Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames daar ben ik weer.

Ik zit in een hele slechte foute film geloof ik.

Vanmorgen weer test gedaan...wederom positief...HUH???

Ik zal zo een foto sturen.

Ziekenhuis gebeld ivm nog steeds bloedverlies en het "rare...verloren friebeltje"

Assistente denkt dat dat friebeltje geen vruchtje was omdat die inderdaad kleiner geweest zou zijn en makkelijk gemist zou worden. Maarja ik vind het maar een gek ding hoor. Misschien zit het vruchtje daarin?? Vreemd. Ook omdat ik verder geen stolsels of andere dingen verloor viel mij dat friebeltje meteen op.

Maargoed dat geeft wel weer ietsje hoop.

Ze zou overleggen met de arts omdat ik bekend ben met buitenbaarmoederlijke zwangerschap en dat wilen ze dan toch beter in de gaten houden.

Nu moet ik afwachten afwachten afwachten en duimen duimen duimen dat de test positief zal blijven, wat ik nog steeds niet denk want ik bloed nog steeds :(

Als de test positif blijft dan moet ik 6 mei komen voor een echo.

Oh please laat het bloeden stoppen en de test positief blijven?

Zou de test niet lichter geweest moeten zijn vanmorgen, als het niet goed zat? Hij is hetzelfde als zondag ong.

Nou ik zal de foto nog even plaatsen. pffffff.

@Patrician: spannend en welkom op het bankje.

@E82...denk ook dat het niet meer van de pregnyl is hoor. Was bij mij ook niet meer het geval (10.000 EH) op dag 14 na pregnyl (dag 13 zelfs..want die avond spoot ik pas pregnyl) heb ik ook positief getest. Hopelijk blijft het bij jou wel goed gaan.

@Floortje: het friebeltje ga ik zeker begraven onder de boom in de tuin...het lukt me niet om hem weg te gooien :) De gedachte dat het misschien toch iets is of dat het vruchtje daarin zit.....nee niet door het toilet, gootsteen of prullenbak :( Een mooi plekje in de tuin..we zullen nooit weten of het wat was maargoed.

@Elisia hoe voel je je?

@Clickstar en Cochanel gaat het een beetje met jullie? :(

Lfs Colle

• Reacties 756
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Colle, ik wil je geen valse hoop geven, maar ik denk ook dat de kans vrij klein is dat het het vruchtje is en dat het vruchtje er nog in kan zitten, want deze test lijkt donkerder dan de test die je (was het gisteren?) bij de vroegtesters hebt geplaatst. Bloed, zelfs met stolsels geeft 50/50. Je weet pas dat het mis is als de baarmoedermond open staat... Dus doe even rustig aan, ga vroeg naar bed en doe morgen weer een testje. Misschien is het wel donkerder.

Geplaatst

Ja toch, duidelijk donkerder dan gisteren... Colle, wacht nog even met treuren, volgens mij zijn nog niet alle kansen verkeken. Neem je rust, houd je hoofd koel en richt je op je kleintje. Morgen weer testen en duimen dat het bloeden stopt. Bij een miskraam wordt de test vrij snel lichter is mijn ervaring.

Geplaatst

Hallo Floortje,

Ik probeer positief te blijven als is dat erg moeilijk. pffff. Bloed nog steeds maar niet heel heftig.

Ik ga maar eens lekker optijd naar bed inderdaad. Mag ik eigenlijk in bad? Weten jullie dat? Er staat mij iets van bij dat je niet in bad mag als je net zwanger bent of een TP hebt gehad? Weet het niet meer maar een (bloed) bad ....(grapje) lijkt me wel even heerlijk.

De eerste test was zondag en de 2e die ik vandaag plaatste is van vanmorgen.

Lfs Colle

Geplaatst

**Breek even in**

Wat betreft het vrij snel lichter worden van de test kan ik zeggen dat dit niet altijd het geval is. Ik heb nog tot ruim 6 weken een positieve test gehad, terwijl ik toch echt een vroege miskraam heb gehad (mrt/apr '13). Startte met vloeien op de testdag (geen stolsels verloren) en dus tot ca 6 weken nog een positieve test gehad. Met 8 weken een echo en helemaal schoon. Tweemaal bloed laten prikken om je HCG te bepalen met minimaal 2 dagen er tussen is de enige mogelijkheid om waar te kunnen nemen of je HCG afneemt. Dan heb je een BBZ niet mee getackeld, maar dat is alleen met een echo te zien (dacht ik).

50/50 is helaas de uitkomst en daar koop je vrij weinig voor kan ik je zeggen...

*Breek weer uit**

Geplaatst

Nou, ieder lichaam is dus anders, want bij mij bleef de test weliswaar lang positief, maar werd wel snel lichter, zeker in het begin van de miskraam. Verder worden de tests van Colle donkerder, dus dat lijkt vooralsnog in ieder geval géén miskraam. Uiteraard kan het wel een een bbz zijn. Een bad kan het vruchtje verhitten, dus onnatuurlijke koorts veroorzaken, of infecties veroorzaken na de punctie of als je baarmoedermond open staat na de bevalling. Wacht dus voor de zekerheid even en neem een lekkere warme douche en een kruik bij je voeten of in je rug. Mijn gyn heeft me echt verzekerd dat de kans bij helder rood ongeveer 50% is, en dat je echt de baarmoedermond moet beoordelen, dus geef nog even niet op, tot het linksom of rechtsom zeker is. Ik duim voor je en hoop dat het bloeden helemaal stopt. Een echo geeft op deze termijn nog weinig duidelijkheid, alleen hcg bepalen kan duidelijkheid geven zoals Colle al aangeeft. Maar ook donker wordende tests geven aan dat het hcg stijgt. Sterkte.

Geplaatst

Colle, dank je wel voor het welkom... Wat een vreselijke spanning maak jij mee op dit moment zeg! Ik had dat vanmorgen nog niet gelezen toen wij onderweg naar België waren. Schaam me nu enigszins dat ik zo vanuit het niets mijn berichtje had geplaatst zonder de rest te lezen... In elk geval hoop ik voor je dat je snel duidelijkheid krijgt!!!

Geplaatst

Hai Patrician,

Geeft niet hoor:)

Ik zie trouwens dat jullie bezig zijn met KID.

Wij hebben inmiddels een zoon via IVF-D :) Mijn partner is onvruchtbaar.

Wist je trouwens dat er hele leuke boekjes zijn voor donorkindjes?

Wij lezen ons zoontje daar nu elke avond uit voor.

Kijk maar eens op http://www.wereldwondertje.nl

@Floortje: Voor nu kan ik dus alleen maar hopen op donker wordende testen en hopen dat het bloeden zo snel mogelijk stopt.Pffff.

Maar zit ze nu met de testen van Linda te vergelijken en word meteen weer onzeker als de pest (voor zovere ik dat nog niet was) Die van Linda zijn veel donkerder.

Ohhh please laat mij alsjeblieft die echodatum halen .

Lfs Colle

Geplaatst

Hallo Allemaal, helaas hier geen goed nieuws: Vanmorgen vroeg een testje gedaan (wd11) en die was Omo-wit. Ik heb ook het gevoel dat 't m niet gaat worden deze ronde... Morgen nog maar weer een testje.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hallo allemaal. Ik ben nieuw hier op het forum. Ik ben 32 en zit nu op dag 7 na de tp van de eerste ivf. We wachten al 3 jaar en hebben 7 iui achter ons gelaten.

Normaal ben ik vrij nuchter en afwachtend, maar nu begin ik toch langzaam door te draaien. Door de progesteron voel je vanalles en je weet niets. Ben door alles ook wat sceptisch geworden.....

maandag mag ik me melden voor een bloedtest, k weet niet of ik het tot die dag ga volhouden!

ik las op het forum gelijke geluiden

Geplaatst

@colle, ik zag inderdaad laatst in de zij aan zij ook een boekje staan speciaal voor kindjes van lesbische ouders. En in Belgie gaf men inderdaad ook aan dat er dergelijke boekjes zijn. Wel handig natuurlijk.

@noes, wat balen dat je een omo-witte test had! Maar is het niet nog te vroeg geweest?

@mns, welkom op het wachtbankje! Spannend voor jullie!!!

Carpe Diem!!!

Geplaatst

Lieve Colle,

Wat een klote situatie zeg bah!!!

Zit met kippevel en dikke tranen alle berichten te lezen.

Geef alsjeblieft de hoop nog niet op......doe morgen nog een

Veel sterkt

@Noes ... . Het kan nog alle kanten op .......je zou vandaag anders toch menstrueren?

Test morgen nog een keer dan...

Ik heb vanmiddag ook weer getest maar deze was veel lichter dan die van gister.

Hou jullie taai allemaal.

@de rest bedankt voor de felicitaties.

Geplaatst

Lieve allemaal,

pfff wat een heftige gebeurtenissen allemaal zeg!!!!! Colle@ wat een onzekerheid, om gek van te worden!!!! Sterkte!!!

lindah@ wat shit dat die testen lichter worden...ook al zo onzeker :-(

noes@ het kan nog te vroeg zijn, maar meid....ook die omokleur onzekerheid is @&€#%*.....

Mns, Patrician @ welkom en veel succes!

elisa@ hoe gaat t nu me jou meis?

e82@ owwww zo spannend zeg....ik duim!

clickstar@ knuffel voor jou!

floortje@ ees ik goed dat jij in blijde verwachting bent??? Zo ja, dan gaan wij allemaal jouw voorbeeld volgen!

Voor degene die ik vergeten ben persoonlijk te noemen, dikke knuffel voor jullie!!!

hier gaat t redelijk....

Liefs cochanel

Geplaatst

Ook ik lig eruit.. Bloedtest was negatief. Maar moet wel doorgaan met progynova en utrogestan, en dan donderdag echo en iets van kweekje om uit te zoeken waar bloeding vandaan kwam/komt. Shit-zooi!!! Waarom zit ik op een site die ivfmoeders heet als het er steeds meer op lijkt dat ik nooit moeder word???!!?!!! Sorry hoor, voel me even heeeeel zielig....

Geplaatst

Oh nee kimky....wat vreselijk...!!!! Ik heb er geen woorden voor, wat verdrietig!!!!! Ik begrijp je reactie....op dit wachtbankje gaat t met de meeste meiden....zwaar kl%#}^* te..... :-(

Voor jou een knuffel, het helpt niet veel, maar ik denk aan je.

Cochanel

Geplaatst

Jeetje, wat een verdrietige berichten zeg :(:(

Heel veel sterkte allemaal!!

Wie zijn er nog allemaal in de race van dit wachtbankje? Ik test eind april thuis en 1 mei bloedtest.

Geplaatst

Kimky terecht dat je jezelf zielig vindt! Het is ook zo zwaar.....

Welkom mns en patrician!

Meiden ik blijf het zeggen maar veel sterkte allemaal! Ik hoop zo voor degene op het randje van onzekerheid dt het positief uitvalt!

Ik ga nu mijn tweede week in. Man, wat vind ik die altijd zwaar. Alle krampjes en pijltjes die zo dubbel interpretabel zijn, brr.

Supergoed nieuws gehad; 3 cryo's! wel in 1 rietje maar heel blij omdat ik dat niet zo vaak heb.

Melis ik doe met je mee: Vu test niet op koninginnedag dus op 1 mei maar we gaan in ieder geval op 30/4 zelf testen.

ik heb de laatste drie tp's zoveel ellende ervaren met vroegtesten dat ik het deze keer maar weer even (probeer) te laten.

Geplaatst

patrician dat boekje heet een wereldwondertje kid ma-ma.

Dat is voor lesbische of alleenstaande mama's.

Ik heb er hopelijk straks 2 verschillende nog kid en kid ma - ma.

Colle ik duim heel hard voor je!!

Geplaatst

Even ego:

Hier net met manlief getest omdat gisteren binnen 5 min nog steeds streeepje had.

Maar helaas de test van net omowit.

Bah wat heb ik de balen zeg, kruip het liefst terug onder de dekens. ben het poepie zat na 4 jaar.

En dan zo naar het werk, waar ik maandag kreeg te horen dat er 3 collega's zwanger zijn.

Ik wel ook!!!!

Geplaatst

Goeiemorgen!!

Volgens mij word het een hele mooie dag vandaag. (qwa weer dan)

En daar ga ik maar eens goed van proberen te genieten.

Eerst vanmorgen een 3 uurjes werken. Dan zoonlief ophalen van de peuterspeelgroep

Vanmiddag een lekker stukje lopen/fietsen want hij heeft gister een loopfiets van ons gekegen.

Aan het eind van de middag naar de caviafarm om daar 2 babycaafjes uit te zoeken :) Hok staat al klaar in de tuin met 2 etage's en een mooie ren ervoor op het gras. Beestjes krijgen hier dus een mooi 'vrij' leven en veel aandacht. K.ian staat te springen van plezier want het hok staat al 2 weken klaar in de tuin en wacht op nieuwe bewoners :) Eindelijk is het zover.

Straks eerst maar even shoppen. Hooi, stro, zaagsel, drinkflesje, etensbakje, voer etc. Leuk leuk....het voelt even net of ik mag babyshoppen :)

Ik voel me aardig goed vanaag. Het grootste verdriet lijkt even naar de achtergrond verdwenen en ik hoop dat dat vandaag in iedergeval even zo blijft. Even opladen en proberen te genieten van deze dag.

Ik heb nog steeds bloedverlies maar durfde niet te testen vanmorgen...dat zou waarschijnlijk de hele dag weer verzieken en ik zou er waarschijnlijk niet veel wijzer van worden aangezien hij gister positief was zou je misschien nu niet veel verschil zien. Het liefst wacht ik tot zaterdag want dan hoe ik daarna niet te werken. Heb me dinsdag ook ziek moeten melden op het aller laatste moment omdat ik alleen maar kon huilen huilen huilen na die test en ben bang dat dat donderdag en vrijdag ook het geval is. Ik vang kinderen op en wil niet dat ouders hier binnen stappen en ik een kop als een zombie heb met dikke huil ogen en me ellendig voel.

Even kijken of ik het er morgen of vrijdag dus op ga wagen. Kan denk ik toch niet wachten mij kennende.

Ik ga denk ik toch nog even het ziekenhuis bellen. Ik durf niet zo goed te stoppen met de Utrogestan bolletjes, misschien mag ik langer doorgaan?

Wel super goor nu..vooral nu ik nog steeds bloed...en dan die vieze bollen erbij. Getsie.

Maargoed ik wil jullie een fijne dag wensen. Probeer een beetje te genieten. Lekker met de kop in de zon. Ik heb echt zonlicht nodig en ik knap daar altijd erg van op.

Dus mensen. Fijne dag en hopelijk lees ik straks geen slecht nieuws meer maar alleen nog maar mooie dingen.

Lfs Colle

Geplaatst

meiden wat een negatieve berichten allemaal! hoe is het mogelijk....

kimky wat klote voor je.... tuurlijk mag je je zielig voelen. en die zwangeren blijven maar komen komen en komen. dat is bij mij ook het geval

Colle wat wordt het toch spannend voor je gemaakt. en die test is duidelijk positief! zorg goed voor jezelf, je hebt nu wel genoeg aan je hoofd.... ik blijf voor je duimen hoor! zou een bad echt kwaad kunnen??? ik doe het wel altijd......

e82 je zit nu op wd 10? vreselijk dat je nu ook nog moet werken, daar heb je natuurlijk helemaal geen zin in!

En Noes??? nog getest? het kan nog alle kanten op maar dat weet je.... kan me voorstellen dat je hier niet positiever door wordt. ook voor jou blijf ik duimen.

patrician, succes met de wachtwk! spannende tijden!

owww Melis en Faye de 2de wk. die vind ik ook altijd het zwaarst..... Volhouden en proberen de stress de baas te blijven!

Lindaah ik ben nogsteeds blij voor jou meid! nu op naar de eerste echo.

mns: welkom en toi toi toi.... het is zó spannund!

Ik moet volgende wk donderdag weer voor de eerste echo voor onze laatste cryo. maar ik heb nu 3tp's achter elkaar gehad en merk dat ik er echt helemaal doorheen zit. misschien sla ik dus een maandje over. mijn man is ook weer onderdeel van een reorganisatie op zijn werk dus nu extra stress erbij.

Colle goed dat je je ziek hebt gemeld. ik durf dat nooit te doen. op mijn werk weten ze ervan dus kan erover praten maar door alle emoties, stress en vermoeidheid vaak meer af dan aanwezig, niet heel productief zeg maar. ik werk fulltime en heb continu één op één contact met mensen dus dat maakt het soms nog een stuk lastiger. hoe doen andere meiden dit?

Geplaatst
Faye, moet je 1 mei ook tussen 8-9 naar het VU? Wellicht zien we elkaar dan daar!

Yep! Grappig he! Als ik negatief test op 30/4 dan ga ik niet. Dat vind ik helemaal zo een drama... Maar ja, uitgaand van het positieve; gaan we elkaar misschien wel zien!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden