Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel schattig! Vooral die zakdoek erbij.

Hier gaat t goed, beetje misselijk, vieze smaak en 's avonds een opgeblazen buik die niet meer in een gewone broek wil. Niks echt vervelends dus.

Intake WKZ kon niet eerder dan 16 dec (want schijnbaar melden 'normale' zwangeren zich met 5wk aan en ik pas met dik 7 dus nu zit het vol...) De week erna heb ik meteen combitest, vlak voor kerst. Dus nog even geduld. Maar wordt dan wel meteen een heel leuk beeld (als t goed blijft gaan).

Wow voor jou komt de 20-wk-echo al dichtbij! Vind je het spannend?

Ik had deze keer geen evaluatiegesprek gepland, is dat alleen na verse? Denk dat je er idd iemand heel blij mee maakt!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja evaluatie is alleen na verse of laatste cryo. Om te bespreken hoe verder.

En het is waanzinnig druk in het WKZ. Ik adviseer je om een paar afspraken van te voren te maken. Drie weken van te voren lukte de nekplooimeting-afspraak eigenlijk niet. Hebben ze de hele agenda voor om moeten gooien om een gaatje te vinden. Fijn dat die van jou al gepland is.

Hetzelfde voor de 20wk-echo. Die heb ik 4 weken van te voren gemaakt. Nu zaten wij ook aan 3 dagen vast waarop we konden, maar toch. Echt niet normaal hoe druk het is (of hoe onderbezet, geen idee).

Maar dan ben je al best ver inderdaad als je naar het wkz gaat. Mooi echo-beeld heb je dan gelijk! En tuurlijk blijft het goed gaan.

Wanneer is jouw uitgerekende datum?

Geplaatst

Op 4 juli, zomerbaby! Ga zeker alvast wat afspraken vooruit plannen dan. En hopen dat de verloskamers niet overbezet zijn tegen die tijd...

En heb nu ook een bericht van Gent over afbouw:

"Predni dient niet per sé afgebouwd te worden. Maar kan wel als u dat wenst (meestal zijn er dan net minder klachten).

U bouwt dan best af met 25% van de dosis per week."

Voor iedereen die zich op dit forum ooit heeft afgevraagd of en hoe af te bouwen ;-)

Deze kwam van dr. De Smet.

Geplaatst

Hi olijfje,

dan heb ik volgens het boekje afgebouwd!😂

Geappig dat jij dat nog weet van de snot enZo! Was ik alweer vergeten. Beide kinderen hebben deze week keelpijn en hoesten en ik doe niet eens meer voorzichtig... ik merk wel of ik het overneem. Vermijden is toch onmogelijk. De oudste wil altijd samen pap eten en de jongste niest mij midden in het gezicht...🙄 Had mij eigenlijk op vier maanden verkoudheid ingesteld nu de jongste in het verkoudheidsseizoen op de crèche begonnen is.tot dusver valt het nog mee...

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag begonnen met afbouwen, ik houd mijn hart vast, ben zo bang dat ik over 2 dagen weer een vaatdoek ben net als vorige keer... Maar ga nu netjes een hele week 7,5 mg nemen en hopen dat ik ondertussen zelf weer genoeg cortisol ga maken.

Vind t alleen zo gek dat ik vorige keer op het hart gedrukt kreeg dat ik met 9wk wel echt gestopt moest zijn en dat het advies nu 12 wk is... Pred is troep, ook voor baby, dus liever zo kort mogelijk en vorige keer was t blijkbaar lang genoeg. Anderzijds is foetusje me ook weer veel te kostbaar om risico te nemen dat hij/zij wordt afgestoten. Dus hopelijk heb ik nu een goede middenweg...

Hoe is t met jullie allemaal?

Geplaatst

Olijfje, succes met afbouwen. Gewoon heel rustig aan doen op alle fronten, alhoewel mijn ervaring is dt je er toch doorheen moet en dat bij rustig afbouwen ik me langer slapjes en naar voel. Bij snel afbouwen korter maar heviger malaise.

Van wie moest je gestopt zijn met 9wk? WKZ of UZ? UZ heeft altijd 12 wk gezegd bij mij, de hematoloog in het Meander ook.

Maar ben je nu al 12wk dan? Jeetje, wat gaat het snel.

Ik snap in elk geval niets van WKZ, vorige keer moest ik een suikertest vanwege verhoogd risico op diabetes van weg de Pred. Nu hoeft at niet, omdat ik immers al met 12 weken gestopt was (nou ja, ietsje later, vanwege afbouwen, maar dat heb ik niet gezegd).

Verder oké daar? Wanneer weer naar het zkh voor controle? Wij volgende week, dan hebben we de 20wk echo en ben ik ook precies halverwege, best wel weer spannend.

Enne nog steekt geen pijnlijke (.) (.)? Hier echt behoorlijk. Zoals het vorige keer aan het begin was, is het nu halverwege. Echt, een handdoek die langs zwiert, of de douchestralen, of een klein jongetje wat het erg leuk vindt om niet goed aan te happen (ja ik voed hem nog steeds): kromme tenen! En de hele dag door zo'n naar pijnlijk tsr-gevoel. Dat was ik even vergeten hoe dat vorige kee zin het begin van de borstvoeding was. Volgens mij is er wel weer meer melk, ik hoor hem vaker slikken en hij wil weer langer drinken. Hoop dat we kunnen tandemmen. Dat lijkt me fijn en gezellig.

Noah, hoe is het bij jou? Ook al bijna halverwege, toch?

Geplaatst

Auw auw auw jij hebt t zwaar :( Ik vond dat ook zo'n piranha-gevoel, bij de eerste keer aanleggen dacht in in alle euforie van de eerste momenten met baby: wtf, dàt hadden ze er niet bij gezegd!! Stom om dat weer te krijgen (maarrrrr idd wel teken dat het gaat zoals je wilt!).

Mijnes zijn mini en doen nog niks. Zoals alles milder is: minder misselijk, minder vaatdoek. Ik kijk langzaamaan wel uit naar die echo want ik heb behoefte aan bevestiging. Mag vlgd wk vrijdag dus ik loop je net mis helaas. Ben benieuwd naar je 20-wk!

WKZ heeft zich nooit bemoeid met pred, arts in UZ Gent zei dat met 9 wk afgebouwd zijn verstandig was. Ze was wel nog in opleiding volgens mij... Ik zit nu op 10,5 wk en slik dus nog een wk 3/4 van de dosis (7,5 mg). Dan ga ik met 11,5 wk naar de helft en dat voelt pas als echt afbouwen en dan is t al bijna 12. Je lichaam maakt het equivalent van 8mg dus met de 7,5 van nu denk ik dat t niet veel uitmaakt maar dat mijn lichaam misschien wel weer langzaamaan gaat snappen dat het zelf weer wat moet gaan doen na weken verplicht luieren op het gebied van de dagelijkse eigen cortisolaanmaak. Ik zet de afbouwstapjes t liefst op vrijdagen, zodat ik in de weekenden even kan kijken wat er met me gebeurt.

Succes volgende week en Noah ik ben ook benieuwd! Is het al minder spannend?

• 2 weken later...
Geplaatst

Ja sorry, vergeten te antwoorden. 20wk echo was helemaal prima (behalve de echoscopiste, wat een muts zeg). Hoop dat je haar niet krijgt.

In het nieuwe jaar pas weer een afspraak.

Hoe is het met afbouwen Olijfje?

Geplaatst

Oh superfijn Okaasan!! Wat was er met de echoscopiste?

Afbouwen ging tot nu toe vlekkeloos, bevalt wel om het per week te doen. Ben alleen sinds gisteren naar half pilletje en vandaag wel vrij slapjes. Hopelijk pikt mijn lijf t weer snel zelf volledig op.

Er is trouwens in WKZ ook geprikt op antifosfolipiden en ik word over 1,5 wk gebeld door reumatoloog over uitslag. Schijnt dat er vorige keer achter de schermen best discussie was over mij wel of niet ascal geven... gelukkig toen niets van gemerkt.

Ik 13 jan weer afspraak, en jij?

Geplaatst

Ze was gewoon raar en we hadden niet het idee dat ze haar werk erg leuk vond. Er stond opeens ren collega aan de deur om mee te komen kijken, maar niet even vragen of wij dat goed vonden. Daarna erg gepiekeerd toen ik vroeg waarom enzo. Echt raar.

Fijn dat afbouwen zo goed gaat.

Wat raar die discussie over APS en ascal. Ik moet het mijn hele leven slikken van de hematoloog. Waarom heb jij contact met een reumatoloog? Ik ben bij dr schutgers (geloof dat bij zo heet). Hele geschikte man met zelf MMM-kindjes.

Hier de vierde al weer naar wkz. Moet toch een keer lukken samen een afspraak.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hoi Gent-dames! Hoe gaat het met jullie? Okaasan jouw datum komt al snel dichterbij! Alles nog goed?

Ik zit inmiddels op ruim 24 wk dus gaat de goede kant op. Geen diabetes, ook fijn om te weten.

Zijn er meer die nu in Gent bezig zijn?

• 1 maand later...
Geplaatst

Even heel kort, klopt helemaal. Vandaag 39wk2d en ik ben het erg zat. Baby doet me ook erg pijn onder mijn rechterlong en dat echt al weken. En ik ben zo waanzinnig moe. Kom echt toch niets meer, en dat is niet handig met zo'n peutertje wat hier rond loopt en ook erg bezig is met wanneer de baby komt. Kost hem ook erg veel energie. Baby moet er dus maar eens uit komen. M was nu al 5 dagen oud. Dat is ook wel een gek idee.

Ik hoop dus dat hij er erg snel geboren wordt, alles en iedereen is er klaar voor.

En hoe is het bij jou?

Geplaatst

Hij!!!!! Hij? Of kan het ook nog een zij zijn? Ik duim voor je dat baby snel komt! En/of stopt met je long pijn doen. Niet leuk om langer te moeten wachten dan de eerste keer. Ons peutertje is nog net te jong (1,5) om het echt te snappen, hij wil graag onder mijn kleren kijken waar de baby dan zit maar vindt dan alleen een navel en prikt daar dan maar ns in. Ik vind t allemaal wel ok momenteel, vergeleken bij vorige keer zijn de omstandigheden thuis wel moeilijker (er moet nu van alles en zelf verwend gedrag vertonen is er niet meer bij), maar de zwangerschap zelf is makkelijker dus ik kan het nog aan en hoop dat dat nog 2 mnd zo blijft!

Hou vol, nog even en je bent klaar!

Geplaatst

Ja een hij! Op 1 mei werd hij na een turbobevalling van totaal nauwelijks 1,5 uur geboren. Alles ging goed, maar was wel erg snel. We haalden nog net het zkh, dus gelukkig geen snelweg-berm-baby.

Geplaatst

Gefeliciteerd okaasan! Wat een mega snelle bevalling. Gelukkig is het goed afgelopen

Heel veel geluk, liefde en gezondheid met elkaar gewenst❤️

Geplaatst

Whaaat, 1,5 uur??? Dus M moest mee, of kon je nog snel opvang vinden voor hem? Van harte gefeliciteerd! Hoe heet kleine broer? En hoe gaat het allemaal? Veel liefs en geluk!

Geplaatst

Nee M kon thuis blijven want mijn moeder was er de hele dag al. S nachts waren mijn vliezen al gebroken en had ik continu wat weeen. Dus had haar gebeld vroeg in de ochtend. Maar toen ze kwam stopte alles om 10 uur later heel explosief weer te beginnen. Echt niet normaal hoe heftig het was. Om 19.15 begonnen de weeen en om 20.42 uur was I geboren.

Alles gaat goed. Bv is aan een kant wel nog heel pijnlijk. Hoop dat dat snel over is.

Olijfje al bijna de laatste loodjes denk ik?

En ik stuur je een PB over de naam en een plaatje.

Geplaatst

Goed om te lezen, allemaal (hoewel wel heftig dus...)! Fijn dat jouw moeder er al was.

Ik nog paar weekjes en dan verlof, nu 33 wk, dus we naderen de eindstreep!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden