Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lijstje juni:

1e echo:

- Misa 20 mei

Punctie:

TP/inseminatie:

Marij 17-5

Testen:

Geplaatst

Suzie, jammer dat het zo chaotisch ging maar goed; komende week begint het :laugh: Wel fijn dat jullie wat dichter bij verblijven dan, scheelt wat gestress lijkt mij.

Maart, jeetje wat een heftig traject voor jullie! Wanneer starten jullie weer? Heel veel plezier (en zon!) in Turkije.

Marij, het broeden (en de verschrikkelijke wachtweken) zijn begonnen voor je. Hoe voel je je??

....

Geplaatst

Welkom nieuwe dames! Het wordt al gezellig op de bank!

Meting 2 vanmorgen gehad en woensdag staat de iui gepland. Reuze benieuwd of het zaad de miljoen zal halen of dat we hierna over gaan op ivf/icsi. Is het boven de miljoen en mislukt deze poging dan komt poging vijf met stimulatie op gang. Zodra het zaad onder de miljoen komt dan stopt voor ons het iui traject, het heeft dan te weinig kans van slagen. Dus reuze benieuwd wat woensdag ons zal brengen. Dan zaterdag lkkr een weekje met vakantie, dus de wacht weken zullen best vlot gaan denk ik dit keer.

Ik zal mezelf effe op het lijstje zetten! Bedankt voor het maken.

Geplaatst

Lijstje juni:

1e echo:

-Emsie 17 mei

- Misa 20 mei

2de echo

-Emsie 18 mei

Punctie:

TP/inseminatie:

Marij 17-5

Emsie 22-5

Testen:

Geplaatst
Hey dames ,

Patrician & Daphnejewel melden zich ook aan op dit wachtbankje! 20 mei hebben we de inseminatie!!

Welkom ladies, jammer dat het toch verkeerd is gegaan vorige maand. Hopen op een groener bankje deze maand :toppie:

....

Geplaatst
Welkom nieuwe dames! Het wordt al gezellig op de bank!

Meting 2 vanmorgen gehad en woensdag staat de iui gepland. Reuze benieuwd of het zaad de miljoen zal halen of dat we hierna over gaan op ivf/icsi. Is het boven de miljoen en mislukt deze poging dan komt poging vijf met stimulatie op gang. Zodra het zaad onder de miljoen komt dan stopt voor ons het iui traject, het heeft dan te weinig kans van slagen. Dus reuze benieuwd wat woensdag ons zal brengen. Dan zaterdag lkkr een weekje met vakantie, dus de wacht weken zullen best vlot gaan denk ik dit keer.

Ik zal mezelf effe op het lijstje zetten! Bedankt voor het maken.

Spannend Emsie!! Wel lekker dat jullie aansluitend vakantie vieren, scheelt het 'wachtweekgevoel' misschien een beetje :laugh:

....

Geplaatst

Maart, wat een heftige reden om ivf te moeten doen. Jammer dat je vorige poging zo snel eindigde. Geniet lekker van jullie vakantie en dan weer met frisse moed beginnen.

Suzie, wat goed dat alles doorgesproken is. En wat een goed idee om daar gewoon een dikke week 'vakantie' te nemen. Hopen op een heleboel mooie embryo's!

Misa, jij begint ook bijna weer. 20ste eerste echo, je hebt een cryo toch? Doe je eigen cyclus of kunstmatige? Heb je weer een goed gevoel na je mk vorige maand? Succes maandag!

Emsir, spannende ronde dus voor jullie deze keer. Wat heb je dat goed gepland die vakantie, heerlijk. Maar eerst nog even woensdag afwachten.

Hier gaat alles goed, eerste week vind ik altijd nog wel genoeg afleiding, tweede week wordt spannender... Meiden lekker pinksterweekend!!

Geplaatst

Vanmorgen echo gehad... Was stiekem toch een beetje spannend gezien de verschijnselen de afgelopen weken... Maar ben niet zwanger (duh) maar er zijn wel spontaan 2 eitjes ipv 1.... Woensdag weer heen om te kijken hoe ver ik dan ben, misschien einde vd week tp cryo..

fijne dag allemaal!

....

Geplaatst

Daphnejewel had mijn komst al aangekondigd zag ik :D

Vandaag inseminatie geweest. En nu heel hard duimen dat ik een heel mooi verjaardagscadeau krijg (4 juni moeten we bloed prikken en bellen voor uitslag en die dag ben ik dus ook jarig)

Heb gelijk even het lijstje bijgewerkt.

Lijstje juni:

1e echo:

-Daphnejewel & patrician 7 mei

-Emsie 17 mei

-Misa 20 mei

2e echo:

-Daphnejewel & patrician 14 mei

-Emsie 18 mei

3e echo (evt):

-Daphnejewel & patrician 18 mei

Punctie:

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Daphnejewel & patrician 20 mei

-Emsie 22 mei

Testen/bellen:

-Daphnejewel & patrician 4 juni

Geplaatst

Patrician, spannend! Nu broeden en wachten, en wachten en broeden ....

Tja, wel 2 eitjes maar omdat we een cryo doen gebeurt er niets mee... Weet eigenlijk niet eens precies hoe dat zit. Weet dat we de eitjes 'laten springen' en daarna wordt de cryo geplaatst... Maar vor de rest geen idee... Op zich zonde, hoe vaak zijn het er nu 2? Maar ok, toch al erg kleine (lees:geen) kans dat t zou lukken op de natuurlijke manier :laugh:

....

Geplaatst

Meiden even een vlug berichtje van mij. Ik lig met waarschijnlijk baarmoederontsteking in zkh sinds zondagavond, helse buikpijnen, hoge koorts en gewoon echt ziek. Wou het jullie even laten weten dat dit de rede is waarom ik niet actief ben!

Geplaatst

Ah nee!! Dat is ontzettend balen! En dan druk ik me voorzichtig uit...

Hoe gaat het nu met je? En hoe heeft dit gevolgen voor je tp?? Heel veel sterkte vrouw!! Dikke knuffel vanaf hier! :hugs2:

....

Geplaatst

Vandaag echo 2 gehad. Als eskimootje zondag goed ontdooit wordt hij/zij maandag terug geplaatst :laugh:

....

Geplaatst

Effe een update van mijn kant:

De inseminatie is weer achter de rug. Dit was de laatste x, het zaad was nog minder goed dan de vorige keer. We gaan door naar icsi. Ze noemde dit een minikansje. Of te wel eigenlijk nergens op rekenen, de kansen liggen ver beneden de 10%......

12 juni staat de ivf informatie bijeenkomst gepland en 17 juni hebben we het icsi intake gesprek met onze fertiliteitsarts. In de maand juni zal er niets gebeuren anders dan mentale voorbereidingen en verwacht ik dat de maand juli onze eerste icsi zal plaats vinden, spannend! Ben blij dat er iets meer duidelijkheid is gekomen, maar vind de vervolg stappen mega spannend. Zal jullie nodig hebben ladies!

Geplaatst
Vandaag echo 2 gehad. Als eskimootje zondag goed ontdooit wordt hij/zij maandag terug geplaatst :laugh:

....

Spannend weer! Ik ga duimen voor een goede ontdooiing!

Geplaatst
Effe een update van mijn kant:

De inseminatie is weer achter de rug. Dit was de laatste x, het zaad was nog minder goed dan de vorige keer. We gaan door naar icsi. Ze noemde dit een minikansje. Of te wel eigenlijk nergens op rekenen, de kansen liggen ver beneden de 10%......

12 juni staat de ivf informatie bijeenkomst gepland en 17 juni hebben we het icsi intake gesprek met onze fertiliteitsarts. In de maand juni zal er niets gebeuren anders dan mentale voorbereidingen en verwacht ik dat de maand juli onze eerste icsi zal plaats vinden, spannend! Ben blij dat er iets meer duidelijkheid is gekomen, maar vind de vervolg stappen mega spannend. Zal jullie nodig hebben ladies!

Spannend om door te gaan naar icsi. Heb je er een goed gevoel over? Misschien worden jullie verrast en ben je alsnog zwanger ... We hebben een medeforummer die nu zwanger is van een tweeling, door een escape-iui !! Dus alles kan :laugh:

....

Geplaatst

Spannend Misa!

Emsie: elke kans is er 1.... wij hebben spontaan een zoon terwijl die kans zo goed als 0 is. Bij ons was bij de enige iui die wij hadden tellen niet eens nodig... en daar was ik ook niet zwanger van. ICSI geeft dan zoveel meer kans. Succes met het afwachten nu (en hopenlijk is het vervolg niet nodig ;).

Geplaatst
Spannend om door te gaan naar icsi. Heb je er een goed gevoel over? Misschien worden jullie verrast en ben je alsnog zwanger ... We hebben een medeforummer die nu zwanger is van een tweeling, door een escape-iui !! Dus alles kan :laugh:

....

over deze iui heb ik geen goed gevoel. Maar naar de icsi kijk ik met meer vertrouwen. Het maakt me ook nog wel bang. Al die spuiten en hormonen, brrr. Maar ik ga voor gewoon zwanger deze ronde!!

Hoe gaat het met jou vandaag en deze week?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden