Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel meiden.. Helaas is het faxen weer niet goed gegaan en moet ik tot morgen wachten op de uitslag.. Pff.. Echt zo zenuwachtig..

Geplaatst

Hooii dames!!

Woensdag was mijn hcg 902 en vandaag 1900 😃 erg spannend allemaal nog of het door blijft stijgen, maar de waardes zijn in elk geval al hoger als vorige keer toen het mis ging. Hoe hoog was jullie waarde na het bloedprikken? Op 7september heb ik een eerste echo😀

Geplaatst

Wow Bianc, super zeg. Ontzettend gefeliciteerd met dit hele mooie begin. Geweldig. En de zevende al je echo. In Gent zeker?

Mijn waardes weet ik niet meer, maar wel dat ze stukken lager waren dan jij nu hebt.

Wacht ik zoek het op: wachtdag 9 (15d na punctie) had ik 80 en wachtdag 12 had ik 436. Jij zit dus echt veel hoger! Super hoor.

ticker.png

Geplaatst

Bianc, dat klinkt goed!!!! Gefeliciteerd! Mijn hCG zat op dag 16 na punctie (punctie was op maandag, bloed 2 wk later op woensdag) op 508. Dat was de enige keer bloedprikken. Dus je zit ook hoger dan ik

Maar nog belangrijker: het stijgt mooi bij jou! Ik ben blij voor je!!! Lekker van deze mijlpaal genieten en op naar de volgende!

Geplaatst

Dankje wel okasaan en olijfje.. Het blijft spannend of het door blijft stijgen.. Nog 2'lange weken wachten haha..

nee heb me eerste echo in Voorburg okasaan.

hoe gaat het met jullie? En met de kleine okasaan?

Geplaatst

Hi bianc,

Dat is misschien dan wel schrikken of niet? Heb je al een kind? Bij onze zoon was dat ook een mogelijkheid, maar hij kwam alleen.

Een vriendin van mij was zonder dat ze het wist in haar natuurlijke cyclus zwanger van twee, maar voordat ze het wist was er nog maar een over( tot haar opluchting).

Geplaatst

Hoi Penny,

nee na 21 terugplaatsingen is dit mijn eerste embryo die blijft zitten, dus erg spannend!

Kunnen ze dit bij de 7 weekse echo zien of er 1 of 2 embryo's ingenesteld zijn?

Geplaatst

Hi bianc,

In principe kunnen ze dat dan zien, als er goed gekeken wordt. Daarnaast kan het zijn dat je er twee ziet, maar dat er maar een een hartje heeft en de ander alleen een vruchtzak.

Spannend, zeker na 21 tp's, dat zijn er wel heel veel...ik heb in 5 icsi's 6 tp's (10 embryo's) gehad, maar wel twee zwangerschappen. Wij hebben altijd gezegd liever twee dan geen. Ook al ben ik blij dat ze nu om beurten komen, is minder stressvol...

Wanneer heb je je echo?

• 2 weken later...
Geplaatst

He dames, ik kom even heel brutaal inbreken. Ik ben een half jaartje van het forum weg geweest, was toe aan een time-out na onze 3e mislukte ICSI poging. Maar a.s. dinsdag staat onze 1e afspraak gepland in Gent, en ik krijg nu enorm koudwatervrees. Moet ik wel naar Gent toe, waarom geen 4e poging in het ziekenhuis hier op 5 minuten fietsen? Oh ja, omdat we graag nieuwe technieken willen proberen die het ziekenhuis hier niet doet. Maar wil ik daarvoor enkele reis 3 uur ondereg zijn? Hoe vaak zouden we voor een behandeling naar Gent toe moeten? Zijn ze een beetje lief daar? Wat moeten we eigenlijk allemaal vragen of meenemen?

Wie kan me een beetje op weg helpen? Alvast bedankt!

Geplaatst

Oh Wow Bianc, ik had je bericht helemaal gemist (ben op vakantie) maar wat een super nieuws. Dubbel gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws zeg ongelooflijk!

Jessi, gewoon gaan naar dit eerste consult, dan kun je altijd nog besluiten of je wel of niet onder behandeling gaat in Gent. Het reizen is ons best een beetje zwaar gevallen, je bent gewoon telkens een dag kwijt, maar ons resultaat is er zeker. We hebben nu een zoontje van zes maanden, en die was er echt enig geweest zonder een vierde en vijfde ICSI in Gent.

Bij welke arts hebben jullie een afspraak?

Heel veel succes dinsdag.

ticker.png

Geplaatst

Hoi Jessi, ook van mij positieve ervaringen. Ik vond de roadtrips heel gezellig, quality time met mijn vriend. Het mooist was die keer dat ik met een buik vol eitjes en een tank vol ingevroren zaadcellen en mijn vriend aan het stuur erheen reed en bedacht dat we nu met 'het hele gezin' op pad waren In Gent hebben ze heerlijke wafels en frietjes om jezelf na een bezoekje op te trakteren.

Het ziekenhuis oogt wat ouderwets, maar ik vond de zorg er warm en vol aandacht en ze nemen echt de tijd voor je en kijken naar jouw specifieke situatie.

Houd er rekening mee dat je voor elk consult eerst moet melden bij het (centrale) onthaal en dat de wachttijd daar soms vrij lang is en dat je daarna nog een stukje moet lopen naar een ander gebouw. Bij hotels vlakbij kun je soms korting krijgen als je zegt dat je naar het UZ gaat, kan handig zijn als je je vroeg moet melden.

Wij zijn 1x geweest voor intake en bloedonderzoek, toen 2 mnd wachten, toen uitslaggesprek en meteen afspraak inplannen voor startecho en medicijnen ophalen. Daarna dus de startecho. Een tussentijdse echo deden we in Utrecht en de laatste echo weer in Gent. Dan nog een keer voor de punctie en voor de terugplaatsing. En daarna voor een baby-echo met 8 wk (of een evaluatiegesprek).

Zoals Okaasan al schrijft: gewoon gaan en kijken hoe je het vindt! Je kunt na het uitslaggesprek altijd alsnog afhaken. Succes!!!

Geplaatst

Dankjewel okasaan! Gisteren een 2e echo gehad en beide hartjes horen kloppen :-) zo gaaf!!

hi jessie, hier ook pas in de 5e icsi en na 22 terugplaatsingen zwanger mogen raken. In Gent kunnen en doen ze veel meer extra's dan in Nederland, dus zeker de moeite waard. Ik zou je wel dr. De sutter adviseren, ik was heel blij toen we naar haar overstapte. Wij hebben de laatste 2 pogingen in combinatie met het ziekenhuis in Voorburg gedaan. Hier eerst alle follikelmetingen en zelfs de punctie, vervolgens zelf de eitjes door mijn vriend en vader naar Gent laten brengen en dan alleen de terugplaatsing in Gent en hun voorschriften met medicatie. Prednison, fraxiparine en utrogestan. Nu 8 weekjes zwanger van een tweeling! (Na 21 terugplaatsingen dachten we laten we er nu 2 terugplaatsen, en die zitten er allebei nog!) ik zou zeker een gesprek aanvragen bij dr. De sutter en ik denk dat ze je met een positief gevoel weer naar huis laat gaan. Succes met het maken van je keuze.

Liefs bianc

Geplaatst

Hi jessi,

ook ik heb alleen maar lof over Gent. Bij onze zoon zijn we na vier icsi in Duitsland zwanger geworden(wij woonden daar) Voor nummer twee wilden we een zo kort en efficiënt mogelijk traject en woonden we weer in Nederland. Daarom direct naar Gent gegaan, omdat ze daar wat met mijn problemen deden en goed aangeschreven stonden. Tot onze verassing bij de eerste icsi zwanger! (Nu 11 weken zwanger). Het kost je iedere keer wel een dag, maar de mensen zijn erg vriendelijk en nemen de tijd voor je. De ritjes vond ik niet meer zo erg, het went. Ik heb een enkele reis van 2 uur. Kan je wel aanraden als je uit het westen komt om de liefkenshoektunnel bij Antwerpen te nemen. De 6 euro tol scheelt je een uur reistijd! Ik had dokter Peters en ben ook zeer tevreden met haar!

De eerste keer krijg je een map en zorg dat je die altijd bij je hebt en zeker de gele formulieren die je de eerste keer krijgt moet je steeds bij je hebben. Ik heb in februari de intake gehad met bloedafname en sperma afgave van mijn man. In maart baarmoederonderzoek. In mei (ik had geen haast ivm nieuwe baan) bespreken behandelingsplan en uitkomsten onderzoek en meteen begonnen met pil en de eerste twee afspraken vastgezet. Eind juni begonnen. Derde afspraak nog voor controle voor punctie, dan punktie, dan tp en dan evaluatie/ zwangerschapstest, zeven weken echo (laatste kon ook in Nederland). Ik ben totaal dus 10 keer in Gent geweest, maar heb totaal geen spijt.

Voor mij waren het heerlijke ritje op mijn parttimedag zonder kind lekker in het zonnetje rondtoeren! Even tijd voor mijzelf! Boekje lezen in de wachtkamer.... Het is net wat je ervan maakt!

succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden