Ga naar inhoud

Eerste IVF behandeling april/mei 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja Roxanna dat zou zo maar kunnen dat we samen zwanger zijn straks.

Ik begin vanavond met de Gonal-F. Volgende week donderdag dan de eerste echo.

Wendy hoe is het met jou? Hou je het nog vol met wachten?

Hoi Kim.

het wachten duurt heel lang. Dat is het ergste van de helle behandeling. Zo ervaar ik het. Vanmorgen stond ik op met vreselijke buikpijn. Dat heeft een uur geduurd. Het leek wel ongi krampen. Maar daar heb ik meestal pas last van op de 2de dag van de menstruatie. Nu heb ik er geen last meer van. Wat het geweest is weet ik niet. Hopelijk geen ongi op komst. Ik mag dinsdag testen.

X

Geplaatst

Wendy ik herken het helemaal uit mijn vorige behandelingen. Ik vond het wachten ook het ergste van alles. Nog een paar dagen en dan weet je of het gelukt is.

ik heb erg veel last van de Gonal. Constant hoofdpijn. En gisteren met prikken een bloedvaten geraakt en een dikke blauwe plek op mijn buik.

Geplaatst

Ik ben vanmorgen naar het ziekenhuis gegaan. Omdat ik me sinds vrijdag niet lekker voel. Ik ben met goed nieuws thuis gekomen. Ik ben zwanger! Alleen heb ik heel veel vocht in mijn buik. Ze weet niet of de overstimulatie nu begint of dat het minder wordt. Moet voorledig rusten en mag niet werken. Pffff dat vind ik best moeilijk. Ik moet woensdag weer terug naar het ziekenhuis. Nu zal ik het toch moeten vertellen op mijn werk. Omdat ik niet weet hoe lang ik thuis moet blijven. Ik was na de terug plaatsing ook een week ziek en nu alweer.

Groetjes Wennn.

Geplaatst

Wendy gefeliciteerd! Ik herken je verhaal trouwens, want ik had ook last van lichte overstimulatie toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ik weet niet meer precies vanaf welke dag na de punctie maar volgens mij eem dikke week erna. Wel echt rustig aan doen nu en veel drinken.

Geplaatst

Vannacht ziek geworden, buikgriep met 38.5 graden koorts. Net ziekenhuis gebeld of dit van invloed kan zijn op mijn eicellen. Ik moet proberen met paracetamol de koorts onder de 38 graden te houden. Anders kan het de kwaliteit van de eicellen wellicht beïnvloeden. Donderdag kijken ze dan of we verder gaan of moeten cancelen.

Geplaatst

Hoi Kim

Dankjewel! Ik heb sinds vrijdag klachten van overstimulatie. Na de punctie had ik er ook wat last van. Het is nu voor mij 2 weken en 1 dag geleden dat ik de terugplaatsing gehad heb en de punctie 2 weken en 4 dagen. Ik moet woensdag weer voor controle komen. Hopelijk kan ze zien dat het minder is geworden.

Wat vervelend zeg dat je koorts hebt. Hopelijk kun je gewoon starten met de behandeling. Ik duim voor je. Liefs Wennn

Geplaatst

Vandaag de echo gehad, er zaten 5 goede eiblaasjes, ze moeten nog iets groter worden. Vrijdag weer een echo om te kijken of ze klaar zijn voor de punctie.

Geplaatst

Nou Rox dan heb je een beter score als ik. Ben met het beetje energie dat ik had toch voor de echo geweest. Er zaten maar 3 grote follikels en 1 heel kleintje. Zondag weer terug, maar waarschijnlijk wordt de poging afgebroken, balen.... Had trouwens niks te maken met de koorts.

Geplaatst

Hoi kim,

Afgelopen vrijdag had ik mijn eigen gynaecoloog, blijken er maar 2 goede te zitten. Die laat ze overgaan in de hoop dat de andere goed gaan groeien, maandag terug, is de echo dan niet goed wordt ook mijn poging afgebroken :( ... ga duimen voor je dat je morgen goed nieuws krijgt.

Geplaatst

Hoi Rox,

Wat vervelend zeg dat er maar 2 zaten. Hopelijk vandaag beter nieuws.

Ik had het ook niet gedacht, maar bij mij zaten er gisteren ineens 7 follikels.

Geplaatst

Wat rot voor je Rox. Hoe gaat het nu verder? Ik neem aan dat je een gesprek krijgt met de gyn en dan de volgende keer hogere dosis of weet je dat nog niet.

Geplaatst

Hee kim,

Ik moet nu wachten totdat ik ongi ben, dan bellen voor een nieuwe afspraak. Dan idd de volgende keer een hogere dosis.

Zie dat jij 12 juli je punctie hebt, gefeliciteerd! :)

Dit was voor mij de allereerste keer dus dan is het altijd afwachten hoe je lichaam reageert, ik probeer de moed niet op te geven ;)

Geplaatst

Zeker de moed niet opgeven hoor. Hoeveel had je deze keer gespoten?

Ik heb vrijdag inderdaad de punctie. Heb er 3 jaar geleden twee gehad, maar het is toch wel weer spannend.

Geplaatst

Nee ga de moed niet opgeven :)

Ik spoot nu 150 eh van gonal f en dan 1x daags de decapeptyl

Spannend hoor een vrijdag, ik duim voor jullie!

Geplaatst

De punctie is goed gegaan. Er zijn 9 eicellen gevonden waarvan 7 goede. Heb nu alleen heel veel last van napijn. Waarschijnlijk zijn het mijn darmen die enorme krampen veroorzaken. Ik heb natuurlijk vorige week buikgriep gehad en daar was ik pas sinds dinsdag vanaf. Nu is alles natuurlijk erg opgezet van binnen en dat duwt volgens mij tegen mijn darmen. Heb gisteren zelfs nog de dienstdoende gyn gebeld omdat ik een paar keer het idee had flauw te vallen van de pijn. Mocht toen paracetamol en ibuprofen nemen. Heb een onrustige nacht gehad en de gyn heeft vanochtend nog gebeld. Zij gaf aan dat het best mijn darmen kunnen zijn. Zo lang ik geen koorts krijg of misselijk wordt of natuurlijk de pijn niet meer aan kan moet ik gewoon rustig aan doen en paracetamol nemen zo nodig en veel drinken.

Geplaatst

Fijn dat er 7 goede gevonden zijn. Hopen dat de pijn snel mag zakken. En als je het inderdaad niet vertrouwd, gewoon een arts bellen. Nou afwachten of er een tp plaatsvind?

Geplaatst

De pijn is vandaag gelukkig een stuk minder. We krijgen morgen te horen of er bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja dan is morgen ook de tp.

Geplaatst

Hee kim, zie dat je een tp hebt gehad, spannend ik zal met jullie meeduimen. Ik heb maandag een echo om te kijken of ik kan starten met de gonal f.

Geplaatst

Ik heb inderdaad maandag de tp gehad. Nu wachten.....

Gelukkig gaan we aan het eind van de wachtweken lekker op vakantie.

Dus jij hebt maandag al weer een echo, dat is snel gegaan. Dan volg jij zeker het korte protocol. Hopelijk kun je starten en heeft een hogere dosis ook een beter resultaat.

Geplaatst

Spannend hoor, nog 9 dagen en dan testen. Hoe voel je je verder?

Lekker uitkijken naar de vakantie, is een leuk vooruitzicht toch.

Ik moest wachten totdat ik een menstruatie kreeg en dat was na 8 dagen al, dus sneller dan verwacht.

Ik mag vanavond weer starten met de gonal f, 225 eh ipv 150.

Volgende week dinsdag echo en dan hopen op beter nieuws.

Nog even succes met de laatste wachtdagen en alvast een hele fijne vakantie.

Geplaatst

Voel me verder goed. De vorige zwangerschap heb ik ook niet echt iets speciaals gevoeld dus afwachten.

Fijn dat je al weer zo snel kunt starten en nu hopen op een beter resultaat. Ga voor je duimen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden