Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dank je Olijfje.Ik denk dat iedereen die dit traject volgt altijd gespannen blijft voor een echo.ik hoop zoo dat het goed is.de dagen kunnen voor mij nu niet sneller gaan haha !!!ben zo benieuwd.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi olijfje,

Nu wordt het weer echt he! ;-)

Probeer er niet teveel bij stil te staan, dat helpt! Het is pas weer je eerste poging en je eerste kleine is nog geen jaar. Stress is niet nodig! ;-)

Geplaatst

Olijf, ging je TP door? Ik hoop het zo, want halverwege omkeer is zo stom (weet ik uit ervaring).

En Noah, alweer 8 weken. Wat goed zeg. Krijg je vaak een echo ter geruststelling? Gewoon vragen hoor, als je het niet meer trekt. Gelukkig overmorgen alweer een echo. Fijn! Totdat je je kindje gaat voelen blijft het zeker raar en onwerkelijk. Als je het voelt, wordt het gelijk echter. En wat vervelend van dat bloedverlies. Is dat nu gestopt? Ik zou ook echt heel bang daarvan worden. Ik heb nooit bloedverlies gehad bij de vorige zwangerschap en nu ook niet.

Hier alweer ruim 11 weken.

Geplaatst

Okaasan wat lief dat je eraan denkt! En wat super dat jij nu al op 11 wk zit Hoe voel je je? En hoe is de combi zwanger-peuter?

Wij vandaag idd op en neer naar Gent, kregen positief telefoontje toen we nèt van huis waren. Beetje file bij die Merwedebrug dus bij aankomst eerst snel plassen en aansluitend liter water weggetikt. TP was zo gepiept en ging vrij soepel en daarna zijn we nog even Belgische bollen (utro) gaan kopen en gaan lunchen en een doosje bonbons gaan kopen in de stad en waren we mooi op tijd terug om J van de crèche op te halen.

Ik vond het gek om zonder hem in Gent te zijn en 'met z'n drieën' terug te rijden, voelde niet compleet.

Mijn buik (darmen) is alweer aardig aan het zwellen van de utro en ik heb zo'n wazige traagheid en ik lig steeds wakker van de pred maar verder voel ik me goed. Ik mag over 10 dg bloed prikken maar ik ga denk ik zondag alvast even kijken wat de kv 2 voor 5 doet... Dat is 12 dg na ovulatie dus best vroeg maar ik ben niet zo geduldig.

Noah alvast fijne verjaardag en ben benieuwd hoe echo is!

Geplaatst

Deze keer niet zo slopend, ik ben nog helemaal in het volste vertrouwen dat we het succesrecept te pakken hebben en dat het nu direct goed gaat. Als 'ie in t lab 5 dg overleeft, 1,5 jaar vriezer overleeft en nog een nachtje in t lab doordeelt, is 'ie daar nu ongetwijfeld lekker mee verder aan t gaan. Maar de grote vraag is of mijn lijf m z'n gang laat gaan of m er weer uit knikkert. Hopelijk gebeurt dat laatste niet dankzij de Belgische pred-ascal-utro-cocktail Vanaf zondag ga ik zenuwachtig worden vermoedelijk.

Geplaatst

OlijfjeSucces en sterkte met de wachtweken.Spannend weer voor jullie.Met mij gaat het nog steeds goed.Woe op mn verjaardag een heeele mooieEcho gezien.mooi kloppend hartje.Ben maandag 9weken en heb geen Bloedverlies meer gehad.Dus ja..het gaat goed.op naar 1novDe termijnecho.Succes allemaal !Noah

Geplaatst

Hee Olijfje, ben je al zenuwachtig, of nog steeds heerlijk in de relax-stand? Of misschien zelfs al stiekem getest?

Noah, gefeliciteerd met je mooie echo! Wat ontzettend fijn! Heerlijk dat dat bloedverlies ook voorbij is.

Geplaatst

Dat is nog eens een leuke verjaardag, Noah!!!

Okaasan wat dacht je. Vrijdag (10dpo) een tuurstreepje dat je alleen onder TL-licht kon zien en vanmorgen een licht streepje. Dus embryootje deelt in elk geval lekker door, die heeft z'n plekje gevonden. Maar. De vraag blijft: wat gaat mijn lijf doen met 'de indringer'. Hopelijk doet de prednison zijn magische werk weer. Nog voor de officiële testdatum vergeet ik al klusjes af te maken: ben dan verbaasd dat er geen zakje in mijn 'thee' hangt enzo. Lijkt me vooralsnog een goed teken. Maar het duurt nog wel even voordat ik opgelucht ademhaal.

Hoe is 't met jou?

Geplaatst

Ohhhh Olijfje, wat goed! Tuurlijk blijft hij plakken. Je lijf weet wat het moet doen, en je hebt je meds-cocktail.

Wanneer ga je bloed prikken voor hcg?

hier alles goed. Echt zo niet te vergelijken met vorige keer. Net weer goed gekeurd in het zkh en de nekplooimeting gehad. Die was mooi dun, dus ik verwacht een goede uitslag. Alhoewel mijn leeftijd natuurlijk niet echt een gunstige invloed heeft :biggrin: We zullen zien. Een weekje wachten.

Geplaatst

Owhh olijfje wat goed! Ohh zet hem op.. wat fijn

Okaasan wat fijn dat alles er goed uitziet! Dat klinkt super goed.. ben je nu 12 weken?

Geplaatst

Okaasan jeej dunne nekplooi is weer een mijlpaal! En het gaat volgens mij ook vooral om de leeftijd die je had tijdens punctie, dat is voor baby bepalend toch?

Ik mag donderdag bloedtest. Zat even te twijfelen of ik niet gewoon de urinetest-uitslag zou doorgeven, maar wil eigenlijk heel erg graag weten hoe hoog de hCG straks is, dus ik ga toch.

Eslief tnx :) Maar hierna ben jij aan de beurt, hoor!

Geplaatst

Spannend olijfje! Ben benieuwd vast een hele mooie..

Ik weet inmiddels dat deze emmy zo en zo een kleine kans van slagen had.. beetje jammer mijn ijzer was weer extreem laag dus afgelopen vrijdag een ijzerinfuus gehad.. dat maakt het natuurlijk erg lastig voor mijn lichaam om bij een laag ijzer ook nog een emmy vast te houden.. maar nu bijgetankt en vol goede moed voor de cryo

Geplaatst

Ik heb altijd ijzer problemen maar was gecontroleerd voor de zomer en toen zat ik gewoon op 7.8 nu op 5.2.. en ik denken dat ik moe ben door het draakje wat snachts vaker wakker word nu we gestopt zijn met de borstvoeding.. nu weer bijgetankt:) ik kan me voorstellen dat je deze dagen ff wilt over slaan.. maar je emmy is mooi ingenesteld en we duimen met zijn alle!

Geplaatst

420 (glunder!), op 4w2d (dat klinkt al echt, hè?) Ik laat dingen vallen en ben slordig en vergeetachtig.

We mogen de hartjesecho in NL doen. Ik had me eigenlijk nog best verheugd op nog een dagje Gent en ik vind het ook wel erbij horen om de echo te doen op de plek waar de TP was... Maar op de fiets erheen is toch ook wel aantrekkelijk.

Dussss Okaasan (en Remmir): goede trend gezet, ik kom jullie hopelijk achterna. Jouw huidige zwangerschap is toch ook uit dezelfde batch als M.? Blijf dat toch beetje gek vinden, ze hadden ook in omgekeerde volgorde kunnen komen, maar de laborant heeft toevallig deze volgorde gekozen...

Geplaatst

WoW Olijfje wat een mooie waarde. Van harte gefeliciteerd. En ik heb ook met 6w5d een echo hier gedaan. Had Gent ook erg leuk gevonden, maar dit zoveel praktischer.

En nee, deze zwangerschap is van een verse tp van een nieuwe spuitronde. En tevens de enige bruikbare embryo, de rest liep te ver achter. Onze zoon was onze allerlaatste cryo.

Geplaatst

Super Olijfje! Dit is alvast in the pocket gefeliciteerd !!

Wij gaan wel naar DD voor de echo .. om het voor ons ( mijn gevoel) af te sluiten daar.

Die van mij komt wel uit dezelfde serie als D en F. Raar hè.. alleen dan 2 1/2 jaar later gebruikt.. raar hè..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dank jullie! Oh Okaasan ik heb een stukje gemist/slecht opgelet Het klinkt wel een beetje als een sprookje (dus wanneer komt je boek nou uit?). Wij twijfelen nog of we niet tòch naar Gent zullen gaan.

Remmir weet jij of er onderzoek is gedaan naar baby's uit één batch die na elkaar geboren zijn...?

Geplaatst

Olijfje nee geen idee. Wat is de reden van dat onderzoek als ik vragen mag? Ik zal het ( als ik er aan denk) volgende week eens vragen in DD!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 2 weken later...
Geplaatst

Olijfje. Hoe is het ermee? Hoe voel je je en hoe spannend vind je het? Ik was zo wonderbaarlijk relaxed. Hoop dat dat jou ook lukt in deze verlengde wachtweken. Deze week echo toch? Ga je naar Gent of doe je hen toch maar makkelijk hier?

En daarna weer naar het wkz? Moeten we maar op dezelfde dag afspreken, dan kunnen we elkaar eens echt ontmoeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden