Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedemorgen dames, mag ik hier ook meeschrijven?

ik ben mocht alles goed gaan 6 januari uitgerekend !

ik schrijf ook in iui 2013 mee en voor ons is het nu na de tweede iui gelukt !

vind het erg spannend , weet eigenlijk niet precies wat nu? moet ik gelijk bellen met het ziekenhuis of moet ik daar nog een paar dagen mee wachten?

liefs karin

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Karinl, van harte gefeliciteerd! Leuk dat je hier komt meeschrijven. We houden een lijstje bij (wie, leeftijd, zwanger van ..e kindje, wanneer uitgerekend en wanneer afspraken), ik zet je er op als je dat leuk vindt.

Ik heb geen ervaring met IUI, maar neem aan dat het ziekenhuis wel graag wil weten dat de poging is gelukt?! Anders bel je ze gewoon even, dan weet je het zeker ;-))

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 26 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 38 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - .. jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

29 april - Mewe - bloedprikken

01 mei - Melis25 - bloedprikken

01 mei - Freggel - 9 weken echo

23 mei - lindaah - 1e echo

Geplaatst

Hallo dames,

Ook ik sluit me hier bij aan.

Heb nog wel even een vraag omtrent de uitgerekende datum.

Aangezien wij ICSI hebben gedaan en ik op 12 april een geslaagde terug plaatsing heb gehad........heb op 21 en de rest van de week positief getest met gisteren op de clear bleu 2-3 weken.

Normaal moet je de eerste dag van je laatste menstruatie aanhouden voor ons geldt dat niet.....dus hoe tel ik dan??.....vanaf punctie.....terugplaatsing......eerste menstruatiedag?/

Wie kan mij hier mee helpen.

Dit is mijn 2e zwangerschap ben 35 jaar en heb 23 mei de eerste echo..

groetjes linda

Geplaatst

Lindaah, welkom hier, gefeliciteerd met je zwangerschap!

De uitgerekende datum kan je op verschillende manieren berekenen, google maar eens op uitgerekende datum icsi + freya, daar staan speciale uitrekenmethodes.

Ik zet je vast op het lijstje erbij :D

Geplaatst
Lindaah, welkom hier, gefeliciteerd met je zwangerschap!

De uitgerekende datum kan je op verschillende manieren berekenen, google maar eens op uitgerekende datum icsi + freya, daar staan speciale uitrekenmethodes.

Ik zet je vast op het lijstje erbij :D

Dank je wel Melis.

Heb het gedaan en mijn uitgerekende datum is 31 december.

Zou nu 4 weken en 6 dagen zwanger zijn.........is toch wel raar omdat de punctie de 9e was en dat is helemaal nog 4.6 weken geleden......

Hoe voelen jullie je allemaal.....zijn er al dames ochtend ziek?

Geplaatst
Lijstje voor je aangepast :)

Ben niet ochtendziek, wel misselijk als ik te lang wacht met eten :(

Thanks.....nu aftellen hahaha...

Misselijk komt ook niet echt in mijn rijtje voor af en toe een "flauw" gevoel.

Maar mijn borsten phoe eej die zijn gevoelig als mijn liefje er naar kijkt demonstreren ze al :laugh:

En mijn buik ja die mag er al wezen heb al positie broeken gekocht....mijn gewone konden bij het spuiten van de hormonen al niet meer dicht....

Geplaatst

Ik laat alles gewoon op me afkomen, ik kan me er niet zo heel druk om maken al vind ik het natuurlijk enorm spannend!

Bij zoonlief zag ik continu beren op de weg, ik was enorm bang dat het mis zou gaan. Ik heb me voorgenomen om me niet druk te maken om dingen waar ik geen invloed op heb.

Ik ga genieten!!

Geplaatst

jullie ook allemaal gefeliciteerd!

leuk dat ik er ook tussen sta, ben trouwens 33 jaar en ben op 6 januari uitgerekend, heb verder nog geen afspraken staan, ga straks bellen met zkh.

Geplaatst

Karin en linda gefeliciteerd!!! Weer een paar meiden erbij, super!!!

Spannend hè, die eerste echo? Ik trok het bijna niet om na ee posi test nog 3 weken te wachten. Echt killing.

mewe, veel succes met je bloedtest! Ben je al geweest of vanmiddag pas?

Melis, fijn dat je lekker geniet. Je hebt ook gelijk, over hoe het gaat hebben we geen invloed. Behalve goed en gezond eten.

Hier gaat het goed. Sinds gisterenavond toch licht misselijk. Niet erg hoor, maar net of ik wat wagenziek ben. Toch te vroeg gejuicht hihi.

Geplaatst

Freggel - ik eet elke 2-2,5 uur iets zodat mijn maag nooit leeg is. Op die manier hoop ik de misselijkheid tegen te gaan. Heeft in mijn vorige zwangerschap godd geholpen, toen was ik nauwelijks misselijk. Maar misschoen kwam dat omdat het een jongetje was.

Geplaatst
Dank je wel Melis.

Heb het gedaan en mijn uitgerekende datum is 31 december.

Zou nu 4 weken en 6 dagen zwanger zijn.........is toch wel raar omdat de punctie de 9e was en dat is helemaal nog 4.6 weken geleden......

Hoe voelen jullie je allemaal.....zijn er al dames ochtend ziek?

Dat klopt wel hoor Linda. De punctie geldt als datum bevruchting en dan krijg je twee weken 'cadeau' (krijg je toch nog iets cadeau hè?) Je bent dus morgen 5 weken, dan is het drie weken na de punctie.

Geplaatst
Dat klopt wel hoor Linda. De punctie geldt als datum bevruchting en dan krijg je twee weken 'cadeau' (krijg je toch nog iets cadeau hè?) Je bent dus morgen 5 weken, dan is het drie weken na de punctie.

Dank je wel floor.

Dus als ik op een zwangerschapskalender/app kijk dan moet ik gewoon bij 5 weken kijken?

Sorry komt misschien raar over maar dit is onze eerste ICSI mijn eerste zwangerschap was spontaan......

Geplaatst
Dank je wel floor.

Dus als ik op een zwangerschapskalender/app kijk dan moet ik gewoon bij 5 weken kijken?

Sorry komt misschien raar over maar dit is onze eerste ICSI mijn eerste zwangerschap was spontaan......

Precies! Morgen ben je 5 weken zwanger en dan is het dus je 6e zwangerschapsweek (zo staat het op babybytes).

Geplaatst

Hallo Linda en Karin,

Van harte gefeliciteerd en zeker van harte welkom. Voor zover ik weet krijg je idd de eerste twee weken cadeau, geloof vanaf punctie of ei-sprong.

Ik heb nog geen misselijkheidsklachten. Ik laat wel winden als een echte kerel, verschrikkelijk, en ik vind het niet meer zo gezellig als onze poes 's morgen op mijn borstkas springt om me te begroeten, auw... En heel misschien ben ik iets makkelijker op mn teentjes getrap dan voor zwangerschap ;) oh ja,ik slaap weinig, elke ochtend om 5 uur wakker... Hebben jullie nog andere kwaaltjes?

Wat sta je er lekker positief in Melis, ik probeer ook zo positief mogelijk te blijven, helpt me te ontspannen.

En ja Freggel, vandaag bloedtest gehad op hcg, dat was keurig in orde. Nu op 10 mei eerste echo om buitenbaarmoederlijke uit te sluiten, spannend weer. Heb er wel een goed gevoel over...

Hallo Floortje, jij ook nog van harte gefeliciteerd, ik zie dat je in je derde maand zit, leuk!!

Gast lindaah
Geplaatst
Hallo Linda en Karin,

Van harte gefeliciteerd en zeker van harte welkom. Voor zover ik weet krijg je idd de eerste twee weken cadeau, geloof vanaf punctie of ei-sprong.

Ik heb nog geen misselijkheidsklachten. Ik laat wel winden als een echte kerel, verschrikkelijk, en ik vind het niet meer zo gezellig als onze poes 's morgen op mijn borstkas springt om me te begroeten, auw... En heel misschien ben ik iets makkelijker op mn teentjes getrap dan voor zwangerschap ;) oh ja,ik slaap weinig, elke ochtend om 5 uur wakker... Hebben jullie nog andere kwaaltjes?

Wat sta je er lekker positief in Melis, ik probeer ook zo positief mogelijk te blijven, helpt me te ontspannen.

En ja Freggel, vandaag bloedtest gehad op hcg, dat was keurig in orde. Nu op 10 mei eerste echo om buitenbaarmoederlijke uit te sluiten, spannend weer. Heb er wel een goed gevoel over...

Hallo Floortje, jij ook nog van harte gefeliciteerd, ik zie dat je in je derde maand zit, leuk!!

Mewe....jij ook proficiat!!!! ook een Bredaase zie ik..:clap2:

Dat winden laten is heel herkenbaar...hahaha voel me net zon bouwvakker.....

wij hebben 2 katten waarvan er 1 niet bij me weg te slaan is hij ligt graag op mn buik.

slecht slapen komt ook hier voor moet er wel 3x uit s 'nachts om te plassen.

rond de middag wordt ik lusteloos en moet dan echt ff plat....languit op de bank.....

Geplaatst

Goed nieuws gehad vandaag!

Mijn HCG-waarde is vandaag gemeten en die was 385 op WD 12, een prima score zei de arts!!

Zal het lijstje even aanpassen, heb 21 mei de 1e echo in het IVF-centrum. Omdat ik mee doe aan een onderzoek bij de VK heb ik daar op 17 mei al een echo.

Hoe gaat het hier dames?

Mewe, hoe hoog was jouw HCG eigenlijk?

Geplaatst

Wie is wie

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum

Geplaatst

hoi dames !

hoe gaat ie met jullie ?

ik kan het nog steeds maar amper bevatten, maar vandaag telefoontje gehad van moeders voor moeders, ze komt 7 mei langs, kan ik, als alles goed gaat, wat terug doen.

verder ook contact gehad met het ziekenhuis en 21 mei 1e echo, spannend, waarschijnlijk dan nog geen kloppend hartje , maar dan weten we in ieder geval wel of het op de goeie plek zit.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik sluit me heel graag bij jullie aan! Vandaag positieve bloedtest gehad en mag toch echt gaan geloven dat het écht zo is! Het is nog niet helemaal bij me "geland" moet ik zeggen.

Wie is wie

Faye- 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari- Faye

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum

22 mei- Faye- 1e echo bij het IVF-centrum

Geplaatst

Het is allemaal reuze spannend, wat goed dat je je al hebt aangemeld bij MvM. Ik ga me morgen aanmelden! Volgens mij kan je vanaf week 6 mee doen.

Waarom zou er op 21 mei nog geen kloppend hartje te zien zijn? Je bent dan toch al 7 weken zwanger?

Zal de datum van je echo op het lijstje zetten :)

Geplaatst

Welkom Faye, leuk dat je komt meeschrijven.

Wanneer ben je uitgerekend? We houden een lijstje bij, zal ik je erop zetten?

Geplaatst
Welkom Faye, leuk dat je komt meeschrijven.

Wanneer ben je uitgerekend? We houden een lijstje bij, zal ik je erop zetten?

Heb ik gedaan! Staat bij mijn berichtje :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden