Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

25 september - Freggel - controle en echo gyne + afspraak maken anesthesist (30w1d)

01 oktober - Freggel - info avond bevallen, in zh (31w)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w3d)

07 oktober - Melis25 - controle glucose (bloed) (27w1d)

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

10 oktober - Lindaah - controle gyne (28w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo 30w2d

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, het lijstje met Elmo erbij. Als ik wat aan moet passen of data erbij moet zeggen, hoor ik het wel.

Elmo, zie je berichtje nu pas, sorry! Ja wat lief die katten hè. Ze voelen het heel goed aan als je zwanger bent. Erg aanhankelijk zijn ze. Hier ook een kattenliefhebber. Heb nog 1 poes, haar tweelingbroer hebben we afgelopen januari in moeten laten slapen. Had een middenoortumor. Was nog maar 10 jaar. Vreselijk...nog erger dan het verlies van mijn opa......:-(

geniet lekker van je kroelpluis!

Wanneer mag je weer op controle?

Linda jaaaaa kerst!!! Ook zo'n zin in, begrijp je helemaal! Meestal staat de boom hier begin december (geen sint hier) maar weet niet of ik dat haal of op kan brengen.....

Doe je veel aan versiering?

Fijn joh dat je waardes zo netjes blijven!!! Keurig hoor, lekker doorzetten zo. Goed dat je regelmatig mag prikken. :-)

En proefdruk is al zo echt!!! Geniet er maar van, je blijft ernaar kijken hihihi.

Qua uitzet hebben we alles. Wel heb ik vanmorgen heel vroeg bij Prenetal (kortingsweken!) de tripp trapp besteld. Nu €139 incl kussen twv €40. Met daarbij de kinderzit. Totaal €179, echt een mooie korting!!

iemand nog meer proefdruk of kaartje uitgezocht inmiddels?

Geplaatst

Jingle bell....whahahaha...

vorig jaar hebben we weinig tot geen versiering gedaan dit vanwege omstandigheden.

maar dit jaar ga ik los hoor.

Ga van die guirlandes kopen en daar zelf lampjes in doen dat moet bij mij namelijk precies gelijk zitten en als je die kant en klaar koopt is dit vaak niet het geval.

dan kleed ik ze aan met kunstbloemen heb in de reclame app van de action hele mooie magnolia's gezien die gaan het worden denk ik.

ben niet van een rood/groene versiering dit jaar gaan we voor goud brons en oranje in de boom op elkaar afstemmend.

die guirlandes hang ik aan de muur rondom de zithoek onze woonkamer is niet zo heel groot dan is het niet te druk.

de boom wordt geen hele grote denk een 1.20 hoog ofzo wil ook geen echte boom daar zijn wij beide allergisch voor.

een grote krans met de zelfde bloemen aan de voordeur en linten aan het raam van de schuifpui

en dan wat leuke vensterbank decoratie heb nog een grote stenen kersttrein met beren en een sneeuwpop......ohhh sneeuw....)

aangezien er ook nog een box in de woonkamer komt kan ik het niet te vol zetten onze woonkamer is maar 24 m2.

Ondanks de grote slaapkamers boven van 22 en 27m2 en dan beneden nog een van 18m2.

wij wonden heerlijk vrijstaand met een tuin van plm 500m2 in een bungalow op een recreatiepark.....een soort van center parcs huisje maar dan met een verdieping er bovenop.

super hier alle seizoenen van het jaar maak je hier veel bewuster mee dan in de grote stad we zitten volop tussen de bomen een grote visvijver...zalig.

Jij ook al een poezenvrouwtje heelijke beesten he...

wat zal je een verdriet hebben gehad toen je poes moest laten inlslapen...((

gelukkig kon andere poes je troost geven...en jij poes...

Heb het jammer genoeg ook eens meegemaakt ze had een bloedprop in dr koppie en die zakte af naar dr hart was niks meer aan te doen nog geen 12 uur later kreeg k ze koud en stijf in een doos mee naar huis. ze was pas 7 ze heeft bij het oude huis een mooi plekje in de tuin gekregen achter laten dat kon ik niet....vreselijk.

hopen dat deze nog lang bij ons zullen blijven je krijgt er zoveel liefde van......

tripp trapp dat is toch een kinderstoel? of heb ik het fout?

Fijn dat je nu alles hebt geeft toch wel weer wat rust denk ik zo.

ben je met decoreren ook klaar of kan er nog wel wat bij...)

ben stiekem erg benieuwd naar de kaartjes die we allemaal al uitgezocht hebben...zal kijken of het lukt om hem morgen te posten dan wel de naam afgeschermd he want die blijft nog geheim ook voor jullie ...hahahaha

Geplaatst

Ohhhh Linda, klinkt erg gezellig hoor!!! En warme kleuren ook, heerlijk! Zalig het najaar....kijk er echt naar uit!

plaats tzt ook foto's van je kersthuis hoor!!

en ook een heerlijk ruim huis, geniet er maar fijn van :-) zo in de natuur kom je maar heel weinig tegen, zalig.

ik zal zo ff foto plaatsen van kerst 2012, hier thuis. We hadden nu een mega boom van 2.20 mtr, was een fijne kerst. Had er alleen lampjes in, paar oud zilveren oude pegels en wat gebleekte takken. En dan al die kerstliedjes..*zwijmel*

en jouw poezenkind, vreselijk. :-(

Fijn dat je haar mee mocht nemen, achterlaten is vreselijk. Onze kater hebben we individueel laten cremeren. Hij staat nu in een mooi kattenbeeldje op de tv kast. Samen met een fotolijstje, waarin ik wat vacht en de snorharen heb zitten. Zelf draag ik nog een mooi ashangertje aan een zilveren ketting. Zoals je leest betekende deze kat heel veel voor me.

pfff krijg het er weer warm van.

klopt, de tripp trapp is een meegroei kinderstoel van Stokke. :-)

Geplaatst

Ff snel; heb de vk gebeld en even mijn vraag gedropt mbt bewegingen/ritme

Tot 28 weken hoef je niet elke dag beweging te voelen, daarna wel dagelijks maar niet in een vast rimte.

Weer helemaal gerustgesteld!

Kerst, heerlijke tijd! Ook ik heb er enorm veel zin in!

Geplaatst

Fijn Melis! Weet ik dat ook weer, wat betreft hoe en wat. Had het nog niet met gyn over gehad nl.

Geplaatst

Fijn Melis die info! Ook hier wisselt het van dag tot dag, het weekend was het superveel en gisteren en vandaag overdag weer heel rustig. Heeft bij mij volgens echt te maken met hoe druk ik zelf ben. Als ik afgeleid ben en hard aan het werk merk ik ook het minder. Als ik plat ga liggen voel ik haar meestal wel snel, maar ja dat gaat zo moeilijk op je werk :)

jaaaaaaah ik wil ook kerst, zeker na de foto's van Freggel. Freggel en Judith kunnen hun kerstkindjes wel onder de boom leggen :) bij de rest wordt het nog een beetje afwachten..! Hè **** nu heb ik all I want of Christmas is you in mijn hoofd, hoe toepasselijk ;)

Tripp trapp is ook mijn favoriet, maar wacht ik nog even mee, prenátal heeft inderdaad wel super goede aanbiedingen op het moment, maar merk gewoon dat ik daar na een werkdag echt geen puf meer voor heb.. Ga nu echt slapen, morgen weer een drukke dag, reageer vd week wel wat uitgebreider.

Geplaatst

Hihi Elmo, inderdaad is ons mannetje en die van Judith, er dan zeker! Ik ag niet overtijd (na 40wkn) gaan lopen. Dus wordt uiterlijk 3 of 4 denk ik. Maar ik heb het gevoel eind november.

jaaa kerst! Als ik inze foto's terug zie, krijg ik ook weer zo'n zin! Knus het vuur aan...oliebollen bakken..ooooh! En: onze kleine man in ons midden. Das natuurlijk het aller-aller mooiste ever. Hoe dankbaar ben je dan....

wij vanmiddag controle gyne en bevallingsplan bespreken. Ben benieuwd.

Met 32 weken mag ik ook voor gesprek Anesthesist langs. Dan as dinsdag info avond bevallen in het zh, met rondleiding. Leuk leuk!

Geplaatst

Freggel, succes met de controle bij de gyn!

Elmo, je werkt nog? Knap van je! Volgens mij ben je de enige nog van dit topic die werkt ;-) Pak je wel genoeg je rust?

Juutje, is je vogelhuis al helemaal af en naar wens? Geef Linck ff een knuffel! :-)

Mijn voorgevoel zegt dat ik tussen kerst en oud & nieuw ga bevallen, vraag me niet waarom. Dat gevoel heb ik al bijna de gehele zwangerschap. Verder gaat alles hier goed, op de welbekende kwaaltjes na. Ik til nog steeds zwaar (zoonlief weegt ruim 14 kg) en dat meerdere malen per dag. Waar mogelijk laat ik hem zelf lopen/klimmen.

Geplaatst

Linckie is niet thuis!! Maar zodra hij er is zal ik hem die knuffel geven hoor Melis... Geef jij er dan een aan V.ince?

Vogelhuis is in de maak... Ik ga hem nog helemaal wit verven met witte muurlatex. Als hij hangt is de babykamer op een detail na klaar, dan komen de foto's!!

Ik ga gauw verder...

Geplaatst

Jemig, wat kan een mens een drang hebben om op te ruimen, schoon te maken en werkelijk alles wat in de wasmachine kan/mag te wassen, pffff. Zelfs de eerste babywas hangt al te drogen. Erg vroeg, maar ik was lekker op dreef!

Manlief is werken, zoonlief bij opa & oma; ik ga mezelf trakteren op frituur! Proost, oh nee eet smakelijk!!

Geplaatst

Hoihoi,

Controle was prima, blij!

ons mannetje ligt (ondanks mijn medicijngebruik, verstoorde glucose en zijn SUA) met zijn hoofdje 1 dag voor, en zijn buikje ligt 1,5 week voor! Super goed dus. Krijgt dus goed voeding.

Bloed laten prikken voor ijzer en over 2 weken weer terug. Zal lijstje zo aanpassen.

Bevallingsplan en anesthesioloog nu is komende afspraak pas. Ook goed.

nu eten, barst vd honger. Fijne avond meiden!

Geplaatst

Na update door Lindaah zijn de kleurtjes verdwenen. ( Linda, je kan het overnemen door op 'reageren met citaat' te klikken. Dan haal je de beide 'quotes' weg en klaar. Nu op foon laat ik hem ff zo.

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

09 oktober - Freggel - controle gyne ( 32w1d)

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo 30w2d

Geplaatst

Freggel wat een goed nieuws, toch wel fijn dat hij goed doorgroeit!

Melis je mag hier wel even je poetsdrift kwijt hoor :) ik werk inderdaad nog ( meer dan) 40 uur en dat betekent door de week werken eten slapen en verder helemaal niets..hoeveel werken jullie normaal?

Judith ik ben erg benieuwd naar je vogelhuis wat een leuk idee!

Eve is alles goed met je?

Meiden kennen jullie het nieuwe nummer van Niels Geusebroek? Take your time girl ( the echo ultrasound song) vind het echt zo mooi met die kloppende tonen eronder van de echo. Iedere x weer tranen in mijn ogen ( hormonaal.. Nee joh...)

Geplaatst

Wauw, een werkweek van (meer dan) 40 uur, pittig hoor!! Heb het liedje wel gehoord toen hij nog in de maak was, maar het eindresulraat ken ik niet. Ga zo wel even luisteren.

Ik ben in dienst van het UWV, haha. Zonder dollen, ik zit werkloos (eigen keuze) thuis nav een re-organisatie. Moest opnieuw solliciteren naar mijn functie of ze kochten me uit, ik heb voor het laatste gekozen. Ik had het al een tijdje niet meer naar mijn zin.

En jij?

Geplaatst

Oh wauw Elmoik vond dat al zo'n mooi liedje toen ik m op de radio hoorde, maar haalde daar de echogeluiden niet zo duidelijk uit / wist ik niet dat dat t was, dus net gelijk weer geluisterd en zit gelijk te janken haha! Oei, hormonen! Sinds vandaag ineens oom het gevoel dat we een meisje krijgen, dus jank jank jank haha, sorry, breek weer uit hier ;-)...,

Geplaatst

Elmo ......ik werkte 40 uur in de week...zit aankomend januari 2 jaar in de ziektewet wegens mijn rug.

heb in april van 2012 een rugoperatie gehad en deze is mislukt.

krijg nu een 100% zwangerschap uitkering ook van het UWV tot na de bevalling.

zoals het er nu voorstaat wordt ik voor 80% afgekeurd.

aangezien een nieuwe operatie gepland staat voor volgend jaar en altijd afhankelijk zal zijn van electronische pijnbestrijding.

helaas zal werken nooit meer tot de mogelijkheden behoren...(

gisteren de proefdruk van het kaartje opgehaald en hij is helemaal perfect!!!

ook hebben we een badje en standaard gekocht met Nijntje erop ohh i love Nijntje pluis....heb er ook het knalroze voedingskussen van...functioneert nu als hulpje in bed om beter te kunnen liggen...)

ben heerlijk aan de poets heb de ramen al schoon en de gordijnen zitten in het machien.

straks boven nog ff stofzuiger en dweil er doorheen en dan vind ik het wel weer best voor vandaag.

Freggel wat fijn dat je controle goed was...op naar de volgende afspraak......phoe eej nog 7 weken en zou de kleine man al mogen komen...)

hebben jullie nog plannen voor vandaag?

Geplaatst

Knap Elmo, pfff meer dan 40 uur per week werken! Ooh dat zou ik niet trekken hoor.....

wil je met 34 weken met verlof?

ik ken het liedje ook niet, zal eens googlen.

Toen ik fulltime werkte, had ik een werkweek van 36 uur. Ik ben Farmaceutisch manager en de CAO is erg goed, ben dus verwent qua uren. Afgelopen april is het moederbedrijf failliet gegaan (was net 8 weken zwanger) dus verloor ik mijn baan. Met 10 weken heb ik een flinke bloeding gehad (hematoom) waardoor ik 100% in de zw zit. Geluk bij een ongeluk, omdat je nu toch nergens aan wordt genomen. Na verlof ga ik in de ww. Dus dan op zoek.

vandaag geen plannen hier. Ff boodschappen doen, pakket Prenatal komt (tripp trapp) en naar Apotheek.

Ik heb de laatste week wat last gekregen van mijn buik. Bandenpijn, rugpijn, slapen weer probleem, steekjes en harde buiken. Mannetje heeft een flinke groeispurt gemaakt tov 3 weken geleden, dus ik wijt het daaraan!

Alleen maar goed:-) Toen lag hij wat dagen achter met zijn buik, nu ruim 1,5 tot 2 weken voor (!)

hij zit en zat met alles op de middenlijn, nu met buik op de bovenlijn :-))

Geplaatst

Linda zie nu jouw postje pas (?)

te gek dat je het geboortekaartjeval hebt zeg! Leuk hè, je blijft kijken! Ik plaats er nog geen foto van, komt later wel ;-)

En badje, leuk!! Heb je nog wat nodig, of is alles binnen?

ohja, sinds 3 dagen voel ik de hik bij hummel!!! Zooooo cute!!

Geplaatst

Nog niet alles binnen....box,easybase,kruik en eerste pakjr nog.

Wil mezelf nog trakteren op een nieuwe pyama voor in het kraambed heb een hele leuke gezien bij c en a.

Maar das een witte hmmm niet erg handig met het na lekken.

Nog ff verder speuren......

Hebben een knalroze box gezien bij van asten in tilburg denk dat die het gaat worden.

Oja en een winterjas maar vind ze zoooo duur.....mss een van marktplaats tis toch maar voor een paar weken.

Geplaatst

Zo fijn te lezen dat jullie knul het zo goed doet!

En de hik kan me niks bij voorstellen....hoop dat over een paar wrken ook te mogen voelen.

Ondanks de voorliggende placenta voel ik haar heel goed.

Gisyetavond in bed legde mijn vriend zn hoofd op mn buik en daar reageerde ze zo leuk op.

Ze ging door heel mn buik hij werd er emotioneel van.

Geplaatst

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

09 oktober - Freggel - controle gyne (32w1d)

17 oktober - Melis25 - groeiecho 28 weken (28w4d)

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo (30w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

Geplaatst

Hello meiden,

Heerlijk Freggel dat jullie mupke zo goed groeit. Toch prettiger om te horen dat hij voorligt dan achter, al zegt dat achterliggen dus ook niet zoveel aangezien het telkens een momentopname is. Spullen binnen gekregen, blij mee? Hoe voelt de hik bij kleine man trouwens? Kan me er niets bij voorstellen.

Ik ga dat liedje zo eens opzoeken op You Tube Elmo, ken het niet. Kan hier ook om alles janken, vreselijk.

Knap dat je nog 40 uur werkt, lijkt me heel erg pittig. Ik werk normaal gesproken 32 uur, maar zit ook al geruime tijd in de ziektewet vanwege heftige bloedingen van week 8-14 en het heel rustig aan moeten doen. Ik werk nu boventallig, kan het zelf inplannen wat ik doen en wanneer ik kom. Probeer iig 16 uur te werken, maar heb er deze week al wel meer gewerkt.

Wat leuk Linda dat je kaartje al klaar is en dat je zo tevreden bent. Waren jij en je vriend er meteen over uit of wat concessies moeten doen? Ik ga een zwangerschapswinterjas van een vriendin lenen, vind het ook wel zonde om te moeten kopen.

Hoe is het met de andere dames? Gerust gesteld Melis dat de bewegingen onregelmatig kunnen zijn?

Ik heb morgen controle en groeiecho bij de gynaecoloog. Dat blijft wel heel spannend vind ik. Maar ben erg blij dat ik nu extra echo's krijg ipv enkel controle bij de verloskundige. Mijn rug ga ik ook steeds meer voelen, en omdraaien in bed gaat nu al niet meer zo heel soepeltjes.

Fijne avond!!

Geplaatst

Pfff ik heb ff een onzekere miep dag.. Vanmorgen voelde ik helemaal niets, uiteindelijk toch maar ff doppler gebruikt was in eerste instantie ook niets te horen lag ze uiteindelijk ergens helemaal links.. Kortom: had ff wat stress.. Vanmorgen was ze ook heel rustig vanmiddag compenseert ze gelukkig weer voor 2...10 schoppen in minder dan 2 minuten en dat met regelmaat al vanaf 2 uur, dus actief genoeg! Af en toe ben ik zo onzeker, baal dan van mezelf maar het is nog steeds zo moeilijk te geloven dat het echt gaat gebeuren nu. Mijn man zegt ook iedere x niet vergeten te genieten hè? Maar ik tel toch wel de dagen :)

Eve veel succes en plezier morgen! Laat je het weten? Ben je nog in Gent onder behandeling?

Linda wat een heftig verhaal van je rug, kan je wel "normaal" bevallen? Je bent al wel een stuk verder met inrichting dan wij, heb net maar eens even een lijstje gemaakt!

Freggel, Grappig farmaceutisch manager, ik heb jarenlang bij een farmaceut gewerkt, nu overgestapt naar de Dierenartsenpraktijken, ik geef allerlei soorten advies aan Dierenartsenpraktijken in heel Noord Nederland, dat is dus alles van Arnhem naar boven, betekent dus ik een erg vrije baan heb maar ook veel km's moet rijden, morgen om negen uur in Losdorp zijn, 230 km verderop :(

fijne avond, bijna weekend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden