Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen met het beetje energie dat ik had toch een uur gereden naar het ziekenhuis. Volgens de arts/echoscopiste kon koorts bij de vrouw geen kwaad of het moet langdurig boven de 39 graden zijn geweest.

Nou ik dus vol goede hoop die stoel in en toen waren er maar 3 grote follikels te zien en 1 heel kleintje. Ik baal als een stekker nu. Zondag moet ik weer terug om te kijken of er misschien toch nog iets bij gekomen is, maar waarschijnlijk wordt de poging gecancelled :-(

Zou de leeftijd dan toch zoveel uitmaken, want de vorige twee pogingen 3 jaar geleden had ik volgens mij 10 en 12 follikels. En het hoeven er voor mij ook geen 10 te zijn, maar 3 is wel heel weinig.

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Komend weekend lees ik even al jullie verhalen, maar ik schuif vast aan op dit bankje. Deze maand hopelijk een terugplaatsing van een cryo. Vandaag de uitgangsecho gehad. We hebben nog twee embryo's in één rietje in de vriezer. Afgelopen maand was de terugplaatsing in eigen cyclus zonder ondersteuning van hormonen. Helaas mislukt. Dit keer ga ik het met progynova en utrogestan proberen. Mijn cyclus loopt altijd zo wisselend dat ik het zonder niet helemaal vertrouw. En niet geschoten is altijd mis toch?!

Over zo'n twee weken weten we of onze cryo's goed ontdooid zijn. Zo spannend, we gaan weer met volle kracht vooruit!

Voor allemaal alvast: succes met puncties, terugplaatsingen en vooral het wachten!

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik sluit me ook aan bij het juli-wachtbankje. Ik schreef ook in juni maar mijn ongi liet op zich wachten dus ik zit nu helemaal in juli. Ik ben momenteel met mijn vijfde brusjes-behandeling bezig. Ik heb eerst drie keer ivf gedaan en toen icsi. Nu weer icsi inDuitsland. Volgens het lokale ziekenhuis ben ik te oud en heb ik een lage eicelreserve dus wilden ze me niet meer behandelen. In dussel.dorf schrikken ze niet erg van een low responder en een lage eicelreserve. Ik krijg wel maximale dosering Menopur, 450ie per dag.

Ik heb net mijn eerste follikelecho gehad en het endometrium is een kleine 3 mm en ik heb totaal drie kleine follikels. Links eentje van 9 mm en rechts twee van rond de 8 mm. Ik heb de resultaten doorgebeld naar dd en daar zeiden ze dat het best iets langer kon duren door de synarel ( net zoiets als decapeptyl). Nu dinsdag pas weer terug voor de volgende follikelmeting.

@ pip, hey pip, juni was gewoon onze maand niet, juli klinkt prachtig vind je niet? En ik denk dat je de juiste beslissing hebt gemaakt door nu hormonale ondersteuning te gebruiken. Ik denk dat ik dat ook had moeten doen destijds.

@ maart, wow wat een goed nieuws. Drie embryos zonder brca? En nu dus zelfs twee cryos. Maar idd laten we er van uitgaan dat je die niet nodig hebt. Broed-ze.

@kim, vergeleken met tien tot twaalf follikels bij eerdere pogingen is drie niet echt veel. Maar ik heb altijd weinig follikels gehad, dus als ik deze poging er drie heb ben ik blij. Maar zolang je in je vergoedde pogingen zit is het zeker het overwegen waard om af te breken en een volgende maand opnieuw te proberen. Ik weet wel dat je daarvan zou balen als een stekker, maar ik heb een poging verkwist en achteraf gezien had ik hem graag afgebroken voor een poging die meer kans van slagen had. Sterkte en ik duim voor je dat er toch nog een paar bijkomen.

@ miekske, je doet nu toch een cryopoging? Hoever ben je nu hiermee?

misschien een idee om een lijstje op te starten zodat we zien wie waarmee bezig is?

Groetjes

Lalena

Geplaatst

Ik wil ook graag hier meeschrijven! Hebben in 2012 een zoon gekregen na 1 ICSI behandeling zonder cryo's.

Kom ook van het juni wachtbankje nadat onze nieuwe ICSI behandeling voor een broertje of zusje in juni is mislukt.

Wel hadden we dit maal 3 cryo's waarvan we er 1 deze maand laten terugplaatsen, geheel in eigen cylcus zonder gebruik van hormonen.

Komende zondag een echo en vanaf vandaag ( cyclusdag 10) met ovulatietesten kijken wanneer de TP moet gaan gebeuren.

Ga nog even teruglezen zodat ik op jullie kan reageren.

Hopen dat het een succesvolle maand gaat worden!

Geplaatst

Ik wil ook graag meeschrijven, al kan het bij mij van korte duur zijn.... We hebben afgelopen zaterdag (29 juni) onze negende tp gehad. En ik zit dus al op het wachtbankje.. Beetje laat voor juni, beetje voor op de meeste van de schrijfsters in juli.

De officiële testdatum is zondag over een week. Maar omdat dat erg laat is (mijn NOD is dinsdag a.s.) willen we aanstaande zondag al testen.

Na 8 mislukte pogingen hebben we nog wel hoop, maar erg weinig vertrouwen. Vorige pogingen had ik soms al 2 of 3 dagen na de tp buikpijn, echt van die menstruatiepijn. Dit keer niet.... Dat voedt onze hoop nu een beetje.

Geplaatst

Jeetje fleur, jij hebt ook nogal wat achter de kiezen. En wat erg die drie beschadigde eicellen tijdens transport. Hoe kan zoiets nou gebeuren?

wat een geluk dat je zoveel cryos hebt. Ik kan me ook wel voorstellen dat je na zoveel tp een beetje de moed verliest maar het is zoals de mensen van beleggingsfondsen zeggen: resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. In jouw geval is dat iets goed. Een kennis heeft een kind gekregen na 15 tps. Daar hou ik me ook aan vast aangezien we ook al bij behandeling nr vijf zijn.

in elk geval welkom hier.

Puck, jij ook welkom hier. Ik ben ook pas vandaag aangesloten. Ik hoop dat dit een goede maand wordt met een hoop april baby's.

xxx

Lalena

Geplaatst

Tja Lalena, hoe dat kan gebeuren tijdens het transport? Geen idee! Ze werden bevrucht in DD en gingen weer terug naar onze kliniek zonder aantekening. Normale mooie bevruchtingen dus. Daar aangekomen waren ze alledrie 'dood'. Ze hebben nog gewacht tot de volgende dag.. maar helaas! Wel hadden ze toen eea ingevroren op die dag. Ik heb echt eerst uit mijn vel moeten springen en die lab-medewerkster door de telefoon moeten trekken om ze zo ver te krijgen dat er alsnog die dag een pas ingevroren embryo meteen werd ontdooid. Die zou dan een halve dag achterstand hebben op mijn cyclus. "Dat is niet gebruikelijk dat we dat doen mevrouw!" Nee, is het wel gebruikelijk dat er 3 tijdens het transport kapot gaan dan? Nee, dat gebeurde toevallig nooit.

Ik wilde toen gewoon weten of onze 4 cryo's ook slecht waren (ze laten altijd 3 verse delen en de rest wordt meteen ingevroren) Als die het ontdooien niet overleefden dan wisten we dat we met een kwaliteitsprobleem zaten.. Nou, de eerste de beste ontdooide goed en werd de dag erna teruggeplaatst.

Van de overige 3 cryo's moest er 1 weggegooid worden omdat er per ongeluk 2 in 1 rietje waren gedaan (ik heb een medische indicatie voor 1 embryo per tp, dus ze mogen niet eens per 2 ingevroren worden)

Na een klachtenmail en een heel gesprek kregen we icsi 4 als compensatie. We moesten wel icsi 3 eerst nog doen, want als die raak was dan was dat lekker op kosten van de verzekering en niet van de kliniek. Eigenlijk zijn we gek geweest dat we daar mee ingestemd hebben.....

Maar jij hebt ook het nodige achter je kiezen zeg..... Schiet de groei van de follikels al een beetje op?

Wat fijn dat die vrienden bij tp 15 zwanger werden. Hebben ze toen iets anders gedaan?

We staan nu op de wachtlijst voor Gent. Maar omdat je daar eigenlijk nooit cryo's hebt ben ik daar nog over aan het twijfelen. Als zondag de test weer negatief is dan bel ik maandag naar DD. Daar zijn de kosten aanzienlijk lager dan in Gent heb ik begrepen. En aangezien het een behoorlijke aanslag op je spaargeld is... (lees: we zijn op dit moment heel druk aan het sparen aangezien we 2 weken geleden plotseling een andere auto moesten kopen)

Medicatie heb ik gelukkig bij elkaar gesprokkeld van de vorige pogingen.... dat scheelt!!

Geplaatst

Hoi meiden!

Wat een pittige verhalen allemaal. @kim: Ik hoop dat er nog wat follikels gaan groeien! Ik kan me voorstellen dat het erg tegenvalt!

En wat erg van de embryo's die het transport niet overleefd hebben! Het zit jullie allemaal niet mee.

Ik heb dinsdag de tp gehad. Ik ben enorm gestrest. Ik heb net nog met het ziekenhuis gebeld en ze hebben gezegd dat ik me ziek moet melden. De stress komt voornamelijk van het werk. Het gaat daar al een tijd niet lekker, er hangt een vervelende sfeer en het is Veel te druk. Gisteren had ik een paniekaanval. Herkennen jullie dit?

Vandaag kreeg ik een brief van het erasmus, klinische genetica. Nu blijkt dat mijn man ook een erfelijk gen heeft. Ons kindje zou dus ook 50% kans hebben om slechthorend of doof te worden. In ons telefoongesprek in oktober is dit niet zo naar voren gekomen. Het ging in eerste instantie om een onderzoek naar de handicap van de broer van mijn man. Dit bleek toen gelukkig niet erfelijk te zijn en toen zijn we gestart met pgd vanwege het erfelijke brca - gen. Ik ben er best wel van geschrokken. Als we dit eerder hadden geweten hadden we het mogelijk mee kunnen nemen in het onderzoek voor de pgd. Ik ga maandag maar eens bellen.

Ik wens jullie een fijn en hopelijk zorgeloos weekend!

bezig met PGD vanwege erfelijk brca-gen.

Geplaatst

Hoi Pip, Lalena, Puck en Fleur. Welkom op het bankje. Hopelijk een goede maand.

Veel meiden met een cryo, succes.

Lalena en Fleur ook al veel meegemaakt zie ik.

Mijn buikgriep lijkt eindelijk wat minder te worden. Zondag om 8.40 de follikelmeting, wat een tijd zeg. Dan moeten we besluiten of de punctie doorgaat of niet.

Geplaatst

Hè Maart, wat vervelend dat je zo een stress hebt. Paniek herken ik niet, maar stress wel. Doe maar lekker rustig aan. Wat die doofheid of slechthorendheid betreft dat is natuurlijk niet leuk, maar daar is zijn wel goede hulpmiddelen voor. Ik werk zelf bij een audiologisch centrum waar dus ook veel slechthorende en dove kinderen komen.

Geplaatst

Jeetje Maart... Kan me best voorstellen dat dat extra stress geeft. En voor jullie waren de dagen na de punctie nog eens extra spannend. Natuurlijk is het voor iedereen spannend of er wel bevruchting is.. Maar in jullie geval toch wel extra. Want bevruchting op zich is niet vanzelfsprekend, en dan kunnen er ook nog zoveel afvallen doordat ze het BRCA-gen hebben of omdat ze te beschadigd zijn door de screening. Je gaat dus al met een berg stress de eigenlijke wachtweken in... En dan dit bericht er overheen. Ben het eens met Kim hoor, dat er veel hulpmiddelen zijn, maar dit bericht komt gewoon rauw op je dak! Sterkte met wachten iig. Want alleen dat is al killing.

Hier ook wel wat extra stress... Onze pogingen zijn bijna op. En een hoop gedonder in/met de schoonfamilie. We houden alle pogingen steeds stil, maar het lijkt wel of ze het ruiken als we bezig zijn. Dan is er namelijk altijd wat! (ja, zo ook nu weer)

En het is heel erg onnozel, maar ik kan het er nu niet bij hebben.. Niet nu we bijna gaan testen.

Kim, poeh jij moet er vroeg uit zondag... en dan een moeilijke beslissing misschien. Sterkte! Ik hoop dat er stiekem nog 1 of 2 bij zijn gegroeid....

Geplaatst

Hey fleur. Er gebeuren echt dingen die niet door de beugel kunnen in de trajecten. Mijn tweede ivf mislukte omdat ze tijdens de punctie mijn eierstokken niet konden vinden. Dat was eigenlijk wel te verwachten aangezien de follikelechos zo moeilijk gingen. Ze hadden me moeten aanraden of tenminste moeten voorstellen om de poging te staken en af te vallen. Dat deden ze niet dus geen eitjes en weg poging. De poging erna, was eindelijk 25kg kwijt, kreeg mijn man twee weken voor start flinke griep. Echt zo erg dat ondanks max dosis paracetamol zijn koorts niet onder de 39 kwam. Toen belde ik nog met het zh of dat kwaad kn en of we niet zouden moeten uitstellen. Maar dat was niet nodig. Uiteraard mislukte de poging doordat er geen bevruchting was. Het lab gaf aan dat de zaadkwaliteit heel erg matig was vergeleken met vorige keren. De zh bood excuses aan en ik kreeg een icsi op hun kosten aangeboden. Omdat ze echter in het weekend geen puncties doen bleken op maandag nog maar twee van de follikels aanwezig te zijn. Ik had op nog een icsi moeten staan tot we in elk geval de vier eitjes vergoed hadden.

Dr S uit DD vroeg zich nog af waarom het lab die poging niet uit zichzelf icsi hadden gedaan als het zaad zoveel slechter bleek dan ervoor. Ook nog zoiets.

wat is die medische indicatie eigenlijk waarom je maar 1 embryo bij de tp mag krijgen. En wat een oenen dat ze dan toch twee in een rietje doen.....

of die vrienden, meer vrienden van vrienden, wat anders hebben gedaan weet ik niet. Maar er zaten 6 verse behandelingen in en de rest was cryo. Volgens mij was het uiteindelijk een cryo waar ze zwanger van werd.

waarom zou je gent overwegen ipv dusseldorf? En ja het is zeker een aanslag op de rekening. Zeker omdat ik maximale hormoonstimulatie krijg. De puregon voorraad die ik had opgebouwd heb ik ook niets meer aan want door het wachten is ondertussen de boel dik over de datum.

Geplaatst (aangepast)

He Lalena, dat is ook balen van de medicatie! Jullie hebben behoorlijk wat pech gehad. Wanneer zijn jullie overgegaan naar DD?

Jeetje, jullie hebben echt bij 2 puncties wel heel veel pech gehad! En ja, ik ken je gevoel dat je een poging met minstens zoveel eitjes terug wil.. al zal dat wel niet toegestaan worden (wij waren ook 4 embryo's door hun schuld kwijt en kregen door deze poging 3 embryo's terug...)

Mijn medische indicatie ligt behoorlijk ingewikkeld:

*sorry, rest van het verhaal weggehaald ivm herkenbaarheid*

Bovenstaand verhaal heeft wel een juridisch staartje natuurlijk.... En de brieven daaromheen komen altijd -jawel- in of (zoals nu) vlak voor de tp. Stress??? Ja! En elke keer zeg ik "dit keer wil ik 2 weken geen stress!!!" Maar goed....

Effe iets heel anders: ik heb nog geen (menstruatie-)klachten! En ik heb anders soms al 2 of 3 dagen na de tp menstruatiepijn...... Maar: ik durf het gewoon niet eens hardop te hopen. Bang dat dan de klap volgende week (of zondag bij het testen) nog groter is..

Zijn er nog meiden die dit keer iets anders proberen????

aangepast door fleur1978
herkenbaarheid
Geplaatst

Ah nog effe dit: alsjeblieft niet met citaat uit mijn vorige berichtje reageren... Ik haal morgen namelijk een deel weg ivm herkenbaarheid (en de juridische afwikkeling daarvan waardoor ik mijn verhaal nog niet openbaar mag maken)

Geplaatst

Zo Fleur wat een verhaal zeg! En dan ook nog worden weggestuurd omdat het tussen de oren zit. Daarna geweigerd worden voor IVF. Echt niet te geloven. Ik ga heel hard duimen voor een positieve test.

En Lalena en Fleur wat een fouten tijdens de behandelingen. Zeker ook met die koorts. In ons ziekenhuis moet ik het meteen doorgeven alsmanlief koorts heeft. Er vindt dan nog een tussentijdse zaadtest plaats.

Gelukkig heb ik nog geen fouten meegemaakt in mijn eigen behandelingen.

Geplaatst

Hoi fleur,

nee ik zal geen quote meekopieren. maar wat een verhaal zeg. Hartklachten bij de vrouw worden ook onderschat en niet herkend omdat de bekende symptomen uit onderzoek op mannen zijn gebaseerd. Dit kost heel wat vrouwen hun leven.

je klinkt erg sterk. En het geen stress willen ken ik, op de een of amdere manier zijn er precies in die periode dingen.

wat ik deze keer ook anders doe is dat ik het niet aan iedereen vertel, want elke keer vertellen en oprakelen zeker als je net een slechte dag hebt, daar heb ik nu gewoon geen puf meer voor.

wij hebben de vier brusjespogingen in. Het mch gedaan. Daarna wilden we naar voorburg maar toen moest ik afvallen en toen ik slanker terugkwam vonden ze mijn eicelreserve te weinig en te oud. En met een heel laag amh kom je in nl gewoon niet aan de bak. Dus daarom dusseldorf. We willen ook ah gaan doen.

xxx

Lalena

Geplaatst

Nou niet echt. Een keer een kort gesprek. Nu loopt alles via de officiële juridische wegen. En dat is sinds vorige week een moddergevecht geworden (van zijn kant) Precies in de week van de pu, mijn verjaardag en de tp.

Ik vind het dit keer toch wel zo moeilijk. Het gevoel dat sommige dingen anders aanvoelen... Maar toch te bang om mijn hoop uit te spreken. De klap is dan daarna zo hard. Vanavond vroeg naar bed en proberen te slapen, dan is er tenminste weer een dag voorbij. Mijn man is er vanavond ook al niet. Morgen gaan we er op uit. We moeten nog verzinnen wat we gaan doen, maar ik wil nu graag 'bezig' zijn en veel afleiding hebben, anders duik ik weer op google...

En wij hebben nu ook niemand op de hoogte gesteld, alleen mijn ouders weten dat we bezig zijn en mijn moeder weet de ins en outs. Met haar kan ik er heel goed over praten. Als ik een uur lang alleen maar over mijn onzekerheid wil zeuren, dan mag dat. Als ik er een dag niet over wil praten dan vraagt ze er niets over. Heerlijk!

Geplaatst

Je ha ontkent zeker alles. Tis vooral niet zijn schuld.

Wat fijn dat je met je moeder alles kan bespreken. Met mijn moeder kan dat niet. Ik heb haar dan ook niets verteld. Ze zou alleen maar pijnlijke opmerkingen maken.

dat uitspreken ken ik. Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden want de teleurstelling en moedeloosheid lijken steeds groter te worden. Aan de andere kan wil ik ook weer niet te negatief in de behandeling staan. Zo lastig...je weet niet waar je goed aan doet. Nou, je ligt vast al op bed, dus tot morgen. En fijne dag met je uitje morgen!

Geplaatst

hallo allmaal, ik zou me heel graag willen aansluiten bij jullie bankje. Nooit gedacht dat dat nog zou gebeuren. we waren uitbehandeld en dmv eiceldonatie krijgen we nog een kans. Over 2 uur is de terugplaatsing..heel veel succes allemaal!!!

Geplaatst

Hoi demi,

Spannend zo'n tp. Toitoitoi. Is je ecd een bekende? Ik heb het ook overwogen toen ik vorig jaar hoorde uitbehandeld te zijn ivm mijn lage amh (0,05) maar gelukkig een arts gevonden die toch een icsi met ons wilde proberen.

Laat je horen hoe je tp is gegaan?

Groetjes

Lalena

Geplaatst

Hoi Lalena,

Tp is goed gegaan. Een raar en vreemd gevoel als je naar buitenkomt na de punctie. Je hebt opdat moment zoiets kostbaars bij je. de donor is een bekend. Ze heeft het zelf aangeboden. we hebben haar eerst 3 kwart jaar laten nadenken toen ze het nog steeds wilde hebben we het in werking gezet.

Jij zit vol in de poging zie ik. waar zijn jullie ondr behandeling???:goodluck:..Het bezig zijn met spuiten vond ik altijd een leuk tijd. klinkt misschien raar maar dan had je het gevoel er weer mee bezig te zijn.

heel veel succes

fijn weekend!! groetjes demi

Geplaatst

Hey, ik zie dat jij ook een bbz hebt gehad. Ik ook.

en wat een verschil met die eicellen van de do or. Fijn dat ze je wilde helpen. Ik had ook een vriendin die aanbood me te helpen hiermee maar ik heb besloten het niet te doen.

Ja het spuiten geeft wel een gevoel van dat je er echt iets voor doet. Alleen die weinige follikels he. En we lopen in dusseldorf maar laat de follikelechos hier in de regio van den haag doen. En dat geeft wel extra stress door de extra lijn. Nu ook weer. Ik heb een afspraak voor dinsdag omdat de follikels zo klein zijn, maar toen ik de gegevens doorbelde zei dd dat ik maandag terug moest. En mij gyn hier vind de dosering menopur weer zo hoog....pfff. Ohja, ik heb maar medicatie voor tm dinsdag. En dan moeten ze het nog bestellen ook bij de apotheek....krijg er hoofdpijn van.

maar misschien komt die hoofdpij van de synarel haha.

Wanneer mag je testen?

pxxx

Lalena

Geplaatst

Ok ik herken dat heel erg. Met dat extra lijntje..Ik stond de afgelopen weken ook vol van de stress...Hoefde niet eens te spuiten. Maar toch de spanning voor de donor..houdt ze het vol, ervaart ze het niet te zwaar enz enz je voelt je zo'n buitenstaander Merk ook heel erg aan mezelf dat ik het anders ervaren heb als buitenstaander je vroeg wanneer ik mag testen normaal wist ik de data uit mijn hoofd nu moest ik ff denken.. ik durf ook niet mer te hopen...denk ook steeds ondanks dat we nognooit zo dichtbij zijn geweest : "het zal wel weer mislukken"...ik mag de 22ste testen de 1ste dag van onze vakantie

...In jouw geval snap ik het ook wel je komt bij 2 ziekenhuizen met 2 meningen..en dan ook nog eens verschillende meningen....Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Dat lijkt me inderdaad heel vervelend dat men in beide ziekenhuizen wat anders zou willen. Naar ja iedere keer naar Duitsland is ook niet echt te doen natuurlijk.

Gelukkig is Genk voor ons naar 40 minuutjes rijden.

Carpe Diem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden