Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Puck. Ik heb twee cryo's gehad beide apart ingevroren. Ik heb geen tp in eigen cyclus gehad, maar moest progynova slikken. Bij mij hadden ze eigenlijk beide cryo's tegelijk willen ontdooien en ook beide teruggeplaatst als beide goed ontdooit waren, maar door een fout in het lab hadden ze alleen eentje ontdooit dus hebben uiteindelijk twee keer een cryo tp met een emmie gehad.

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook even weer aangepast;)

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Daphnejewel & patrician 20 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- Pip83 22 juni (als ze goed ontdooien)

- happinez 23 juni

Naam. Testdatum Uitslag

Puck7826 juni

Wennn2 juli

Claus. 2 juli

happinez ca. 7 juli

Geplaatst

Hier vanochtend geweldig goed nieuws gehad: van de 11 bevruchte emmies is er alleen 1 gestopt met delen!! Dat is zo bijzonder. De laatste keren hadden we van 12 eicellen , 7 bevrucht, waarvan na drie dagen nog 3 over waren. Nu 15 eicellen, 11 bevrucht en op dag 3 nog 10 goed😃😃😃 zo blij. Zondagmorgen dus tp en dan weer naar huis😃

Geplaatst

Dames vul maar weer aan waar nodig! Ik dacht ik haal het lijstje maar weer even naar boven. @lalena wachten duurt zoooo lang, weet er helaas alles van!

Geplaatst
Hier vanochtend geweldig goed nieuws gehad: van de 11 bevruchte emmies is er alleen 1 gestopt met delen!! Dat is zo bijzonder. De laatste keren hadden we van 12 eicellen , 7 bevrucht, waarvan na drie dagen nog 3 over waren. Nu 15 eicellen, 11 bevrucht en op dag 3 nog 10 goed zo blij. Zondagmorgen dus tp en dan weer naar huis

Wat een goed nieuws zeg! Super!

Geplaatst

Hoi Lalena.

Ik kan het 3 weken voor ingang van mijn verlof vertellen maar dan zullen ze het al lang gezien hebben hihihi.

Nu krijg ik al vele reacties van mensen die ik niet eens goed ken of ik zwanger ben. Dat is niet leuk om te horen, als je niet zwanger bent. Ik heb een wat dikkere buik en daarop krijg ik reacties. Binnenkort maar wijdere kleding kopen hihi. Laatst zei er 1 tegen een bewoner van mij "laat die zwangere dame met rust" ik dacht pffff ik snap dat echt niet. Zo'n dikke buik heb ik ook weer niet. En waarom zo'n reactie waar een bewoner bij is.

Geplaatst

@happinez..... ik ben ook import hoor. kom oorspronkelijk uit Noord Holland. Maar woon nu al 12 jaar in Friesland en bevalt mij prima.

Wat een goed nieuws zoveel blijvende bevruchtingen. Zet hem op en weer veilig thuis zondag!!!

Geplaatst

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

- Hobbesje 21 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- happinez 23 juni

- Hobbesje 24 juni

Naam. Testdatum Uitslag

Puck7826 juni

Wennn2 juli

Claus. 2 juli

happinez ca. 7 juli

Geplaatst

Hier vandaag de punctie gehad. 9 eicellen geoogst, waarvan er 7 zijn geinjecteerd. Nu hopen dat ze netjes gaan delen en dan maandag (hopenlijk) terugplaatsing.

Geplaatst

@happinez wat goed om te lezen! Gaat de terugplaatsing daar nog anders dan hier?

@hobbesje, mooie opbrengst hoor! Ik ga duimen voor veel bevruchtingen.

Geplaatst

Goed nieuws hobbesje, en nu lekker delen! Hoe ging de punctie en hoe voel je je?

Hey Wennn, dat is zeker erg als dat gebeurd. En extra pijnlijk als je maar wat graag een dikke zwangere buik zou hebben. Het is mij ook overkomen. K heb ook een relatief dikke buik en ik stond bij de tramhalte op weg naar het ziekenhuis voor een follikelecho toen een oude kennis opeens naast me kwam staan en haar hand op mijn buik legde en iets zei in de trant van: hoe ver ben je? Gruwelijk. Voelde me opeens zo koud en alleen van binnen.

pip, begrijp ik goed dat je morgen bij goed ontdooien je tp krijgt? Spannend zeg! Hopelijk is morgen voor ons beiden de startdag van respectievelijk het wachtbankje en begin stimulatie. Als de eerste. Goed ontdooit, krijg je er dan eentje teruggeplaatst of twee?

En feli happinez met je monsterscore van tien bevruchte eitjes. Ik hoop dat het allemaal toppertjes zijn zodat je ook cryos hebt.

vandaag bij het zh geweest en alleraardigst ontvangen. Ben zo blij dat ik hier mijn echos kan doen. Ik voel wacht krampen dus ik hoop dat ik morgen met de synarel kan beginnen.

groetjes

Lalena

Geplaatst

Hobbesje: gefeliciteerd. Wat een mooi resultaat. Hoe voel je je? Viel het een beetje mee? Nu lekker uitrusten en je laten verwennen. Op naar een mooie bevruchting en tp!!

Geplaatst

Tnx! Ik voel me goed. Wel een gevoelige buik, maar als ik me rustig hou merk ik daar niets van. Ik voel me stukken beter dan de vorige keer iig (maar toen hadden we echt superveel follikels die moesten worden aangeprikt). De punctie was bepaald geen pretje, maar prima te doen. Lang leve de pijnstilling!

Nu begint het ergste wachten.... op of ze gaan delen en dus of we een terugplaatsing krijgen en dan weer wachten... Dus nu zit ik echt op het wachtbankje!

Geplaatst

Knut is on board! Na een nacht met maar een paar uurtjes slaap werd het eindelijk 9.30 uur en mochten we bellen. Ze hebben één rietje met daarin twee embryo's ontdooid. Van die twee is er één verder gaan delen. De ander stond stil. Om 11.45 uur is een blastocyst teruggeplaatst! Weer een stapje verder. Ik zeg het is 1-0 voor Knut!

We kwamen helemaal blij en opgetogen uit het ziekenhuis. Dit duurde niet lang. De auto voor ons reed tegen een scooter. Het meisje stak plotseling over, zonder helm en met oordopjes voor muziek in haar oren. Ze vloog door de lucht. Wij stopten en renden direct de auto uit. Man die haar aan had gereden was al 112 aan het bellen. Mijn vriend en ik waren als eerste bij haar. Ze lag heel stil en bloedde heel erg, uit haar oren en neus. Zo vreselijk om te zien. Eerst was ze helemaal weg, daarna begon ze een beetje te bewegen en heel onregelmatig adem te halen. Ik bleef maar tegen haar praten. Wat moet zij bang zijn geweest. Haar ogen waren open, maar stonden stil. Geen enkele reactie. Was erg blij dat de ambulances snel kwamen. Volgens iemand van de brandweer was zeer ernstig gewond. Pfff.... Daarna het bloed van mijn handen gewassen bij een omwonende. Later thuis zaten we samen toch wel even te trillen op de bank.

Wat een dag lieve mensen... Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Oh pip wat een vreselijke ervaring. Wat verschrikkelijk. Arm meisje, maar vooral ook arme jij. Wees alert. Na zo'n traumatisch ervaring kan jezelf nog een soort shock reactie krijgen. Neem vooral je rust nu.

En natuurlijk: van harte gefeliciteerd met je knut. Nu lekker broeden.

Geplaatst
Knut is on board! Na een nacht met maar een paar uurtjes slaap werd het eindelijk 9.30 uur en mochten we bellen. Ze hebben één rietje met daarin twee embryo's ontdooid. Van die twee is er één verder gaan delen. De ander stond stil. Om 11.45 uur is een blastocyst teruggeplaatst! Weer een stapje verder. Ik zeg het is 1-0 voor Knut!

We kwamen helemaal blij en opgetogen uit het ziekenhuis. Dit duurde niet lang. De auto voor ons reed tegen een scooter. Het meisje stak plotseling over, zonder helm en met oordopjes voor muziek in haar oren. Ze vloog door de lucht. Wij stopten en renden direct de auto uit. Man die haar aan had gereden was al 112 aan het bellen. Mijn vriend en ik waren als eerste bij haar. Ze lag heel stil en bloedde heel erg, uit haar oren en neus. Zo vreselijk om te zien. Eerst was ze helemaal weg, daarna begon ze een beetje te bewegen en heel onregelmatig adem te halen. Ik bleef maar tegen haar praten. Wat moet zij bang zijn geweest. Haar ogen waren open, maar stonden stil. Geen enkele reactie. Was erg blij dat de ambulances snel kwamen. Volgens iemand van de brandweer was zeer ernstig gewond. Pfff.... Daarna het bloed van mijn handen gewassen bij een omwonende. Later thuis zaten we samen toch wel even te trillen op de bank.

Wat een dag lieve mensen... Hoe gaat het met jullie?

Jeetje wat heftig, wat ligt leven en dood toch dicht bij elkaar.... Hopelijk red ze het zonder hersenletsel, misschien staat het wel in de kranten later of op teletekst....Brrrr Of ze geeft het leven door aan jullie uk! Beetje rare gedachten misschien maar heb hem nu eenmaal......

Geplaatst

Hoi Pip,

wat een dag hadden jullie! Wat erg om te moeten meemaken maar wat goed dat je er was voor dat meisje. Ze zal veel baat hebben gehad aan je gepraat. En wat fijn dat knut binnen is. En nu de ww in.

liefs

Lalena

Geplaatst

Hoi dames,

Het is gelukt! We hebben 3 blastos teruggeplaatst gekregen😃😃😃. De kwaliteit was zo goed dat we op dag 5 nog 7 van de 10 embryo's met goede staat over hadden. 4 gaan ze nu morgen invriezen. Alleen voor het geval dat, maar we hopen hun niet nodig te hebben😃. Dit resultaat hadden we in nl nooit! De technieken die ze hier standaard gebruiken (zoals IMSI) hebben volgens mij een goed effect gehad. 😃.

Nu nog tot 14 u wachten en dan naar het vliegveld en naar huis.

Dus nu zit ik echt op het bankje 😊😖😖.

Hoest met jullie??

@ emsie. Ben je een beetje van de shock gisteren bijgekomen? Heb je iets gelezen/gehoord hoe het met het meisje ging? Sterkte!!

@ hobbesje: weet je al wat ( sorry kon niet goed teruglezen) ?

Geplaatst

Even de lijst weer naar voren gehaald en testdatum aangepast😉

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

- Hobbesje 21 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- happinez 23 juni

- Hobbesje 24 juni

Naam. Testdatum Uitslag

Puck7826 juni

Wennn2 juli

Claus. 2 juli

happinez ca. 3 juli

Geplaatst

Wauw Happinez, 3 emmy's teruggeplaats en 4 de vriezer in, wat goed zeg!

Nu lekker broeden en over een week of 2 een knaltest!

Fijne vlucht!

Geplaatst

Punctie:

- Suzie 6 juni

- Puck78 9 juni

- Wennn 14 juni

- Claus 14 juni

- happinez 18 juni

- Hobbesje 21 juni

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Emsie 22 mei

- Surf 21 mei

- Puck78 12 juni

- Wennn 17 juni

- Claus 17 juni

- Pip83 22 juni

- happinez 23 juni

- Hobbesje 24 juni

Naam. Testdatum Uitslag

Puck78 26 juni

Wennn2 juli

Claus. 2 juli

happinez ca. 3 juli

Pip 83 4 juli

Geplaatst

@Happinez oh wat goed drie blasto's! Gefeliciteerd! Ben je klaar voor een drieling? :) Ben je alweer terug in Nederland?

@Puck78 ben zo benieuwd hoe het jou vergaat... al positief nieuws?

@Hobbesje weet je al iets over bevruchtingen of hoor je dat pas morgen?

We zijn gistermiddag gebeld door de politie voor een update over het meisje. Ze gaat het waarschijnlijk overleven. Inmiddels was ze buiten levensgevaar, maar nog wel kritiek. Ze ligt op de intensive care. Ik vrees wel voor hersenletsel. Maar dat soort details mogen ze niet vertellen. Zo'n raar begin van deze wachtweken. Kon er vannacht niet goed van slapen. Nu dus bekaf. Zometeen maar vroeg naar bed!

Geplaatst

Wow happinez wat een goede score!

Ik denk dat de nieuwere en extra technieken echt wel meewerken. Fijn dat je nog vier supercryos hebt, maar inderdaad, die heb je gewoon niet nodig!

Liefs

Lalena

Geplaatst

wow happinez, wat super zeg 3 emmys... en nu maar lekker broeden.

Het wordt de eerste week van jullie een hele spannende week zie ik al op het testlijstje.

Ik hoop voor jullie allemaal groen!!!! Want dat verdienen jullie wel.

Happinez blij dat je weer thuis bent lekker in eigen omgeving en eigen huis?

pip: wat een raar begin van de wachtweken, maar wel netjes dat de politie nog even gebeld heeft met een update. Dan weet je in ieder geval een beetje hoe het gaat met haar. En nu de wachtweken doorkomen. Succes...

Hobbesje: Succes vandaag met eventuele terugplaatsing. Wel goed 7 eicellen geinjecteerd. Hopelijk hebben daarvan een groot aantal zich gedeeld zodat je nog een paar mooie cryo's overhoudt voor de zekerheid.

de rest heel veel succes....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden