Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Megan@ wauuwwwww!!! Echt gaaf...ik begrijp je dubbele gevoelens, maar hè meid...jij hebt 2 streepjes gezien!!! Nu lekker blijven broeden!! Ik ben echt blij voor je, ook wel een beetje jaloers... Maar ik ga jou hopelijk opvolgen....

Merij@ jij hebt nu ook een wondertje in je buik, wat fijn dat de TP goed is gegaan, geniet en jij ook lekker broeden, welkom bij die hysterische wachtdagen....

Lana@ wat jammer dat er zo weinig eitjes bevrucht zijn zeg...dat is echt mijn grootste angst voor een eventuele volgende ronde, maar hou de moed erin meid!! Succes!

Hier gaat t redelijk, ik wil zooooooooooo graag zwanger zijn....t maakt me soms radeloos.... Ik heb er alles voorover om ooit eens twee streepjes op een tester te mogen zien :******(

Sorry beetje in een down stemming, zal ook wel door al die hormonen komen...

Liefs cochanel

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Melis volgens mij las ik dat je een mooi kloppend hartje in je buik hebt. Gefeliciteerd!!

Thanks! Gistefen idd een echo gehad waarop we een kloppend hartje hebben gezien!

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hi dames,

We zijn gebeld en konden vandaag langskomen voor de terugplaatsing. Dat heb ik dan ook net gehad en nu neem ik ook plaats op dat wachtbankje van 2 vreselijke lange weken.

Er bleken 2 embryootjes ok te zijn waarbij de beste, klasse 2 is met een celdeling van 4. Wel grappig, mijn mannetje heeft gelijk even een foto gemaakt van het scherm waar we dit konden bekijken. De 2e was klasse 3 en daar ging de deling niet helemaal optimaal maar redelijk. Helaas mochten ze niet 2 terugplaatsen omdat de wet veranderd is. Daar had ik dus geen idee van anders had ik dat graag gedaan.

Het is wel een vreemd, maar een heel prettig idee dat er nu een embryootje zich heftig zit te delen in mn baarmoeder. Ergens wil ik helemaal los gaan met mjn gevoel maar ik besef dat deze fase nog zo kritiek is. Dus ik hou me in. 30% kans zei de labdame. geduldig afwachten dus...

@daphne, heel spannend maandag. Succes. Iui neem ik even aan??

@cochanel, ik begrijp precies wat je bedoelt met eindelijk dat veelbetekende streepje te willen zien. Wie weet deze ronde. Ik hou goede moed!

Lana

Geplaatst

Hoi meiden

is wd3 te vroeg om te testen, of niet?

Haha

maar tjonge moet echt nog een tijd wachten zeg

maar vlgns mij kan je met een cryo tp wel iets eerder testen dan bij een verse tp toch?

anyway, lana, fijn dat ie er in zit! Schuif gezellie naast mij op t bankje

30% klinkt ineens best wel veel vind ik... Zou jij het zijn dit x? Of ik? Of allebei?! :D

dapne maanmdag de iui, jeeeeh! Is al bijna !

even lekker relaxen dit lange weekend dan ga je er rustig in

marij ook jij een tp gehad. Beter!

cochanel lastig he Wist je maar vast hoe t af zou lopen he

wachten sucks big time!

megan... Jij gaat de goede kant op...!

Geplaatst

Haha true :)

kon dat trwns niet meer de pregnyl zijn?

Daarna had je even gewacht toch?

hoe lang duurt dat eigenlijk ook al weer? Weet jij dat?

ik heb op 9 mei pregnyl gespoten...

tp was 15 mei

jij hebt dins weer een echo he! Top zeg!

Geplaatst

Denk niet dat dat nog van de Pregnyl is geweest.

Ik heb op 13 april gespoten, 19 april TP, 25 april positieve test, dus 12 dagen na het spuiten. Om voor safe te gaan, dus geen Pregnyl uitslag, zou ik vanaf 21 mei gaan testen. Dan hou je ook de 12 dagen na het spuiten als marge.

Wanneer zou je mogen testen??

Geplaatst

Thx Melis, In dat geval, dus 12 dgn na de pregnyl, is 22 mei vlgns mij. Maar das pas 1 wk na de tp.

Ik zou 14 dgn na de tp mogen testen. Das dus pas 29 mei!

maar zo lang ga ik echt niet wachten hoor. Haha

Al heb ik mezelf de vorige x helemaal gek gemaakt door het vroegtesten

dat was alleen geen cryo

Pff de spanning slaat nu al toe ;)

Geplaatst

Tja, doen waar jij je prettig voelt! Ik heb al 6 dagen na de tp getest, ik kan het geduld niet opbrengen om de hele wachtweken te wachten ;-) Succes nog even!

Geplaatst

Cochanel, weet je al wat meer of wacht je netjes twee dagen. Snap je gevoel, je wil het zo graag....

Dapnejewel, dat ging ineens snel, lekker hoor. Succes maandag!

Lana, wat fijn ook een mooi delend embryo in je buik. Geniet ervan.

Armanda, geweldig!!! Nou ja klein beetje te vroeg, je hebt wel vage positieve pregnyltest misschien? Je zou het eigenlijk moeten doen om te kijken of de pregnyl al weg is. Ik verheug me nu al op het testen, ik heb altijd icsi eigencyclus gehad en dan spuit je ter ondersteuning op dat 3,6 en 9 na de TP nog 1500 eh pregnyl. Heb dus wel altijd getest en werd met vage pregnyl streepjes gewoon ongesteld. Kan niet wachten tot week twee. Heb al berekend dat dinsdag 28 mijn menstruatiedatum zou moeten zijn en 4 dagen daarvoor moet je toch positief kunnen testen. Dat zou dan de 24 ste zijn, wd7 en idd 12 dagen na pregnyl. Tja je moet toch wat die eerste week....

Hihi melis zo gaat het hier dus, verder voel ik nog steeds het plekje waar ze me geprikt heeft met die catheter in m'n baarmoeder. En verder voel ik natuurlijk nog helemaal niks. Hoe gaat het met jou? Is het geland, wauw je bent gewoon echt zwanger. Heb ik ook weer zin in, kom maar op!!

Geplaatst

Marij jij hebt ook al veel icsi's gehad zeg! Pittig he

en ook gewoon steeds achterelkaar door. Me too

bijna zelfs net zo veel als ik, zie ik in je handtekening

ik had alleen nooit cryo's. Tot de laatste x.

We lopen bijna gelijk iig. Ik vermoed dat ik ook vroeg begin met testen

de kv testen liggen klaar, maar ook een cb met wk indicator. Want mocht ik een vaag streepje zien, dan wil ik geen twijfel maar gewoon een Zwanger zien op t scherpje ;)

ik wil ook nog ff langs de action ;) thx 4 the tip Melis

Geplaatst

ik zit vandaag op wd 9 en heb dus ook vanmorgen een test gedaan deze was negatief mag eigenlijk 24ste pas testen. Nu twijfel ik wel nog erger of het wel goed zal komen de 24ste. Maar denk dat meerdere dat wel hebben. Wat zijn jullie ervaringen als je eerst negatief test ? Daarna dan toch kans op positief ? Dat wachten is echt moeilijk maar dat lees ik eigenlijk bij iedereen wel terug haha dus ben daar gelukkig niet de enige in. Heel veel succes allemaal.

Geplaatst

Hey Roos

ja het kan nog alle kanten op hoor! Het zou maar zo over twee dgn posi kunnen zijn...

irri he, dat vroegtesten. Want tenzij het gelijk posi is, weet je nog niks :-|

Geplaatst

Armanda, klopt vanaf nov non stop in de race, nu wel de laatste voor onze vakantie 8 juni, dus dan even maandje niks. Even de zinnen verzetten, en weer door! Het is wel icsi eigen cyclus, dus wanneer eitje 14 mm is spuiten, 2/3 dagen en dan pregnyl en punctie van in principe 1 eicel. Dus hormonaal een stuk minder belastend. Qua tijd wel druk in week 2 van m'n cyclus, toch 4/5 keer op en neer, uurtje rijden. Maar het is te doen. Als ik nu ook TP in kunstmatige cyclus zou hebben geloot, doe mee aan de Antarcticatrail, dan zou ik hem pas ma de vakantie gedaan hebben deze poging. Maar dit is echt fijn, even 2 metingen en pregnyl spuiten en TP. Een relatief makkie ;) Vandaag de hele dag al opgezette buik met krampen. Denk dat het m'n darmen zijn, je bent je zo bewust van je buik. Hoe voel jij je?

Roosje, sterkte met die vreselijke laatste dagen wachten. Hoop voor je dat er nog een mooie test met twee streepjes komt!

Geplaatst

Cochanel en Megan, hoe gaat het, hebben jullie nog getest?

Terry, ben je ongesteld geworden? Dan is het echt definitief hè. Tot die tijd hou ik altijd heel klein beetje valse hoop.

Geplaatst

Roosje@ wij gaan gelijk op! Ik zit ook op wd 9...., en Marij om antwoord te geven op je vraag, ik heb vandaag ook weer negatief getest... Ik kan me niet voorstellen dat hier nog een positieve test uit gaat komen.

Daarom heb ik vanmorgen mijn tranensessie weer doorgemaakt....zo heftig... Mijn man blijft mij goed troosten en blijft hoop houden, maar ik vind dit zo kanonnenzwaar!!!!! Als ik winkel of tv kijk, de hele wereld bestaat uit het voortplanten, en dat is prachtig!!! Maarrrrrrrrrrr ik wil ook zooooo graag!!!

Ik ben heel erg bang voor een nwe ronde van hormoonspuiten,bang voor een overstimulatie, bang voor het telefoontje of er überhaupt wel embryo's zijn ontstaan enz enz.... maar het is zo dubbel want ik moet...anders komt er zeker geen minime....

Meiden in de wachtdagen@ sterkte, succes!!!!!!!

Meiden die zwanger zijn@ geniet, wat fijn dat jullie dit mogen ervaren!!!!!

Meiden die geen kansen meer mogen hebben@ ik wens jullie alle kracht en sterkte toe!!!!

Liefs Cochanel

Geplaatst

De Pregnyll zit er bij daphnejewel weer in... Morgen weer naar België en dan weer twee weken lang afwachten... Op mijn verjaardag de uitslag waarschijnlijk... Zou toch een mooi cadeau zijn...

Geplaatst
De Pregnyll zit er bij daphnejewel weer in... Morgen weer naar België en dan weer twee weken lang afwachten... Op mijn verjaardag de uitslag waarschijnlijk... Zou toch een mooi cadeau zijn...

Het is jullie gegund!!!! Succes!!!!

Geplaatst

Oh cochanel: ik begrijp je angsten zo! Wat ontzettend k dat het weer niet gelukt lijkt. Ik blijf toch nog even voor je duimen totdat het definitief is. Het is je zo gegund!

@ Roosje: jij ook veel sterkte deze spannende dagen. Wat vervelend dat je negatief getest hebt. Op je vraag: ik had eerst negatief getest (maar wel al erg vroeg op wd7) en daarna positief op wd10.

@ alle andere wachtenden: sterkte met wachten de komende weken

marij, ik heb idd gisteren weer getest en weer duidelijker positief. Ziet er dus goed uit. Erg blij mee, maar ook erg onzeker. Dinsdag test ik weer en ga het dan officieel doorgeven aan het ziekenhuis. Ik hoop dat ik dan hcg mag komen prikken. Vorige keer was ik met vakantie en toen heb ik met een week een miskraam gehad. Misschien hadden ze toen al wel in het bloed kunnen zien, als het geprikt was geweest, dat het toch niet helemaal goed zat.

Geplaatst

Megan, klinkt goed, super! Duim voor je dat het goed gaat!

Cochanel, wat verdrietig geen positieve test, ik snap je angsten. Ik hoop en duim voor jouw dat het ooit mag lukken! Iedereen verdient het om papa en mama te worden, hou vol!! Heel veel sterkte.

Marij, nee nog niet ongesteld geworden. Ik ben lekker op de camping geweest nou ben ik mijn medicatie om ongesteld te worden vergeten van de camping. Zou het kwaad kunnen een weekje later. Hoop het niet. Heb er 1 van de twaalf ingenomen.

Bedankt voor alle lieve reacties, het is heel cliché maar ben heel dankbaar dat wij het geluk mogen hebben om papa en mama te zijn en besef me dat dat al een groot wonder is. Dus heb hier vrede mee. Na 6 jaar gaan we de mmm afsluiten. Dit vind ik ook wel fijn. Duim voor iedereen dat het mag lukken.

Dikke knuffel

Geplaatst

vanmorgen bloedverlies gehad dus het lijkt definitief over te zijn. weet ff ook niet wat ik moet voelen nu we hebben geen eicellen meer ingevroren omdat ik te weinig had dus waarschijnlijk vanaf helemaal 0 weer beginnen :(

Geplaatst

@Armanda, ik hoop op beide zwanger :)

@Daphne, kom maar op het wachtbankje zitten, we maken het gezellig ;)

@Melis, maakt het dan nog uit wat voor test je gebruikt qua merk om zo vroeg te kunnen testen?

@Marij, het is een erg prettig idee dat er een delend embryo in mijn buik zit. Alsof je dan iets meer zekerheid hebt… grotere kans… al is het alleen maar in mijn hoofd. ;) Voor jou ook erg spannend. Nog een paar daagjes en dan is het testen. Ik duim voor je!

@Roosje, och jee. sterkte meid. Dikke nuf! Volgende ronde nieuwe kansen, je kan het!!

@Cochanel, ik hoop zo dat je een positief antwoord krijgt binnenkort. Maak jezelf niet gek met al die testen, alhoewel ik je heel goed begrijp.

@Megan, gefeliciteerd! Geniet ervan!

@terry, heel veel sterkte.

Ik ben geduldig aan het wachten. 1 juni kan ik pas testen. Het zit continue in mijn hoofd. Bedankt voor de tip om even langs de Action te gaan. Die testen bij de drogist zijn echt verrekte duur. :(

Geplaatst

Hallo meiden

Ik wil ook plaats nemen op dit bankje. Vorige mnd heeft onze cryo niks gedaan.. ik had na de terug plaatsing ook geen goed gevoel dus hdb toen niet mee geschreven op het wachtbankje.. de eerste embryo in jan eindigde in vroege miskraam. Dus nu hopen op 3x scheepsrecht. Gister is een goed gedeelde cryo terug geplaatst heel vaag maar toen we de kliniek uit liepen had ik een heel goed gevoel.. maar goed we moeten realistisch blijven!!

Geplaatst

och Roosje, wat naar dat deze poging definitief niet gelukt is. Veel sterkte met deze teleurstelling verwerken en veel succes met de volgende poging!

@ Terry: dank. Wat fijn dat jullie het met zo'n goed gevoel kunnen afsluiten.

@ Mandy: Succes! 3x is scheepsrecht!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden