Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Naaste familie en vrienden weten al dat ik zwanger ben, wij zijn nogal een flap-uit, haha. Zij wisten ook dat we een tp hadden gebad, dus dan komen de vragen vanzelf. Verder maken wij het openbaar als de 10-12 weken echo goed was.

Hoe voel je je C&D?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Eve1980
Geplaatst

Hallo Dames,

Ik heb me zojuist ook aangemeld op deze site omdat ik erg de behoefte heb om mee te lezen en schrijven met meiden in een soortgelijke situatie. Ben op het moment net weer zwanger en ik geloof 16 januari uitgerekend.

Groetjes, Eefje

Geplaatst

Hi Eefje, welkom hier! En van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Heftige tijd hebben jullie achter de rug, zo te lezen in je handtekening. Moet je deze keer langer doorgaan met de medicatie om problemen te voorkomen?

Geplaatst

Hi,

ja ik voel me nog goed...tijdens de wachtenden meer zwangerschapskwaaltjes maar die verdwenen zodra ik mocht stoppen met de mutsenbollen.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook nergens last van....ik bleek zelfs al 5 cm ontsluitING te hebben zonder ook maar een wee gevoeld te hebben..daarna wel hoor!

Ik hoop alleen maar dat ik wat langer van deze zwangerschap mag genieten aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap na 23 weken en 5 dagen spontaan 5 cm ontsluitING had en ik na een kleine 25 weken ben bevallen.

Het waren 4 maanden stress maar hij is nu gelukkig een kerngezonde jongen.

En jullie? Merken jullie al wat?

Geplaatst

Ook hier zijn de klachten, weeig gevoel en gespannen/pijnlijke borsten, aan het afnemen. Ben wel heel erg moe. Bij de zwangerschap van zoonlief had ik ook amper klachten, de man met de slaaphamer kwam rond week 7-8.

Jemig C&D, wat heftig om op zo'n termijn al te bevallen! Super dat je zoon het goed doet en verder kerngezond is, Godzijdank!!

Gast lindaah
Geplaatst

Ladies......

De echo was toppie!!!!!

Een prachtig kloppend hartje gezien wat is dat mooi zeg....snif

Het is nu ongeveer 7,5 á 8 mm.

Het eicelzakje?? zat er nog aan dat gaat eraf in de komende periode.

Het is er toch 1......ergens wel een opluchting...

Dat mijn buik zo groot is komt nog van de eierstokken die zijn nog aan de flinke kant en nemen over 2 a3 weken af.

Ik hoef niet meer terug te komen en mag 10 juni naar de verloskundige.

Heb een schitterende eerste pasfoto meegekregen.

Liefs

Linda

Gast lindaah
Geplaatst
Hoi,

wij kregen ook al gelijk een echofoto mee.

Jullie al een idee hoe jullie het aan de familie gaan vertellen of hebben jullie t al verteld?

Bij de zwangerschap van van zoon wist iedereen dat we met de behandeling bezig waren. Deze keer hebben we het aan niemand verteld. We wachten nog de eerste echo af en als alles goed is vertellen we het gelijk.

Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben verteld.

Groetjes

Wij hebben het verteld toen ik mijn verjaardag vierde we wisten toen een week dat we zwanger waren en kon mijn buik niet meer verbergen.

Ik had soesjes gekocht roze en blauwe kleurstof en heb ze daarin gesopt......

Iedereen had het meteen door...en de reacties waren overweldigend vooral omdat bijna iedereen weet dat ik gesteriliseerd ben.

Geplaatst

Hi,

ja ik voel me nog goed...tijdens de wachtenden meer zwangerschapskwaaltjes maar die verdwenen zodra ik mocht stoppen met de mutsenbollen.

Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook nergens last van....ik bleek zelfs al 5 cm ontsluitING te hebben zonder ook maar een wee gevoeld te hebben..daarna wel hoor!

Ik hoop alleen maar dat ik wat langer van deze zwangerschap mag genieten aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap na 23 weken en 5 dagen spontaan 5 cm ontsluitING had en ik na een kleine 25 weken ben bevallen.

Het waren 4 maanden stress maar hij is nu gelukkig een kerngezonde jongen.

En jullie? Merken jullie al wat?

Geplaatst

Gefeliciteerd linda!!! Super :-)

c&d, lief dank je wel. Doe ik zeker! En ik ga niet weg hoor ;-)

ik hoop inderdaad dat er toch nog wat meiden op het 12 weken bankje zitten die zich hier binnenkort ook aan gaan sluiten!

Geplaatst

Ohja, over het vertellen. Wij hebben het iedereen verteld in de 10e week. Natuurlijk wisten vrienden en familie het al wel.

Op fb hebben we het openbaar gemaakt:-) ( was super om dat nu na bijna 10 jaar zélf eens te mogen doen!!!)

Geplaatst
Ladies......

De echo was toppie!!!!!

Een prachtig kloppend hartje gezien wat is dat mooi zeg....snif

Het is nu ongeveer 7,5 á 8 mm.

Het eicelzakje?? zat er nog aan dat gaat eraf in de komende periode.

Het is er toch 1......ergens wel een opluchting...

Dat mijn buik zo groot is komt nog van de eierstokken die zijn nog aan de flinke kant en nemen over 2 a3 weken af.

Ik hoef niet meer terug te komen en mag 10 juni naar de verloskundige.

Heb een schitterende eerste pasfoto meegekregen.

Liefs

Linda

Joehoe!!! Wat heerlijk! Gefeliciteerd!

Geplaatst
Hallo Dames,

Ik heb me zojuist ook aangemeld op deze site omdat ik erg de behoefte heb om mee te lezen en schrijven met meiden in een soortgelijke situatie. Ben op het moment net weer zwanger en ik geloof 16 januari uitgerekend.

Groetjes, Eefje

Welkom en ontzettend gefeliciteerd !

Gast Eve1980
Geplaatst

Hi Melis,

Dankje! Jij ook van harte! Bijna eerste echo las ik net ergens? Ik moet nu de gehele zwangerschap clexane en aspirine blijven gebruiken. Prednisolon moet ik na 13/14 weken wel echt afbouwen. Het zal spannend worden...

Gast Eve1980
Geplaatst

Dank Faye, en jij ook van harte met je zwangerschap ( en alle andere dames natuurlijk ook)!

Gast lindaah
Geplaatst

Dank jullie wel!!!

Eve1980 jij ook proficiat met je zwangerschap.

Wie oh wie is er ook ze verschrikkelijk moe??

Ik kan maar amper mijn ene been voor het andere zetten....wordt s 'morgens wakker met het gevoel niet geslapen te hebben.

Ben appelstroop wezen halen is goed voor het ijzer.

Heeft er iemand tips?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Melis bijna de echo....spannend!!!!

liefs

Geplaatst

Melis nog twee nachtjes!!! :)

Linda , het begint bij mij ook te koen vooral vandaag. Ben niet vooruit te branden en wil het liefste gaan slapen. Moest gisteravond ook extra werken dus denk dat dat nu er meer inhakt!

Eef wat zal jij de klok ook vooruit willen kijken! Als ik jullie verdrietige weg hiernaar toe lees dan kan ik me voorstellen dat de komende maanden wel heel erg heftig moeten zijn..... Ik duim voor je hoor!

Wij hebben het onze ouders en broer meteen verteld. Ik denk de rest rond de 2e echo met 10 weken, als alles goed mag gaan. Vorige keer wist echt iedereen het vanaf de test, nu wil ik graag even wachten. Proberen.... :)

Geplaatst

Jaaaaaa, ik kan niet wachten!!

Had ergens wat gelezen over een missed abortion en dat krijg ik niet meer uit m'n kop. Afgenomen klachten daarbij opgeteld blijf ik die angst houden. Hoop zo dat de echo goed zal zijn!

Ik drink dagelijks Floradix, een kruidendrankje waarmee je je ijzer op peil houdt (of kan opkrikken). Je kan ook nog Roosvicee Ferro proberen.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Linda wat een gaaf nieuws, wij kregen de foto ook mee (3stuks). Emotioneel moment is dat he dat hartje wat klopt, tenminste, je ziet wat pixels bewegen hihi...

Eve wat fijn en dat je hier mee komt schrijven, van harte met je zwangerschap. Wat een zware weg heb jij afgelegd, ik denk dat we hier met ons allen voor je duimen meid!

Wat kwaaltjes betreft, soms ben ik heel moe maar lig soms ook echt hele nachten wakker. Dan ga ik beneden fims kijken, weet anders ook niet wat ik hele nachten moet doen..

Sinds vandaag toch wel misselijk, niet dat ik moet overgeven maar continu misselijk. Voel me ook opgeblazen.

Valt niet mee he meiden dat wachten op die eerste echo .. Nog even hoor en dan is het zo ver!!

Gaat het verder goed met iedereen?

Liefs

Geplaatst

Oh wat leuk om te lezen dat de eerste echo's goed zijn. Ik kijk ook ontzettend uit naar dat moment.

Nou ja, vandaag moest ik samen met een collega naar een klant 150 km in de auto gezeten. Halverwege voel ik toch ineens een vlaag vanmisselijkheid over me heen komen...bij het dichtstbijzijnde tankstation gestopt..onder het mom van plaspauze, gauw naar de wc om over te geven. Daarna was de misselijkheid ook weer weg. Zou dit dan het eerste kwaaltje zijn???

Bij mijn vorige zwangerschap nergens last van gehad. En het rare was dat ik blij was met mijn eerste misselijkheid. Hihihi. Daar denk ik later vast anders over als het vaker gebeurt.

Geplaatst

Hoe gaat het dames?

Ik heb vrijwel geen (vervelende) klachten, moet alleen regelmatig plassen en ben moe. Niet misselijk en de pijnlijke borsten zijn ook weg. Maak me daar soms toch wel zorgen over, al had ik bij zoonlief ook geen klachten de eerste weken.

Nog een dagje en dan hebben we eindelijk de echo, wat heeft dat wachten lang geduurd zeg!!

Geplaatst

Ik ben pas sinds kort af en toe misselijk. Tot week of 10 geen last van. Veel symptomen komen pas later.

Heb het altijd vreemd gevonden als vrouwen bijvoorbeeld tijdens de ww al vaak naar de wc moeten. Je baarmoeder is dan nog niet eens gegroeid. En als hij gegroeid is, is dat nog niet zoveel dat de blaas al in de verdrukking komt. Misschien drinken ze dan wat veel haha. Blaas voel ik bijv ook onlangs pas echt. Dat je maar paar druppels plast met vol gevoel.

Borsten heb ik wel. En ook wat puistjes sinds kort. Niet gek laten maken door iets wel of niet voelen;-)

Vaak voelen de meiden die niet zwanger zijn nog meer dan de vrouwen die wel zwanger zijn. Heb het zo vaak gezien;-)

Succes met de echo melis, nog paar dagen!! Komt vast helemaal goed!

wij mogen vandaag weer. Erg spannend na de schrik vorige week. Maar het voelt goed hoor! Hopelijk is dit de 12 weken echo, en kijken ze nu uitgebreid. Dat ga ik wel vragen. hoe staat het met de placenta bv. Vorige keren ging dat zo snel.....die gynes hebben het te druk denk ik.

Gast lindaah
Geplaatst
Oh wat leuk om te lezen dat de eerste echo's goed zijn. Ik kijk ook ontzettend uit naar dat moment.

Nou ja, vandaag moest ik samen met een collega naar een klant 150 km in de auto gezeten. Halverwege voel ik toch ineens een vlaag vanmisselijkheid over me heen komen...bij het dichtstbijzijnde tankstation gestopt..onder het mom van plaspauze, gauw naar de wc om over te geven. Daarna was de misselijkheid ook weer weg. Zou dit dan het eerste kwaaltje zijn???

Bij mijn vorige zwangerschap nergens last van gehad. En het rare was dat ik blij was met mijn eerste misselijkheid. Hihihi. Daar denk ik later vast anders over als het vaker gebeurt.

Wat knap je dat het overgeven kon inhouden tot aan de pomp!!

en het zal een hele opluchting zijn geweest...

Hoop dat het regelmatig overgeven je bespaart blijft en je een kwaal loze zwangerschap hebt.....

Bij mij valt de moeheid mee vandaag....maar goed de dag is nog niet om.

Ga straks heerlijk op de fiets door de regen even die roosvise halen waar jij het over hebt Melis....misschien dat het in combinatie met de appelstroop wel wil helpen.

Mijn borsten vooral tepels zijn nog wel erg gevoelig.

En ik heb ongelofelijk zin om te "sporten" hahahaha :smileysex: ........ vind manlief totaal niet erg gelukkig rijdt hij binnenland deze week :toppie:

Begin ook wat meer pukkeltjes in mijn gezicht te krijgen...hmm niet echt aantrekkelijk wel....:sad:

Lang leve de vloeibare make-up dan maar....

Nog 1 nachtje slapen Melis en dan mag jij je kleine wondertje zien.

Zou je het lijstje nog een keer naar boven willen halen?

Gast lindaah
Geplaatst
Ik ben pas sinds kort af en toe misselijk. Tot week of 10 geen last van. Veel symptomen komen pas later.

Heb het altijd vreemd gevonden als vrouwen bijvoorbeeld tijdens de ww al vaak naar de wc moeten. Je baarmoeder is dan nog niet eens gegroeid. En als hij gegroeid is, is dat nog niet zoveel dat de blaas al in de verdrukking komt. Misschien drinken ze dan wat veel haha. Blaas voel ik bijv ook onlangs pas echt. Dat je maar paar druppels plast met vol gevoel.

Borsten heb ik wel. En ook wat puistjes sinds kort. Niet gek laten maken door iets wel of niet voelen;-)

Vaak voelen de meiden die niet zwanger zijn nog meer dan de vrouwen die wel zwanger zijn. Heb het zo vaak gezien;-)

Succes met de echo melis, nog paar dagen!! Komt vast helemaal goed!

wij mogen vandaag weer. Erg spannend na de schrik vorige week. Maar het voelt goed hoor! Hopelijk is dit de 12 weken echo, en kijken ze nu uitgebreid. Dat ga ik wel vragen. hoe staat het met de placenta bv. Vorige keren ging dat zo snel.....die gynes hebben het te druk denk ik.

Dat je maar weer een mooie pasfoto van je Embieke mee mag krijgen.

Spannend...doe jij ook de combinatietest?

Veel suc6

Geplaatst

Oh, ik miste wat berichten!

C&D, bah wat knap inderdaad dat je het volgehouden hebt tot het toilet! Vaak moet ik bij pompen nog even zoeken als ik moet plassen hihi. Ik hoop voor je dat het niet erger wordt. Misselijkheid en echt rot...

Linda, dank je wel:-) nee, we doen geen testen. Alleen de 20 weken echo. En jullie?

En inderdaad, make-up kan wonderen doen hihi. Rust maar extra uit tussendoor vanwege je moeheid. Lekker aan toegeven. Is goed voor je;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden