Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Frankie, fijn traject doorlopen, kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Voor mij was het ook klaar toen het ziekenhuis tevreden was over de behandeling en ik niet.

Als voor jou de RIF test nuttig is, hoef je ze niet over te halen. Als voor jou iets anders beter werkt, zullen ze dat voorstellen. Maar bespreek het in elk geval, zou ik zeggen! Ik ken de arts niet die je noemt maar ze werken daar als team. Heb je een kopie van je dossier? Kan handig zijn om dat mee te nemen.

Veel succes maandag!! Ben benieuwd hoe het gaat!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Olijfje,

Dank voor je reactie! Je stel me gerust :)

Ik zie dat de overstap naar Gent jou in ieder geval iets heel moois heeft gebracht! Hoop dat het voor ons nu ook eindelijk gaat lukken.

Ik kijk erg uit naar mn afspraak in Gent, vreemd he?

Ik zal na ons bezoek een update geven :)

Geplaatst

Ik hoop het ook voor je! Ernaar uitkijken snap ik heel goed, je weet heus wel dat het zwaar wordt maar er is ook weer hoop op een nieuwe insteek en nieuwe kansen. Succes!

Geplaatst

Welkom Frankie, helaas is het forum niet meer zo drukbezocht als een paar jaar geleden, maar er is nog wel veel waardevolle info te vinden.

Heel veel succes morgen in Gent en zoals Olijfje al schrijft, in Gent hoef je ze echt niet over te halen om bepaalde onderzoeken te doen. Ze gaan gewoon grondig te werk, en gaan niet overhaast een behandeling starten. Houd er daarom wel rekening mee dat je volgende afspraak (met alle uitslagen en het bespreken wat de opties en mogelijkheden zijn) dus waarschijnlijk pas over een paar maanden kan zijn. Sommige uitslagen laten namelijk erg lang op zich wachten. Ik ben voor het eerst in Gent geweest op 30 april 2013 en had in september 2013 de eerste ICSI daar. Er is geen wachtlijst om te starten als je eenmaal als patiënt 'binnen bent', als het balletje rolt, gaat het ook echt snel door.

Hier ook weer echt begonnen, woensdag gingen we 'even' op en neer voor de uitgangsecho en 's avonds ging direct de eerste spuit deca en clexane erin. Inmiddels ook al weer de menopur erbij, waarvoor inmiddels een ander systeem is. Een grote ampul die je mengt en waar je telkens de hoeveelheden uithaalt die je die dag moet spuiten. Op zich handig, maar ook weer niet zo praktisch met het direct mee moeten nemen van de medicatie in het zkh waar je onder behandeling bent (suffe wetgeving is het ook).

Voel me al weer knap beroerd en heb echt gierende hoofdpijn. Maar oh wat is het anders om dit te doen met zo'n klein jongetje wat hier al rond loopt. Ook wat lastig praktisch gezien, want ik weet nog niet waar we hem gaan onderbrengen de komende drie keer die we nog naar Gent moeten. Maar toch is het veel meer relaxed dan die zes jaar die we voor hem nodig hadden.

Geplaatst

hallo dames,

nou... jullie hadden helemaal gelijk hoor!

Het liep allemaal erg soepel, ingeschreven, vervolgens moest mn man zn zaad inleveren en het resultaat werd gelijk die middag besproken.

Arts was super aardig en stelde eigenlijk meteen RIF voor!! Ze wilden echt niet zomaar weer beginnen voordat ze het een en ander hadden uitgesloten.. kon mn oren bijna niet geloven.

We zijn zo gewend om ons hard te moeten maken en te vechten voor elk dingetje ... en nu werd ik ineens gehoord.. dat gevoel wat ik allang heb werd bevestigd!! En ja misschien komt er ook helemaal niets uit, maar dan berust ik me erin..

Ik heb nu het gevoel dat ze er echt alles aan gaan doen en dat alleen al geeft rust..

8 sept meteen een hysteroscopie en waarschijnlijk (afhankelijk wanneer resultaten van karyotypering binnen zijn) eind okt/nov starten.. dus wel inderdaad 3 maanden wachten.. maar ja.. ik zie het maar als een vakantie, stilte voor de storm.

@Okaasan: succes met de stimulatie, hoop op een mooi resultaat voor jullie! En kan me zooo voorstellen dat het anders is nu je al een kindje hebt.. je zal wel minder druk ervaren nu..en je zit meteen in goede handen.. ipv het zoeken naar de juiste instelling en juiste formule. ik hoor graag hoe het allemaal verloopt!

nogmaals dank voor jullie lieve en geruststellende woorden.. dat doet me goed en ik voel me dan ook minder alleen (ik ken niemand anders die dit ook meemaakt of mee heeft moeten maken)

Geplaatst

Hallo dames..

Ben zojuist bij de huisarts geweest en die heeft eigenlijk geen idee over hoe of waar ze de karyotypering kan aanvragen.. Ze gaf aan dat de huisarts dit nooit aanvraagt..

Voor de dames die dit ook in NL hebben laten doen, hoe zijn jullie te werk gegaan? Zou zo stom zijn als ik hiervoor alsnog naar gent moet :(

help..

Geplaatst

Ik denk inderdaad niet dat de huisarts zo'n onderzoek aan kan vragen. Maar waarom is er in Gent geen bloed voor geprikt? Ik neem aan dat er voor de rif wel geprikt is? Of laat je dit allemaal in nl prikken?

Mijn karyo is in Gent gedaan. Die van mijn man was al in Nederland bij het umcu gedaan. Denk echt dat je bij een zkh moet zijn.

Vervelend hoor zo'n onduidelijkheid.

Geplaatst

Woehoeoe Okaasan, back in business!! Zet m op! Die hoofdpijn gaat ooit weer weg. Wat snel meteen zeg.

Tja kleintje mee heen en weer...? Wij proberen opa's en oma's in te schakelen straks, maar zo last minute zal dat niet altijd kunnen?

Frankie wat fijn dat je er zo'n goed gevoel bij hebt!! Lekker snel de hysteroscopie. Karyo: geen idee? Ik zou even met Gent bellen voor advies.

Geplaatst

Dank jullie.

Hoofdpijn is al minder, denk dat het de combi met iets te veel doen, onderbroken nachten en spuiten is.

En opa's en oma's zou kunnen, ook last minut. Maar we willen eigenlijk 'stiekem' icsi doen deze keer. Lijkt me zo'n waanzinnige verrassing als het lukt. We zien wel hoe het loopt. Overmorgen eerste fm. Ik voel de stokje al redelijk zitten.

Geplaatst

Spanend okaasan ook wij gaan voor de verassing. Ik zal veel alleen gaan zodat de kleine bij papa blijft en alleen met de punctie en tp oppas zoeken. Ben benieuwd

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Geplaatst

Dank voor jullie reacties!!

Heb gewoon de stoute schoenen aangetrokken en zelf zo een genetica lab (AMC) gebeld en gevraagd hoe ik dit moest aanpakken. Ze waren echt super behulpzaam.

Je kan dus met een verwijsbrief van de HA bij de polikliniek genetica terecht en daar kan een arts je weer de juiste formulieren geven voor het lab. Resultaten zijn na 4 weken (ipv 10 in BE)al bekend vertelde ze me!!! (tip voor alle ladies in de toekomst)

Ik heb gelukkig alles anders voor de RIF BE laten prikken (10 buisjes!!), alleen karyo moest dan in NL ivm lange wachttijden daar.

Vind het overigens zo bizar (en grappig) dat dit traject mij zo strijdlustig maakt.. ik had vroeger nooit zo zelf actie ondernomen..

@Okaasan succes overmorgen he!

Geplaatst

Goed gedaan Frankie! Erg slim aangepakt. En fijn dat de uitslag zo snel is. In Gent duurt het inderdaad lang, maar mijn man had dit onderzoek al in het UMCU gehad en daar duurde het ook zo lang. Met als uitleg dat het niet zó lang duurt (wel een paar weken), maar dat de test niet altijd goed gaat en dan moeten ze hem opnieuw draaien. Dus geven ze voor de zekerheid de langste tijd op om deze foutmarge op te vangen, zo dat zeker weten de uitslag er is bij je consult.

Hier echt een gekke poging. Vrijdag in Utrecht op controle. Niet zo veel follikels en erg wisselend van grootte. Ik was dus niet erg enthousiast. Die mening deelden ze in Gent.

Het leken zes follikels en wat kleintjes, terwijl ik krap drie jaar geleden met dezelfde dosering 20 eicellen had. Helaas doet het zkh hier geen fm in het weekend, maar wilde Gent me toch zondag zien omdat ze bang waren dat het te hard zou gaan, dus gingen we in alle vroegte naar Gent. Ik had al van te voren bedacht overnachtingsspullen mee te nemen, zodat als ze me maandag weer wilde zien, we niet op en neer hoefden. Dat was een goede ingeving.

Maandag dus FM nummer 3. We zaten echt in een uber-vaag hotel. De kamer was nog niet klaar toen we kwamen en ook niet van andere gasten (die wel langer van te voren hadden geboekt). En toen we de buitendeur 's ochtends achter ons dicht trokken, viel de deurknop binnen rinkelend op de grond. Ik hoop dat de andere gasten nog naar buiten konden. Hhahhaa. Echt bizar.

Maandag toch nog niet heel veel bijgegroeid, dus 's middags het bericht dat ik nog een dag moest spuiten EN dinsdag nog een FM had, in GENT! De grootste eicel wilden ze laten gaan en focussen op de kleinste, zodat de opbrengst totaal groter zou zijn. Mijn man wilde wel erg graag een dagje naar kantoor, dus ik ben (DUUR!!!) met de trein op en neer gegaan. Met al die hormonen in mijn lijf op en neer rijden zag ik niet zitten. 's Avonds nog een keer Menopur en hopelijk zijn de kleintjes nu ook groot genoeg om een rijpe eicel te bevatten. Nu woensdag avond de Pregny, haha vandaag dus (edit :-) en dan vrijdag de punctie. Ik ben benieuwd. Toch wel weer heel erg spannend.

Beetje lang verhaal, maar dan zijn jullie weer op de hoogte van onze rare soap. Nu maar hopen dat het allemaal niet voor niets is geweest.

Geplaatst

Wat een verhaal Okaasan! Pregnyl doet nog wonderen, hopelijk hebben die kleintjes een spurt gemaakt. Heel veel succes met de punctie!!

Op naar een mooie score!! Keep us posted!

Geplaatst

Ik had een goede punctie met een niet zo'n hoge opbrengst. Maar dat wisten we al; zeven eicellen gevonden. (sorry voor diegene die hier een moord voor zouden doen.) In november 2013 had ik met dezelfde stimulatie meer dan 25 eicellen.

Tijdens de punctie werd direct gezocht naar de eicellen, dus per gepuncteerde follikel werd het buisje aan het lab gegeven, gecheckt, en als er dan geen eicel was spoelde ze de follikel met water om toch nog de eicel mee te krijgen. Dit leverde zo een paar eicellen op die anders niet mee gekomen waren. De punctie duurde daardoor wel twee keer zo lang.

Vandaag het ontzettend goede telefoontje dat er 6 rijp en geïnjecteerd waren en dat er ook 6 embryo's zijn ontstaan. Ongelooflijk. Wij hebben altijd maar de helft van de eicellen waar de bevruchting lukt. Vandaar dat ik niet zo blij was met 7 eicellen. Nu maar hopen dat ze door gaan en dan woensdag een goede TP en hopelijk nog cryo's.

Geplaatst

Jemig Okaasan wat een rollercoaster en wat ben je veel in Gent geweest! En ook nog met de trein op en neer?! Is dat te doen...? M ook meegenomen? Hoe ging dat? Wat super dat je 6 embryo's hebt!! Ik zit hard te duimen dat ze heel goed doordelen. Woensdag TP...? Succes!

Geplaatst

Ja met de trein is te doen, maar wel veel langer dan met de auto. Ik ging alleen, het was een opvangdag van M, dus dat kwam erg goed uit.

Wij rijden zeker 2 uur, soms wat langer (na de punctie deden we er meer dan 4 uur over om thuis te komen! File bij de Kennedytunnel uiteraard!)

Trein is te doen, heen een stukje met de Thalys, wat echt wel scheelt. 2 uur 50 minuten totaal, dan nog naar het UZ. Maar dat is echt dicht bij het station, ik had een vouwfietsje mee. Tram kan ook tegenwoordig.

Terug durfde ik niet de Thalys te boeken, omdat ik niet wist hoe laat ik weg zou gaan bij het UZ. En bij de Thalys heb je gereserveerde plaatsen. Daardoor duurde de reis wel veel langer; 3 uur 50 minuten. Het is langzamer door een slome trein ipv de Thalys en een slechtere aansluiting.

En wat jammer is, is dat je altijd op het laatste moment boekt en dus een duur ticket hebt. Als je drie dagen van te voren boekt kan je voor €19 enkele reis reizen. Ik was wel €110 kwijt. Ach, een ICSI zelf betalen is duurder :-)

Mocht je ooit met de trein gaan, houd rekening met een korte overstap tijd in Antwerpen en heel hard rennen van helemaal beneden spoor 24 aankomst, en drie verdiepingen hoger vertrek op spoor 2. Echt een heel eind. Ik kon nog net in de trein springen.

En inderdaad woensdag TP. Dank voor de duimen.

Ik ben helemaal kwijt wat jouw planning is Olijfje. Jullie gaan toch ook binnenkort weer richting Gent? Er zijn grote wegwerkzaamheden tussen Brecht en St Job in het Goor. Veel vertraging daardoor. Duurt geloof ik nog tot in september.

Geplaatst

O bedankt voor de info! Tjonge wat een onderneming. Rennen met een buik vol eitjes?!? Respect! Wat fijn dat het op een opvangdag was.

Wij gaan eind sept. Ons kuikentje maakt nu mega sprong en kan opeens staan en dingen 'benoemen' (in z'n eigen dialect dan), die gaat opeens van baby naar dreumes. Dat maakt dat ik er psychisch nu ook klaar voor ben om nr.2 'op te halen' (haha, zou t zo makkelijk gaan...?). We zijn zelf de ingevroren zaadjes van UMC naar UZ gaan brengen met mijn buik vol bijna rijpe eitjes, ik vond dat zo bijzonder om daar met het hele gezin in de auto te zitten en het voelt nog steeds alsof we een stukje nog in Gent hebben.

Succes morgen! Al nieuws over het aantal goed doorgedeelde en vriezerwaardige?

Geplaatst

Okaasan, heel veel succes vandaag! 6 embryos mooie score :) en zoals Olijfje al zei...rennen met een een buik voor eitjes, wow. arme jij. hou je ons op de hoogte?

Olijfje, begrijp ik het goed? In sept een cryo poging? Relaxed :) Met veel geluk ben je dan ook meteen weer "klaar".

Wij hebben ondertussen bij het AMC geprikt voor Karyotypering, resultaten al halverwege sept binnen.. helaas moeten we dan tot eind okt wachten om de resultaten te bespreken in gent. Ik hoop zo dat we dit jaar nog een poging mogen doen..

voelt anders een beetje als een verloren jaar :(

Geplaatst

Snap ik! Je moet soms zo lang wachten terwijl je elke maand weer een kans voorbij ziet vliegen... Je kunt altijd bellen of mailen om te vragen of ze al eerder een plekje hebben (als de andere uitslagen ook al eerder beschikbaar zijn, natuurlijk).

Ja, we hebben nog 2 cryo's. Een hele goeie en een redelijk goede. Dus we beginnen wel hoopvol. Maar dan moeten ze wel eerst de vriezer overleven.

Reminds me, verzekering moet nog toestemming geven...

Geplaatst

Frankie, gewoon bellen inderdaad als je je uitslagen binnen hebt. Heel vaak kun je eerder terecht.

Als je eenmaal binnen bent in Gent en alle uitslagen er zijn, dan gaat het snel. Je kunt dan eigenlijk altijd gelijk beginnen. Ze doen alleen in de zomer halve kracht en zijn dicht met kerst (en meer ook tussen kerst en oud en nieuw, maar dat weet ik niet meer zeker).

Oh wat gaat het dan snel het Olijfje. Zo herkenbaar. Hier worden ook weer grote sprongen genomen op het moment. Alles moet zelf, iedere week komen er woordjes bij.

Over een maand dus al weer in Gent! Spannend hoor. Snel toestemming aan vragen, want als je nog formulieren moet heen en weer sturen met het UZ, kan het wel even duren.

Er was 1 emmy kapot gegaan, dus nog 5 over, één emmy geschikt voor de TP, die ook nog een beetje achter liep en nog 4 die nog iets verder achterliepen, en waarvan we vandaag hoorden dat ze niet ingevroren zijn. Die ene in mijn buik moet het dus gaan doen. Ik ben benieuwd. We hebben niet zo'n goede ervaring met achterlopende emmies. Hoop zo dat hij het gaat doen. Onze evaluatieafspraak staat pas op 8 december, dus voordat we weer door kunnen, zijn we maanden verder.

30 aug bloedtest, ik ga zeker wel eerder testen, maar streepjes hechten wij niet zo veel waarde meer aan. Alleen een goed stijgend HcG kan mij nog enigszins vertrouwen geven. Ben benieuwd of we zo ver komen.

Geplaatst

Spannend okaasan! Jammer dat er niks ingevroren kon worden..dat is niet tof.. maar dit moet hem gewoon worden!! Ik ga duimen voor jullie.. wij starten met 3 weken weer.

Geplaatst

Spannend voor jouw ook olijfje! Hopelijk komen ze goed de vriezer uit.. Onze kleine is ook net gaan staan en net alweer 1 geworden..het gaat zo hard! 30 augustus ga ik de meds ophalen en zo half sep starten.. wel weer spannend..was voor ons wel ff een klap in het gezicht dat alle 4 de cryo's niet goed ontdooide..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden