Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Okaasan! Het gaat goed, relaxmodus staat nog aan. Peutertje geeft veel afleiding en vraagt meer aandacht dan embryootje. Soms voel ik me daar dan opeens schuldig over, maar dat is natuurlijk nergens voor nodig. Ik heb er vertrouwen in maar houd er ergens ook rekening mee dat het nog mis kan gaan. Voor de echo gaan we (eind vlgd wk) toch maar naar 't Diak, wel met pijn in mijn hart, maar heb al veel vrije dagen opgenomen omdat ik niet zo'n leuke leidinggevende heb nu en het niet wilde vertellen deze keer (zo lang het niet nodig was).

Ik vind het ook heel raar dat deze keer zo weinig mensen het weten, ik wil het steeds zo graag aan iedereen vertellen maar iets zorgt dat ik me toch inhoudt (don't jinx it!).

WKZ-date lijkt me leuk

Hoe is t met jou?

Remmir qua onderzoek naar tweelingen: ik kan het niet helemaal onder woorden brengen maar ik vind het zo'n raar idee dat ze tweeling zijn maar dan met 1jr8mnd verschil in leeftijd, daar zou ik meer over willen weten. Psychische effecten ofzo.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijn zeg, dat de relaxmodus nog aan staat. Heerlijk. En schuldig voelen is helemaal niet nodig. Zeg ik, terwijl ik me nu met terugwerkende kracht soms schuldig voel naar mijn zoontje voor de hoeveelheid stress waar ik hem mee opzadelde tijdens mijn zwangerschap. Het verschil tussen deze twee zwangerschappen is echt hemel en aarde, of eigenlijk hemel en hel.

Oh, volgende week pas naar je 1e echo. Ben je dan wat later dan 6,5 week, of kon ik niet rekenen? Stom hoor dat zo'n leidinggevende je in deze keuze dwingt. Vervelend.

En dat willen vertellen herken ik heel erg. Ik had het geluk dat onze poging in de vakantie was en iedereen, maar dan ook echt iedereen op vakantie was. En dat jinxen heb ik nu nog hoor met mijn ruim 14 weken. Blijft toch een beetje bij ons horen ben ik bang.

Wanneer ben je uitgerekend, of durf je daar ook nog niet over na te denken?

Hier gaat het prima. Wat meer energie, alhoewel ik wel op moet passen. Na een druk dagje, echt een rustige inbouwen. Maar ik lig niet meer iedere avond om 20uur in bed. En ook de bij werkingen van de pred afbouwen zijn voorbij. Dat maakte me echt extra moe, maar echt zo'n dodelijke vermoeidheid, heel anders dan de vermoeidheid van de zwangerschap. En ik had het zo waanzinnig koud. Echt niet normaal. Dat is ook weer een beetje over (alhoewel ik 's avond vaak onder een dekentje kruip op de bank :-)

Geplaatst

Best heftig, al die medicijnbijwerkingen...

Maar wat heerlijk dat de zwangerschap nu zo anders is dan vorige keer!

En met 14 wk is het al bijna 'opgelucht ademhalen' :)

Ik mag vanaf 7 wk de echo. Ik vind het wel raar dat ik niks merk aan mijn borsten. Alsof die na de borstvoeding zo ingekrompen zijn dat ze voorlopig niet meer opgevuld raken. Jij bv aan t afbouwen nu, of ga je straks tandem-voeden?

Noah hoe is t met jou?

Geplaatst

Hier ook geen gekke borsten aan het begin van de zwangerschap. Terwijl dat vorige keer echt wel was, groter, gespannen en erg gevoelig. Nu niets, daar maakte ik me wel zorgen om. Bij tijd en wijle was de borstvoeding wel wat gevoeliger, maar nu ook niet meer. Nog steeds bv dus en niet echt bewust afgebouwd, dat ging vanzelf. Er is gewoon minder door de zwangerschap en overdag hoeft hij echt niet meer. En ik hoop inderdaad te gaan tandemen. Ben benieuwd of hij zo lang zal doordrinken.

En morgen alweer 15 wk. Gaat echt best wel snel.

Geplaatst

Hi meiden,

klinkt bekend. Bij eerste zwangerschap zeer gevoelige borsten, bij de tweede niet. Dus niets om je zorgen over te maken! Bijde tweede kwam trouwens de productie makkelijker op gang en verliep het allemaal makkelijker, dus wie weet! ;-)

Geplaatst

Jeeej kloppend hartje! Dit wordt het kortste fertiliteitstraject ever. We zijn toch maar naar Utrecht gegaan voor de echo. Wel heel anders, maar hele lieve vrouw die heel blij voor ons was. En onze dreumes kon makkelijk mee (wel even de kinderwagen zo parkeren dat hij er geen trauma's aan overhoudt).

Geplaatst

Olijfje, zie je wel! Gefeliciteerd! Wat ontzettend goed. En ja, de eerste-echo-dames zijn inderdaad schatten.

Hier de 20wk echo alweer gepland. Ik vond het langzaam gaan, maar nu lijkt het wel snel. Ook al is de echo pas over 4 wk. Vandaag weer helemaal goedgekeurd en een mooi slapend kindje op de echo.

Geplaatst
Olijfje, zie je wel! Gefeliciteerd! Wat ontzettend goed. En ja, de eerste-echo-dames zijn inderdaad schatten.

Hier de 20wk echo alweer gepland. Ik vond het langzaam gaan, maar nu lijkt het wel snel. Ook al is de echo pas over 4 wk. Vandaag weer helemaal goedgekeurd en een mooi slapend kindje op de echo.

Wat fijn om te horen okaasan.. Geniet ervan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hi olijfje,

gefeliciteerd met je kloppende hartje! Bij jullie ook de tweede in een keer raak! Gaat hard in een keer he! Straks lopen er twee van die hummeltjes in huis rond! Geniet van deze zwangerschap!

liefs, penny

Geplaatst

PS iemand nog tips mbt afbouwen prednison? Vorige keer vanaf hartjesecho begonnen met afbouwen en met 9 wk helemaal afgebouwd maar deze keer had ze het over 12wk? Wat deden jullie?

Geplaatst

Ik moest tot 12 wk inderdaad. Ik zou niet eerder stoppen. Innesteling en aanleg placenta gaat echt langer door dan tot waar je nu bent. In principe mag je gewoon cold turkey stoppen. Maar dat heb ik nooit gedaan.

Bovenstaande is trouwens advies van Gent en van mijn hematoloog in het Meander, vanwege de APS. Dat heb jij ook toch?

Nee nog geen idee of het een jongen of meisje is. Kon ze niet zien. Duurt nog even voordat we, en nog langer voordat jullie, dat weten.

Geplaatst

Hi olijfje,

ik mocht ook acuut stoppen van Gent maar heb mijn 10 Mg iedere drie dagen met 2,5 Mg afgebouwd.

Met mijn hummeltjes gaat het goed. De oudste wordt bijna drie en mijn dochter is nu 7 maanden. Ik heb mijn handen er wel aan vol. Bij jou is er nog minder leeftijdsverschil, dus doe nog lekker wat activiteiten met de oudste nu dat nog makkelijk kan! Ze zijn gelukkig allebei helemaal gezond en lekker vrolijk op een peuterpuber moment na..,😉😁

Geplaatst

Klinkt gezellig, Penny! Moet steeds aan je denken toen je moest lachen om proberen geen snot en spuug van je peuter over te nemen tijdens jouw pred-periode, idd redelijk onmogelijk. Ik ga deze keer denk ik iets meer tijd nemen voor het afbouwen.

Geplaatst

Haha, geen snot en spuug. Onmogelijk!

Hier een peutertje wat het heel leuk vind om zoenen te geven, en dan natuurlijk op je mond, met zo veel mogelijk spuug en snot. Hier was s&s ontwijken dus ook onmogelijk. En toen ontdekte hij opeens dat het ook heel grappig is om je moeder onder het spuug/snot te smeren en dan heel schattig te kijken en 'bah' te roepen. Dan kwam hij vervolgens wel met een zakdoek aan. Maar ja. Ik ben niet echt ziek geworden tijdens de pred, terwijl hij wel echt veel ziek is geweest in die eerste weken zwangerschap van deze tweede frummel.

Maar ik zou inderdaad rustig afbouwen, alhoewel ik ook wel eens vrij snel gestopt ben, onder het motto afkickverschijnselen krijg ik toch wel, hoe sneller ik afbouw, hoe korter ze duren. Ik moet er toch doorheen.

Gaat het verder goed Olijfje? Al een afspraak gemaakt met het WKZ? Wij gaan pas 13 december weer voor de 20wk echo.

Gisteren met Gent gemaild, want ik zag opeens dat de evaluatieafspraak nog stond met de prof. Er is nu dus iemand heel gelukkig met een plekje op 8 december. Oh wat kon ik daar ook blij van worden met zo onverwacht verplaatste afspraak naar een veel vroeger moment.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden