Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden,

Vandaag drukke dag dus hou het kort..

Melis fijn! 25 weken alweer!! Wij hebben tot nu toe geen fix. Enkel een maxi cosi. Vind het zeer handig, maar zo duur!

Ben benieuw Juud, koeka en Dutch zijn superrtr leuk!

Elmo, ach die termen, merken etc komen snelgenoeg ;-) hihi. Veel heb je straks eindelijk nodig!! Leuk hè!

Zal ff foto plaatsen van deel van de kamer straks via Ipad!

Morgen 30 wekennnnn yes!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lindaah, succes bij de huisarts!

Freggel, jij succes met je drukke dag :-)

Vandaag maar eens op zoek naar winterschoenen die ik ook pas met eventuele opgezette voeten. Twee jaar geleden kon ik alleen nog maar ballerina's aan, nou dat is best koud in de winter!

Heb wel Uggs staan, die kan ik sowieso wel aan, maar wil daarnaast ook nog reserve schoenen die ik met dikke voeten ook pas!

Hebben jullie al een winterjas kunnen scoren die je hoogzwanger aan kan?

Oh ja, vanaf morgen zijn de Mama Mazzeldagen bij Prénatal, leuke kortingen!

Geplaatst

Hoop dat t via foon lukt nu!!

Melis ja ik heb nog een jas die zou moeten passen! Schoenen moet ik ook nog voor op pad. En nee, ballerina's zijn niet geschikt voor winter! Er komt zeer waarschijnlijk weer sneeuw etc! Bah!!

-edit:foto weer verwijderd-

Geplaatst

-edit: foto weer verwijderd-

Linda succes bij de doc vandaag.

Hier kraamzorginrake en (bah) schoonma ophalen in zh. Net tijdens spits....

Geplaatst

Ziet er mooi uit Freggel!

Stelt niet zoveel voor hoor, thuis intake vannde kraamzorg. Bij ons wilde ze niet eens het kamertje en/of alle spullen zien.

Dit keer alleen een telefonische intake.

Ballerina's zijn niks, maar kon niks anders aan :-(

Geplaatst

Heel mooi Freggel, landelijk maar ook stoer. En jeetje, wat een lekker ruime kamer! Heerlijk dat je morgen alweer 30 weken bent. Voor 3/4 afgebakken ;-)

Ik heb nu soms al dat ik mijn schoenen niet goed meer aankrijg, vooral met mijn gympen. Gisteren heel de dag op mijn roze regenlaarzen gelopen omdat die het makkelijkste aangingen. Dus ik zou inderdaad een speurtocht gaan houden Melis voor een paar goeie schoenen, met die ballerina's in de sneeuw lijkt me niet heul fijn!

Linda, ben je niet lekker dat je naar de HA gaat? En heel fijn, onder de 100 dagen mogen aftellen!

Ik was gisteren na 3 weken vakantie gehad te hebben op mijn werk. Een Surinaamse (vrolijke tante) cliente kwam me enthousiast begroeten: "Sooooow, wat ben je dik geworden..' Ik vrolijk: 'Mijn buik groeit hard he?!' Zij: 'Nee, je billen. Je benen. Sooooooow...' Ik enigszins beteuterd: 'Oh..'

Heerlijk zulke eerlijke reacties. Al denk ik dat het al met al wel meevalt, maar voor mijn doen heb ik dus wel wat dikke billen :-)

Vrijdag heb ik ook -eindelijk- weer controle bij de gynaecoloog. Nu dus met een groeiecho. Erg fijn om weer te kunnen gluren en bevestiging te krijgen dat het er allemaal goed uitziet.

Geplaatst

Eef, hihi die reactie :-))) wel eerlijk misschien,maar je hebt heus geen dikke billen hoor! Lijkt vaak ook zo doordat je buik groeit. Verhoudingen liggen anders ;-)

Ja inderdaad hihi, voor 3/4e afgebakken, onze knul! Ik geniet super van zwanger zijn, en ga het ook erg missen tzt; maar ohhh, wat kijk ik deze 10 weken om!

Ja hij heeft een flinke kamer. thanks!! Dit is de rechterkant vd kamer, op de foto, kamer is 24m2. De onze is van hetzelfde formaat en de 3e kamer is 18m2. We wonen vrijstaand, erg ruim huis. Wel stiekem lekker hoor....;-))

ben benieuwd naar die van jullie.

jij vrijdag weer controle en groeiecho! Erg fijn!!! Hopelijk weer wat mooie plaatjes. Jij ook alweer richting de 25 weken! Jaja, gaat snel!!

thanks Melis! Hier zeiden ze dat ze wel ff in kamer wilden kijken. Nou prima ;-) maakt me niets uit.

tips zijn welkom ;-)

Geplaatst

Wat een gave kamer freggel!

Robuust stoer helemaal top.

Dit is die van ons.....is nog niet helemaal klaar he.

De linnenkast staat er niet op dat hoekje is nog niet klaar....

[ATTACH=CONFIG]5420[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]5421[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]5422[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]5423[/ATTACH]

Ben naar de dokter geweest vanwege een heel pijnlijke rechter borst....steekt brand klopt.

Dacht aan een ontsteking maar ik ben zoveel melk aan het produceren dat mijn melkklieren in de verdrukking zitten door de protese.

Heb 13 jaar geleden een borst correctie/vergroting gehad.

Nu zijn mijn boobies zo aan het groeien en aan het voorbereiden op de borstvoeding die ik niet ga geven.

Moet 3x per dag koelen is het donderdag niet beter dan ff terug.

Ook hier moet ik nog om winterschoenen.

Lekker warme laarzen en een paar nike's daar kan ik op naar keulen.

Geplaatst

Jeetje, wat een opmerking van die Surinaamse dame, maar het zal allemaal wel meevallen! Vrijdag weer controle, krijg je dan ook weer een echo?

Freggel, morgen 30 weken, wauwie! Hoe was de intake van de kraamzorg?

Lindaah, ook al een mooie kamer, leuk hoor! Mag ik vragen waarom je geen BV gaat geven?

Ben geslaagd voor twee paar schoenen, prima score. Verder weinig bijzonders te melden, behalve dat bukken en tillen enorm zwaar is. Maar ja, zoonlief moet af en toe even getild worden.

Fijne avond dames!!

Geplaatst

Hey melis

Super 2 paar schoenen....laat de winter maar komen.

Doe je wel kalm an met tillen enzo?!

Dat ik geen borstvoeding ga geven is dat ik dat geklungel allemaal niet wil.

Heb het bij mijn zoon geprobeert maar was geen sucses.

Mijn vriend heeft ook zoiets van doe maar lekker fles dan kan ik ze ook eens voeden of er s'nachts ui.

Kan ik blijven slapen.. ...))

Het was bij mijn zoon nog de vraag of ik bv kon geven vanwege die proteses....maar het werkt.

Heb genoeg gelekt en mezelf leeg geknepen onder de douche.

Moet er nu ook niet aandenken heb al zon zeer

Ga jij bv geven?

Geplaatst

Lindaah klinkt pijnlijk allemaal :( heb je een soort van koelcompressen dan? Mooie kamer, wat zijn jullie al ver! Grappig dat we precies gelijk lopen ik dacht vanmorgen ook jeeeuuuh nog maar 99 dagen!

Melis goed geslaagd dus :) fijn om af en toe ook wel te shoppen voor jezelf toch?

Freggel mooie stoere kamer, wat een balzaal heerlijk zoveel ruimte! hoe was jullie intake? Hier vandaag ook intake gehad, dit moet bij ons voor de 27 weken. Het stelde echt niets voor, omdat ik beval in het ziekenhuis was het binnen kwartier gebeurd, had van mij ook wel per telefoon gekund! Heerlijk morgen jij al 30 weken, wat mij betreft kan de tijd niet snel genoeg gaan!

Eve fijn vrijdag weer een echo, zit ook best veel tijd tussen vind ik iedere keer... En die opmerking hihi! Heerlijk zo oprecht! Ik hoop juist dat mijn buik mijn dikke billen wat compenseert ;)

Vanavond weer heerlijk naar yoga geweest, vind het echt fijn even een momentje met zijn 2-en! Nu lekker op de bank met een kat op mijn schoot, normaal echt nooit maar sinds ik zwanger ben beschermt ze me aan alle kanten, grappig hoe beesten dat aan kunnen voelen..!

Geplaatst

Weet je wat ik nou raar vind bij zo'n intake van de kraamzorg... Ze kijken helemaal niet of het bedje wel goed opgemaakt wordt! Bij ons hee Linck dus in een verkeerd opgemaakte wieg gelegen de eerste nacht thuis en we wisten niet eens hoe we een kruik warm moesten maken... Dat zou je dan toch bij zo'n intake verwachten?

ik heb nog niets gehoord na de briefwisseling bij het aanvragen.

Morgen ben ik alleen thuis en dan zal ik ook eindelijk eens foto's maken van de babykamer.

leuke foto's/kamertjes heb ik al voorbij zien komen zeg...

Relaxed freggel dat jullie vrijstaand wonen! Ben jaloersss! ;-)

wij hebben wel een apart huis, woonkeuken beneden, huiskamer boven en helemaal boven helaas een vrij kleine slaapverdieping.

Ik heb met bv trouwens ook best wel pijn gehad hoor... Jij ook Melis? Ik dacht op een gegeven moment echt dr over om er mee te stoppen, maar ineens was het over na een aantal weken.

Lindaah wat was de reden van je operatie toen?

Ik ben bang dat ik straks met een slap zooitje achter blijf, terwijl mijn (.)(.) altijd toch wel mijn pluspunten waren... Na Linck is het nog wel een beetje bijgetrokken, maar het wordt nooit meer hetzelfde. Helemaal als ik nu bedenk dat ze al groter zijn dan de vorige keer! Brrr....

Eve hoe is het met je billencomplex nu? Die dame toch wel even bedankt nog toch voor dit nieuwe complex? ;-)

Vandaag bij de arbo geweest en dat was een zeer vriendelijke arts, verder alles zo klaar als een klontje: 100% areidsongeschikt... Hij vond wel dat ik er blakend van gezondheid prachtig uit zag als een echte mama... Hahaha how sweet?!

Elmo ik ga op maandagavond ook naar zwangerschapsyoga... Heerlijk! Echt zo fijn om even goed te ontspannen.

Nu moet ik ECHT naar mijn nestje... Truste ladies. Xx

Geplaatst

Ik ga geen BV geven, alleen als er een overvloed aan melk is. Ik ben enorm gehecht aan mijn slaap. Bij V.ince lukte het niet door stress, te weinig voeding en omdat hij te klein is geboren.

Mocht het deze keer makkelijker gaan (qua aanhappen en hoeveelheid melk) wil ik het proberen de eerste paar dagen. Daarbij komt dat ik vind dat ik niet gevarieerd genoeg eet om goede voeding te kunnen geven, dus dan zit ik daarover in de stress. Dus om het voor iedereen leuk en gezellig te houden wordt het waarschijijk FV.

Even over de (.)(.).... Mijn zusje heeft nu twee kids gekregen en haar borsten zijn om te janken, sorry dat ik het zo zeg. Waren enorm groot tijdens de zwangerschap, maar zijn twee troosteloze theezakjes geworden.

Mijn borsten zijn er op vooruit gegaan na de zwangerschap, groter en voller. Ik hoop dat ze dat ook blijven na deze zwangerschap. Zo niet, laat ik een borsrvergroting/lifting doen. Mocht m'n lichaam erg onder de striae komen (geluklig nog niks op m'n buik) zou ik best een mommy makeover willen laten doen.

Geplaatst

Ik heb toen die operatie laten doen omdat ik links een Acup en rechts een C cup had.

Was nog vrij jong 22 jaar en voelde me zo misvormt.

Gelukkig werd ik serieus genomen en heb ik 2 prachtige boobs,gekregen..))

Nu door de zwangerschap zijn ze mega zwaar zit aan en E cup dat mag wel ietsje minder.

Over 3 jaar ga ik ze laten vervangen helaas wordt het niet neer gergoed.

Geplaatst

Hebben jullie rond een bepaalde week ook een aantal dagen minder (heftige) bewegingen gevoeld? Ik weet dat je je kindje pas vanaf 27 weken dagelijks ongeveer 10 keer moet voelen, maar een afwijkend bewegingspatroon vind ik toch altijd een beetje spannend...

Geplaatst

Ff snel (vanaf foon) ja dat kan melis, vaak in een groeistuipje. Van kind of bm. Ik heb dat rond week 28 keer gehad. Ik ga hem dan uitdagen en dat ging goed. Nu voel ik hem meerdere keren, maar vooral smorgens heel vroeg, rond lunchtijd en na 21.00 zeer goed. Met meer dan 40 bewegingen ofzo.

Ook de hik voel ik pas sinds 2 dagen. Echt zo lief! Tot nu toe 2x gevoeld.

Bellen als je je ongerust maakt, jij kent je beeb het beste!! Knuffel

Ps: hier zit de 3 in de week! 30 weken vandaag! Blij!

Geplaatst

Ja Judith, het bewegingspatroon lijkt anders/veranderd en minder heftig.

Ik voel 'm wel dus ga niet bellen ofzo, maar viel me alleen op.

Hartje klinkt ook goed.

Geplaatst

Zolang je maar wel wat voelt toch? Wordt uiteindelijk toch echt alleen maar sterker en meer.

ik voel mijn beeb echt heel goed gelukkig, veel meer dan bij Linck.

placenta ligt nu achter en dat is een wereld van verschil!

Gister bij yoga ging ik van op mijn rug liggen naar mijn zij en toen voelde ik hem echt helemaal naar de zijkant glijden... Ik voel draaien ook heel goed, dat heb ik eeder echt gemist!

heerlijk! (ook vaste tijden dat hij wakkerder is hoor!)

Geplaatst

Ik voel hem ook goed gelukkig, alleen zoals gisteren even iets minder. Denk dat ik er teveel van verwacht en dat ik elke uur wat moet voelen, maar ze slapen natuurlijk het grootste gedeelte.

Geplaatst

Melis, mocht je het desondanks niet vertrouwen; bellen.

Judith, hoe gaat het met Linck? Fijn dat je dit kindje goed voelt bewegen. Een extra geruststelling en het is bovendien gezellig hè! Wat bijzonder dat je de kleine tijdens yoga voelde wegglijden!! Cute!

jij ook bijna 30 weken, jeuj!

Linda, wanneer denk je dat de kamer af is? Is wel lekker hoor, kan maar klaar zijn. Hoe gaat het met de bloedwaarde?

over de boobs. Ik heb normaliter een D cup. Nu DD, valt dus nog mee qua groei. Hoop dus dat er niet teveel verschil zal zijn na de geboorte. En al is dat wel zo, dat zij het zo. Mijn lichaam heeft wel een kindje gedragen en gebaard! Ik kan er niet mee zitten. Al moet ik zeggen dat als ik een A cup overhoud, niet bepaald blij zal zijn (understatement) ....maar een vergroting is niets voor mij. Durf ik ook niet!

kraamzorg stelde niet veel voor inderdaad, maar wel leuk om mee te maken hoor! Ze heeft niet gekeken boven. Inderdaad Judith, lijkt mij dat het wel goed is als ze het bedje controleren! Je zult een mama zijn die niets nakijkt....en het zelfs gevaarlijk opmaakt,,...bbrrrr

Geplaatst

30 weken woehoe freggel!

hier nu 26 en ohh heerlijk onder de 100....0

hoop over 14 dagen de kamer af te hebben.

morgen gaan we bij de drukker waar we ook de geboorte kaartjes willen laten maken een print van een gedicht laten maken voor op de muur.

de proefdruk van het kaartje is ook klaar ben zo benieuwd.

volgende week komen eindelijk de gordijntjes en de hemel en dan zijn we op wat schilderijtjes//muurdecoratie klaar.

vandaag weinig fut om iets te ondernemen....mn boob doet zo zeer..auwie.

beetje bank hangen tv kijken en wattsappen meer fut is er niet ach ja kan je zo eens hebben he.

mn waardes blijven onder de 10% dus dat is helemaal toppie volgende week mag ik weer prikken een week later de uitslag.

begin gewoon al zin te krijgen om het huis in de kerstversiering te zetten...hmm beetje vroeg nog.

zoonlief gelooft sinds dit jaar niet meer in de sint dus dat slaan we over.

8 december ga ik de boom enzo zetten ohh waar heb ik het over hahaha tis nu nog 20 graden buiten.....hoezo ongeduldig tot onze meid geboren wordt.

Ben benieuwd wanneer de kraamzorg mij gaat bellen...heb nu een andere organisatie als bij mijn zoon weet niet of ze langskomen.

belachelijk dat ze het kamertje niet willen zien....is toch wel een heel belangrijk onderdeel mocht er eventueel iets niet goed zijn kunnen ze dat aangeven.

hebben jullie nog veel nodig voor de uitzet?

Geplaatst

Melis het is wat Judith zegt zolang je maar wat voelt.

hier voel ik ze nu ook heel onregelmatig terwijl er tot een week geleden wel regelmaat in zat.

probeer je niet te druk te maken meis.

Judith yoga lijkt me fantasties geloof niet dat mijn lichaam dat ook zal vinden kan nu al niet meer op of neer.

doe je volgende week een rondje voor mij?))

Elmo het aanhankelijke van de kat dat herken ik heel goed.

We hebben een kater van 3 jaar en die is waar ik ben ligt zelfs tussen mn voeten als ik sta te koken....deuzig beest.

Raken mn billen de bank dan hup ligt hij bij me.....vind het wel gezellig...en lekker warm.

[ATTACH=CONFIG]5425[/ATTACH]

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!l

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

25 september - Freggel - controle en echo gyne + afspraak maken anesthesist (30w1d)

01 oktober - Freggel - info avond bevallen, in zh (31w)

04 oktober - Freggel - controle internist (31w3d)

07 oktober - Melis25 - controle glucose (bloed) (27w1d)

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

10 oktober - Lindaah - controle gyne (28w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden