Jump to content

Eerste IVF behandeling april/mei 2013

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Sinds maart 2010 ben ik gestopt met de pil en begonnen met pogingen om zwanger te worden.

Na verloop van tijd werden de menstruatie steeds heftiger en heftiger waardoor ik op een gegeven moment niet meer de deur uit kon vanwege de heftige pijn die ik had. Daarbij had ik ook ernstige darmproblemen, waardoor ik wel een week niet normaal naar de wc kon. Heel veel dokter bezoeken gehad, waar er werd gezegd dat het normaal is als je zulke hevige pijnen hebt tijdens je menstruatie. En dat ik waarschijnlijk een spastische darm zou hebben. Ik moest maar veel vezels gaan eten enzo. Dat hielp totaal niet, waardoor ik naar een andere dokter ben gegaan. Ik had al het gevoel dat ik endometriose zou hebben, want mijn moeder heeft het ook gehad. En uiteindelijk na lang zeuren, juli/augustus 2012, doorverwezen werd naar het ziekenhuis voor onderzoek bij gynaecoloog.

Bij de onderzoeken bij de gynaecoloog is gebleken dat ik endometriose heb. Ik heb na veel onderzoeken (inwendig- en bloed- onderzoeken) in november een kijkoperatie gekregen. Waarbij is gebleken dat ik een ernstige vorm van endometriose heb en dat alles is verkleeft. Er bleek ook een cyste in mijn rechter eierstok te zitten, deze hebben ze voor een gedeelte weg kunnen halen. Een maand na de kijkoperatie ben ik begonnen met een lucrin behandeling van 3 maanden.

Eindelijk mochten we naar de IVF afdeling. Eerst een echo gekregen en wat bleek, de cyste is gewoon weer helemaal terug in mijn rechter eierstok. Prikschema meegekregen en uitleg hoe we moeten prikken.

Vanaf 22 maart 2013 begonnen met decapeptyl. En sinds 8 april ook met menopur gestart. Ik merk dat ik erg moe ben en af en toe hoofdpijn, en ook nog steeds die overgangsverschijnselen. Ik ben zo blij dat mijn vriend de injecties wil geven, want ik durf het zelf niet.

Na de eerste echo op 8 april moesten we 150 menopur 's ochtend en 75 menopur + 1 injectie decapeptyl 's avonds. 2e echo was op 13 april en toen bleek al dat het zeer langzaam zal gaan en dat er nog weinig te zien was. We moesten de dosis menopur gaan verhogen 150 menopur 's ochtends en 150 menopur + in injectie decapeptyl 's avonds. afgelopen donderdag 18 april de 3e echo gehad. Het gaat allemaal heel langzaam. Mijn baarmoederwand is wel dikker geworden 5,2 mm. en dat moet 7 mm. zijn. De eierstok waar de cyste zit zijn geen eiblaasjes/follikels te zien. En mijn goede eierstok zit nu maar 1 eiblaasje/follikel 8 mm. en ze moeten 20 mm. zijn. Nu is er besloten om de dosis decapeptyl te halveren, omdat ze denken dat het de stimulatie tegenhoudt.

De 4e echo hebben we as. maandag 22 april. Ik hoop echt zo dat er verbetering te zien zal zijn.

Na de 3e echo zag ik het even niet meer zitten.

Dit is een beetje mijn verhaal.

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Dankjewel Sorpresa!

Ik hoop dat ik door de verhalen en de reacties, die ik hier op het forum lees, de hoop en de moed niet opgeef als ik het even moeilijk heb.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Maar af en toe vergeet je dat en zie je het even niet meer zitten.

Posted

Ik heb gister mijn vierde echo gehad. Het is er niet op vooruit gegaan. Mijn baarmoederwand is wel dikker geworden, alleen er is nog steeds maar 1 eiblaasje te zien, en dat is te weinig.

Nu hebben ze besloten om niet de IVF behandeling te doen. En door te gaan voor een IUI. Ik moet nog wel doorgaan met de Menopur, maar wel meteen stoppen met de Decapeptyl. Donderdag krijg ik mijn vijfde echo en wordt mijn eisprong opgewekt.

Hoe groot zou de kans van slagen zijn met 1 eiblaasje/follikel met een IUI behandeling?

Ik ben op dit moment de hoop een beetje kwijt.

Zijn er mensen die dit eerder hebben meegemaakt? En waar het met andere hormonen voor eicelstimulatie wel is gelukt om meerdere eiblaasjes te krijgen?

Werkt de Menopur gewoon niet goed bij mij? Of komt het misschien doordat ik 3 maanden Lucrin heb gehad en Decapeptyl moest injecteren?

Ik hoop zo dat het gaat lukken om zwanger te worden.

Posted

Morgen krijgen we onze eerste IUI inseminatie. En daarna is het afwachten. Heel spannend allemaal!Gister de 5de echo gehad. En ik heb 1 follikel 18 mm. En mijn baarmoederwand is 11,5 mm. Ik heb endometriose maar gelukkig zijn mijn eileiders vrij.Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.

Posted

Hoi Joyce,

Het antwoord op je vragen mbt hormoongebruik weet ik niet. In ieder geval goed dat deze poging niet verloren gaat. Je hebt morgen gewoon een volwaardige IUI met kans op zwangerschap (en anders nog gewoon je IVF's achter de hand).

Morgen de wachtbank op en duimen!!! Spannend hoor.

Posted

We hebben vandaag onze eerste IUI inseminatie gehad.

Het ging heel goed. Gelukkig voelde ik me niet extreem zenuwachtig en kon ik goed ontspannen.

Je raakt steeds meer gewend aan die inwendige echo's enzo.

Ik merk wel dat ik sinds vanochtend last heb van een zeurende pijn in mijn onderbuik. Ik weet niet of het komt door de Pregnyl, de eisprong of de vloeistof die ze samen met de sperma inspuiten.

Het is nu afwachten. Zaterdag (11-05-2013) over 2 weken mogen we een test doen.

Heel spannend!

Posted

Hoi,

Ik heb ook Endometriose. Afgelopen jaar in oktober werd ik aan alle twee eierstokken geopereerd aangezien er rechts en links 7cm cysten zaten. Alles goed verwijderd alleen is links minder bruikbaar door verklevingen.

Op 1 april begonnen met Decapeptyl en 4 dagen later verder met Decap en Gonal. Op 15 april had ik mijn punctie met gelukkig 7 eitjes. 6 werden bevrucht en 4 mochten uiteindelijk in defreezer. 1 verse emmy op 18 april terug geplaatst en vandaag helaas negatief news gekregen.

Het kan dus ook met Endometriose en een actieve eierstok....

• 3 weeks later...
Posted

Hi allemaal,

Ik ben ook nieuw hier. Ik ben 35 en al 8 jaar gestopt met de pil. Wilde in eerste instantie absoluut niet het ziekenhuis proces in. Dat was meer gebaseerd op (uiteindelijk onnodige) angst. Had mezelf overtuigd dat het zo zonder een kindje ok was. Tja en toen werd ik 34...

Ben in eerste instantie het proces in gegaan om mijn brandende vragen te beantwoorden. Zoals: dadelijk is het iets heel simpels en makkelijk te verhelpen. Van het 1 komt het ander en zo zijn we toch steeds verder de ivf richting op gegaan.

Ben in mijn 2e ronde van IVF. De eerste eindigde uiteindelijk in een IUI omdat er maar 1 follikel was gegroeid. Helaas kwam daar niets uit, dan alleen een best wel heftige menstruatie :(.

Daarna opnieuw begonnen met het hele proces van prikken. Ik prik Decapeptyl en Fostimon 300 EE. Dat ging beter deze keer. Ik had 5 aan de linkerkant en een paar kleine aan de rechterkant.

Gisteren voor het eerst een punctie gehad waar ik enorm zenuwachtig voor was vanwege de vele horror verhalen. Uiteindelijk viel het mee. Natuurlijk was het niet pijnloos, het was erg vervelend maar zeker te dragen. Hier zijn 6 eitjes uitgekomen. Vandaag moesten bellen voor de uitslag of de bevruchting goed was gegaan.

Ondanks dat je weet dat dit ook weer een kritisch punt is, was het toch een enorme domper om te horen dat er 1 bevrucht was en dat de rest het niet zo goed doet. Wat dat exact inhoudt heb ik niet gevraagt. Ik was het eerste nieuws nog aan het verwerken. Nu heb ik natuurlijk het internet afgespeurd om informatie op te halen wat dat exact betekent, ik vraag het morgen wel. Morgen belt het lab ons op of we een afspraak kunnen maken voor de terugplaatsing en hoe het zit met de andere 5.

Had het niet gedacht van mezelf, maar heb wel even een potje staan huilen. Misschien was het de Pregnyl die het aansterkte maar het voelde even of alle moeite voor niets was. Al die prikken, kilootjes die je aankomt, blauwe buik en eierstokken, emo's. Het luchtte wel eventjes op en nu is het wachten op de uitslag van morgen. Elke kans is er eentje.

Lana

• 3 weeks later...
Posted

Hoi Lana.

Wat vervelend dat het allemaal tegen zit!

Hoe was de uitslag? Hebben ze er 1 terug geplaatst?

Ik ben net begonnen aan de eerste IVF poging. 12 juni mag ik voor de eerste echo en kijken of de eitjes gegroeid zijn.

Veel succes!

Posted

Hallo meiden,.

Ik zou graag met jullie mee kletsen.

Vandaag heb ik me aangemeld op dit forum. Ik was eerst actief op een ander forum, maar daar zit niet echt een IVF groep.

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Puk (28 jaar) en woon samen met mijn vriend (30 jaar)

Wij zijn sinds januari 2011 bezig voor een kindje maar helaas wil het nog niet lukken.

Afgelopen half jaar hebben we 6 IUI behandelingen met hormonen gehad, maar ook nu helaas nog geen baby :(.

We gaan deze zomer starten met IVF, heel spannend!

Groetjes

Posted

Hoi Puk.

leuk dat je je bij deze groep hebt aangesloten en je hebt voorgesteld.

Ik ben 27 jaar en mijn vriend 29. Bij mij zijn ze al voordat ik een kinderwens had er achtergekomen dat ik niet spontaan zwanger kan raken alleen met behulp van IVF.

Ik ben 23 juni begonnen met injecteren en heb 12 juni een afspraak in het ziekenhuis voor de eerste echo.

Veel succes met het gesprek en de behandeling!

Groeten Wennn

Posted

Hoi dames, ik zou graag met julie meekletsen. In maart 2011 zijn wij de trotse ouders geworden van een dochtertje via de tweede IVF-poging. Nu zijn wij al weer 1,5 jaar bezig voor een brusje op de natuurlijke manier. Bij ons is namelijk nooit echt een oorzaak gevonden. In mei weer voor een eerste gesprek geweest in het ziekenhuis en ook weer wat onderzoeken gehad. Gelukkig hoeven we niet weer eerst het IUI traject in maar mogen we meteen door met IVF. In ons ziekenhuis gebruiken ze het lange protocol met eerst de pil. Afgelopen donderdag ben ik met de pil begonnen. Vanaf 13 juni moet ik beginnen met de decapeptyl en dan heb ik op 27 juni de uitgangsecho om te kijken of ik met de Gonal-F kan beginnen. Allemaal best wel weer spannend.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo meiden,

Mag ik me bij jullie aansluiten? Ik ben Else en ben 31 jaar, mijn lief is net 32 geworden. In december 2010 zijn we aan onze kinderwens begonnen. Tijdens een HSG vorig jaar augustus werd duidelijk dat alleen mijn rechter eileider doorgankelijk is. In december 2012 bleek ik eindelijk zwanger. Helaas was de blijdschap van korte duur. Er werd bij de tweede echo een miskraam vastgesteld en bij het consult in het ziekenhuis bleek bovendien dat men een bbz niet had opgemerkt. Met spoed geopereerd en wakker geworden zonder rechter eileider. Dat betekent dat we nu zijn aangewezen op IVF.

Ik heb vanochtend de eerste spuit decapeptyl gezet en op 25 juni hebben we de uitgangsecho om te kijken of ik kan starten met Gonal-F. Ik zou graag met jullie kletsen over hoe het traject verloopt en wat het allemaal met je doet.

Ik hoop natuurlijk op een prachtige resultaat en gezonde baby's voor ons allemaal.

Groetjes

Posted

Hallo Else,

Wat een verhaal zeg! Hopelijk gaat IVF jullie wel het geluk brengen. Wij lopen ongeveer gelijk dan tijdens de poging. Ik heb nu 4 spuiten gezet en heb op 27 juni de uitgangsecho.

Posted

Hoi Dames.

Wat een verhalen zeg. Ik wens iedereen veel succes en geluk toe!

Bij mij zijn beide eileiders dicht en heb een hartvormige baarmoeder.

Ik ben 23 mei begonnen met decapeptyl. En 2 juni met menopur. Ik heb tussen door geen echo gehad. 12 juni was mijn eerste echo en bleek dat ik al veel grote follikels had. 14 juni meteen de punctie 13 buisjes waaruit 8 embryo's en 5 bevruchtingen waarvan 1 terug geplaatst en 2 ingevroren. 17 juni de terug plaatsing van een 10 cellige embryo. Mijn eierstokken zijn 9 cm groot op dit moment. Nu heb ik daardoor veel buikpijn en moet van de gynecaloog rustig aan doen. Pffff dat is wel moeilijk, maar dat moet maar.

groetjes Wendy

Posted

Hoi Wendy,

Elk ziekenhuis heeft weer een eigen protocol voor IVF. Dus kan heel goed dat jij geen echo hebt gehad. Super dat je een tp hebt gehad en ook nog 2 cryo's. Heel veel succes met wachten en doe maar rustig aan inderdaad. Wanneer mag je testen, eind juni?

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Eind januari zou ik geopereerd worden aan een cyste op mijn eierstok.

Deze bleek op mijn eileider te zitten en deze is in zijn geheel verwijderd.

Helaas bleek de andere eileider dicht te zitten en zat alles van links naar rechts verkleefd door mijn blindedarmoperatie in 1993.

4 juni ben ik begonnen met de decapeptyl en vandaag heb ik een echo gehad, deze was goed en vanavond start ik met de gonal f.

Spannend allemaal.

Groetjes Roxanna

Posted

Zo Roxanna wat een verhaal. Heel veel succes met de poging. Jij loopt dan iets voor op mij, want ik heb donderdag de echo en dan waarschijnlijk beginnen met de Gonal.

Posted

Hoi kim1980,

Ja was een grote tegenvaller. Maar we houden hoop, de deur is nog niet dicht. jij ook heel veel succes. Wie weet zijn we straks samen zwanger! :)

Posted

Ja Roxanna dat zou zo maar kunnen dat we samen zwanger zijn straks.

Ik begin vanavond met de Gonal-F. Volgende week donderdag dan de eerste echo.

Wendy hoe is het met jou? Hou je het nog vol met wachten?