Ga naar inhoud

Uitgerekend in december 2013 / januari 2014!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie is wie

Melis25 - 27 jaar - zwanger van 2e kindje

Mewe - 39 jaar - zwanger van 1e kindje

Freggel - 32 jaar - zwanger van 1e kindje

karinl - 33 jaar - zwanger van 2e kindje

lindaah - 35 jaar - zwanger van 2e kindje

Faye- 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980-32 jaar- zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

16 januari - eve1980

Afspraken/echo's

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum (7w2d)

21 mei - karinl - 1e echo in het zkh

22 mei - Faye - 1e echo bij het IVF-centrum

03 juni - Mewe - termijn echo en intake prenataal Gyn

05 juni - Freggel - controle bij gyne (14w1d)

13 juni - Melis25 - echo bij de verloskundige (10w4d)

27 mei - Eve 1990 - 1e echo Gent (6w4d)

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ben helemaal in de wolken na het zien van het kloppende hartje!

Blijf deze zwangerschap wel onder verscherpt toezicht ivm HELLP tijdens de vorige zwangerschap. Veel informatie meegekregen en het verzoek om na te denken over een combinatietest, maar die gaan we niet doen.

Oh ja, ook meteen een afspraak gemaakt bij grote vriend dr. Papa :-D We gaan er rond 14 weken naar toe voor een mooie echo en geslachtsbepaling!

Yes!!! Gefeliciteerd! Wat heerlijk om dat kloppende hartje te zien!

Wij gaan ook naar dr papa: wat zal die man alleen al een klanten hebben, alleen via deze site al!

Heeft iemand van jullie al een idee wat het wordt?

Geplaatst

Wat leuk Faye, wanneer gaan jullie?

Ik heb nog geen idee wat het wordt, tot nu toe is m'n zwangerschap niet heel anders dan die van zoonlief.

Heb jij al een idee?

Gast lindaah
Geplaatst

Melis......zou jij mij op 10 juni 10w6d bij willen zetten afspraak verloskundige.

Thanks.

Hier de vermoeidheid beetje afgenomen.

Humeur schommelingen daarin toegenomen...pff ben om het minste chagerijnig bkehh.

Kan me op dit moment niet echt zwanger voelen...vind dat heel erg...kan er niks aan doen.

Hopelijk gaat het vd week beter.

Fijne dagen allemaal

Geplaatst

Wie is wie

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 -32 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

21 mei - Melis25 - 1e echo bij het IVF-centrum (7w2d)

21 mei - karinl - 1e echo in het zkh

22 mei - Faye - 1e echo bij het IVF-centrum (7w3d)

27 mei - Eve1980 - 1e echo Gent (6w4d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

13 juni - Melis25 - echo bij de verloskundige (10w4d)

Gast Eve1980
Geplaatst

Goedemorgen! Hier gaat het wel redelijk. De tijd lijkt zo langzaam te gaan... Gisteren heb ik ontzettende last van rugpijn gehad, was op het werk maar voelde me er erg vervelend door. Ik weet dat ik dat mijn vorige zwangerschap ook twee dagen extreem heb gehad op deze termijn. Dat stelt dan even gerust. Herkennen jullie die vervelende zware rugpijn?

ik mag straks weer werken dus nu nog maar even van het zonnetje genieten!

Fijn lang weekend!

Geplaatst

goedemiddag dames !

gefeliciteerd met de mooie kloppende hartjes !!! (hoop ik dinsdag ook te mogen zien )

hoe gaat het verder met de dames ???

hier gaat het goed, behalve moe, moe, moe en af en toe ff misselijk niks aan de hand.

de dagen kruipen voorbij tot aan de 1e echo, maar nog even van het pnksterweekend genieten en dan is het eindelijk dinsdag !

vanmiddag even naar mijn ouders op visite en morgen waarschijnlijk naar een vliegshow mits het weer een beetje te doen is.

groetjes karin

Geplaatst

Rugklachten zeggen mij niks vd zwangerschap op deze termijn, ik kreeg er vorige keer last van rond 16 weken. Ik til nu vaak mijn zoontje van 15 maanden maar probeer dat wel te beperken tot het noodzakelijke.

Ik ben ook heel erg moe, maar kan niet gaan rusten als ik dat wil behalve op tijden dat mijn zoontje slaapt. Ik lig 's avonds vaak al rond 21 uur op bed vanwege de vermoeidheid.

Karinl, nog twee nachtjes en dan is je echo. Ook ik mag dinsdag weer even gluren!

Fijne zondag dames!

Geplaatst

Hee Lindaah, hoop dat je snel weer beter in je vel zit, het weer wilt ook helemaal niet meewerken he.. Dat ene dagje zon van gisteren is gewoon niet genoeg..

Ik ben een bofkont dat ik echt geen heftige kwaaltjes heb, alleen pijnlijke boobs. Gisteren naar het Rib&Bluesfestival geweest in Raalte. Was wel om 22.00 helemaal klaar om weer naar huis te gaan terwijl ik voor de zwangerschap nog wel langer door kon gaan.

Geplaatst

Hebben jullie het ook zo koud?

Ik heb het de hele dag ijs- en ijskoud, brrr... Dik vest aan, kachel aan, maar niets helpt!

Heb net een half uur onder de hete douche gezeten en lig nu onder een dekbed. Wat kan een mens het koud hebben!

Karinl, veel plezier morgen met je echo, op naar een mooi kloppend hartje!!

Geplaatst
Hebben jullie het ook zo koud?

Ik heb het de hele dag ijs- en ijskoud, brrr... Dik vest aan, kachel aan, maar niets helpt!

Heb net een half uur onder de hete douche gezeten en lig nu onder een dekbed. Wat kan een mens het koud hebben!

Karinl, veel plezier morgen met je echo, op naar een mooi kloppend hartje!!

heel herkenbaar, ik had dat gisteravond opeens en het begint nu ook weer, dus ik heb het alleen 's avonds koud !

bedankt!! zal morgen gelijk na de echo ff een berichtje posten.

Geplaatst

beetje wel, zal maar zeggen een gezonde dosis zenuwen, hahaha, we hopen gewoon dat het goed zit, denk dat ik dan wat meer nog kan genieten, niet dat ik dat nu niet doe.

wel een heel groot verschil met de vorige zwangerschap, toen hadden we het geluk na drie maanden van de pil af te zijn zwanger te zijn, iets wat we totaal niet verwacht hadden dat het zo snel zou gaan, maar welkom was ze zeker ! toen dacht ik gewoon WOW ik ben zwanger en over ongeveer acht a negen maanden krijgen we een kleine, niks geen onzekerheden, heerlijk gevoel !! en dat is nu toch wel een beetje anders, ook mede door fora, waar je toch ook heel vaak leest dat het mis gaat.

Geplaatst

Ja, ik snap je gedachte, heb ik zelf ook. Denk dat dat ook komt door de behandeling(en) die nodig zijn om zwanger te worden. En inderdaad, je leest ook veel nare verhalen en betrekt dat soms toch op jezelf.

Ik merk dat ik wat ontspannender in deze zwangerschap sta dan bij die van mijn zoontje. Voel me nu wat wel wat minder goed, maar probeer het genieten vast te blijven houden ipv stressen.

Geplaatst

hoop dat ik na de echo morgen mits alles goed is ook wat opgeluchter ben, maar het is wel zo als jij zegt dat het ook wel mede door de behalndelingen komt en nu moet ik zeggen dat ik wat dat betreft geluk heb gehad, dat het met iui in natuurlijke cyclus is gelukt, maar toch gaat je dat ook niet in de koude kleren zitten.

Geplaatst

Hihi zit hier ook met een fleecetrui aan, daaronder shirt met lange mouwen!

Meiden spannend morgen allebei een echo! Ik duim voor jullie!

Eve Ik vind de tijd ook zooo langzaaaaaaam gaan!!! Ben alleen maar bezig met de zwangerschap, helemaal knetter......

Lekker Mewe dat je je zo goed voelt.

Ik ben erg onzeker de laatste dagen brr. Nog twee nachtjes voor de echo.

Geplaatst

Vind die eerste 12 weken best spannend, ondanks echo's met kloppende hartjes.

Vind het ook nog steeds doodeng om de liefde te bedrijven hoewel ik weet dat het geen miskraam kan veroorzaken.

Faye, nog heel even en dan heb je je echo! Spannend, ik duim voor een mooi kloppend hartje!

Geplaatst

Wie is wie

Faye1974 - 38 jaar- zwanger van 2e kindje

Eve1980 -32 jaar - zwanger van 1e kindje

Wanneer uitgerekend

03 december- Freggel

30 december - Mewe

31 december - lindaah

05 januari - Melis25

05 januari - Faye

06 januari - karinl

16 januari - Eve1980

Afspraken/echo's

22 mei - Faye - 1e echo bij het IVF-centrum (7w3d)

27 mei - Eve1980 - 1e echo Gent (6w4d)

10 juni - lindaah - afspraak verloskundige (10w6d)

11 juni - Melis25 - termijnecho IVF centrum (10w2d)

20 juni - Melis25 - termijnecho bij de verloskundige (11w4d)

Geplaatst

Gefeliciteerd met het kloppende hartje Karin!

Ook hier een goede echo gehad, kleine is 1,03 cm en had een hartslag van 149 slagen per minuut.

Wellicht heb ik het al gevraagd hoor, maar gaan jullie de combinatietest doen?

Geplaatst

Gefeliciteerd beiden met de mooie echo's.

Ook hier feestje, vandaag precies 12 weken. Eindelijk! Blij! Vanaf volgende week ga ik het 2e trimester in.

Nu af gaan bouwen met de Utro en de Estradiol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden