Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 26 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 38 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - .. jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye- 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum

21 mei - karinl - 1e echo in het zkh

22 mei - Faye - 1e echo bij het IVF-centrum

23 mei - lindaah - 1e echo

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom meiden!! Gefeliciteerd met dit fantastische nieuws!

Melis, wat een prachtig Hcg heb jij!! Dat zit echt wel snor.;-) de hoogte zegt alles over hoe goed het embryo is ingenesteld.

ik heb laatst een zeer mooi onderzoek gelezen van meer dan 10 jaar alle Hcg testen van vrouwen die zwanger waren geworden na ivf/icsi. De grens voor een goede zwangerschapsuitkomst lag daar op 147 voor dag 15 na punctie.

Met die uitkomst is 98% goed voorspeld. Ook dag 14 en 16 stonden erbij. Zal eens kijken of ik hem nog kan vinden. Het stelde mij erg gerust.

De echo was goed!!!! Zo blij! Kindje met alles erop en eraan. Bewoog al, hartje klopte krachtig, lengte op schema!! De gyne was dik tevreden. We zijn werkelijk waar helemaal verliefd. Het nieuws begint nu goed te landen zeg!! Over 2 weken weer terug, met 11.2 weken.

Nu op naar jullie eerste echo's en intakes! Zo spannend hè!! :clap2:

Geplaatst

Wie is wie

karinl - .. jaar - zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK

19 mei- freggel- 3e echo met 11.2 weken.

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum

Geplaatst

Melis, ik was even een paar dagen weg. Maar nu zie ik dat je zwanger bent!!! Je moest er even een paar maandjes verplichte rust voor houden, maar het resultaat is er dan wel direct naar zeg! Gefeliciteerd en lekker gaan genieten!

Alle andere dames natuurlijk ook van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Geplaatst

Thanks Eef, heb gisteren een positieve bloedtest gehad met een hcg-waarde van 385 op WD 12! Zkh was verbaasd over de hoogte :)

Hoe gaat het met jou? Erg moe/misselijk?

En hoe is het met Y.?

Gast lindaah
Geplaatst

Wat een mooi nieuws is er hier toch allemaal te lezen zeg :happy:

Morgen komt moeders voor moeders bij mij langs.....vind het vanzelf sprekend om iets terug te doen.))

Vandaag een heel stuk gefietst bijna 8 km met mijn zoon....heerlijk.

Voel me prima.....kan niet wachten tot de echo en ik echt kan zien dat ons Kruimeltje in mijn buik zit......het is allemaal nog zo onwerkelijk.

Hoe is het met de rest van de dames....

Geplaatst

Spannend dat ze langskomt, weer even de bevestiging van een positieve test!!

Ik heb me gisteravond online aangemeld en ze belt me ergens deze week voor een afspraak.

Wachten op de echo is best irritant, maar op deze termijn is er toch nog niks te zien.

Heb net een hele pot augurken soldaat gemaakt, heeeeerlijk!!

Gast lindaah
Geplaatst
Spannend dat ze langskomt, weer even de bevestiging van een positieve test!!

Ik heb me gisteravond online aangemeld en ze belt me ergens deze week voor een afspraak.

Wachten op de echo is best irritant, maar op deze termijn is er toch nog niks te zien.

Heb net een hele pot augurken soldaat gemaakt, heeeeerlijk!!

Hahahahahaha met of zonder slagroom..........

Bij mij begint de lust naar chocomelk toe te slaan......zalig))

Geplaatst

Zonder, maar tussendoor wel crackers met kruidenkaas. Net in de stad een pistolet kipfilet met een eitje, bergen uien en grillsaus. Die vrouw stond me aan te kijken van 'gatver, eet jij dat?' Was heerlijk!!

Gast lindaah
Geplaatst
Zonder, maar tussendoor wel crackers met kruidenkaas. Net in de stad een pistolet kipfilet met een eitje, bergen uien en grillsaus. Die vrouw stond me aan te kijken van 'gatver, eet jij dat?' Was heerlijk!!

ach sgat...zolang jij het lekker vind dan is het toch goed hahahaha..ik had er dan juist nog een genomen :lol:

bij mijn eerste zwangerschap 10 jaar geleden was ik gek op broodjes bakpau en liters appelsap!!

de geur van vers brood kon ik absoluut niet velen blehhh.....

proost meid hahaha

Geplaatst

Hallo Faye, Van harte gefeliciteerd!! En gezellig dat je mee komt schrijven.

En Patrician, kom maar gezellig meesnuffelen hier hoor meid, ik hoop het van harte voor jullie!

Moeders voor moeders is gisteren bij mij langst geweest, weer urine testje gedaan met de consulente en jeeeeheee weer positief, nice. Blijft toch een glundermomentje vind ik, bijna magisch omdat je er al jaren naar verlangt. Helaas kan ik niet meedoen, ik heb vorig jaar een bloedtransfusie gehad na mijn buitenbaarmoederlijke. Eileider gesprongen en veel bloed verloren. Jammer , ik had heel graag willen helpen, de intentie was goed.. Ik kreeg wel een leuk cadeautje, mijn man zei; oh nu is het helemaal echt, de lieverd.. Ik denk dat wij dezelfde consulente hebben Linda, zij is als enige werkzaam in onze regio. Hele leuke pittige vrouw.

Hahaha een pot augurken Melis, daar heb ik geen last van. Je broodje daarintegen klinkt wel heel lekker, hmm. Geen cravings hier in andere dingen dan normaal. Wel meer trek, eet tussendoor een stuk fruit of een rijstwafel met een smaakje. Gister een stuk naar de stad gelopen en had me een partij lage rugpijn, das wel nieuw voor me.

Volgende week vrijdag echo, wat duurt dat wachten lang, en maandag daarna een gesprek met de klinisch geneticus want ik ben nogal erfelijk belast. Daar baal ik wel van en praat daar veel over met manlief en met mn moeder. Waren de twaalf weken maar voorbij, wilt iemand mij knock out meppen en weer wakker maken voor het eerstvolgende onderzoek?

Liefs allemaal en een fijn weekend,

Mary

Geplaatst

Hoi dames,

Rustig hier, allemaal druk?

Mewe - wat fijn dat de test van MvM weer positief was, altijd fijn die bevestiging! Jammer dat je niet mee kan doen, maar dat is logisch gezien de achterliggende reden. Ik heb woensdag MvM gebeld om me aan te melden, maar de consulente heeft nog niet gebeld. Geen haast??

Vandaag lekker naar de dierentuin in Amersfoort geweest, het was heerlijk weer! Daarna Thaise nasi gegeten bij mamsie en als toetje een heerlijk Italiaans ijsje, mjammmm!!

Zoonlief ligt net pas in bed, die was helemaal gesloopt.

Hoe gaat het met jullie dames?

P.S. Dames die van de 2e zwanger zijn, is jullie buik ook al zo opgezet? Ik lijk wel 3-4 maanden zwanger.... :-/

Gast lindaah
Geplaatst
Hoi dames,

Rustig hier, allemaal druk?

Mewe - wat fijn dat de test van MvM weer positief was, altijd fijn die bevestiging! Jammer dat je niet mee kan doen, maar dat is logisch gezien de achterliggende reden. Ik heb woensdag MvM gebeld om me aan te melden, maar de consulente heeft nog niet gebeld. Geen haast??

Vandaag lekker naar de dierentuin in Amersfoort geweest, het was heerlijk weer! Daarna Thaise nasi gegeten bij mamsie en als toetje een heerlijk Italiaans ijsje, mjammmm!!

Zoonlief ligt net pas in bed, die was helemaal gesloopt.

Hoe gaat het met jullie dames?

P.S. Dames die van de 2e zwanger zijn, is jullie buik ook al zo opgezet? Ik lijk wel 3-4 maanden zwanger.... :-/

De opgezette buik is hier heel heel herkenbaar....

Ik stond vorig week naast de vrouw van de baas die is over 4 weken uitgerekend en zij dacht dat ook ik op het laats liep ))

ik loop sinds goed 2 weken in positie broeken mijn eigen broeken gaan niet meer dicht.

zo leuk positie kleding shoppen.......

fijn weekend

Geplaatst

Inderdaad opgezette buik! Vorige keer zat ik maar te wachten op positiekleding, nu vrees ik dat ik nog maar 1 broek pas van mijn gewone, normaal goed zittende broeken! Hoe lang houden we dat verborgen? :)

Prachtige foto freggel van jullie echo! Ik kijk er ook zo naar uit!

Ik vond dat broodje kip ook wel lekker klinken hihihi, waar haal je die? :)

Hier geen bijzondere zin i iets, wel heel verkouden dus veel minder trek dan normaal. Wel raar is dat ik echt niet taal naar chocolade terwijl je me daar in elke vorm voor kunt wakker maken.

Ik merk dat ik echt op de echo zit te wachten. Ik kan het nog nauwelijks geloven.

Geplaatst

Hoi dames!

Is het bij jullie ook zo lekker weer? Hiet schijnt de zon volop, de was hangt lekker in de tuin te drogen. Ben een grote pan tomaten-groentesoep aan het maken, lekker zoutig (heb zo'n trek in zoute/hartige dingen). Ook ik wil niks meer van chocolade weten, bah!

Ik kan mijn buik niet meer verbergen, hij is zo opgezet :-/ Best genant, oké ik ben zwanger maar net een kleine 5 weken.

Dat wachten op de echo lijkt een eeuwigheid te duren, ik ben over 13 dagen aan de beurt.

Vanmorgen nog ff getest met de Clear Blue digital, uitslag was zwanger 2-3 weken. Klopt precies, dus de komende dagen ben ik weer gerustgesteld haha.

Fijn weekend dames!!

Geplaatst

Hoi dames!

Ik hoor het inderdaad ook vaak dat vanaf een 2e zwangerschap een buik(je) veel sneller zichtbaar is! Nu ben ik vrij stevig, en is het mijn eerste, dus veel is er nog niet te zien.

Wel zat ik van de week op zo'n leuke site, allemaal toffe buikbanden. Super leuk vind ik die! Ga ik nog wel aanschaffen. Met een stoer kort spijkerjasje, nou tof hoor!

Spannend meiden, die echo. Nog even. Ik duim mee voor mooie knipperlichtjes!

Goed dat jullie meedoen met mvm! spannend die test ook. Vorig jaar ook meegedaan, helaas kon ik haar met 7 weken afbellen. Was verschrikkelijk rot. Nu durf ik dus niet meer. Zelfs nu na 3 mooie echo's meld ik me niet aan. Komt vast ooit nog wel ;-)

Hoe voelen jullie je?

Inderdaad heerlijk weer, geniet ervan meiden!!

Geplaatst
Het is allemaal reuze spannend, wat goed dat je je al hebt aangemeld bij MvM. Ik ga me morgen aanmelden! Volgens mij kan je vanaf week 6 mee doen.

Waarom zou er op 21 mei nog geen kloppend hartje te zien zijn? Je bent dan toch al 7 weken zwanger?

Zal de datum van je echo op het lijstje zetten :)

degene die ik aan de telefoon heb gehad van het ziekenhuis vertelde dat het dan nog heel vroeg zou zijn voor een kloppend hartje, dus nam ik dat zo aan, maar jij hebt wel gelijk wat betreft die zeven weken, dus hoop dat ik dan wel een kloppend hartje zie !!!

Geplaatst
degene die ik aan de telefoon heb gehad van het ziekenhuis vertelde dat het dan nog heel vroeg zou zijn voor een kloppend hartje, dus nam ik dat zo aan, maar jij hebt wel gelijk wat betreft die zeven weken, dus hoop dat ik dan wel een kloppend hartje zie !!!

Karin, met 7 weken zie je het hartje al wel hoor:-) dat begint tussen 5 en 6 weken te kloppen.

Wij zagen het hartje met 6w5d kloppen, met de eerste echo. Spannend!!

Geplaatst

Freggel - niets lijkt mij vervelender om MvM te moeten afbellen, ik snap je keuze heel goed om daarom dit keer niet mee te doen. Jij hebt wel vaak echo's, heeft dat een speciale reden? Voor zover ik weet heb je vanuit het VU een echo met +/- 7 en 10 weken. Als alles dan goed gaat ben je klaar bij het IVF-centrum en kan je naar de verloskundige, je wordt dan begeleid als een 'normale' zwangere.

Karinl - zoals Freggel al zei, het hartje begint te kloppen tussen (heel vroeg) week 5 en (wat later) na 7 weken. Bij zoonlief hebben we het hartje op de 1e echo zien kloppen, ik was toen precies 7 weken zwanger. Dit keer heb ik de 1e echo met 6w5d.

Ik voel me goed, maar volgens mij komen de meeste klachten pas vanaf een week of 6-7. Ik ben wel heel erg warrig, roep hele rare onlogische dingen en kan heel erg kattig reageren, aldus manlief. Ook moet ik er goed op letten dat ik regelmatig wat eet om een weeig gevoel te voorkomen. 's Avonds gaat het lampje redelijk bijtijds uit, maar heb natuurlijk een ondernemend mannetje van 15 maanden hier rond lopen.

Geplaatst
Freggel - niets lijkt mij vervelender om MvM te moeten afbellen, ik snap je keuze heel goed om daarom dit keer niet mee te doen. Jij hebt wel vaak echo's, heeft dat een speciale reden? Voor zover ik weet heb je vanuit het VU een echo met +/- 7 en 10 weken. Als alles dan goed gaat ben je klaar bij het IVF-centrum en kan je naar de verloskundige, je wordt dan begeleid als een 'normale' zwangere.

Karinl - zoals Freggel al zei, het hartje begint te kloppen tussen (heel vroeg) week 5 en (wat later) na 7 weken. Bij zoonlief hebben we het hartje op de 1e echo zien kloppen, ik was toen precies 7 weken zwanger. Dit keer heb ik de 1e echo met 6w5d.

Ik voel me goed, maar volgens mij komen de meeste klachten pas vanaf een week of 6-7. Ik ben wel heel erg warrig, roep hele rare onlogische dingen en kan heel erg kattig reageren, aldus manlief. Ook moet ik er goed op letten dat ik regelmatig wat eet om een weeig gevoel te voorkomen. 's Avonds gaat het lampje redelijk bijtijds uit, maar heb natuurlijk een ondernemend mannetje van 15 maanden hier rond lopen.

Melis ik zie in je handtekening dat je eerst naar de vk gaat? Loopt dat bij jou tegelijkertijd nog met het Vu?

Geplaatst

Ik heb me gewoon aangemeld bij de VK, ik doe mee met een onderzoek tussen de samenwerking van VK en gynaecologen. Hierdoor krijg ik vroeg al een echo, naast de standaard 7-10 weken echo in het VU.

Zie het als een cadeautje, die extra echo's ;-)

Ik krijg de volgende echo's (als alles goed blijft gaan)

VK; 6w5d, rond 9 en 12 weken

VU; 7w2d en rond 10 weken

Geplaatst

dank jullie wel voor de snelle reacties, ik heb er zelf ook al over gelezen en vond het verhaal van de dame van het ziekenhuis dan ook een beetje vreemd, ga er dan ook maar vanuit dat ze een rekenfoutje heeft gemaakt en dat we 21 mei een mooie echo hebben !

freggel wat een mooie echo ! zie 'm nu pas :doh:

ook mijn buik voelt wel wat opgezet, maar in de spiegel zie ik niet veel verschil, was op dieet, aangezien ze pcos vastgesteld hadden, ben ik gelijk begonnen met afvallen, ik had gelezen dat dat kon helpen en ben nu bijna 18 kilo kwijt, maar mijn buik is nog steeds verre van plat ,dus vandaar dat ik het verschil niet echt zien kan.

nog even een vraagje , mijn leeftijd staat er niet bij , ik ben 33 , maar heb geen idee hoe ik dat op het lijstje krijg, zou iemand dat coor me kunnen doen?

Geplaatst

Wie is wie

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

Afspraken/echo's

17 mei - Melis25 - 1e echo bij de VK (6w5d)

19 mei - freggel - 3e echo (11w2d)

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum (7w2d)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden