Ga naar inhoud

Mamma's Q1 2013 (plusminus ;-))

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh en met spruw of verdenking ervan: elke voeding schone zoogcompressen en spuugdoekjes etc! Ik had ook een bidon met gekookt water boven staan en nam voor en na het voeden m'n tepel af met een vochtig watje (op warme melkresten groeit de schimmel goed). Evt speentjes elke dag uitkoken.

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat heerlijk dat Th. waarschijnlijk weer snel thuis komt! Hoe gaat het nu met jou. Kun je een beetje ontspannen? Ik kan me voorstellen dat je hem zo mist. Hij is vast blij als hij jullie ziet. Krijgen jullie straks ook handvatten aangereikt om te voorkomen dat hij weer terugvalt in het oude gedrag.

J. heeft haar ik- ben-moe-maar-ik-ga-echt-niet-slapen-uurtje. Ze ligt nu te drinken/slapen dus dat schiet ook niet op.

Djanne

Geplaatst

Dames, dank voor de info over spruw! Ik ga het even goed in de gaten houden en bij aanhoudende twijfel even langs de huisarts.

Slim, henne mbt de thermoskan. Dan ben je tenminste onderweg niet afhankelijk.

Fijn dat het beter gaat met th!

Ben je zelf al.een beetje aan het bijtanken?

Herkenbaar mbt moe zijn, maar ook willen drinken en niet willen slapen. Mede vanwege de krampjes zorgt dit iedere avond voor cluster drinken bij mama. Ach, dan is ze in de nacht extra moe en slaapt ze na de voeding direcf weer door. Hopelijk geldt dit voor jullie ook.

Fijne avond allemaal! Studeer ze, djanne.

Geplaatst

Hoi meiden, Henne ik begreep dat Th. weer thuis is. Ik hoop dat het goed met jullie gaat. Ik kan me voorstellen dat het ook erg spannend is. (geen idee wat er aan de hand is, maar ik kan geen enter geven). J. heeft woensdag haar eerste prikjes gehad. Het prikken was geen probleem en nadat ik haar oppakte was ze direct getroost. Woensdag was ze een beetje huilerig. Donderdagavond was ze de hele tijd erg overstuur. Ik heb haar maar extra aangelegd en gelukkig heeft ze vannacht wel lekker geslapen. Ze kwam wel om de drie/ drieënhalf uur dus dat was weer even wennen. Toen ze zo overstuur was moest ik wel steeds denken aan al die moeders die dat elke dag meemaken. Ik werd er na een avond al moedeloos van. J. spuugt de laatste week veel vaker dan tijdens de eerste weken. Mijn man legde haar gisteren na een voeding op haar buik op een speelkleed. Ik riep nog dat dat niet handig was, maar het was al te laat. Herkent iemand dit? Ze heeft er verder niet erg veel last van behalve dan dat alles hier soms enigszins ruikt naar melk. Ik blijf wassen... Ga straks maar een stukje wandelen: wat een prachtig weer. Djanne

• 2 weken later...
Geplaatst

Mijn enter toets doet het ook niet.....dus ik moet alles dus achter elkaar neerzetten. Weet iemand hoe ik dat gedoe met de entertoets kan verhelpen? Ik herken dat spugen, djanne. Zodra F.loor gedronken heeft en wij bewegen haar vlak daarna, zoals rechtop voor een boertje of neerleggen op de rug, dan spuugt zij. Soms met hele golven en soms een mondje terug geven. Daarnaast blijft zij veel last hebben van haar darmpjes. Inmiddels geven wij bij bijna iedere voeding dat abc spul van s.olgar. Ik heb vrijdag een afspraak bij de osteo dan laat ik daar even na kijken. Verder is er nog geen sprake van een ritme, allen in de nachtelijke uren komt ze veelal om dezelfde tijd. Ze krijgt rond 22.30 / 23.00 voeding en komt dan rond 02.30 / 03.00 uur weer. Dan weer rond 5.30. Na de voeding slaapt ze direct weer door, dus dat is fijn. Dat was bij mijn zoontje wel anders. Daar heb ik halve nachten mee rond gelopen. Overdag slaapt f.loor wat slechter en is het vaak wat rommeliger. Dat heeft ook te maken met het feit dat er ook een vierjarige rondloopt. Zeker de afgelopen 2 weken tijdens de schoolvakantie. Deze week maar weer proberen om er wat meer regelmaat in te krijgen zodat alles zijn vaste volgorde gaat krijgen. Morgen is ons meisje alweer 6 weken. Wat gaat het toch snel. Ik ga morgen maar eens alle versieringen en slingers opruimen. Dat voelt toch als een fase die ik ga afsluiten. De kraamtijd is dan ineens al voorbij en het werk komt langzaam aan om de hoek kijken. Bah, daar moet ik echt nog even niet aan denken.

Geplaatst

Hoi,

Vorige week heb ik ook alle kaarten opgeruimd en haar naamslinger in de kast gelegd en ook ik vond dat even slikken. De weken vliegen voorbij en ze verandert echt zo snel. Maandag heeft ze bijna de hele dag gehuild en gisteren leek ze plotseling weer zo veel groter en wijzer. We zien het maar als een sprongetje. Ook zij komt 's nachts nog een keer, maar omdat ze bijna altijd direct weer doorslaapt, vind ik dat niet echt een belasting.

Overdag slaapt ze vaak ook nog een aantal keer redelijk lang. Ik vind het tot nu toe wel heel relaxt zo'n baby. Ik heb jarenlang heel erg veel gewerkt dus dit voelt als een hele lange luie vakantie. Ik heb nog een aantal weken ouderschapsverlof opgenomen dus ik hoef pas in augustus te gaan werken. Daar zie ik wel tegenop want werken, een studie en een kind wordt vast een hele uitdaging. Nu kan ik vrijwel iedere dag ongehinderd aan de studie en dat is dan afgelopen. We zien het wel. Twee lijkt me veel heftiger. Van vriendinnen hoorde ok wel eens dat ze de overgang van een naar twee bijna ingrijpender vonden dan het krijgen van hun eerste kind.

Ik heb overigens voor de derde keer spruw. Gisteren verging ik van de pijn in mijn borsten. Ik heb vanochtend met de assistente van de huisarts gebeld en die kwam met een nieuw medicijnenplan. Hoop zo dat het helpt, want ik ben er zo klaar mee. Stoppen met de borstvoeding vind ik echter ook geen optie want dat gaat verder heel goed. J. Is tevreden en groeit prima.

Vanmiddag moet ik weer naar college dus nu maar even wat opruimen. Ik vind het ook wel heerlijk om weer iets voor mezelf te doen, maar ook dat schijnt bijna not done te zijn. Ik zou me bijna schuldig gaan voelen, maar ik vind het hele dagen alleen thuis zijn best wennen. Ik vind het ook wel leuk om weer eens over iets anders dan baby's te praten. Daarna is thuiskomen weer helemaal leuk ;-)

Henne, ben zo benieuwd hoe het nu met je mannetje gaat. Ik hoop zo dat jij ook aan het genieten bent!

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden