Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Demi, wat spannend allemaal!

Lalena, ik zou gewoon luisteren naar de arts in DD. Ik vind toch dat ze in het buitenland vaker gelijk hebben, ofzo. Maar dat kan ook komen omdat wij graag naar DD willen. We staan op de wachtlijst voor Gent en kunnen daar -na 4 maanden wachten- eind augustus terecht. Maar ik ga de afspraak afbellen. Heb veel verhalen gehoord dat er daar vaak niets ingevroren kan worden op dag 5 en dat ze in DD sneller invriezen omdat ze ook embryo's van B-kwaliteit een kans willen geven...

Vanmorgen getest. Negatief. En dat, terwijl ik me er de afgelopen dagen steeds beter onder ging voelen. Voor het eerst eigenlijk geen buikpijn. Eerste tp na een pipelle behandeling en met ascal. Ik snap er helemaal niks meer van.... 9 tp's en nog niet zwanger! Voel me helemaal leeg en 'op'. Hoe ver moeten we nog gaan???!

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo het wordt hier al 'gezellig' druk! Maar wat een verhalen toch weer! Fleur en Lalena ik schrik echt van de fouten die bij jullie gemaakt zijn! Waarom wordt er zo onzorgvuldig omgegaan met zulke belangrijke en kostbare behandelingen??!

Ik zit in Brussel maar ik kan me echt niet voorstellen dat daar zulke dingen gebeuren! Ze zijn daar juist zo erg van behandelen op maat en echt heel zorgvuldig! Heb inderdaad ook de opvatting dat ze in het buitenland echt verder zijn op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen.... Al is de afstand en de extra lijnen soms wel eens lastig.

Maart wat een bericht hebben jullie gekregen! Kan me erg goed voorstellen dat je er van schrikt! Doe je PGD om een erfelijke aandoening uit te sluiten, blijkt dat er nog een is! Al is de BCRA natuurlijk veel ernstiger als de andere!

Hoe voel je je verder? Wanneer mag je testen?

Fleur ben je niet veel te vroeg met testen? Vanuit Brussel mag je altijd pas op dag 16 na punctie testen. Als jouw punctie 25 juni was, zou je pas mogen testen op 11 juni! Wil je geen onnodige hoop geven maar het kan nog! Geen bloed geeft ook moed toch?

Hier duurt het wachten op de ongi lang.... Als het goed is rond 10 juli. Dan kunnen we eindelijk weer beginnen! Al hoef ik voor deze cryo TP weinig te doen... Op dag 1 bloedprikken, dag 12 bloedprikken en echo, en dan na een dag of 7 de TP als alles goed gaat! Pffff was het maar vast zover!

Geplaatst

Miekske van de kliniek mag ik pas volgende week zondag testen.. Zij vinden dit dus veel te vroeg. Natuurlijk blijft er een sprankje hoop.. maar dat is tegen beter weten in. De vorige 8 keer ging het net zo. We weten het gewoon niet meer. We hebben altijd mooie embryo's, en met verse tp's komen we regelmatig op dag 5 uit. Behalve nu dan omdat dat op zondag viel en onze kliniek dan geen tp's doet.. We weten zo ondertussen niet meer waar we het zoeken moeten, letterlijk en figuurlijk.

Alles wat je door een ander wordt aangeraden ga je ook daadwerkelijk doen. Zo heb ik de eerste 4 of 5 pogingen ook acupunctuur gedaan. Maar zij plaatste altijd 2 naaldjes en dan dacht ik 'hoe moet dat nu helpen?'

Bijna weer beginnen Miekske! Cryo-tp's zijn wel wat relaxter he? Haha

Wij hebben trouwens nog 2 cryo's. Maar daar wil ik niet 'zomaar' mee door gaan... Eerst eileiders laten onderzoek?? Heb namelijk al veel te vaak gelezen dat daar vaak een probleem zat bij anderen (ontsteking in eileider waardoor er ontstekingsvocht terug de baarmoeder in liep, dan nestelt een embryo natuurlijk nooit!!)

Vorige maand heb ik wel een pipelle laten doen (baarmoeder-biopt) en dat was helemaal goed. Daarna zou de innesteling beter kunnen verlopen...

Geplaatst

Fleur de moed nog niet opgeven hoor, volgens mij ben je echt hartstikke vroeg met testen. Dat het de andere keren negatief was, zegt niets over deze poging. Ik weet hoe moeilijk het is om positief te blijven, maar it ain't over till it's over! Dus ik blijf gewoon nog voor je duimen!

Mieske jij hebt deze maand een terugplaatsing in eigen cyclus? Heb je dat al eens eerder gehad?

Demidepemi hoe voel je je een dag na terugplaatsing?

Kim hoe ging het in het ziekenhuis bij de meting vandaag?

Maart en Lalena hoe gaat het met jullie?

Ik duim en hoop met jullie allemaal mee!

Tweede dag progynova zit er op. Moet het schema goed in de gaten houden. Maar even een dagelijkse herinnering in mijn telefoon gezet. Kan een enorme vergeetachtige muts zijn in die dingen. Er wordt gewaarschuwd voor misselijkheid en hoofdpijn, tot nu toe nog geen last van. Iemand progynova gebruikt en bijwerkingen gehad?

Dames, geniet ondanks alle stress en spanning van het mooie weer!

Geplaatst

Fleur, ik sluit me aan bij de andere dames. Blijf hoop houden, want zo lang er geen ongi is is er gewoon kans dat je zwanger bent.

Demi, jij gisteren de tp gehad, heel veel succes met wachten.

Miekske, hopelijk ben je op tijd met de ongi. Heb je normaal wel een regelmatige cyclus of niet?

Pip, ik heb nooit Progynova gebruikt, dus kan je geen advies geven.

Ik had vanochtend ineens 7 follikels die meedoen. Echt niet te geloven, wat zit een vrouwenlijf toch raar in elkaar. Ze waren nu nog niet groot genoeg voor de punctie. Dus dinsdag weer terug. Ik ben zo opgelucht dat ik niet die moeilijke keuze moest maken om wel of niet door te gaan.

Geplaatst

Hoe staat het met....

Kim1980

Pip83

Fleur1978

Miekske

Patrician

Demidepemi

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 10, follikelecho op 9 juli

Maart

Puck78

E82

Geplaatst

Hoe staat het met....

Kim1980

Pip83

Fleur1978

Miekske

Patrician & daphnejewel Zwanger

Demidepemi

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 10, follikelecho op 9 juli

Maart

Puck78

E82

Carpe Diem!

Geplaatst

Hoi fleur, ik vind het ook wel erg vroeg om al conclusies te trekken. Het is pas de 7e vandaag. Ik zit op cd 10 terwijl ik mij ongi eerder had dan jij je tp. De enige positieve test die ik ooit had na een ivf behandeling was op dag 14 heeeeeel licht. Ik wil geen valse hoop geven maar probeer nog moed te houden tot je echte testdag is.

En betreft de vraag hoe ver je moet gaan, en dan doe ik ff of die niet retorisch is, die stel ik mezelf ook. Het kost tijd, geld en een hoop energie en soms lijkt het of delen van je levenstijd voorbij glijden terwijl je zelf bezig bent met of wachtend bent op de volgende stap in je behandelingen. Maar ik weet ook dat ik alles geprobeerd wil hebben zodat ik achteraf mezelf niet hoef te kwellen met de gedachte van " had ik maar...".

Sterkte nog met de komende dagen en ik duim voor je.

Ow en over de eileiers. Ik heb toen ik achttien was een eileiderontsteking gehad, en geloof me, dat voel je. Ik heb erge pijn gehad. Het is wrs ook de oorzaak van mijn bbz in 2003, door de ontsteking zijn de trilhaartjes verdwenen en zijn er verklevingen ontstaan. Aan de andere eileider heb ik een hydrosalpinx. Dat is een met vocht gevulde eileider. Ze hebben nooit gezegd dat dit een negatieve invloed zou hebben op de ivf bij geen van de drie ivfklinieken waar ik heb gelopen. Een ontsteking zie je trouwens in een bloedtest, hoeft geen laparoscopie ofzo voor gedaan te worden.

Miekske, ja dat wachten op je o gi had ik nog niet zo lang geleden. Bij mij duurde het spontaan anderhalve week kanger dan verwacht. De uitgangsecho was bijna niet meer geldig pfew. Voor jou nog maar een paar daagjes voor het weer begint. Spannend hoor.

pip, waar is die progynova voor? Ik ken het niet.

Kim, zeven follikels? Ik wist wel dat het duimen op dit wachtbankje zou helpen :d

en misschien is het een idee het lijstje in te vullen dat ik gepostheb, dan zie je in een oogopslag wat de status is van iedereen.

Hier geen nieuws, genoten van het mooie weer en een dag geen hoofdpijn!

Xxx

Lalena

Geplaatst

Hoe staat het met....

Kim1980

Pip83

Fleur1978

Miekske wachten op ongi voor 1e keer cryo TP na ICSI-PGD

Demidepemi

Maart

Puck78

E82

Carpe Diem!

Kim wat goed 7 follikels!! Hele geruststelling! En dat ze nu maar lekker mogen groeien!

Tja meestal heb ik wel een vrij regelmatige cyclus en uitgaande van 28 dagen zou ik woensdag ongi moeten worden. Soms is het ook wel eens een of twee dagen later dus we gaan het maar afwachten.... ben benieuwd!

Gelukkig wordt de TP wel getimed door middel van bloed, echo en pregnyl dus daar geen zorgen over ;-)

Geplaatst

Hoe staat het met....

Kim1980 1e IVF, bezig met stimuleren cd 12, follikelmeting 9 juli

Pip83

Fleur1978

Demidepemi

Maart

Puck78

E82

Geplaatst

Kim1980

Pip83

Fleur1978

Demidepemi 5e ivf nu de laatste dmv ed. 6-7 tp van blastocyst 22 juli testen

Maart

Puck78

E82

Geplaatst

Pip83

Fleur1978

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 11, follikelecho op 9 juli

Maart

Puck78

E82

Geplaatst

Pip83

Fleur1978

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 11, follikelecho op 9 juli

Maart

Puck78 - Wachten op positieve ovulatietest voor terugplaatsing 1 cryo in eigen cyclus zonder hormonen (ICSI 2) Verwachting is dat terugplaatsing rond 13 juli zal plaatvinden

E82

Geplaatst

Pip83

Fleur1978

Maart 2e ivf (PGD) poging. Mag op 16 juli zwangerschapstest doen. Terugplaatsing op 2 juli gehad. Nog 2 cryo's achter de hand.

Puck78 - Wachten op positieve ovulatietest voor terugplaatsing 1 cryo in eigen cyclus zonder hormonen (ICSI 2) Verwachting is dat terugplaatsing rond 13 juli zal plaatvinden

E82

bezig met PGD vanwege erfelijk brca-gen.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik lees al een weekje met jullie mee, want ik hoor ook weer op dit wachtbankje thuis.

We zijn vanaf feb bezig voor een brusje en hebben inmiddels al 3x een tp gehad, maar helaas dus nog zonder resultaat.

Zie dat veel van jullie al flink wat meegemaakt hebben. Wat blijft het toch een *** traject he? Al die hoop en dan weer wanhoop...

Nou, in ieder geval allemaal veel succes en hoop snel op veelngroen deze maand!

Enneuh Fleur, heb je vandaag ook nog getest? Want ik hoop voor je dt het idd te vroeg was...

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi meiden, voor het eerst sinds een paar jaar plaats ik weer eens een berichtje hier. Ik had ook even op het wachtbankje bij jullie kunnen komen zitten, maar heb dat nagelaten. Wel meegelezen. Ik wil jullie even heel veel succes wensen op deze verschrikkelijk spannende wachtbank. Vooral als het hopen op een eerste kindje is (dan is het nog spannender bedoel ik).

Ik heb na een voorspoedige stimulatie, een aparte punctie (onder narcose) en dreigende overstimulatie (29 eicellen) mijn terugplaatsing gehad op 29 juni. Ik mag donderdag officieel testen d.m.v. bloedprikken, maar wij konden het niet laten. Een vroege thuistest heeft aangegeven dat we ons tweede kindje verwachten. Ons tweede wonder en dit keer meteen raak. Met nog een absurd aantal van 13 cryo's achter de hand.

Ik hoop dat het jullie allemaal gegund is, net als ons. Super veel succes en geduld (ben ik zelf ook geen ster in, dat blijkt) gewenst!

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@Nienke, gefeliciteerd!

Hier vanmorgen -op 14 dagen na punctie- weer een negatieve test. We wisten al wel dat het game over was.... We hebben straks een gesprek met een gyn (in ander zh) voor verder onderzoek oid.

Geplaatst

Oh fleur, wat balen dat het toch niet raak was. Je zegt dat je het wel wist, maar ik weet uit ervaring dat je toch hoop blijft houden. Wanneer heb je dat gesprek? Zijn er nog onderzoeken die ze kunnen doen en nog niet hebben gedaan?

heel veel sterkte en een digitale knuffel {{{{{fleur}}}}}

xxx

Lalena

Geplaatst

hey dames,

wat is het hier druk, gezellig zoveel meiden die meeschrijven.

zie ook dat er een paar 'bekende zijn aangesloten uit het wachtbankje april waar ik toen aan meeschreef.

hier inmiddels ook met gonal begonnen. vrijdag weer echo, maar verwacht nog wel een poosje door te spuiten. vorig x ook bijna 20 dagen gonal gespoten. we zullen het gaan beleven.

patrician, wat gaaf jullie zijn zwanger!gefeliciteerd!

meiden zet hem op allemaal in deze zenuwslopende weg die we allen moeten gaan!

Geplaatst

hey dames,

wat is het hier druk, gezellig zoveel meiden die meeschrijven.

zie ook dat er een paar 'bekende zijn aangesloten uit het wachtbankje april waar ik toen aan meeschreef.

hier inmiddels ook met gonal begonnen. vrijdag weer echo, maar verwacht nog wel een poosje door te spuiten. vorig x ook bijna 20 dagen gonal gespoten. we zullen het gaan beleven.

patrician, wat gaaf jullie zijn zwanger!gefeliciteerd!

meiden zet hem op allemaal in deze zenuwslopende weg die we allen moeten gaan!

Geplaatst

@fleur: wat balen zeg!!! Sterkte!!!

@e82: dank je wel :D ben echt zo blij! Ben jij nu aan het begin van je cyclus? Ga weer voor je duimen!

Carpe Diem!

Geplaatst

Hoi e82,

dus je bent nu begonnen met gonal-f? Ergens vind ik het wel geruststellen om te horen dat ook met langer stimuleren de boel door kan gaan. Ik heb net mijn echo na10 dagen maximaal stimuleren gehad en nog noets noppes nada. Ze zijn zelfs gekrompen. Maar dat kan liggen aan de gyn io die ik deze keer had. Ik voel ook npg weinig actie in mijn eierstokken, kon zonder problemen hard over een hobbelige weg fietsen, nou dan weet je wel.

xxx

Lalena

Geplaatst

Hoi meiden, ik heb de gegevens van e82 en maart ingevuld. Vergeet niet de quote-haakjes weg te halen anders kan de volgende niet meer quoten. Tenminste, niet op de ipad :p

Pip83

Fleur1978

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 12, vandaag 9 juli echo gehad, bms 5 mm, follikels max 5 mm

Maart verse tp op 2 juli, 16 juli officiele testdag

E82 Begonnen met stimuleren, vrijdag 12 juli eerste follikel echo

Geplaatst

Ik ben vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest en ik heb vrijdag de punctie. Het was nog even de vraag of het donderdag of vrijdag zou zijn, omdat er een follikel al heel groot was. Terwijl er ook nog een aantal kleinere zaten. Na overleg met de gyn hebben ze gekozen voor vrijdag.

Lalena wat vervelend dat er zo weinig gebeurt. Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal stimulatiedagen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden