Ga naar inhoud

Het dagboek van Suus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben gisteren met ronde 3 begonnen. Ook dit keer heb ik toch weer goeie hoop. Sta af en toe versteld van mezelf, dat ik me zo snel weer kan herpakken en doorgaan.

Mijn man heeft altijd gezegd dat hij dacht dat ronde 3 raak zou zijn (voordat we begonnen met IUI). Ik ben van plan extra gezond te gaan leven deze maand (het is tenslotte ook mooi weer en zal nog wel in bikini moeten deze zomer, dus een paar pondjes eraf kan geen kwaad).

Vrijdag een echo, ben benieuwd, ze mogen deze maand ook niet te hard groeien want ma zijn ze dicht. Dus di mag pas op z'n vroegst de IUI.

• Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• 2 weken later...
Geplaatst

Nog 10 dgn en dan weet ik de uitslag van ronde 3. Ik moet zeggen dat ik de wachtweken steeds zwaarder begin te vinden. De eerste 2 rondes had ik nog wat afleiding van een nieuwe baan maar daar ben ik inmiddels ook al wel ingeburgerd. De eerste week zit er bijna op. Ik voel wel mijn baarmoeder (wat vage krampen) en pijnlijke borsten maar verder heb ik nergens last van. Las gisteren dat bijna iedereen na de ovulatie een lichte overstimulatie krijgt en daar horen bovenstaande klachten bij. Nu, ja ik moet mezelf niet gek laten maken en gewoon maar afwachten. Nog maar 10 dagen!

Geplaatst

Ik wacht gezellig met je mee!

En eh, we komen die tijd ook wel weer door hoor.

Je kan er gewoon niets aan veranderen.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Nou 3de poging is ook mislukt. Had gisteren echt een kleine zenuwinzinking moest echt om alles huilen. Vandaag gaat het wel weer. Ga wel beginnen met poging 4 maar heb volgende week ook een evaluatiegesprek, ik ga wel aangeven dat ik graag door wil met IVF. Ik heb inmiddels nog maa weinig vertrouwen in IUI. Denk gewoon niet dat, dit de oplossing is voor ons.

Geplaatst

Balen Suus!!!

Kalm an doen! En hoop dat een groot deel van de teleurstelling en het verdriet er met de tranen ook uit gekomen is!

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Suus, echt balen, meid! De teleurstellingen zijn nog het allermoeilijkst... hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Dikke knuffel!

Geplaatst

Nou ongesteldheid zet niet goed door blijft bruinige afscheiding (echt weinig). Dus toch maar een testje gedaan, helaas neg maar had ik ook wel verwacht. Toch maar even het zkh gebeld, mag komen bloedprikken als ik wil. Ik wacht het even af tot woe en dan kan ik alsnog bloedprikken. Ze kijken dan of er zwangerschapshormoon in mijn bloed zit.

Dat ik evt toch zwanger kan zijn geloof ik niks van maar waarom dan niet ongesteld hè. Ik wil eigenlijk gewoon door.

Geplaatst

Krijg nu weer een klein beetje hoop, nog niet doorgezet. Dit is ook echt vreselijk zo wel/niet. Morgenochtend toch nog maar een keer testen als ik niet ongesteld geworden ben

Geplaatst

heej suus!

Ik hoop echt voor je dat wel zwanger bent. tis ook zo moeilijk, vooral deze tijd van het jaar, iedereen loopt met die dikke buik rond, en jij/wij moeten veel moeite doen om zo'n mooie leventje te krijgen!

hopelijk gaat het goed morgen!

Ik heb morgen mijn tp.. ook al heeeeel spannend.!

veel suc6

Dikke knuffel

Desiree

Geplaatst

Zo vanmorgen een zwangerschapsstest gedaan en die was licht pos (ipv roze, gebroken wit, zo licht). Om half 9 zat ik al in het zkh voor de bloedtest. Net de uitslag gekregen en de bloedtest heeft een waarde van 88. Aan de lage kant dus, maar nog wel normaal.

Vrijdag opnieuw bloedprikken om te kijken of de waarde gestegen is. die moet tegen vrijdag verdriedubbelt zijn dan zitten we goed. Is dat niet zo dan betekende het bloedverlies dus misschien wel een miskraam of dan gaat het nog mis.

Geplaatst

He suus!

Toch een hele voorzichtige felicitatie van mij hoor!

Hopelijk is de bloedtest vrijdag positief en ben je echt ZWANGER!!!

Sterkte met wachten,

Grt Kim

Geplaatst

Hoi Suus, veel sterkte en hopelijk is de uitslag morgen beter, we zijn benieuwd, mij lijkt het wachten nu wel zwaarder voor je, heel veel TOI TOI TOI.

Liefs Cindy

Geplaatst

Zo heb vandaag heel hard gewerkt zodat ik niet na hoefde te denken. Begin nu ook echt welkome klachten te krijgen, heb hoofdpijn, buikpijn, ben enorm duizelig, heb honger en af en toe een weeig gevoel.

Heb geen bloedverlies meer sinds maandag en stilletjes aan wat hoop.

Geplaatst

Zo, zwanger! Het is echt ongeloofelijk ik had het bijna niet meer durven te dromen maar ik ben echt zwanger. Ik krijg die smile niet meer van mijn gezicht geknuppeld. dit had ik echt niet verwacht, een week geleden zat ik nog huilend bij de "kruidendokter" dat de 3de poging ook mislukt was.

Ik wens iedereen heel veel succes

Geplaatst

GEFELICITEERD!!!! Wat geweldig!!!! Heel erg blij voor je! Geniet maar lekker van dit speciale gevoel. En laat die smile maar heerlijk zitten!!!!

Geplaatst

Suus wat een super goed nieuws lees ik opeens toch nog......................

Van harte GEFELICITEERD meid genieten nu!!!:wav:

Geplaatst

Hallo,

Loop elke dag met een big smile rond maar verder geen nieuws en voel me verder helemaal ok

Geplaatst

Oeps, Werkt dus zo alleen mijn baby is natuurlijk nog nie geboren, ben net zwanger. Poging nr 2 komt eraan

1233615600.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden