Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,Ik ben Charlotte en hoop hier steun en informatie te kunnen vinden.Ik ben 28 en mijn man en ik zijn 1,5 jaar bezig met het proberen zwanger te worden.Sinds december lopen we bij de gyneacoloog en is gebleken dat mijn man niet goed vruchtbaar is. Een grote schok! Nu hebben we in april een ivf-intake. Erg spannend allemaal. Ik hoop hier stoom af te kunnen blazen en ervaringen te delen met mensen die weten hoe me voel.Liefs Charlotte

Posted

Hallo ChalotteV, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Charlotte hier ook een man met slecht en weinig zaad. De grond zakte onder m'n voeten vandaan toen we dat te horen kregen. Zal nooit vergeten dat ik die dag totaal overstuur op mijn werk zat en door m'n baas naar huis ben gestuurd om bij te komen. Het is echt een klap.

Maar: IVF of icsi biedt je goede kansen! Kansen die je tot nu toe eigenlijk niet gehad hebt. Het is niet makkelijk, maar probeer daar hoop uit te putten.

Succes en sterkte met alles wat komen gaat, hopelijk wordt jullie wens snel vervuld.

Posted

Hallo allemaal, Ik ben Fleur (34) en ben ook nieuw hier. Sinds maandag schrijf ik ook mee op het wachtbankje van maart.

Wij zijn aangewezen op icsi ivm de zaadkwaliteit van mijn man. We zitten momenteel in de laatste wachtdagen van onze zesde terugplaatsing. Maar ik zie het somber in omdat ik al een aantal negatieve testen heb de afgelopen dagen.

En de moed zakt me echt in de schoenen... We hebben al zoveel gedaan (en gelaten!) om steeds zo optimaal mogelijk een nieuwe poging in te gaan. In januari heb ik bloedonderzoek laten doen bij dr. P. in DD. Daar kwamen geen hele schokkende dingen aan het licht. Het voorschrift werd 5mg prednisolon, intralipide infuus voor en na de tp, 2000 eenheden vit. D en 500 mg omega 3. Ik heb in de afgelopen maanden álles aangegrepen, o.a. acupunctuur. Ik had niet het gevoel dat dat bij mij iets deed...

Bij deze poging heb ik liters granaatappelsap gedronken, groene paprika's, geen koffie, geen cola, niet stofzuigen, niet tillen, veel rust nemen... Eigenlijk alles wat er op internet voorbij kwam.

Bij onze laatste 3 terugplaatsingen hebben we Assisted Hatching laten doen. Ik had hier veel vertrouwen in..

Ik ben overigens nooit onderzocht.. Volgens onze arts ben ik gezond omdat ik een regelmatige cyclus heb. En de echo's zien er altijd goed uit. Kan wel zo zijn, maar waarom lukt het dan niet?

Ik heb momenteel erg veel vragen... Onze arts heeft in het begin iets gezegd over 'als het binnen 6 pogingen niet lukt dan wordt het moeilijk'. En nu? Nog steeds geen verder onderzoek.

Ben zo op zoek naar positieve verhalen.. Of naar tips wat ik nu kan ondernemen.

En net als Charlotte, hoop ik hier ook wat stoom af te kunnen blazen. Ik heb iig al wel gemerkt dat iedereen op dit forum erg betrokken is! En dat geeft een heel fijn gevoel, omdat je al zo vaak het gevoel hebt dat je (samen met partner) alleen staat met je tot nog toe onvervulde diepste wens...

Liefs, Fleur

Posted
Hallo allemaal, Ik ben Fleur (34) en ben ook nieuw hier. Sinds maandag schrijf ik ook mee op het wachtbankje van maart.

Wij zijn aangewezen op icsi ivm de zaadkwaliteit van mijn man. We zitten momenteel in de laatste wachtdagen van onze zesde terugplaatsing. Maar ik zie het somber in omdat ik al een aantal negatieve testen heb de afgelopen dagen.

En de moed zakt me echt in de schoenen... We hebben al zoveel gedaan (en gelaten!) om steeds zo optimaal mogelijk een nieuwe poging in te gaan. In januari heb ik bloedonderzoek laten doen bij dr. P. in DD. Daar kwamen geen hele schokkende dingen aan het licht. Het voorschrift werd 5mg prednisolon, intralipide infuus voor en na de tp, 2000 eenheden vit. D en 500 mg omega 3. Ik heb in de afgelopen maanden álles aangegrepen, o.a. acupunctuur. Ik had niet het gevoel dat dat bij mij iets deed...

Bij deze poging heb ik liters granaatappelsap gedronken, groene paprika's, geen koffie, geen cola, niet stofzuigen, niet tillen, veel rust nemen... Eigenlijk alles wat er op internet voorbij kwam.

Bij onze laatste 3 terugplaatsingen hebben we Assisted Hatching laten doen. Ik had hier veel vertrouwen in..

Ik ben overigens nooit onderzocht.. Volgens onze arts ben ik gezond omdat ik een regelmatige cyclus heb. En de echo's zien er altijd goed uit. Kan wel zo zijn, maar waarom lukt het dan niet?

Ik heb momenteel erg veel vragen... Onze arts heeft in het begin iets gezegd over 'als het binnen 6 pogingen niet lukt dan wordt het moeilijk'. En nu? Nog steeds geen verder onderzoek.

Ben zo op zoek naar positieve verhalen.. Of naar tips wat ik nu kan ondernemen.

En net als Charlotte, hoop ik hier ook wat stoom af te kunnen blazen. Ik heb iig al wel gemerkt dat iedereen op dit forum erg betrokken is! En dat geeft een heel fijn gevoel, omdat je al zo vaak het gevoel hebt dat je (samen met partner) alleen staat met je tot nog toe onvervulde diepste wens...

Liefs, Fleur

Lieve Fleur,

Ik kan me helemaal je teleurstelling voorstellen, jeetje wat een traject. En zoveel TP. Zonder resultaat. Maar er zijn ook zat positiefe verhalen, kijk naar Henne bijvoorbeeld. ik kan me helemaal voorstellen dat de moed af en toe in je schoenen zakt.

In mijn geval was het mijn sterilisatie en leeftijd die een zwangerschap in de weg stonden, maar ben in 2 keer zwanger.

Meis het is een loodzwaar traject, zonder garanties, maar misschien kun je steun vinden bij de dames hier.

Wat betreft je cryo, ben je niet te vroeg? Volgens mij is vrijdag voor jou testdag, maar dat weet uk niet zeker. Hb zelf nooit cryo's gehad.

Liefs en succes!!!

Posted

Lieve Charlotte en fleur

Mijn man heeft ook verminderde vruchtbaarheid

Gelukkig van alle tp zwanger geweest

Het is zo'n zwaar traject

De moed die weg zakt alle emoties en niemand die het snapt die gewoon zwanger word

Ik wens jullie heel veel succes

En er is hier plek zat om stoom af te blazen

Liefs Jessica

Posted

Hallo ik ben ik ook nieuw hier en zoek ook iets om me ei kwijt te kunnen ook omdat me partner depressief is nu al 1 jaar hij is heel onzeker. En ik ben gewoon op zoek naar lotgenoten.

Wij zijn al 5 jaar aan het 'kuntselen' zonder resultaat ersmus mc rotterdam wil ons niet helpen heb ik het gevoel ze 'verzinnen' steeds weer iets nieuws waardoor we niet mogen starten. we mogen nu in april starten bij onze eigen gynacoloog met iui 3x zonder hormonen 3x met ik ga er heel positief in

Posted
Hallo ik ben ik ook nieuw hier en zoek ook iets om me ei kwijt te kunnen ook omdat me partner depressief is nu al 1 jaar hij is heel onzeker. En ik ben gewoon op zoek naar lotgenoten.

Wij zijn al 5 jaar aan het 'kuntselen' zonder resultaat ersmus mc rotterdam wil ons niet helpen heb ik het gevoel ze 'verzinnen' steeds weer iets nieuws waardoor we niet mogen starten. we mogen nu in april starten bij onze eigen gynacoloog met iui 3x zonder hormonen 3x met ik ga er heel positief in

Welkom Esther, kom anders gezellig mee schrijven op het het bankje van de iui maart! Daar zitten meiden die testen in maart maar ook in april, zoals ikzelf! Wanneer in april is je eerste meting?