Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Relaxed Freggel!

Vandaag een van de belangrijkste mijlpalen bereikt; 26 weken! Woehoe!

Hier alles goed, gisteren verjaardag van m'n zwager en vandaag met m'n mannen naar Artis geweest. Was gigantisch druk! Nu uitgeteld op de bank, mijn fantastische man maakt tortilla's met kip in ketjap (hij is zelf vegetarisch, kan je nagaan hoe lief) en daarna verwennen we onszelf met een cheesecake vanille/choco toetje!

Gordijnen dicht en chillen maar!

Fijne avond dames!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hello dames,

Gefeli met de 26-weken mijlpaal Melis. Erg fijn! Wat lief dat jouw man vegetarisch eet en dan kip maakt, dat doe ik dan toch net niet voor mijn man. Eet hij uit principiële redenen geen vlees of vindt hij vlees niet lekker?

Freggel, goede score jullie bedje via MP voor een paar tientjes. Erg mooi! Ik heb de Joolz nu uiteindelijk bij van Asten met korting gekocht, dat was voordeliger dan de losse artikelen bij prenatal. Gek idee dat daar over een paar maandjes een kindje in ligt. Lijkt me ook heerlijk om te kunnen wandelen, lekker ook de hond mee.

Ben al een paar dagen ontzettend verkouden en misselijk. Jammer, want we zouden leuke dingen gaan doen maar nu werd het niet veel meer dan op de bank hangen (en the killing kijken) voor mij.

Hebben jullie trouwens allemaal een wiegje/kleiner bedje voor b.v. naast je bed de eerste periode? Ik heb namelijk een vintage ledikantje gekocht wat door vriend helemaal opgeknapt is. Dit heeft matrasmaat 60x1.20 Kan ze daar al meteen in of is het beter dus een wiegje o.i.d. aan te schaffen?

Geplaatst

Wat vervelend dar je niet lekker bent Eve, hopelijk knapt je snel weer op! Genoeg drinken hoor ;-))

Manlief is van huisnuit vegetarisch opgegroeid, hij heeft nooit geleerd om vlees te eten. Het is niet uit principe, als hij daarmee komt dan zeg ik dat hij uit principe al het groenvoer (voer voor de dieren) lekker moet laten staan. Anders hebben de dieren niks te eten ;-)) Haha, flauw.

Ben jij ook vegetarisch?

Wij hebben voor de eerste paar weken een wieg voor op onze slaapkamer, een mini ledikant zeg maar. V.ince lag al na twee weken in zijn eigen kamer in het 'grote' ledikant, wij werden van elk geluidje wakker. Als je geen BV gaat geven, zou ik de baby zsm naar haar eigen kamertje doen. Maar dat vinden heel veel ouders zielig.

Geplaatst

Proficiat melis...eindelijk de 26 mijlpaal bereikt!

heeft het gesmaakt wat manlief gekookt heeft?

Ook hier ziek zwak misselijk blehh....

zaterdag 2 verjaardagen gehad nergens geen last van gehad zaterdag op zondag ben ik aan het overgeven gegaan dat gaat niet zo gemakkelijk tijdens het zwanger zijn...(

kon zelfs mn urine niet ophouden heel de wc nat.....ach ja....

gisteren de hele dag op bed gelegen.

Ben nu pas net uit bed en voel me nog steeds belabberd.

Mn pijnlijke boob begint gelukkig wel af te nemen.

Voel jij je al beter Eve?

Je bent bij van asten geweest he....heb je daar ook die knalroze box zien staan?

daar gaan wij volgende maand voor kijken.....

wij nemen geen wiegje naast ons bed de kleine slaapt recht tegen over onze slaapkamer en overdag zal ze veel in de box liggen denk ik.....

Ons bedje is ook 60x1.20 en daar kan ze prima in.

de kraamzorg zal je wel uitleggen dat je het bedje korter op moet maken het kindje komt lager in het bedje te liggen je begint halverwege en naar mate ze groter wordt leg je ze verder naar boven.

Morgen 27 weken en woensdag bloed prikken...

Geplaatst

Melis, felici met je 26 weken!! Fijne mijlpaal hè?

Eef en Linda, wat rot dat jullie je beroerd voelen....het heerst ook echt momenteel. Doe rustig aan, hoor. En beterschap!!

Eef, super dat je bij v Asten goedkoper uit bent! Prenatal is nogal duur, goede keuze!

En je kunt dat bedje gerust op jullie kamer neerzetten. Wij zetten het ledikantje op onze kamer, voor even.

(kindje heeft weer de hik momenteel, zo lief!)

Linda, ondanks jouw beroerd gevoel is je borst wat beter, dat zal een opluchting zijn. Lijkt me een gemene pijn!

ben benieuwd naar jullie box!! En dat de bloedwaardes maar weer mooi laag zijn :-))

Hier alles goed. Morgenavond informatie avond in ons ziekenhuis, met rondleiding kraam- en verloskamers.

we zijn dan ook 31 weken alweer! Yes!

En vrijdag weer controle internist ivm verstoorde glucose.

Beeb ligt al zo hoog, dat er voetjes te zien zijn ruim boven de navel. Gisterenavond dus met manlief een poosje zitten kijken naar mijn buik, hihi. Je ziet een bult van links naar rechts rollen, en weer terug. Zo bijzonder....als je vervolgens die 'bult' aanraakt of wat tegendruk geeft, krijg je een trapje. Hoezo verliefd?!

Geplaatst

Lindaah, jij ook al niet lekker, bah bah! Ook voor jou beterschap!

Freggel, morgen alweer 31 weken, wat gaat dat hard zeg! Heel veel plezier/succes morgen met de info avond.

Zjoediezzz, waar ben je nou?? Knuffel!!

Zo, huisje schoon, lekker gedouched en prins ligt te snurken! Even genieten van he-le-maal niks :-)

Geplaatst

Ha meiden,

even snel vanaf de IPad onderweg tijdens mijn werk! Ook ik het hele weekend ziek geweest, migraine.. Komt vast na die stomme drukke week van vorige week, en dat komt er dan lekker uit op vrijdag :( heb mo een gesprek op mijn werk, want volgens mij beseffen ze niet helemaal dat ik zwanger ben, het werk stapelt zich op en ik merk wel dat t zwaarder wordt.. Lastig altijd zulk soort gesprekken..

Melis ook lekker bij de 26 weken, gefeli, nu Eve nog snel en dan zittten we allemaal aan de aftelkant!

Gaat lekker snel nu Freggel, 31 weken! Ben benieuwd naar die avond, ik twijfel daar zelf nog een beetje over, heb tijdens de diverse keren met curretage ed al op de verlosafdeling gelegen ( over niet tactvol gesproken..) dus heb een beetje naar gevoel bij die afdeing, aan de andere kant, misschien is het wel goed om er voor eind december een x geweest te zijn!

Merk hier nu ook wel steeds meer beweging en buik wordt duidelijk groter,fijn!

Over het wiegje, manlief heeft zelf een zwevende ontworpen die nu gemaakt wordt, die verplaatsen we dus gewoon naar onze kamer, ik wil wel proberen om bv te geven dus dan raadt de vk aan om haar de eerste paar weken op de slaapkamer te houden!

Tot Later ik ga snel weer aan de bak!

Geplaatst

Elmo, goed op je strepen gaan staan tijdens dat gesprek. Zolang jij niet aangeeft dat het (te) zwaar is/wordt, blijven werkgevers vaak werk op je bord gooien. Succes alvast met je gesprek!

Zojuist een zwarte Tripp Trapp via MP gescoord; met beugel/leertje en kussentjes. Hebben de broers dezelfde troon aan de eettafel! :-D

Geplaatst

Ola ladies!

Wat is er vandaag een hoop geschreven zeg! Maandag is een beetje een volle dag hier... Smorgens babyzwemmen met Linck, ben daarna heel moe en dan komt mijn vader smiddags om een beetje Linck over te nemen. Savonds yoga... Was weer superfijn!

ik heb best een beetje last van mijn bekken sinds vandaag... Ben ik een beetje bang voor want bij Linck had ik echt enorme last en kon ik alleen nog maar waggelen.

Even en Lindaah allebeii ziekies? Balen zeg... Ik hoop dat jullie snel opknappen. Lindaah wat sneu om je plasje niet op te kunnen ouden tijdens het overgeven... Heb ik in het voorjaar gehad en ik vond mezelf toen ZO zielig!! Ik had echt vreselijke medelijden met mezelf! Hihi

Wij hebben ook een wieg naast mijn bed staan. Linck heeft er net geen 2 maanden in gelegen, toen werd ik er gek van van al die kleine geluidjes. Het is zo'n mini ledikant achtige wieg.

Freggel gefeliciteerd met je 31 weken! Ik herken wat je zegt over voeten die heel hoog te voelen zijn... De bewegingen veranderen wat naar schuiven en duwen ipv harde stompjes vind je ook niet?

Melis wat lief... Een knuffel! Hihi... Ook vanmiddag niet oline geweest want meneertje Linck de bink wilde niet slapen en in zijn bed blijven liggen terwijl ik wel even een tukkie wilde doen! Mijn pa hee hem uiteindelijk wel op bed gekregen. Grrr.... Waarom nou niet bij mij??

Geplaatst

Elmo goed naar je lijf luisteren hoor!! Ik had ook een probleem op mijn werk dat ik het rustiger aan wilde/moest doen en dat ik niet gehoord werd... En geloofd werd lijkt nu achteraf! Maar er is niets belangrijker dan deze baby die je draagt... Jammer de bammer toch?

sterkte me je gesprek!

Leuk dat je 2 dezelde kinderstoelen hebt nu Melis! Wij hebben 1 bloom stoel en een prenatal witte stoel die we in de huiskamer (boven) gebruikten. De Bloom stoel kan al vanaf een maand of 3 oud gebruikt worden vandaar dat we die hebben. We hebben in de woonkeuken (beneden) geen box.

Nou ja... Morgen ben ik meer aanwezig denk ik want dan is Linck naar de creche en kan ik een beetje chillen! Relaaaaxed!

Truste girls!

Geplaatst

Ff het lijstje omhoog gehaald en heb even de afspraak van Judith erbij gezet :)

Wie is wie?

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

Freggel - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - jongen!

Zjoediezzz - 37 jaar - zwanger van 2e kindje - jongen!

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Faye1974 - 38 jaar - zwanger van 2e kindje - meisje!

Eve1980 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Elmo80 - 33 jaar - zwanger van 1e kindje - meisje!

Wanneer uitgerekend?

03 december - Freggel

06 december - Zjoediezzz

31 december - Elmo80

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

03 oktober - Zjoediezzz - groeiecho

04 oktober - Freggel - controle internist (31w3d)

07 oktober - Melis25 - controle glucose (bloed) (27w1d)

08 oktober - Melis25 - controle verloskundige + bepalen rhesusfactor baby (27w2d)

09 oktober - Freggel - controle gyne (32w1d)

10 oktober - Lindaah - controle gyne (28w2d)

12 oktober - Lindaah - 3D/4D echo

17 oktober - Melis25 - groeiecho 28 weken (28w4d)

24 oktober - Lindaah - controle gyne + 30 weken echo (30w2d)

14 november - Melis25 - groeiecho 32 weken (32w4d)

Geplaatst

Hoi dames!!

Elmo, heb je je werkdag gisteren overleefd? Hoe is het verder met je?

Lindaah, hoe gaat het met jou? En met je schouder?

Freggel, hoe was de info avond in het ziekenhuis?

Eve, met jou ook alles goed?

Zjoediezzz, lekker relaxed dagje gehad zonder je mannen?

Hier alles goed, vandaag een rondje met de trein gegaan samen met zoonlief. Wat een ellende als je van het OV afhankelijk bent, hier 10 min wachten of daar 15 minuten wachten, pfff.

Was erg druk in de stad, was overduidelijk dat de kinderbijslag gestort was, hahaha.

Verder ben ik erg trots op m'n kleine grote man; sinds gisteren slaapt hij (overdag en 's nachts) zonder speen!

Fijne avond dames!

Geplaatst

Wat goed zonder speen!! Weer een mijlpaal...Ik ben ook geen fan van het OV, af en toe een ritje voor de grote kleine man en dan pak ik weer lekker de auto!Vandaag een heerlijke lummeldag gehad... Niet zo heel veel gedaan.Ik ben ook benieuwd hoe het met de andere dames is!

Geplaatst

Heerlijk toch, ff tijd voor jezelf?

Sinds een aantal dagen wat vaker last van harde buiken, kreeg vandaag tijdens het lopen ook ineens flinke steken in mijn linkerlies :(

Geplaatst
Heerlijk toch, ff tijd voor jezelf? Sinds een aantal dagen wat vaker last van harde buiken, kreeg vandaag tijdens het lopen ook ineens flinke steken in mijn linkerlies :(
rustig aan doen dan hoor! Ik krijg het ook van lopen en fietsen enzo.Helaas ook hier sinds gister last van mijn bekken. Soort stroomstootjes door mijn heupen heen en steken hier en daar.Oh oh....
Geplaatst

Rustig aan doen met een mannetje van 19 maanden is best lastig, u know it! Gelukkig werkt manlief vanaf november tot aan de bevalling maar 3 dagen per week om mij te ontlasten. Erg fijn!

Geplaatst
Rustig aan doen met een mannetje van 19 maanden is best lastig, u know it! Gelukkig werkt manlief vanaf november tot aan de bevalling maar 3 dagen per week om mij te ontlasten. Erg fijn!
Zo dat is echt beter!!! Pat heeft een eigen bedrijf... Is een stuk lastiger helaas. Die zit iedere avond thuis ook nog te werken
Geplaatst

Oh leuk, wat voor bedrijf?

Manlief kan wel wat vrije tijd gebruiken, maar de laatste tijd, waaronder vanavond, veel nare dingen mee. Tijd voor het gezin en de leuke dingen in het leven zullen hem goed doen!

Ga zo een warme douche nemen, hopelijk nemen de harde buiken een beetje af.

Morgen lekker rustig aan doen, zoonlief is na het middagslaapje lekker bij opa & oma.

Geplaatst

Dat geloof ik graag met zijn beroep Melis... Daar weet jij vast alles van!Pat heeft een reclamebureau... In deze tijden van crisis is het hard voor weinig en gelukkig is hij niet vaak chagrijnig! Hihihi... Creatieve geest!

Geplaatst

Tja, hij haalt er veel voldoening uit en gaat elke dag nog met plezier naar zijn werk.

Maar veel heftige incidenten in korte tijd zorgen wel voor een voller emmertje.

Ga lekker tukken, trusten lieverd!

Geplaatst

Hoihoi! Ff ego, reageer straks op Ipad uitgebreider! ( nu op foon)

Info avond was leuk georganiseerd, maar hebben er helaas niet alles van meegekregen.omdat er facilitaire problemen waren, zaten we met 41 (!) mensen in een hele kleine ruimte. ( niet slim met alleen maar zwangeren >30 wkn....)

De temp liep erg op.....na 40 minuten begon ik erg te zweten, misselijk en begon ik sterretjes te zien...

Toen onwijs duizelig. Meteen naar buiten gesnelt, ik kon me nog net op een stoel laten vallen...pfff.

Daarna nog eens geprobeerd, maar t lukte niet. Kon er niet tegen. Toen lekker naar huis gegaan.

Voelde me goed shit en enorm schuldig tov ons ki dje. Maar hij had er geen last van.

Nu aankleden en uit bed! Tot straks!!

Xx

Geplaatst

He get wat balen zeg Freggel! Was jij de enige die er last van had? Ik kan er ook niet zo goed tegen hoor, vroeger vaak flauw gevallen als tiener... Brrr

Hier wordt momenteel het traphek gerenoveerd. Het hekgedeelte dat op het onderste stuk van de trap zit wat half de keuken in draait. Voor een ruimtelijk effect heeft Pat dat vroeger weggezaagd, maar nu we kleine mannetjes op de trap wandelend zullen hebben moet dat terug! Eindelijk... Vond ik zo stom dat dat afgezaagd was!

linck is uit logeren bij opa en oma, morgen echo en controle bij de vk en dan ga ik hem weer ophalen.

Zojuist ook de intake van de kraamzorg gehad, was alleen telefonisch maar dat komt vast wel goed. We hebben deze keer Careyn. De vorige keer hadden we zorg van "take good care" en dat was niet zo relaxed.

naja ik kruip vandaag achter het naaimachien, eindelijk die 2e dekbedhoes van Linck af maken...

Fjne dag vandaag!

Geplaatst

Is het dekbedhoes klaar Judith?

Wat lekker dat Linck even een nachtje logeren is. Morgen een dagje controles en kindje kijken, leuk hoor! Hoe laat heb je afspraken staan?

Laat je even weten hoe het is gegaan?

Was vandaag even in de stad, onder andere de Primark, en het was overduidelijk dat de kinderbijslag gestort is. Mijn hemel, iedereen was alles aan het uitgeven, wat een drukte!

Vind het rustig in dit topic, alles oké met iedereen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden