er en hopen dat ik vrijdag nog beter nieuws heb

Geplaatst
Susan, wat spannend! Het klinkt hoopvol, we gaan gewoon verder duimen....!!! :gekruiste vingers 1

Liefs,

Noes

bedankt noes

Geplaatst

Echo

10 april Faye (1e FM)

11 april - Melis25 (uitgangsecho)

12 aprl - patrician (tweede echo in KID traject)

Terugplaatsing

12 april Lindaah

12 april noes73

Testen

1 april Misa

2 april Emsie

7 april Lucia

7 april koolmees

8 april moki

10 april Danore

15 april wensmoeder van blue_fairy

19 april GeBee

19 april ClickSTAR

26 april Lindaah

26 april noes73

Meiden, ik heb het lijstje er weer even bijgezocht en iets ingekort, de afspraken/terugplaatsingen die al hebben plaatsgevonden heb ik er tussenuit gehaald. Mocht iemand dit niet leuk vinden, hoor ik het wel en zal ik het herstellen.

Faye, hoe was de follikelmeting?

Geplaatst

Susan1, je bent dus gewoon zwanger? heb je zelf nog getest? maar je houd het nog even spannend, overmorgen weer bloed prikken? ik blijf gewoon voor je duimen dat het goed zit!

Lindaah, lkkr geslapen! morgen word je gebeld he? owww nog even in spanning blijven. Noes jij ook succes morgen, hoop op mooie bevruchtingen!

GeBee wij mogen op dezelfde dag testen zie ik nu. hoe voel je je? ga je eerder testen?

Kimky welkom. nu je 2de cryo? dus je derde tp totaal? ook jij succes met wachten. killing is het he?

Blue_fairy, balen die witte test en dat op wd 11. hmmmm.... en toch hoop blijven houden want het kan nog alle kanten op maar dat weet je!

Geplaatst
Susan1, je bent dus gewoon zwanger? heb je zelf nog getest? maar je houd het nog even spannend, overmorgen weer bloed prikken? ik blijf gewoon voor je duimen dat het goed zit!

Lindaah, lkkr geslapen! morgen word je gebeld he? owww nog even in spanning blijven. Noes jij ook succes morgen, hoop op mooie bevruchtingen!

GeBee wij mogen op dezelfde dag testen zie ik nu. hoe voel je je? ga je eerder testen?

Kimky welkom. nu je 2de cryo? dus je derde tp totaal? ook jij succes met wachten. killing is het he?

Blue_fairy, balen die witte test en dat op wd 11. hmmmm.... en toch hoop blijven houden want het kan nog alle kanten op maar dat weet je!

hoi clickstar

nee ik heb niet meer zelf getest ga dat ook niet doen ook ik hoor het vrijdag wwelk voel nu wel van alles zere borsten rug pijn en met vlage misselijk

blue faire een neg test op wd11 kan hoor ik had dat ook en kijk er is heb in mijn bloed gevonden dus hoop is er nog wel

Geplaatst

Susan wat spannend! Ik duim gewoon door hoor!

Blue fairy: wat Susan en noes zegt, kan gewoon nog hoor! Ik had bij mijn succesvolle poging op dag 13 een positieve test maar die was echt mega mega licht........ Tja en sommigen hebben op dag 7 of 8 al een positieve test.

Goede fm gehad! Er zaten links en rechts wat follikels die mooi gelijk opgingen, ongeveer 10 mm. Vrijdag mag ik voor de 2e meting en ik hoop rond maandag de punctie te hebben!

Geplaatst

Bleu fairy, wat een onzekerheid zeg...ik hoop dat het goed mag aflopen. Maar die Testdatums verschillen zo mega per mens..... Faye, ik hoop dat de eitjes mooi blijven doorgroeien en dat de punctie goed zal gaan.

Hier ff een egoberichtje... Ik heb dus gister de TP gehad, sinds vanmiddag wordt ik overspoeld door emoties, angst dat t niet goed zal zijn. ook besef ik me nu ineens nog meer hoe ziek ik was van de overstimulatie. Ik vind dat ik juist blij moet zijn en positieve gevoelens moet hebben, maar ik ben gewoon verdrietig van alles wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt mbt mijn grote kinderwens...

ben ik de enige die dit zo ervaart..?

Sorry voor degene die deze gevoelens ongepast vinden...

cochanel

Geplaatst

Faye - een goede fm, dat is goed nieuws! Hopelijk blijven de follikels mooi doorgroeien zodat er bij de punctie een groot aantal rijpe eicellen gevonden worden.

Cochanel, het is makkelijk gezegd door iemand vanaf de zijlijn, maar probeer van elke dag te genieten! Ondanks alle angst en onzekerheid die dit traject met zich meebrengt is het, denk ik, belangrijk om van elke stap dichterbij de wens te genieten.

Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dit is, mijn hele zwangerschap heb ik in angst/onzekerheid doorgemaakt zonder daadwerkelijk te genieten. Ik kan je melden dat ik daar tot op de dag van vandaag enorm veel spijt van heb!

Geplaatst

Cochanel meissie ik snap zo goed wat je bedoeld; wij hebben ook bijna 10 jaar moeten wachten op ons wonder en wat heb ik het moeilijk gehad (en soms stiekem nog steeds). Net als bij Melis zit ik er nu wel wat anders in; elke TP is weer een stap dichterbij mijn wens. Zonder IVF is blijkbaar mijn kans 0,0000001% en met IVF (hoe zwaar ook) ineens een stuk groter! Zo trek ik me er doorheen. Maar moet eerlijk bekennen dat ik voor ons mannetje er niet zo in zat als nu. Maar weet je; HET KAN WEL lukken he meis! Ondanks alle verdriet en letterlijke en figuurlijke pijn.....Als ik kijk naar "mijn" clubje op het forum die rond oktober 2009 begonnen, dan zijn er 9 van de 10 meiden moeder geworden en sommige zelfs al zwanger van een tweede wonder.

Melis succes morgen met de uitgangsecho he!!:luck:

Geplaatst

Mooi gezegd Faye!

Ik merk dat ik er nu veel luchtiger in sta als tijdens de tp van mijn zoon. Toen was ik ook onwijs onzeker/angstig dat het mis zou gaan. Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap wel geleerd dat zorgen maken om zaken waar je zelf geen invloed op hebt nutteloos is. Ik probeer dat dan ook niet meer te doen.

Cochanel, ruimte voor die gevoelens is hier gewoon hoor, gewoon je hart blijven luchten!!

Geplaatst

Cochanel....zeer herkenbaar, ik laat mijn emoties niet toe. Maar ik las je berichtje en de tranen sprongen in m'n ogen. Toen wij startte 2jr geleden heb ik niet beseft dat het zoveel impact zou hebben op ons leven. Het is een bizarre achtbaan. Ik word soms doodmoe van alle goed bedoelde adviezen zoals probeer t los te laten,kinderen hebben is ook niet alles,je weet ook niet wat voor kindje je krijgt,wees blij dat deze mogelijkheden er zijn....ja duhhhh! Maar ik weet dat t goed bedoeld is.

En nu zit dat mooie klompje cellen in onze buik, niet wetende of het uberhaupt iets doet.maar hoe moet je daar van genieten...ik wou dat ik dat kon.

dus nee meid je gevoelens zijn cker niet ongepast. Ieder beleeft het op z'n eigen manier. En ik heb echt respect voor alle mensen hier.bikkels zijn we,het gaat ons lukken. Ja toch?

Geplaatst

Hoi Melis wil je mijn naam weer groen kleuren dit lijkt ff heel eng voor mij dat mijn naam weer zwart is, sorry soort bijgeloof of zo. Heb geen computer bij de hand anders had ik het zelf gedaan.

Geplaatst

Thanks lieve meiden, ik heb het aan haar doorgegeven!!

Voor Danore

Echo

10 april Faye (1e FM)

Terugplaatsing

12 april Lindaah

12 april noes73

Testen

1 april Misa

2 april Emsie

7 april Lucia

7 april koolmees

8 april moki

10 april Danore

19 april GeBee

19 april ClickSTAR

26 april Lindaah

26 april noes73

Geplaatst
Thanks lieve meiden, ik heb het aan haar doorgegeven!!

Voor Danore

Echo

10 april Faye (1e FM)

Terugplaatsing

12 april Lindaah

12 april noes73

Testen

1 april Misa

2 april Emsie

7 april Lucia

7 april koolmees

8 april moki

10 april Danore

19 april GeBee

19 april ClickSTAR

26 april Lindaah

26 april noes73

Wie wil mij naam er ook bij zetten in het groen ik ben Tog zwanger .....

Geplaatst

Qua genieten, voel je alsjeblieft niet schuldig als je niet "volop geniet". Want was is dat eigenlijk 'genieten'? Is dat altijd maar vrolijk doorhuppelen? Lekker happy de peppie? Dat lijkt wel te moeten in deze maatschappij, want 'je geluk maakt je zelf en als je niet gelukkig bent heb je dat aan jezelf te danken'.

Dat zie je ook in al die goedbedoelde happiness plaatjes die je op Facebook continue op je tijdlijn ziet. Je moet "kiezen voor geluk" en "de dag plukken" en "van elk moment genieten want het is zo weer voorbij". Soms geeft het me wel eens een schop onder m'n reet, maar vaak vind ik dat dood en dood vermoeiend. En ook niet gezond. De wereld ís niet zo maakbaar als men denkt.

In je leven krijg je het gemiddeld gezien een aantal keer voor je kiezen. En nee, dat is niet genieten, in ieder geval niet op het moment zelf. Later kun je terugkijken op hoe je ermee omging, dat je erg veel verdriet hebt gehad, of boos bent geweest, of het gewoon écht niet meer wist. En dat mag ook allemaal gewoon. Er bestaat méér dan alleen de emotie geluk, wel 1000den meer. En al die emoties doorvoelen, dat maakt je mens.

Lang wachten op een zwangerschap is ook zo'n "voor je kiezen"-ding.

Dus ook al ben je in je zwangerschap elke dag bang (geweest) om je kindje te verliezen, je hebt daarbij óók elke dag de enorme liefde gevoeld die je voor dat kindje hebt, want daar komt die angst voor verlies uit voort. Ik kan me geen manier bedenken om er nóg bewuster mee om te gaan, om nóg meer de dankbaarheid te doorvoelen dat je op dat moment wél een kindje in je draagt. Ik denk dat geen vrouw bewuster geniet van haar zwangerschap, dan de vrouw die zoveel moeite heeft moeten doen om überhaupt haar kindje te kunnen dragen.

Dikke knuffel voor jullie allemaal, mooie krachtige vrouwen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden