Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Claus wat fijn dat je geen last meer hebt! Enne...onze werkster is altijd op vakantie hoor ;) Gaan er testen mee in de koffer?

@Puck78 spannend! Ik hoop zo op goed nieuws voor je komende dagen. Die huiduitslag klinkt niet prettig, maar wel als een goed teken gezien je vorige zwangerschap. Open jij dit bankje maar mooi groen!

@Wennn blijf rustig aan doen! Ben je ook benauwd?

@Happinez hoe gaat het in het verre Turkije? Last van de punctie? En al nieuws over bevruchtingen?

@Hobbesje hoe zag de eerste echo eruit?

Voor alle dames met een embryo on board: succes met broeden!

Om even aan te haken op het werkverhaal... Op mijn werk weten een paar mensen van dit traject. Waaronder mijn directe leidinggevende. Ik ben heel blij dat ik het verteld heb. Er wordt ontzettend fijn op gereageerd. Het ziekenhuis is een paar straten van mijn werk verwijderd. Voor echo's e.d. kan ik gewoon even het pand verlaten. Voor de punctie heb ik me ziekgemeld en dit was geen probleem. Toen ik bij de 9 weken echo hoorde dat het hartje gestopt was met kloppen, wilde ik niet werken tot de miskraam. Ik zag het niet zitten dat dit op mijn werk zou gebeuren. Ook dit was geen enkel probleem. Sterker nog, de arbo-arts heeft zelf vijf ivf-behandelingen en een aantal miskramen achter de rug. Zij snapte alles volkomen. Nu heb ik wel een vast contract hoor. Misschien dat ik met een tijdelijk contract ook voorzichtiger zou zijn geweest.

Hoe het verder gaat? De week kruipt voorbij.... kan iemand daar iets aan doen? :)

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi. Even weer een Turkije berichtje. Er zijn 11 van de 16 eicellen bevrucht😃 dat is een heel goed resultaat. Helaas kunnen zij eerst vrijdag morgen zeggen of we vrijdag of zondag de terugplaatsing hebben. Dat betekend dus: we hebben verlengd tot zondag voor alle zekerheid. Anders bestaat de gevaar dat we vrijdag niet meer kunnen omboeken en dat zou niet best zijn. We moeten allebei maandag zeker weer werken, maar willen ook graag de kans voor een 5 dage oude embryo te gaan niet laten verstrijken. Lastig... Maar hier gaan we voor.

Even nog "ego". Ik heb vandaag een erge emo-middag gehad, huilbui, woest.... Progesteron welkom;). We kregen het goede nieuws over de bevruchtingen, maar tegelijk geen echte hulp bij het regelen van de omboekingen etc. vrij na de motto bel maar met KLM en kijk wat mogelijk is. Dat had ik bij een rondom zorgloos pakket toch anders verwacht. Maar goed ik ben ook gewoon heel snel van streek geweest. 😖 Nu gaat het weer.

@claus: ik wens je alvast een heeeeeeeeellllll fijne vakantie. Ik hoop dat je met goed nieuws terug komt!!😉 Btw. Als we cryo's hebben worden deze gewoon ingevroren. Dat betekend dan wel een weekendreisje voor een eventuele tp van de cryo's.

@ mandy. Wat fijn dat de tijd enigzins snel omgaat. Mijn duimen draaien. Voor je. Ik werk interim en heb net een nieuwe opdracht. Ik heb ook niets verteld, wordt nog slikken voor ze als het gelukt is😉.

@ Puck. Ik heb er geen ervaring met huiduitslag. Ik krijg alleen altijd enorm stomme dromen en emotrips van de progesteron bolletjes. Ik duim voor je dat het een goed teken is!!!!!!

@ emsie. Heel dapper meid. Je hebt er echt wat te verduren. Ik wens je heel veel sterkte met je vader. Dikke digi-knuf

@wenn: fijn dat het weer wat beter gaat , niet best dat je zo'n napijn hebt. Ik heb er deze keer ook wat meer last van dan de laatste 2 keren.

Geplaatst
Hoi. Even weer een Turkije berichtje. Er zijn 11 van de 16 eicellen bevrucht😃 dat is een heel goed resultaat. Helaas kunnen zij eerst vrijdag morgen zeggen of we vrijdag of zondag de terugplaatsing hebben. Dat betekend dus: we hebben verlengd tot zondag voor alle zekerheid. Anders bestaat de gevaar dat we vrijdag niet meer kunnen omboeken en dat zou niet best zijn. We moeten allebei maandag zeker weer werken, maar willen ook graag de kans voor een 5 dage oude embryo te gaan niet laten verstrijken. Lastig... Maar hier gaan we voor.

Even nog "ego". Ik heb vandaag een erge emo-middag gehad, huilbui, woest.... Progesteron welkom;). We kregen het goede nieuws over de bevruchtingen, maar tegelijk geen echte hulp bij het regelen van de omboekingen etc. vrij na de motto bel maar met KLM en kijk wat mogelijk is. Dat had ik bij een rondom zorgloos pakket toch anders verwacht. Maar goed ik ben ook gewoon heel snel van streek geweest. 😖 Nu gaat het weer.

@claus: ik wens je alvast een heeeeeeeeellllll fijne vakantie. Ik hoop dat je met goed nieuws terug komt!!😉 Btw. Als we cryo's hebben worden deze gewoon ingevroren. Dat betekend dan wel een weekendreisje voor een eventuele tp van de cryo's.

@ mandy. Wat fijn dat de tijd enigzins snel omgaat. Mijn duimen draaien. Voor je. Ik werk interim en heb net een nieuwe opdracht. Ik heb ook niets verteld, wordt nog slikken voor ze als het gelukt is😉.

@ Puck. Ik heb er geen ervaring met huiduitslag. Ik krijg alleen altijd enorm stomme dromen en emotrips van de progesteron bolletjes. Ik duim voor je dat het een goed teken is!!!!!!

@ emsie. Heel dapper meid. Je hebt er echt wat te verduren. Ik wens je heel veel sterkte met je vader. Dikke digi-knuf

@wenn: fijn dat het weer wat beter gaat , niet best dat je zo'n napijn hebt. Ik heb er deze keer ook wat meer last van dan de laatste 2 keren.

Wat goed zoveel bevruchtingen! Lekker huilen af en toe en er de pest in hebben. Dat mag allemaal en hoort er ook bij. Doe het stapje voor stapje. Maar weet je, het eerste stapje deze poging heeft een heel mooi resultaat!

Geplaatst

Fijn zoveel bevruchtingen Happinez!

Wij hebben vandaag de eerste echo gehad en as vrijdag hebben we al punctie! Vanavond om kwart over 11 (laat!) de pregnyl spuiten. Er lagen ongeveer 12 follikels die groot genoeg waren en nog zeker zoveel kleintjes. Dit keer doet links bijna niet mee (gelukkig! want die kant is bij mij zoooo gevoelig). Maar goed dat ik naar mijn gevoel heb geluisterd en minder heb gespoten dit keer en een eerdere echo heb gevraagd.

Geplaatst

Wow hobbesje: dat ging snel. Heb jij het korte of lange protocol? Ik had deze keer voor het eerst het korte - wat een verademing.

@ pip. Dankjewel je hebt helemaal gelijk.

Geplaatst

Ik had het lange protocol. Maar al met al is het toch niet heel erg lang. Komt denk ik ook omdat ik al aan de pil was en zo door kon hobbelen het traject in. Ik ben nog geen drie weken aan het spuiten...

Nu hopen dat het ook goede kwaliteit eitjes zijn.

Geplaatst

Alle dames die aan het broeden zijn ga zo door.... en hopelijk allemaal goed nieuws binnenkort.

happinez, wat een super opbrengst.. en hopelijk goed nieuws na de wachtweken.

Claus alvaste en hele fijne vakantie en hopelijk met goed nieuws terug...

hier gaat het heel langzaam, maar ik val nog steeds af. Ben dan ook bijna elke dag in de sportschool te vinden. Maar vind het wel moeilijk hoor. Maar we geven niet op. we weten waarvoor wij het doen.

succes allemaal!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Mag ik ook op het wachtbankje? Ik weet niet of er kopje " wachten op cd1"? Maar daar hoor ik. Ik mag beginnen met de synarela op dag 1 en op dag drie met de Menopur. Ik loop bij dr S in Dussel.dorf en woon zelf in de regio van Den Haag. Ik heb gelukkig een plaatselijk ziekenhuis gevonden die de follikelecho's willen doen.

@lisselotje, ik lees je onderschrift en ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik had twee keer ivf gedaan toen de laatste tijdens de punctie mislukte omdat ze niet bij mijn eierstokken konden komen door overgewicht. Toen moest ik afvallen. Toen weer twee behandelingen gehad. Weer aangekomen. Toen een maagband en dat werkte niet voor mij, omgezet naar een gastric sleeve. Toen mocht ik weer terugkomen, maar helaas was het zh toen van mening dat mijn eicelreserve te laag was om door te gaan. Nu loop ik in Dusseldorf waar ze me wel wijzen op afvallen maar waar ik wel gewoon mag doorgaan. Mijn bmi is nu 33. Hoeveel moest jou bmi zijn voor je verder mocht gaan?

@claus, wat fijn dat je nu twee emmies hebt in je buik. Van alles wat tot de tp plaatsvindt aan medische ingrepen is dan niets vergeleken met de wachtweken. Hopelijk kom je ze rustig door en duimduim!

@emsie, wat goed datje de kracht hebt om te besluiten even uit te stellen. Als je zo graag wilt starten is het moeilijk om uit te stellen. Veel succes in je nieuwe baan!

@maart, ik ben ook nieuw dus leuk je hier tegen te komen. Ik krijg nu ook voor het eerst menopur dat je zelf moet mengen, hiervoor ook altijd puregon gehad.

@wennn, feli metje cryos, altijd fijn dat de emmies daar goed genoeg voor zijn.

@happinez, wat fijn narcose. Ik mag waarschijnlijk kiezen maar dacht eerst dat narcose langer duurde, maar ik begrijp uit jouw reactie dat het maar een kwartiertje duurde? En moest je daarna nog naar een verkoever en zo ja, hoe lang duurde dat?

groetjes

Lalena

Geplaatst

Hoi Dames

Puck78: Dankjewel. Het wachten duurt zeker lang. Hopelijk zijn de pukkeltjes het teken dat je zwanger bent.

Mandy26: Succes met wachten. Hopelijk vliegen de dagen voorbij.

ClauS: Fijn dat je geen last meer hebt van je buik! Fijn dat je vrijdag bij Schiphol overnacht. Fijne vakantie en succes net wachten en hoop dat je met goed nieuws terug komt!

Pip83: Ik ben niet benouwd. Sinds vandaag heb ik geen klachten meer. S'nachts kon ik haast niet slapen van de pijn. Ik was een kilo aangekomen na de punctie. Ik woog me vanmorgen en die kilo is er weer af. Dus denk dat ik aangekomen ben door al dat vocht. Morgen ga ik weer werken. Fijn dat jij het op je werk kan vertellen over je behandeling. Ik had een vaste baan, maar ik wou verhuizen waardoor ik nu een jaar contract heb. Hopelijk wordt het contract half september verlengt. Ik ga er wel vanuit dat hij verlengt wordt, maar je weer maar nooit.

Happinez: 11 bevruchtingen super hopelijk gaan ze goed delen. Wel vervelend dat ze jullie niet hielpen om om teboeken. Je mag best een emmo dag hebben. Gooi alles er maar uit.

Hobbesje: bij mij ging het ook in eens snel voordat ik de punctie had. Was ook nog geen 3 weken aan het spuiten en had ook de eerste echo op woensdag en vrijdag meteen de punctie. Dat was vorige week. Succes vrijdag!

Lalena: dankjewel. Welkom op dit forum. Wat is cd1? Veel succes met de behandeling!

Groetjes Wennn.

Geplaatst

hoi lalena,

Ik moet een bmi hebben van onder de 35. en zit nu op 36.6. Dus moet nog een paar kilo. Maar ja de maagverkleining werkt niet bij mij zoals ik wel bij heel veel anderen zie, want ik kan gewoon nog een maaltijd eten en niet zoals de meeste kleine beetjes. Dus ik moet zelf de stop erop zetten en kan dan niet echt zeggen dat ik altijd even vol zit. Maar het komt goed. ik weet waarvoor ik het doe. dus wij gaan er gewoon voor. En zoals het nu gaat is het wel blijvend hoop ik. maar ik moet er wel echt om blijven denken, want als ik even teveel eet op een verjaardag of met een bbq dan zit er zo weer een kilo bij en dat vind ik wel moeilijk.

Heel veel succes met het spuiten en hopelijk gaat het deze keer lukken bij jullie.

groetjes lisenka

Geplaatst

Hi lalena, welkom en leuk dat je met ons mee wilt wachten😉

Klopt. De narcose heeft zo' n 15 min geduurd en ik was eigenlijk direct weer volledig aanwezig;). Hier in Turkije moet je wel nog zo'n kleine 1,5 - 2 uren in een relaxed ZH bedje uitrusten na de punctie. Ook bij plaatselijke verdoving. Heel aangenaam.

Heel veel succes voor je.

Geplaatst

@ Puck. Daar heb ik gisteren tegen je gezegd dat ik die pukkeltjes niet ken ... Daar zie je maar weer toeval bestaat niet... Vanochtend wordt ik wakker met overal rode stipjes op mijn armen. Het zijn geen pukkeltjes maar het lijkt op een allergisch reactie. Vreemd

Geplaatst

bedankt happinez!!!! jullie steun helpt net zo hard als de steun die ik van mijn man en familie krijg,. ( ook al weet mijn familie niet dat ik het voor het ivf traject doe) alleen hier in mijn dichte omgeving zoals mijn beste vriendinnen en de ouders van mijn oppaskinderen weten het. mijn familie woont in noord holland en ik in friesland, dus dat helpt wel om het geheim te houden.

succes allemaal!!!!!!

Geplaatst

@Lisselotje wat ben jij goed bezig! Ik vind het hartstikke knap wat je doet. De aanhouder wint hoor!

@happinez, allergische reactie van de narcose? Hoop dat het niet erger wordt! Alles qua omboeken gelukt en voel je je iets beter?

@Puck78 heb je alweer getest?

@Wennn wat fijn dat de klachten weg zijn! Kom je de eerste wachtweek een beetje door? Loopt je contract half september af? Dan hoor je toch binnenkort al hoe dat verder gaat denk ik?

@Lalena, welkom! Je hebt al een lange weg achter de rug zeg. Al sinds 2006 weer bezig. Misschien stomme vraag, maar wat is cd?

@Hobbesje succes met de punctie morgen!!

Hier is het nog steeds wachten, duimen, wachten, duimen. Pff... de zenuwen spelen behoorlijk.

Geplaatst
@pip : ik denk dat de reactie van de progesteron bolletjes komt:((. Wordt langzaam weer beter.

Sterkte meid met wachten.

Die rottige bollen ook! Ik weet dat ze nodig zijn hoor, maar jeetje wat kunnen die dingen voor ongemakken zorgen...

Geplaatst

Pip83: pfff de wachtdagen sluipen voorbij. Gelukkig heb ik geen last meer van de eierstokken. Heb wel een gevoelige buik en last van mijn darmen. Soms voelt het net als ik een menstruatie moet krijgen.

Ja 15 sept loopt mijn contract af. Ik had eigenlijk 14 juni functioneringsgesprek, maar omdat ik toen de punctie had is het niet door gegaan. Nu heb ik dinsdag het functioneringsgesprek. Als je contact niet verlengt wordt hoor je dat een maand voor dat het contract verlengt gaat worden. Als ik zwanger zou zijn weet ik niet of ik na 15 september het kan gaan vertellen. Dan ben ik al 15 weken zwanger ongeveer.

Even over die bolletjes. Ik heb het idee dat bij mij alles er weer uit komt. Continu komt er van die witte zalf uit. Hebben meerdere daar last van?

Geplaatst

Wenn ik heb dat ook hoor dat het lijkt of alles van de bollen er weer uitkomt. Het schijnt de buitenkant van de bollen te zijn die niet helemaal oplost.

Heb zelf wel een beetje de indruk dat deze poging niet geslaagd is. Bij de vorige poging had ik op dag 8 een positieve test en op dag 9 overduidelijk.

Vandaag op dag 9 een witte test. Weet overigens dat er ook mensen zijn die pas later positief testen dus ik blijf nog wel even hopen op een wonder! :-)

Het kan nog!

Heb eerder nooit cryo's gehad maar vroeg me af of er hier iemand weet hoe het in zijn werk gaat. We hebben er 3 in totaal maar ga er vanuit dat ze er per keer 1 ontdooien ( laat er namelijk ook maar 1 terugplaatsen per keer)

Als deze nou niet goed zou ontdooiden is er dan in diezelfde cyclus mogelijkheid om er nog 1 te ontdooien of schuift het dan een maand op?

Geplaatst

@ wennn en pip83, cd1 is cyclusdag 1, en ik wacht er nog steeds op...wil je eindelijk je menstruatie eens krijgen omdat je dan kan starten met je icsi poging, komt het niet. Ik voel krampen, dus ik heb goede hoop dat het er vandaag nog is.

@ happinez, jeetje, nu klinkt het wel een stuk verleidelijker om toch voor de narcose te gaan, twee van mijn puncties waren puncties from hell, de anderen gingen wel maar toch geen pretje. Oh en ik zag je berichtje over de pukkeltjes op je arm, zit jij al aan de progeston? want ik kreeg er ook elke keer huiduitslag van en het is volgens mij een officiele bijwerking ervan.

@lisanka, echt goed dat je op eigen kracht zoveel bent afgevallen. En je bent echt geen uitzondering dat het niet werkt zoals verwacht, dat heb ik meer gehoord en zelf ervaren. ik kon vanaf dag 3 al vast eten en veel minder gelimiteerd dan de anderen uit mijn groep. Met uit eten gaan enzo voel ik wel een beperking vooral omdat ik snel vol kan raken van vlees, maar verder brood en alles gaat er gewoon in. Ik ben wel genoeg afgevallen, van bmi 43 naar nu 33 maar vaak maar de helft van de mensen uit mijn groep (sommigen een sleeve sommigen een bypass). Uiteindelijk moet je het toch zelf doen, alleen voor jou begint dat veel sneller en heb je minder hulp gehad van de gbp. Veel sterkte dus verder met afvallen.

@ pip83, je zit nu op de wachtbank, hoelang al? Hebben we hier een lijstje?

@ wennn, wettelijk gezien heb je tijd want het moet pas drie weken voor ingang van je verlof. Maar dan zal je werkgever ook niet echt blij zijn. Oh, en die zalf, je dat had ik ook. Rotspul, smolt de lijm van mijn inlegkruisje van. Ik heb het toen nog gevraagd maar dat zijn gewoon de gesmolten bolletjes, de werkzame stof is dan allang opgenomen in je lichaam

@ puck, die wachtdagen lijken met elke dag die verstrijkt moeilijker te worden nietwaar? Ik zou me niet blindstaren op een negatieve test. Wel zw.test gebruik je? Ik heb bij mijn eerste ivf op wd 10 zo'n lichte pos test gehad, ervoor neg, dat ik dacht dat ie blanko was. Ik heb 1 keer 2 emmies in de vriezer gehad, en die hadden ze apart ingevroren. Eerst ontdooiden ze de eerste, die overleefde het ontdooiproces niet, toen ontdooide ze de tweede en die bleef wel doordelen. Ze zullen niet het risico nemen dat ze meer dan nodig ontdooien die ze dan moeten weggooien. Ik duim hard voor je.

Ik ga zo naar het zh om te vertellen wat ik daar graag wil doen, follikel echo's en bloedtest, en dan duimen dat ik vandaag nog ongesteld word want ik wil zooooo graag eindelijk beginnen. Mijn vorige poging was in 2009, ik heb vier jaar gewacht op dit moment zucht...

groetjes

Lalena

Geplaatst

Hoi Puck.

Oké dan hoef ik me geen zorgen te maken over de bollen. Dit is mijn eerste IVF poging. Ik kan niet wachten om eerder te testen. Maar mijn vriend wil niet dat ik eerder ga testen, op zich wel goed. Want dan heb ik geen teleurstelling vooraf als hij negatief aan geeft wegens te vroeg testen.

Zolang jij nog niet je ongi hebt gehad is alles nog mogelijk. Hoe moeilijk het ook is, nog even wachten. Het kan zijn dat je nu pas op dag 12 of 15 een positieve test hebt.

Ik heb ook geen ervaring met crio's. Ik heb er wel 2 in de vriezer. Mij werdt verteld dat je dan een ovelatietest moet doen om te kijken wanneer je eisprong is. En zodra ze er 1 terug plaatsen er 1 uit de vriezer wordt gehaald. Mocht deze niet goed ontdooid zijn halen ze de volgende er uit. Maar of je dan een maand moet wachten of het de volgende dag de terugplaatsing is weet ik niet.

Geplaatst

1e Echo

- Wendy 12 juni

- Pip83 15 juni

- Hobbesje 19 juni

2e Echo:

- Happinez 10 juni (NL)

3e Echo (evt):

- Happinez 12 juni (Turkije)

- Claus 12 juni

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Daphnejewel & patrician 20 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- Pip83 22 juni (als ze goed ontdooien)

- happinez 23 juni (of 21 juni als kwaliteit minder is)

Naam Testdatum Uitslag

Puck78 26 juni

Wennn 2 juli

Claus. 2 juli

happinez 7 juli

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden