Jump to content

Wachtbankje Juni

Misa

Recommended Posts

Goed goed, het is vroeg... Maar ipv zitten wachten tot iemand het bankje opent kan ik dat natuurlijk ook gewoon zelf doen :happy:

Volgende week maandag de uitgangsecho voor onze cryo van ivf poging 2. De poging is in april helaas geeindigd in een miskraam, dus nu zet ik onze hoop op het eskimootje :gekruiste vingers 4 Hij/zij was 10-cellig op dag 3, dus ik ben erg benieuwd..

Het was een erg vreemde maand door allerlei zwangerschapsverschijnselen, een heeeeele lichte menstruatie van 2 dagen en daarna nog steeds pijnlijke borsten en steekjes in mijn onderbuik en lies... We shall see said the blind... Maar een luikje in mijn buik zou soms best handig zijn :happy:

Op naar een lente-groene bank dames!

....

• Replies 539
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik wil ook wel op dat bankje Misa! Na een vmk in april en een mislukte cryo-tp (nr. 8!) afgelopen week verwacht ik dat ik begin juni weer mag starten met icsi-4. Vandaag zijn we naar een ander zh geweest voor een s.o. Donderdag a.s. krijg ik een hysteroscopie. En op 31 mei staat de pipelle gepland. Week daarna verwacht in mijn menstruatie en op cd 2 mag ik dan weer starten met spuiten (hoop ik!!) Bij mij wordt de tp dan rond mijn 35ste verjaardag en de testdag valt dan begin juli. Oh, wat lijkt dat nog allemaal ver vooruit zeg!

Eerst alle onderzoeken maar eens. Ben iig al heel erg blij dat ik een arts gevonden heb die meedenkt. Mijn fa blijft namelijk maar roepen dat de aanhouder wint (terwijl ik nog nooit onderzocht ben.... alles ligt volgens hem aan de zaadkwaliteit.. )

Het wordt voor mij dus een wachtbankje juni-juli. Maar voor nu is het wel effe lekker kletsen. En het geeft me het idee dat er straks ook weer een wachtbankje voor me klaarstaat. Slik, dit is onze eerste 'rust'maand. We zijn 8 maanden non-stop doorgegaan.. Lichtelijk killing. Al geeft 'rust' me op dit moment ook weinig rust. ;-)

Zwaai! En hopelijk zit het bankje straks lekker vol en verlaten we hem met plusjes of dubbele streepjes...

Pfoeh, wat een starre fa heb je dan! Fijn dat je nu alsnog onderzoeken krijgt en dan beter voorbereid verder kunt. Wel een heel mooi verjaardagscadeautje voor jou dit jaar :laugh:

Een heleboel plusjes zou mooi zijn!

....

Hoi Misa en Fleur,

Ik wil me graag aansluiten op het juni bankje, zal net op de grens eind mei begin juni uitkomen. Hebben als hij goed ontdooit vrijdag een cryo TP in eigencyclus. Zondag 5000 eh pregnyl gespoten. Heb me net voorgesteld in wie is wie, leek me een beetje lang verhaal voor het wachtbankje.

Misa wat heftig, eerst een vmk en dan de maand daarop een lijf dat een spelletje met je speelt. Inderdaad wat zou een luikje soms handig zijn.

Fleur heftig idd 8 maanden non stop bezig met ivf. Raar he dat dan een maand rust je niet de rust geeft die je eigenlijk nodig hebt. Spannend dat ze jou nu ook gaan onderzoeken. Denk je zelf dat er wat gevonden wordt? Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze ook, de aanhouder wint, klopt wel, maar ik vind het zo'n dooddoener. En waarom heb je besloten p.ipelle te doen?

De natuur is zo mooi groen aan het worden, laten we dat doorvoeren naar het bankje!

Ik wil ook wel op dat bankje Misa! Na een vmk in april en een mislukte cryo-tp (nr. 8!) afgelopen week verwacht ik dat ik begin juni weer mag starten met icsi-4. Vandaag zijn we naar een ander zh geweest voor een s.o. Donderdag a.s. krijg ik een hysteroscopie. En op 31 mei staat de pipelle gepland. Week daarna verwacht in mijn menstruatie en op cd 2 mag ik dan weer starten met spuiten (hoop ik!!) Bij mij wordt de tp dan rond mijn 35ste verjaardag en de testdag valt dan begin juli. Oh, wat lijkt dat nog allemaal ver vooruit zeg!

Eerst alle onderzoeken maar eens. Ben iig al heel erg blij dat ik een arts gevonden heb die meedenkt. Mijn fa blijft namelijk maar roepen dat de aanhouder wint (terwijl ik nog nooit onderzocht ben.... alles ligt volgens hem aan de zaadkwaliteit.. )

Het wordt voor mij dus een wachtbankje juni-juli. Maar voor nu is het wel effe lekker kletsen. En het geeft me het idee dat er straks ook weer een wachtbankje voor me klaarstaat. Slik, dit is onze eerste 'rust'maand. We zijn 8 maanden non-stop doorgegaan.. Lichtelijk killing. Al geeft 'rust' me op dit moment ook weinig rust. ;-)

Zwaai! En hopelijk zit het bankje straks lekker vol en verlaten we hem met plusjes of dubbele streepjes...

Fleur, ik ben 1,5 jaar doorgegaan met één keer twee maanden pauze en het is zacht uitgedrukt slopend! Uiteindelijk is het gelukt na Pipelle (net als bij Beanie) en ik heb er ongeveer alle onderzoeken die te vinden zijn over gelezen en ben er erg positief over (ondanks het feit dat het bij een vriendin onlangs níet is gelukt ondanks Pipelle). Ik heb alle info naar mijn ziekenhuis gestuurd en ze zijn nu bezig met een literatuurstudie om te bepalen of ze onderzoek gaan doen, maar ik heb ze enthousiast gekregen ;-) Rust gaf mij ook geen rust, ik ging me er alleen maar depressiever door voelen, dus ik begrijp je precies! Ik ben net uit 1979 (januari) dus maak je geen zorgen om je leeftijd! De aanhouder wint heus, het komt vast goed!!! Ik heb 8 embryo's teruggeplaatst gekregen en de laatste poging was zelfs bijna afgebroken, dus we hadden de hoop al opgeheven.

De enige kanttekening die ik wil maken is dat als je zo uitgeput bent van het non stop behandelen en je raakt zwanger, het wel heel erg zwaar is! Ik moet echt iedere dag knokken om de dag door te komen... Maar, ik klaag niet hoor! Ik wil je alleen als tip geven dat het handig is als je het een beetje rustig aan kan doen als het lukt!

Heel erg veel succes, ik duim voor je!

Floor

Marij, ik duim dat ie goed gaat ontdooien! Spannend altijd. Bij ons zijn alle cryo-ontdooiingen goed gegaan (6 keer!)

Floortje, ik denk dat ik in hetzelfde zh zit als jij (op aanraden van Beanie!) Wij hebben hiervoor een zoektocht van 1,5 jaar achter de rug om een zh/kliniek te vinden die ons wilde helpen. Ben 'hoog-risico' patiënt vanwege een ernstige ziekte 3 jaar geleden. Als gevolg daarvan zijn mijn beide onderbenen geamputeerd. In de afgelopen 3 jaar dus al veel te verwerken gehad. En geleerd te relativeren. Mocht ik zwanger raken dan zal ik mezelf sowieso in acht moeten nemen.

Op aanraden dus de pipelle. Ik heb er ook goede resultaten door gelezen. En het kan geen kwaad om deze techniek toe te passen.

Voor de rest hebben we 'alles' al gedaan, van intralipide en prednison tot AH. En voor de rest alles wat je op internet tegenkomt wat mogelijk mee zou kunnen werken aan een zwangerschap. Mijn menstruatie was dit keer wel erg kort (eigenlijk 2 dagen) en dat heeft me nu ook wel aan het denken gezet. De gyn. kopte hem vanmiddag in door te zeggen dat de pipelle dan ook mee zou kunnen helpen. Want 'ruimt' mijn lichaam het opgebouwde bms wel genoeg op?

Ik weet dat pipelle niet altijd het gewenste effect geeft. Maar we 'verspelen' er nu geen tijd mee. We combineren 'rust' met onderzoek en met een experiment. Win-win-win dus, haha. Tenminste... dat prent ik mezelf nu heel erg in. Het liefst was ik door gegaan..

We hebben ondertussen ook een afspraak gemaakt in Gent, bij prof. de S. Ik wist dat de wachtlijst lang was, we kunnen eins aug. terecht (viel nog mee!)

Wat me op dit moment het meest opbreekt is dat ik niet meer echt echt echt kan ontspannen. We gaan er nu dus alles aan doen om weer eens te ontspannen. Ik ben voornamelijk het gesleutel aan m'n lijf zo zat. Hopelijk zijn we dat binnenkort he-le-maal vergeten ;-)

Misa, het is een techniek waarbij ze op cd 21 een reepje bms weghalen. De cyclus daarna zou je met ivf meer kans maken. Het veranderd 'het klimaat' in je baarmoeder en zorgt voor de aanmaak van cellen die het embryo beter accepteren... Er zijn momenteel maar een paar ziekenhuizen die het doen. Ik heb afgelopen woensdag gebeld voor een afspraak/second opinion, kon vandaag terecht, donderdag hysteroscopie en over 2 weken de pipelle. Super toch?

Domme vraag misschien maar wat houdt dat Pipelle in? Wanneer ik het google kom ik allen biopten tegen..

Ja, precies, Pipelle is het buisje waarmee een biopt wordt genomen. Door het lokale prikkelen en beschadigen van het baarmoederslijmvlies ontstaan een soort genezingsreactie die een zeer positieve invloed lijkt te hebben op de innesteling van een embryo (in de volgende cyclus). Eigenlijk is dat verschijnsel ook bekend bij spiraaltjes. Na het verwijderen daarvan raken vrouwen vaak ook makkelijk zwanger en dat lijkt ook te komen door de aanvankelijke prikkeling van de baarmoeder door het spiraaltje. Onderzoeken zijn veelbelovend en wijzen naar kansen van 40% in plaats van 20%. Dat maakt het natuurlijk een relatief wondermiddel, want een verdubbeling van kansen is enorm. Blijft over dat het nog steeds 'maar' 40% kans is, maar toch. Bovendien is de ingreep niet pijnlijk, niet duur, heeft geen risico's en geen bijwerkingen (behalve goede 'bijwerkingen' dus). Tja, dat is zo'n beetje het verhaal in vogelvlucht. Je komt een eind als je googlet op 'biopsy and IVF' of vergelijkbare termen, dan kan je interessante onderzoeken vinden.

Klinkt logisch op zich; de bms moet zichzelf dan gedeeltelijk vernieuwen? Welke zh doen ze dat? Bij ons is 6 iui mislukt, daarna 1 ivf gelukt en tot op heden daarna niets meer (oa vmk afgelopen maand). Ik ben me nu dus ook wat meer aan het verdiepen in verschillende ideeen en methodes..

....

Ben vandaag naar Amstelveen geweest... In Gent doen ze het ook (maar: wachtlijst!) En ik las ook iets over Utrecht.

Je gaat zelf zo 'zoeken' he? Hier ook. En dat vind ik wel een beetje een nadeel, onze fertiliteitskliniek komt zelf totaal niet met ideeën. En als je er zelf mee komt halen ze hun schouders op of ze zeggen dat het wetenschappelijk nog niet aangetoond is. Ja... of dat je geluk moet hebben.... Kan me zo snel niet bedenken wanneer het geluk bij ons is uitgedeeld, haha ;-)

Ik ga ook eens op google kijken. Het embryo's maken zit bij ons wel goed, bijna 100% score. Maar die innesteling, daar gaat iets (nog) niet goed. Nou komen we pas kijken, maar was de eerste keer zo zwanger. Klinkt idd logisch en veel belovend, tijdens het herstel van dat wondje wordt het embryo gewoon mee ingepakt. Kan/doet elke gynaecoloog dit of zou je dit moeten aankaarten bij je behandelcentrum?

Mooi fleur hoe je aan je wachtmaand een positieve draai geeft. Maar aan je bericht te zien heb je daar ervaring mee, positief zijn in het medische cirque, knap. Hoop dat je een beetje rust kunt vinden, maar eerlijk gezegd denk ik dat we dat pas hebben als we zwanger zijn en terug kunnen kijken.

Ben vandaag naar Amstelveen geweest... In Gent doen ze het ook (maar: wachtlijst!) En ik las ook iets over Utrecht.

Je gaat zelf zo 'zoeken' he? Hier ook. En dat vind ik wel een beetje een nadeel, onze fertiliteitskliniek komt zelf totaal niet met ideeën. En als je er zelf mee komt halen ze hun schouders op of ze zeggen dat het wetenschappelijk nog niet aangetoond is. Ja... of dat je geluk moet hebben.... Kan me zo snel niet bedenken wanneer het geluk bij ons is uitgedeeld, haha ;-)

Je hebt een behoorlijke geschiedenis in de mmm zo in je handtekening te lezen... en dat vertelt altijd maar een klein stukje he? Ik hoop dat dit bij jullie in één keer werkt :clap:

Ik ga komende week de cryo afwachten en dan even overleggen of er nog andere mogelijkheden zijn om de laatste ivf poging te helpen. Ik heb tot nu toe uit iedere poging meerdere embryo's gehad maar altijd maar 1 geschikt voor cryo en 1 verse. Ik ga me zo positief mogelijk instellen op de cryo volgende week! Ik las ergens iets over lachen bij het terugplaatsen; dat zou een positief effect hebben ivm vrijgekomen hormonen/stofjes. Nou, baat het niet, dan schaadt het niet :laugh:

....

Goedemorgen Dames!

@Misa bedankt voor het maken van dit wachtbankje! Ik had al een paar keer gekeken of hij er al was :)

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Na 3 mislukte ISCI pogingen in het AMC hebben wij een paar maanden rust ingelast die mij erg goed hebben gedaan.

In die tijd hebben wij gesprekken gehad in Gent (vonden wij een drama) en Dusseldorf en uiteraard een evaluatie in het AMC.

Naar aanleiding van deze gesprekken hebben wij besloten om voor onze 4e en laatste ISCI naar Dusseldorf te gaan.

Ook bij ons zit het "probleem" bij mijn man, vorig jaar Januari heeft hij een TESE operatie gehad in het AMC. De 3 pogingen daarna zijn nogal dramatisch verlopen. Ik maak ondanks mijn nog relatief jonge leeftijd (31) per poging maar 4 of 5 rijpe eitjes aan en daarvan wordt er elke keer maar 1 bevrucht en dan ook nog eens maar 3 cellig. Kortom, we hebben nog weinig kansen gehad.....

Wij gaan nu in Dusseldorf een hele andere behandeling doen. Mijn man wordt opnieuw geopereerd maar dit keer met een Accute Tese de dag voor mijn punctie zodat ze de bevruchting doen met "vers" zaad.

Verder heb ik nu een kort protocol met bijna 2x zoveel menopur als in het AMC.

Daarnaast ben ik afgelopen maanden 16 kilo afgevallen en zitten wij braaf aan de voorgeschreven voedingssupplementen en slik ik nu 6 weken DHEA.

Oftewel een echte alles of niets poging :)

As vrijdag gaan wij naar Dusseldorf voor het opstart gesprek en dan hoop ik volgende week te beginnen met prikken.

Wij zullen dan in begin juni een week in Dusseldorf zitten voor de operatie, punctie en hopelijk de terugplaatsing! Ik ben benieuwd!

Jullie allemaal veel succes met de behandelingen komende weken en ik hoop op een super groen bankje!

Jeetje suzie, wat heb je al een moeite gedaan, met relatief weinig resultaat, elke keer maar een goed embryo. Wat zal deze aanpak in dd je een goed gevoel geven. Blij dat je bent overgestapt denk ik. Je doet er deze poging iig alles aan wat je kunt, afgevallen vitamines. Hoop voor je dat het het gewenste resultaat heeft.

Sorry, even egoberichtje...

Ik word helemaal gek van de steken in mijn oksel, borsten, lies en bovenbeen...!! En wel freaking negatief testen...!

Einde egobericht...

....

Fleur, hoe is het gisteren gegaan??

Suzie, jij hebt vandaag je gesprek he? Succes en op naar het prikken volgende week :laugh:

Worden we weer speldenkussentjes haha.

Marij; jij bijt de spits af!! Vandaag je tp toch? Is je eskimo goed ontdooit??

....

Mag ik hier ook aanschuiven? Hoewel het echte wachten pas in juni begint, staat deze maand toch ook al wel in het teken van de hele MMM.

Deze maand ben ik begonnen met de pil en eind mei mag ik met de decapeptyl beginnen. En dan begin juni menopur en op 19 juni hebben we de eerste echo.

Het wordt onze tweede ICSI. Uit onze eerste ICSI hebben we een zoon van november 2010. Daarna ben ik 2 keer zwanger geweest van een cryootje van de eerste behandeling (MA met 14 weken in nov 2012 en een VMK met 6,5 week eind maart). Nu weer opnieuw de molen in.

Dames: Ik zag al heel wat verhalen hierboven.... helaas krijgen we/jullie het niet allemaal kado... succes allemaal!

Hoi dames,

Ook ik schuif graag aan. Las al eerder mee, maar ga nu maar zitten sinds we vandaag weer de eerste FM hebben gehad voor de 4de iui. Morgen weer een echo en waarschijnlijk dinsdag de pregnyl en donderdag de iui.

Is een overzichtslijstje een idee? Of is die er al en heb ik wat gemist?

Hey Hobbesje! Zitten we weer samen op een bankje, is geloof al ergens eerder ook geweest (met m'n vorige account, moest n nieuwe maken afgelopen oktober want inlognaam vergeten...tja...) Welkom!

Emsie, gezellig! Kom zitten :laugh:

Er is nog geen lijstje maar die krijg ik ook niet voor elkaar op m'n ipad... Dus als iemand zich geroepen voelt :laugh:

....

Hobbesje, dus weer een nieuwe poging. Wat waren je cryo pogingen heftig zeg. Heb je het een plekje kunnen geven en heb je weer energie om opnieuw te beginnen?

Emsie, succes met je echo morgen

Hier vanmiddag een mooie 8 cellige teruggeplaatst gekregen. Vind het altijd wel weer bijzonder. Nu is het tweede deel van het wachten begonnen.

Hallo meiden!

Ik kom even kijken bij jullie groepje! Ik begin 5 juni weer met de decapeptyl. Ik heb 2 weken terug een terugplaatsing gehad. Helaas werd het na een week al duidelijk dat het niet was gelukt dit keer. Wij doen PGD (pre genetische diagnostiek) dmv icsi. Ik ben drager van het borst-en eierstokkankergen. (Net als Angelina Jolie) Ik heb 1, 5 jaar terug mijn borsten laten verwijderen. Ik wil voorkomen dat mijn kids hiermee te maken krijgen, vandaar de embryoselectie. De vorige keer had ik 9 eitjes, 5 waren er bevrucht. Na de selectie was er nog maar 1 over. Gelukkig kon ik alweer snel terecht in het AZM. eerst gaan we nog ff lekker naar Turkije!

Heel veel succes allemaal!

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

Hallo dames,

nieuwe meiden, welkom op dit wachtbankje, laten we hopen dat we er een mooi groen bankje van kunnen maken!

@hobbesje, pff 2 miskramen en nog wel me 14 weken ook, wat heftig zeg!

@marij, tjee jij hebt je terugplaatsing al gehad! Wat spannend zeg! Maar wel een mooie 8cellige! Succes de komende weken!

@Maart, wat een goede reden heb jij om voor ISCI te kiezen, erg knap dat je deze keuze maakt om je kinderen dit gen niet mee te geven!

Ik ben gisteren in Dusseldorf geweest. Ging lekker chaotisch, we hadden om 10uur een afspraak, zat iemand tegenover ons die om 9uur een afspraak had.... en dr S kwam om 10 uur binnen lopen... Uiteindelijk konden we om half 11 gelukkig naar binnen.

Uitleg over de planning gekregen, een echo gemaakt en binnen een half uurtje stonden we weer buiten :)

Komende week komt mijn ongi en dan gaat het circus weer beginnen. Eerst 2 dagen deka en dan op dag 3 beginnen met 150e Menopur 's ochtends en 's avonds. na een paar dagen ga ik dan over op 1 x per dag 225e en dan op dag 8 een echo om te kijken hoe het er voor staat. Ik ben benieuwd.

We hebben meteen een huisje geboekt in een vakantiepark op 3 kwartier rijden vanaf Dusseldorf. Daar gaan we 1,5 week zitten om een hoop gedoe met heen en weer rijden (is voor ons 3 uur heen en 3 uur terug zonder files....) dus vanaf 3 juni gaan wij lekker op vakantie :) (zo noemen we het maar, je moet wat hè)

Wel nog net in nederland zodat ik mijn werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf nog deels kan blijven doen.

We zijn er weer klaar voor, ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen en hoop heel erg dat we meer eicellen en vooral meer embryos kunnen gaan krijgen dan de vorige 3 keer....