Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja, zag er keurig uit. Kindje mooi op schema en een klein vreugdedansje op beeld ;-)

Ik wacht nog steeds op je in dec/jan :-)

Melis@ wat fijn voor jullie, geniet er van!

• Reacties 530
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thx meiden maar ik ben nog niet bij een vk aangemeld en het is weekend

En wat kunnen ze doen?

Ik las dat als rood bloed gepaard gaat met buikpijn dat het dan vaak mis is...

Ik heb echt krampen en voel me alsof ik onwijs ongie ben

Ik vrees het ergste...

Zwaar k*t want ik wou t zo graag en alles leek dit x zo goed te gaan en zat al helemaal vooruit te denken en dat ik dan rond half dec met verlof zou gaan enzo

Bleeeeeh!

Geplaatst

Ooh nee, Armanda, getsie!!! Ik blijf wel hoopmvoor je houden hoor meid, het is nog niet per definitie voorbij, maar kan me voorstellen dat dit wel ontzettend killing is!!! Is het bloedverlies alleen als je naar de wc gaat, of ook gewoon zo? Och meid, hopelijk stopt het snel weer!!!

Geplaatst

Hier helaas ook een dikke no go. Het lichte bloedverlies van gister is overgegaan in heel heftig en ontzettende buikpijn, erger dan welke ongesteldheid eerder ook. Vanmorgen wel nog voor de zekerheid een test gedaan, negatief.

Alle anderen die nog wachten, heel veel sterkte. Ik duim voor jullie. En voor iedereen in hetzelfde schuitje als ik; K.T!!! En natuurlijk voor iedereen bij wie het wel goed gaat, TOP!!

Geplaatst

O Armanda, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop zo voor je op een goede afloop, leef met je mee.

En Fran, bij jou ook mis. Het is zoals je zegt, ontzettend K!

Hier wd 5. Vandaag vertrokken voor weekje vakantie, hoop dat het lekker wat afleiding geeft. Wel stiekem een paar testen in mijn tas gestopt maar probeer het testen zo lang mogelijk uit te stellen.

Geplaatst

Thx meidenMaar t gaat m echt niet worden hoor.

Ink, ik bloed niet alleen op de wc maar ook tussen door. En echt ongie gevoel, alleen dan veeel zwaarder, net als Fran.

Fran, gaat het een beetje?

Ink je bent weer op de goede weg! Hoop dat je woe al wat kan zien als je al test.

Lucia goed plan, op vakantie! Hoe meer chillen hoe beter. No stress!

Geplaatst

Hier gaat het nu wel. De pijn is praktisch weg. Maar dit is geen normale ongesteldheid... Wil niet in vieze details treden, maar het is niet alleen maar bloed....

Armanda, gaat het met jou een beetje nu? Sterkte met alles.

Geplaatst

Wat een *** dag Fran en Armanda! Hoop dus echt weg deze ronde voor jullie beiden? Ben het even kwijt, maar hebben jullie cryos? Staat jullie hoofd misschien momenteel nog helemaal niet naar! Wat een achtbaan, eerst langzaam omhoog en dan met een rotvaart naar beneden! Bleh!!! Sterkte meiden!!!

Lucia, heb je voor jezelf in gedachten tot wanneer je wilt wachten? Veel plezier je weekje weg. Waar ga je heen?!

Melis, zit nu pas op wd 3. Misschien gooi ik er morgen een testje tegen aan om te checken of de pregnyl weg is en dan di of wo weer. We gaan dinsdagavond naar een hotel vlakbij schiphol, want woensdag gaan we voor 23 dagen naar Amerika, met een camper rond trekken, best spannend die lange vlucht, jetlag en mega bus besturen en alles met Levi hoe het zal gaan, maar erg veel zin in en hoopmdat ik al wat weet voor we op vakantie gaan... Las dat je het toch op fb bekend hebt gemaakt? Haha, geen zin meer om te wachten? Gelijk heb je hoor, na weer zo'n mooie echo moet je zeker lekker gaan genieten!!!

Geplaatst

melis@ t gaat redelijk, ben erg down en moe van het hele traject...ben inmiddels weer aan de pil alvorens de hele spuitsessie...

Fran en armanda, verdorie, waarom nou....ik had het zo gehoopt voor jullie..... sterkte hoor!

ink@ wat mega stoer dat jij gewoon je vakantie planned na een TP. Ik durf bijna niets meer te plannen.... ik hoop dat je tijdens je vakantie een welkome bekroning krijgt ;-)

Megan@ hoe gaat het met jou? Ben blij voor je!

Liefs Cochanel

Geplaatst
O Armanda, wat een verschrikkelijk nieuws. Ik hoop zo voor je op een goede afloop, leef met je mee.

En Fran, bij jou ook mis. Het is zoals je zegt, ontzettend K!

Hier wd 5. Vandaag vertrokken voor weekje vakantie, hoop dat het lekker wat afleiding geeft. Wel stiekem een paar testen in mijn tas gestopt maar probeer het testen zo lang mogelijk uit te stellen.

Fijne vakantie!! En ik hoop dat je positief mag gaan testen!!

Geplaatst

Ach cochanel, het is ook erg zwaar om steeds de teleurstellingen te verwerken. Af en toe een flinke dip hoort er dan ook bij en is denk ik ook wel goed. Dan kan je daarna de volgende poging weer aan en alleen maar doorgaan zonder dips eindigt denk ik niet goed.... Ik duim voor je volgende poging. Hopelijk heb je weer veel eitjes en hopelijk dan ook meer bevruchtingen deze keer. Er blijft er heus 1 zitten!

Met mij gaat het goed. Lief van je. Nog een week wachten tot de eerste echo, dus dat blijft nog erg spannend. Ik heb wel het gevoel dat het goed gaat, dus ik begin er een beetje in te geloven.

Geplaatst

breek in- Fran en Armanda, wat een ongelofelijke teleurstelling is het toch: in 1 week ben je ontzettend blij en nu weer zo verdrietig en teleurgesteld! En dat nog met al die rot hormonen erbij! We worden ook niet gespaard...!!

In ieder geval wil ik jullie heel veel sterkte wensen.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Dank je Cochanel. Ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen. Het is een ongelooflijk zwaar traject waar we inzitten, elke keer weer de teleurstelling die je moet verwerken. En hieraan voorafgaan natuurlijk ook al, elke maand weer. Misschien een idee om met het maatschappelijk werk van het zkh een afspraak te maken. Misschien kunnen ze je een beetje helpen. Ik heb ook hulp, heb het echt nodig.

En Ink, wat heb jij een heerlijke reis voor de boeg zeg! Nu hopen dat je met een positieve test aan de reis mag beginnen. Dinsdagmorgen een test? Ik ga wellicht dinsdag of woensdag testen maar misschien nog wel iets later. De vorige keer heb ik steeds erg vroeg getest en werd daar helemaal gek van. Nu is het in mijn gewone cyclus dus de utrogestan kan me niet van de wijs brengen :-).

Ik zit nu een paar dagen in Venetië en daarna nog wat dagen buiten de stad. Genoeg afleiding dus hier! Wel jammer dat ik niet mee kan genieten van een glaasje wijn, maar ja, dat begint intussen te wennen.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik wil me ook graag aanmelden op dit wachtbankje. half mei is er een cryo teruggeplaatst. Inmiddels heb ik donderdag getest (kruidvat eigenmerk) negatief. Vrijdag ook negatief. Eigenlijk moest ik vanmorgen naar het ziekenhuis, maar ik redde het niet in de ochtend. Ik ging er helemaal vanuit dat ik dus niet zwanger was, toch net maar een CB digitest gedaan en................................................................................. 1-2 weken zwanger......... Ik denk dat ik te vroeg heb getest... nu maar hopen dat het echt goed is, woensdag snel naar het VU maar stiekem ben ik vast een beetje blij.

ik heb nog niet helemaal bij kunnen lezen, dat ga ik nu rustig doen, maar ik moest (egocentrisch) dit met iemand delen, die weet wat het allemaal inhoud, jullie dus.

Meiden zet hem op, ik reageer later meer.

Geplaatst

Heb vanochtend mck gesproken. Mijn echo van 7 wkn op 19 juni is nu verzet naar 10 juni. Das maandag dus.

En heb ook vk gebeld. Zegt ook dat ik niks kan doen behalve afwachten. Don weer blln en dan of vrijdag missch echo.

Maaaaaar net toen ik dat allemaal onder werktijd geregeld had, werd ik ongie. Helaas.... Er is nu echt echt echt geen hoop meer. Moest mn tranen wel ff inhouden op mn werk.

Maar Stom eigenlijk he?! Had echt stiekem nog hoop omdat ik de hele zondag zo goed als niets meer verloor.

Stom onbetrouwbaar lichaam.

Geplaatst

Och Armanda, wat gemeen van je lijf om je dan toch nog even hoop te blijven geven he?! Moeilijk is dat, als die hoop helemaal verdwijnt, jist s je p het werk zit! Weten ze er daar van? Bij mij wisten een paar het, maar ook een paar niet en precies toen ik bij 1 van die collegas zat die vanniets wist, werd ik vorige ronde ongi. Toen wel ff gejankt en het maar uitgelegd...

Heb je nog cryos?

Surf, van harte! Wat een mooi nieuws! Zal best onwerkelijk zijn nog...

Kucia, hoe gaat het met jou? En de testdrang? En last van symptoompjes ;-)? Hier me tot nog toe kunnen beheersen. Afgelopen nacht er van gedroomd en toen was t vanmorgen moeilijk niet te doen, maar heb met mezelf afgesproken tot morgen te wachten en liefst woensdag? Wd 5 nu pas bij mij. Bij jou wd7 dan vandaag bijna om he? Morgen wd 8 kan er wel al wat te zien zijn...Ooooh, spannend! Bij mij misschien nog erg vroeg, wd6. Bij onze 1e tp van mijn zoontje een verse tp en op wd 9 positief getest ( was pas de 1e dag dat ik testte, dus weet niet of het eerder al zichtbaar was)...

Geplaatst

hm, moeilijk corrigeren op tablet, maar kucia is lucia natuurlijk!

Megan, spannend, bijna je 1e echo! Op naar een mooi plaatje en kloppend hartje! Voel je je goed?

Cochanel, het is ook gewoon een kuttraject! En bij elke teleurstelling wordt het zwaarder! Inderdaad misschien een goed idee om er wat hulp bij te zoeken? Het is niet niets allemaal wat je meemaakt! Haha, en wat betreft stoer dat ik het zo plan: dank je, maar zo voel ik dat niet hoor! We hebben alleen vanaf het begin van het traject gezegd dat het "normale leven" zoveel mogelijk door moet gaan, incl de leuke dingen dus, en dat we het traject niet ons leven willen laten bepalen, dus we proberen gewoon alles zo normaal mogelijk te plannen,maar dat betekent niet dat het sosm ook wel wat stress oplevert met dubbele afspraken etc, maar ja, dat zal anders ook wel het geval zijngeweest, die stress bedoel ik...

Geplaatst

Ik kon me vandaag niet meer inhouden, vanmorgen al vroeg wakker en een kv test gedaan. Een heel licht 2e streepje maar hij zat er wel echt, mijn vriend kon hem zelfs zien :-). 4 testen in mijn koffer gedaantes morgen of overmorgen nog maar weer een keer. Ben nu helemaal hyper, moet proberen wat rustiger te worden. Durf nog niet echt te hopen maar wil het zo graag!

@Surf. Welkom en gefeliciteerd. Wat apart dt de kv testen negatief waren en dan de clearblue positief! Maar dat maakt niet uit, wow!

@Ink. Ha ha, heel herkenbaar! Ik heb ook al vele dromen gehad over de testen! Het laat je niet los hè? Ga je trouwens vandaag op reis? Heel veel plezier dan en hoop dat je ons een beetje op de hoogte kunt houden!

Geplaatst

Hey Lucia, wat een goed nieuws!

Ik heb vanmorgen getest, uiteraard weer spierwit... En daarna wat bruine afscheiding, dus denk dat mn ongi er weer aan zit te komen.

Geen tijd er echt bij stil te staan dat ook poging 3 weer mislukt is, want we gaanvanavond al weg, dus nog ff paar last minute dingen regelen... Klap komt vast wel weer nog binnn...

Geplaatst

hoi ink,

wat balen zeg.... hopelijk alleen een innestelingsbloedinkje... heel veel plezier in amerika en probeer er van te genieten.

hoe lang gaan jullie?

Lucia alvast voorzichtig gefeliciteerd en ook een hele fijne vakantie.

Geplaatst

He Ink, het is nog vroeg he. Maar je gaf al aan dat je de vorige keer bij een tp ook op dag 7 ongi werd. Ik hoop voor je dat het deze keer toch anders uitpakt. Het zou zo mooi zijn. Ik wens je een hele fijne vakantie en goed dat je je leven niet te veel laat leiden door it traject want op de eea manier doet dat het al zo veel. Geniet meid!

@Lissotje. Dank je maar eerst morgen nog maar eens testen. Eerst maar eens zien of er dan nog steeds een streep tevoorschijn komt. Ben wel een beetje bang dat het niet het geval zal zijn. Blijft spannend.

Geplaatst

Oh Ink. Ja idd nog vroeg. Nou nog even afwachten wat er gebeurt dan..?

Lucia dat is wel heel erg tof!

Idd op vakantie nog maar s testen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden