Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kim1980 1e IVF, punctie 12 juli

Pip83

Fleur1978

Miekske wachten op ongi voor 1e keer cryo TP na ICSI-PGD

Patrician & daphnejewel Zwanger

Demidepemi 5e ivf nu de laatste dmv ed. 6-7 tp van blastocyst 22 juli testen

Lalena 5e ivf/icsi, momenteel bezig met stimuleren cd 12, vandaag 9 juli echo gehad, bms 5 mm, follikels max 5 mm

Maart verse tp op 2 juli, 16 juli officiele testdag

Puck78 - Wachten op positieve ovulatietest voor terugplaatsing 1 cryo in eigen cyclus zonder hormonen (ICSI 2) Verwachting is dat terugplaatsing rond 13 juli zal plaatvinden

E82 Begonnen met stimuleren, vrijdag 12 juli eerste follikel echo

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

nou, ik ga al snel van het wachtbankje af. Bloedtest die ik 's middags met spoed moest doen wees uit dat ik in overgangmodus zit. Poging wordt dus afgebroken. Ze wilden eerst helemaal stoppen maar na wat aanhouden van mijn kant kijken we nu of ik nog uit mezelf ongesteld ga worden, dan een afspraak maken voor een gesprek en misschien nieuwe uitgangsecho en dan misschien nog eens proberen. Maar dat wordt dan eerder september...

xxx

Lalena

Geplaatst

lalena meid wat balen zeg, getsie wat een domper!! en dan weer het wachten tot september. meid even flink balen en dan proberen de schouders er weer onder te zetten, toi toi!!!!

ik spuit ook best lang gonal. was bij de iui ook altijd.

we zullen het zien wat deze poging ons gaat brengen. mocht het niet wat worden dan gaan we onze laatse poging in a'dam in het vu doen. sta hier ook onder controle voor me niche-opratie die ik daar heb gehad.

we hebben 2 juli daar de intake al gehad.

we zullen het gaan beleven!!

Geplaatst

kim fijn dat de punctie nadert. hopelijk met super resultaten . en dan die 2 vreselijk weken, oei die vind ik van het hele traject het minst fijn. !

zet hem op alvast

Geplaatst

Och Lalena, wat een ontzettende tegenvaller zeg! Heel veel sterkte!

Hier vandaag een flinke teleurstelling. Het ziekenhuis dat bij mij de pipelle heeft uitgevoerd wil geen verder onderzoek doen. "Vocht in de eileider is altijd te zien op een echo.. En dat is nu niet te zien dus het is er niet."

Daarvoor zelfs nog de reactie dat we ons moesten gaan voorbereiden op een toekomst zonder kinderen. Zij zag ons voor het eerst, had ons nog nooit gesproken, doet verder geen fertiliteit en had ook ons dossier niet gelezen.

Daarna gelijk de ha gebeld. We konden meteen komen. Hij vindt dat verder onderzoek zeker zinvol kan zijn... De 2 laatste cryo's zijn te kostbaar om geen onderzoek te doen.

Ook contact gehad met de fa. (onze kliniek -GG- doet zelf geen onderzoek) Hij zegt dat vocht in de eileider alleen op een echo te zien is als de eileider uitgerekt is door het vocht. Hij stelt voor om het zh te bellen en een HSG te doen als 'compromis'. Het zh wil namelijk geen kijkoperatie doen omdat ik een hoog-risico patiënt ben (lees; ik heb een hartafwijking, niet progressief! En toestemming van mijn cardioloog om zwanger te raken!) Het Amstelland wil wel nog een pipelle doen, maar dus geen laparoscopie. Mijn fa en mijn ha vinden het redelijk oneerlijk en komen nu dus met het voorstel HSG.

Morgen maar weer bellen. En 'zeuren' om verder onderzoek....

Misschien is het een beetje een warrig verhaal geworden zo. Sorry, maar het was zo'n rotdag. Jammer als je zelf nog hoop hebt voor de 2 cryo's dat dan die hoop de grond in wordt geslagen. Op het forum wordt ze 'dokter Lief' genoemd. Nou..... de groeten. Doe mij de volgende keer maar weer een van de andere artsen.... Die vind ik namelijk een stuk menselijker en 'liever'. Van een vrouwelijke arts verwacht je dat ze 'liever' zijn en begripvoller dan de mannelijke artsen. Dat ging vandaag zeker niet op!!

Geplaatst

kim fijn dat de punctie nadert. hopelijk met super resultaten . en dan die 2 vreselijk weken, oei die vind ik van het hele traject het minst fijn. !

zet hem op alvast

Geplaatst

@fleur: wat belachelijk zeg de opstelling van die arts! Zoiets zeg je niet zonder op de hoogte te zijn van een dossier...

@E82: die 2 wachtweken zijn ook verschrikkelijk. Vooral de tweede vond ik altijd erg.

Maar goed, wij hebben nu 3 lange weken tot we voor het eerst oog in oog met ons wondertje staan. Enig verschil is natuurlijk wel dat wij weten dat we zwanger zijn

Carpe Diem!

Geplaatst

he lalena

wat lees ik nu..... dat is balen zeg!!!! heel veel sterkte en misschien zitten wij samen wel op het september bankje...

probeer goede moed te houden..

groetjes Lisenka

Geplaatst

@Lalena, wat een domper zeg. Hopelijk over een tijdje een positief gesprek en dan wellicht september. Ga voor je duimen.

@Suuss, natuurlijk mag je meekletsen. Ik heb ook in het verleden IUI gehad en die wachtweken zijn net zo slopend. Wanneer is je IUI geweest?

@e82, zit er een max. aan het aantal dagen dat je mag stimuleren of maakt dat niet uit. En ja die wachtweken zijn echt erg.

@Fleur, wat vervelend dat het ziekenhuis niet wil meewerken en dan ook nog zo'n rotopmerking van die arts echt niet te geloven. Wel fijn dat je ha met je meedenkt.

Geplaatst

Fleur, wat balen dat het voor jou ook zon rotdag was. In dit traject moet je zo op je hoede zijn want soms is er medisch personeel, of het nou een gyn, ivfarts, np of ehoscopist is, die dingen zeggen zonder de volledige informatie te hebben doorspekt met hun eigen vooroordelen, dat je echt zelf moet zoeken naar de juiste weg.

goed dat je een hag kan laten doen. Daarbij hebben ze bij mij gezien dat mijn eileiders niet goed zijn.

Lisselotje, ik hoop zo samen met jou in september te mogen plaatsnemen op het wachtbankje!

en misschien fijn om te weten, aangezien wij beiden met het gewicht tobben, ondanks max dosering van alles en de intense emoties en stress, ben ik niet aangekomen. Zelfs nog een pond afgevallen. Ik hoop dit ook vast te kunnen houden en hoop nog twee kilo kwijt te raken voor september.

succes iedereen en hopelijk zie ik jullie in het zwangergroepje staan straks.

xxx

Lalena

Geplaatst

lalena: wat goed zeg dat je niet bent aangekomen tijdens het stimuleren. hopelijk lukt mij dat ook. En als ik zoveel kan afvallen, kan jij dat ook. goede moed houden. En met de goede steun die je hier op het forum krijgt en misschien om je heen gaat dat zeker lukken.

Ik ga voor ons duimen dat wij samen na de vakanties kunnen beginnen.

dames sorry dat ik zomaar in breek in de maand jullie. Ik schrijf vaker in de maand juni mee, maar lees alles mee.

Dus even in het kort iets over mij. Heel veel staat al in mijn handtekening. maar ik moet dus nu nog 2,6 kilo afvallen voordat ik mag beginnen met IVF 1 en waarschijnlijk wordt het dan ICSI. maar dat geeft niks. Ik lees al sinds januari mee op dit forum sinds wij het eerste gesprek aangegaan zijn met de fertiliteitsafdeling van het MCL. en voordat wij mochten beginnen moest ik eerst in het totaal ruim 11 kilo afvallen en nu dus nog 2,6 te gaan. Ik ben nu sinds november 2011 40 kilo afgevallen met een gastric bypass (maagverkleining) die mij niet heel veel heeft geholpen maar wel wat.

zo even alles vlug verteld.

Ik wens iedereen hier heel veel succes en hopelijk heel veel groen hier en anders in augustus.

Hou goede moed en als jullie het goed vinden lees en schrijf ik af en toe mee.

Geplaatst

Lalena wat een tegenvaller zeg!! Gaan ze nu bekijken of je op een andere manier beter te stimuleren bent? Misschien met een lang protocol? Weet eigenlijk sowieso niet wanneer ze nou kort of lang protocol doen... Heb bij onze behandeling 2jaar geleden lang protocol gedaan maar waarom?

Fleur ook al een rotdag!! Soms is het zo frustrerend dat er van alle kanten tegenwerking komt omdat ze er gewoon niks van snappen!! Je moet er zelf voor vechten en daar wordt je gewoon kwaad om! Maar de brutale mens krijgt veel voor elkaar dus sta op je strepen! HSG lijkt me idd een redelijk voorstel. Misschien ook nog wat aanvullend bloedonderzoek? Bijv. schildklierfunctie? Ook die kan erg bepalend zijn voor een zwangerschap....

Hier gisteravond volgens planning ongesteld! Vandaag dus cyclusdag 1! Vrijdag mag ik bloedprikken en dan weer wachten tot cd 12 voor bloed en echo. Een nadeel, dit valt op zondag en dan doet het ziekenhuis in de buurt waarmee Brussel samenwerkt geen echo's....... Dat wordt dus een rit naar Brussel.... Beetje jammer maar ja dan maken we er maar een gezellig uitstapje van! ;-)

x

Geplaatst

Lisselotje, wat goed zeg! Nu het laatste stukje nog.. Dat moet ook vast nog wel lukken. En dan weer starten..

Miekse, poeh.. jij moet er wel een eind voor rijden zeg. Gewoon een gezellig dagje uit van maken ;-)

Gister weer aan het bellen geweest met het zh. Ze vinden een hsg overbodig omdat je bij ivf geen eileiders nodig hebt. *zucht* Dat kan dan wel kloppen, maar als er een afsluiting zit en er vocht in en uit je eileider komt dan kan je embryo niet overleven. Volgens de HA en de FA is het nu juist de volgende stap.

Met hulp van mijn HA een afspraak gekregen in een perifeer zh (waar ik al bekend ben, maar nog niet bij de gyn. ) Ik kan volgende week al terecht voor een gesprek en 2 dagen later voor een hsg. Was binnen 10 minuten geregeld. Snappen jullie dat nu?

Natuurlijk is de kans erg klein dat er iets uit het onderzoek komt. Maar ik wil niet later denken 'hadden we nu maar verder onderzoek laten doen'. De HA en de FA onderstrepen dit.

Wel wilde de onwillige gyn. van het ene zh nog een pipelle doen. Ik krijg hierdoor de indruk dat ze met die techniek wel naam willen maken, maar niet hun nek uit willen steken voor verder onderzoek. Het is trouwens een zh dat geen ivf en icsi doet. Aan de reactie van de gyn. had ze er ook niet echt veel kaas van gegeten.

De rust is hier dus weer een beetje terug. Nu maar weer 'berusten en verwerken' dat het weer niet gelukt is. Als alles goed gaat dan hebben we eind augustus nog een tp van een blastocyst.

Geplaatst

@Fleur, wat een gedoe zeg. Wel fijn dat je nu in ieder geval ergens de heg kan krijgen.

@Miekske, fijn dat je lekker op tijd ongi bent geworden. Maak er een gezellig dagje van in Brussel.

Hier begint het toch wel weer spannend te worden voor morgen. Mijn laatste punctie was drie jaar geleden. Toen vond ik het wel meevallen, maar eigenlijk weet ik het allemaal niet meer zo goed. In ieder geval gisteren de Pregnyl gezet en met de bolletjes begonnen. Morgen moeten we ons om 9.30 melden in het ziekenhuis en om 10.00 is de punctie.

Geplaatst

Beste allemaal,

Na een tijdje niet actief te zijn geweest op dit forum (overspannen door het hele traject) plof ik op het juli bankje neer. Ik zal de komende dagen eens flink in gaan lezen op wat er allemaal is gebeurd.

Voorafgaand aan mijn punctie heb ik weer heel wat 'gevechten" moeten voeren...omdat mijn waarden weer richting overstimulatie gingen wilde een gyn na een paar weken spuiten afbreken, maar dat wilde ik NIET!! De andere gyn stelde voor om de laatste paar dgn niet te spuiten, dat wilde ik wel proberen.

Inmiddels heb ik de punctie achter de rug EN een TERUGPLAATSING (6 juli) :toppie: !! Ik ben superblij, maar .... ik heb eindelijk ook eens een beetje geluk...wij hebben van de 15 eitjes 11 bevruchtingen en uiteindelijk 9 cryo's!:happy2:

Ik hoop maar dat mijn frummeltje heerlijk wil blijven zitten, ik ben het hele traject een beetje boel zat...

Groetjes Cochanel

Geplaatst

Fleur, ik moet op de avond van de pregnyl al beginnen met de bolletjes, dan dus 1 keer en de dag voor de punctie 3 keer. Op de dag van de punctie ' s morgens niet maar pas na de punctie. Volgens mij is dat in elk ziekenhuis weer verschillend.

Cochanel, welkom op het bankje. Veel succes met wachten en wat goed nog 9 in de vriezer.

Geplaatst

Wat lees in nu?!!!! Patrician & daphnejewel Zwanger (!!!) Owwww wat superfijn voor jullie!! Jippie eindelijk goed nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! Geniet!

Geplaatst

kim: succes morgen met de punctie en hopelijk valt het reuze mee. Het verschilt echt per persoon. Ik zag er enorm tegen op en het viel me reuze mee. Maar ja wie weet is het de straks wel weer anders. Meid zet hem op!!!

Chocochanel, wat fijn meid om weer wat van je te lezen. we zaten destijds samen in het wachtbankje april. Maar ik lees dat je de terugplaatsing achter de rug hebt en nog 9 cryo's over. Wat ontzettend fijn voor jullie. het is jullie dan ook dik gegund. Hoop echt dat die cryo's niet nodig zijn!!!

Hier morgen weer een echo, ben benieuwd wat er van binnen allemaal gebeurt.

Geplaatst
Wat lees in nu?!!!! Patrician & daphnejewel Zwanger (!!!) Owwww wat superfijn voor jullie!! Jippie eindelijk goed nieuws!!! Van harte gefeliciteerd! Geniet!

Dank je wel!!! Jij welkom terug!!!

Carpe Diem!

Geplaatst

Kim spannend je bent bijna aan de beurt!! Heel veel succes en op naar een goede oogst! Hopelijk valt het je mee! Fleur ik moest net als Kim de avond van de pregnyl beginnen met de bolletjes. En de ochtend van de punctie overslaan en daarna weer vrolijk verder met die vieze dingen...;-) zelfs nadat ik zwanger bleek nog een tijd doorgebruikt.... Maar inderdaad elk ziekenhuis heeft een ander protocol maar ik vond het wel een 'veilig' idee deze ondersteuning. Nou net weer voor het eerst bloedgeprikt! Toen ik daar zat dacht ik echt, pffff daar gaan we weer! Stelt natuurlijk niet veel voor bloed prikken maar toch weer zo'n gevoel ; waarom kan het niet gewoon!! Nu weer het telefoontje van Brussel afwachten hoe en wat....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden