Ga naar inhoud

Wachtbankje Juni


Misa

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 539
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Volgende week donderdag of vrijdag. Maar vorige maand (de 1e maand na de miskraam) had ik dit ook allemaal en toen werd ik ongesteld... Ik geloof er niet zo in haha, maar we zullen zien..

 

....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff, ik neem pas weer op het wachtbankje van september plaats... Er zijn geen wachttijden maar door onze vakantie en het feit dat mijn vriend in augustus 3 weken weg moet ivm zijn werk, kunnen we pas verder wanneer hij in september terug is...

 

Wel ook iets positiefs; we hebben nog 2 pogingen ipv 1... Dat scheelt dan weer :laugh:

 

Ik blijf hier nog wel meelezen en duimen.

 

 

....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Misa wat ongelofelijk balen dat de cryo niet goed ontdooit is zeg! En dan meteen zo lang moeten wachten pfff, aan de andere kant is even rust misschien ook wel lekker?

In ieder geval lekker op vakantie! Waar ga je heen??

 

@Marij, fijn te lezen dat het weer wat beter met je gaat! En duimen dat je inderdaad snel naar huis mag!

 

Hier gaat het redelijk. Ik reageer heel heftig om de medicatie dus al weer een aantal avonden om 9uur in bed en erg weinig doen.

Erg lastig met een eigen bedrijf waar ik eigenlijk heel druk mee ben.... gelukkig werk ik samen met mensen die erg begripvol zijn (hebben zelf ook een kindje via ivf) dus dat scheelt al weer een hoop.

 

Verder rommelt het door, as donderdag de 1e echo, ik ben erg benieuwd aangezien mijn menstruatie erg raar is geweest afgelopen dagen. We gaan het zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik sluit mij aan bij dit wachtbankje.

ik heb 12 juni de eerste echo om te kijken of de eitjes goed gegroeid zijn voor de punctie. Wie weet hoe veel dagen je daarna de punctie krijgt als de eerste echo goed is? En als het niet goed is hoeveel dagen he daarna weer terug moet komen?

 

groetjes Wennn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lindaah
Hallo,

 

Ik sluit mij aan bij dit wachtbankje.

ik heb 12 juni de eerste echo om te kijken of de eitjes goed gegroeid zijn voor de punctie. Wie weet hoe veel dagen je daarna de punctie krijgt als de eerste echo goed is? En als h

et niet goed is hoeveel dagen he daarna weer terug moet komen?

 

groetjes Wennn.

 

Als de echo goed is spuit je de volgende dag de pregnyl.

35 uur later heb je de punctie.

In de meeste gevallen zijn er 3 echo's nodig.

Succes.

 

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

dankjewel voor de informatie. Als ik nog meer echo's nodig heb dan 1 heb je dan iedere dag een echo of zitten daar een paar dagen tussen? Ik heb de 12de een echo en de 14de heb ik een belangrijk gesprek op mijn werk. Maak me wat zorgen of ik de 14de wel naar dat gesprek kan. Aangezien dat ik het niet wil vertellen over IVF op mijn werk.

 

Groetjes Wennn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emsie: geniet van je vakantie :icon_flower:

Misa: waarom wordt er maar 1 ingevroren? Snap er niets van?

Ink: Wanneer krijg je je TP?

Ik had vandaag de 1e echo,en alles zag er prima uit vanaf vrijdag GonalF 300ie erbij.

Vandaag wel aan de gyn doorgegeven hoe pijnlijk de punctie was ( deze is een andere gyn dan bij de punctie) , dus ik krijg de

volgende keer de maximale dosis en ook langer de tijd om het in te laten werken.

Alle andere dames, die ik nog niet ken dikke kus en toi toi toi....

Link naar reactie
Delen op andere sites

misa wat balen dat je zolang moet wachten.

Ink hopelijk mag je snel weer broeden.

Claus wat goed dat de echo goed was. Nu op naar de TP en hopelijk werkt de hogere dosis medicatie zodat je minder pijn hebt met de punctie.

 

Voor de rest van de dames succes met spuiten, broeden, wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lisselotje: hoe is t gegaan met afvallen?

Ik ben zondag begonnen met The Body Reset Diet, samen met mijn man want ik wil toch wat kg kwijt aangezien er meer ann zitten te komen :)

Het gaat ons goed af, 5x per dag eten en heel veel drinken. Ben benieuwd zondag naar het resultaat....

Nu volop prikken en duimen voor een goede afloop....

Fijne dag allemaal xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

he claus,

 

afvallen gaat moeizaam. Maar ik hou goede hoop. misschien wil ik ook wel te snel. ik moet 6 juni weer naar de fertiliteitsarts, dus ik hoop dat ik dan meer dan de helft kwijt ben. maar dan moet ik er nu wel hard aan trekken.

Vanavond weer sporten en morgen aquarobic en zo blijven wij doorgaan.

 

Succes met spuiten en het dieet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emsie: geniet van je vakantie :icon_flower:

Misa: waarom wordt er maar 1 ingevroren? Snap er niets van?

Ink: Wanneer krijg je je TP?

Ik had vandaag de 1e echo,en alles zag er prima uit vanaf vrijdag GonalF 300ie erbij.

Vandaag wel aan de gyn doorgegeven hoe pijnlijk de punctie was ( deze is een andere gyn dan bij de punctie) , dus ik krijg de

volgende keer de maximale dosis en ook langer de tijd om het in te laten werken.

Alle andere dames, die ik nog niet ken dikke kus en toi toi toi....

 

Er is er telkens maar 1 geschikt om in te vriezen.. Dat is wel balen dus.

gelukkig blijkt dat we nog 2 pogingen hebben ipv 1!!! Ben dus flink opgelucht haha.

Maar wat fijn dat de echo goed was ClauS! Nog ff en je zit weer te broeden hahaha.

 

De komende maanden ga ik sowieso proberen af te vallen (via ne.wfysic moet die 6kg lukken..) en ik heb me eens verdiept in teunisbloem- en tarwekiemolie en shatavari capsules. Ik lees er veel opmerkelijke dingen over (mbt innesteling bevorderen etc etc) en ach, baat t niet dan word ik er in ieder geval een stukje gezonder op :laugh: Ik heb ze vanmiddag besteld dus wanneer ik volgende week weer mijn periode krijg, kan ik gelijk beginnen :laugh: Het heeft een opbouwperiode nodig en die heb ik nu wel haha.

Mochten jullie ervaring hiermee hebben, hoor ik het natuurlijk graag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

Helaas geen goed nieuws hier: had vandaag weer de 1e echo/fm maar er was een grote cyste gegroeid van 40mm! Die drukte op de overige follikels die daardoor klein blijven en aan de andere kant was er een follikel gegroeid van al 19 mm al heel groot dus na 1 week stimuleren, heel vreemd dus allemaal, maar het schijnt vaker voor te komen. Nu wordt deze poging afgebroken en krijg ik bij de komende menstruatie een echo en dan kan ik pas de cyclus daarop weer beginnen (als de cyste weg is dan) Anders kan ik nog medicijnen krijgen.

Ik baal er wel van, ben je net weer bezig met prikken en hopen dat het nu wel gaat lukken, moeten we weer 1,5 maand wachten!! Niets aan te doen natuurlijk, maar ik wordt er niet jonger op..... pfff.

 

Maar goed, positief gezien ben ik even van de hormonen af en ga ik ook nog maar een paar kilo afvallen! \we maken er maar het beste van!

 

Claus, wat fijn dat het er bij jou allemaal goed uitziet! Nog even en je kunt alweer op het wachtbankje plaatsnemen, spannend!!

 

Gr,

Noes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noes73: Wat een K.. nieuws bah dat wil je natuurlijk niet horen, zeker als je al een tijdje bezig bent. Je zal wel erg teleurgesteld zijn.

Maar ach het zij zo, dan maar ff verplichte rust en de xtra kilo's kwijtraken. Het komt goed :)

Misa: Das wel erg balen als ze zoveel aangeprikt hebben en er slechts 1 goed genoeg is om in te vriezen.

Bij mij is d dosis GonalF verhoogd naar 300 en ik heb beloofd niet zelf het heft in handen meer te nemen door de dosis te weer te verlagen lol

Ze willen nu voor meer gaan, en dus ook meer proberen aan te prikken ( als het niet te pijnlijk wordt )

Even lezen over de tarwekiem en teunisbloemolie enz, want nooit eerder gehoord over de combi mbt zwanger worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach Noes, wat kut inderdaad zeg! Jeetje, heb je vaker last can cystes gehad? Kan geen handtekening lezen momenteel ofzo, dus sorry als het daar toevallig staat...

 

En Misa, jeetje, dat is balen om zo lang te moeten wachten! Hopelijk iets van leuke vakantieplannen ofzo om de tijd in de zomer wat sneller te laten gaan?

 

Marij, had ook al in t mei topic geschreven, maar hier ook even fijn dat je naar huis mocht!

 

Claus, klinkt goed en nu inderdaad maar naar de artsen luisteren mbt hoeveelheden spuiten haha, schijnt dat ze er voor geleerd hebben ;-)...

 

Onze cryo is eergisteren goed ontdooid en gisteren terug geplaatst, dus ik zit officieel weer op wd1. Werd vorige x na de cryo al na 7 dagen ongesteld, dus ben erg benieuwd!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh enWenn, welkom hier. Hoeveel dagen tussen de echos zit, hangt er van af of je follikels al bijna groot genoeg zijn. Geloof boven de 16 of 18mm, dat ben ik ff precies kwijt.Maar goed, als bij je 1e echo je follikels pas 11 zijn bijv, zullen ze waarschijnlijk 2 of meer dagen er tussen laten. Maarvals ze bij je 1e echo al bijna groot genoeg zijn, heb je kans dat je de dag er na bijv al weer moet? Kortom, nog niet veel van te zeggen helaas, moeilijk he, als je wel dingen wilt plannen? Sja, loslaten van die controle daarover is iets waar ik ook niet zo goed in ben... Beste is geloof ik het "gewoon" te ondergaan / over je heen te laten komen hoe het loopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noes, wat ontzettend balen zeg!! Goed dat je het ook positief bekijkt maar 1,5 maand duurt inderdaad lang als je ergens op ingesteld bent..

 

ClauS, goed zo; inderdaad maar 's even luisteren naar de mannen en vrouwen die er lang voor gestudeerd hebben :laugh: Gaat vast helemaal goed komen!!

 

Ink, hoe gaat het met je? De eerste week valt nog mee met het wachten he?

 

Hoe is het met de rest van de dames hier??

 

Hier gaat het goed, alleen jammer dat ik weer allerlei verschijnselen begin te krijgen; slecht slapen, vroeg wakker, levendige dromen, krampjes en steekjes etc.... Erg jammer maar goed, eind volgende week komt mijn menstruatie en kan ik starten met de teunisbloem en tarwekiem en shatavari.... Ben net een apotheker zo haha...

 

 

....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow..... en ik ben BELACHELIJK emotioneel nu... Ik voelde al tranen branden toen ze net vertelden dat de laatste Koffietijd van het seizoen nu is.... En ik kijk het programma nooit!!

 

....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Misa dat klinkt heel bekend, wij waren gisteren zo'n simpele romantische komedie aan het kijken, biggelde de tranen toch over mijn wangen joh!

En gisteren even bij een vriend langs geweest die komende week de Alpe dhu6 gaat beklimmen, had ik ook helemaal tranen bij het afscheid nemen....

Gaat helemaal nergens over! Ben ook erg kortaf en narrig al de hele week, lang leve de hormonen :S

 

Gisteren 1e echo gehad, was nog niet veel over te zeggen, stuk of 8 kleine follikels, allemaal nog onder de 1 cm.

Maandagmiddag de 2e echo in DD en dan waarschijnlijk donderdag de punctie. Nog even volhouden dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het lijstje ook weer even naar boven gehaald:

 

1e echo:

-Daphnejewel & patrician 7 mei

-Emsie 17 mei

-Misa 20 mei

- Suzie 30 mei

 

2e ech0:

-Daphnejewel & patrician 14 mei

-Emsie 18 mei

- Suzie 3 juni

 

3e echo (evt):

-Daphnejewel & patrician 18 mei

 

Punctie:

- Suzie 6 juni

 

TP/inseminatie:

-Marij 17 mei

-Daphnejewel & patrician 20 mei

-Emsie 22 mei

 

Testen/bellen:

-Daphnejewel & patrician 4 juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzie, zou mooi zijn als ze alle 8 mooi mee gaan doen... Spannend...

 

Misa, jeetje wat maakt je lijf het extra lastig voor je door zo vaag te doen! Ik heb alle voorgaande keren ook tarwekiemolie geslikt, capsules van het kv. 1e x hielp het dus, maar vorige 2 keren niet, dus heb het deze maand overgeslagen en wacht het gewoon af met alleen foliumzuur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden