Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Demi!! Dat zijn hele overtuigende testen! Deze zijn dus van 14 dagen na punctie? Als je dan met de clearblue 2-3 weken hebt is je HCG minstens boven de 400! Dat is hoog!! Ik had met mijn eerste zwangerschap op dag 16 een HCG van 230! Proficiat!!! Misschien zijn het er wel 2!! Haha ;-)

• Reacties 315
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Demi! wouw gefeliciteerd en wat zijn de testen duidelijk! eindelijk voor jullie iets positiefs! kan je geloven dat het zo is?!

Yeah Ink jij gaat vrijdag ook weer de ww in. bij ons zijn alle cryo's goed ontdooit, helaas zonder resultaat maar dat ter zijde. spannend voor je as vrijdag maar er moet een tp komen met de hoge ontdooiingspercentages tegenwoordig. ik geloof erin!

Klopt Kim ik mag eerder testen, 27 juli om precies te zijn.... maar waarschijnlijk test ik toch wel eerder hoor. 27 juli gaan we op vakantie.... Maarre jij geen last meer van je buik???

cochanel, ben zo benieuwd hoe het met je is?

e82, hoe was je echo???

Nou meiden als ik jullie verhalen zo lees dan ervaart iedereen dit traject als zwaar. in mijn omgeving, met name collega's, begrijpen niet helemaal wat het psychisch met je doet. ook ik ervaar de tweede wachtweek als zwaarst. voor mij is het nu inmiddels de 6de tp. Gent vond dit nog 'maar' de 6de, nog geen reden tot ongerustheid. vanaf 10-11 tps mag je je echt zorgen gaan maken zei de arts. wat ze daar nou mee bedoeld te zeggen?! al met al uitgebreide bloedonderzoeken gehad waar niets uit kwam. maarja waarom blijft dat dingetje niet gewoon zitten zoals het hoort te gaan...???

Geplaatst

@Clickstar, dan gaan we ook nog tegelijk op vakantie. Wij gaan ook de 27e. Als we dan ook nog allebei zwanger zouden zijn dat zou te gek zijn.

Ik voel mijn buik soms wel nog hoor. Gisteravond was hij ook erg opgezet. Nu is dat weer een stuk minder. Ik drink me suf en weeg me elke ochtend. Gelukkig nog geen kilo of meer aangekomen. Waarschijnlijk gisteren toch wat te veel gedaan. Vandaag hoef ik niet te werken, dus kan ik het wat rustiger aandoen. Bij mijn zwangerschap had ik wel in de tweede wachtweek toegenomen gewicht en zat ik tegen overstimulatie aan.

Geplaatst

Dames bedankt voor de leuke berichtjes...

Clickstar: jij ook hier, ja je hebt het goed gelezen, zodra mijn menstruatie komt mag ik beginnen aan de pil. 19 augustus weer afspraak en dan ook prikinstructies. Wij zitten nu op de camping, maar voor het eerst kan ik niet wachten tot de rode dagen komen.. Hihihi

Meiden in de wachtweken succes.. Dit gaat hopelijk een hele groene bank worden..

Demi gefeliciteerd met positieve test...

Patrician hoe gaat met jullie zwangerschap?

En met e82?

Geplaatst

@lisselotje: bij ons gaat het goed hoor. Af en toe wat kwaaltjes en vooral erg moe, maar verder lijkt alles nog goed te gaan. En is het aftellen tot de echo.

Carpe Diem!

Geplaatst

Bedankt allemaal!!! Of ik het geloof??? nee eigenlijk niet....denk ook regelmatig..het zal nu wel weg zijn...volgende week vrijdag de eerste echo. ik heb een bbz gehad...daarom hebben we gevraagd of we al eerder mogenvkomen. we zien dan nog geen hartje maar wel of het op de juiste plaats zit.... ondanks dat wij geluk hebben deze ronden blijf ikvheel hard voor jullie duimen!!!!!!!!! Ik gun het jullie allemaal

Geplaatst

demidepemi gefeliciteerd!! Super!!

hier dinsdag echo en gelukkig de eierstok die verstopt lag had een mooie verrassing voor ons, want er zaten 9 mooie follikels aan. De andere kant gebeurde niet veel. Morgen weer heen voor echo en hoe het dinsdag er voor stond dacht de gynacoloog w.s maandag de punctie. Gelukkig is het einde bijna inzicht wat betreft het spuiten enz. We gaan volgende week zaterdag nl op vakantie.

wachtende dames succes en diegene die morgen terugplaatsing hebben toi, toi toi!!!

en genietse allemaal van het mooie weer, heerlijk!

Geplaatst

Beste allemaal,

Hier even een berichtje van mij. Ik ben blij te lezen dat er ook goede dingen gebeuren. Fijn oude bekenden tegen te komen hier ;-)

Mijn stemming is DOWN en verdrietig..... de testjes blijven negatief, ook heb ik "menstruatie-achtige" pijn. Licht bloedverlies. Ik ben echt zo teleurgesteld... ik zit op wd 12. Ik wil gauw bloed prikken, want als deze beneden de 1 is dan kap ik met die Lutinus. Ik begrijp gewoon niet waarom ik nou nooit eens een beetje geluk mag hebben.... is er dan geen 1 kindje die bij mij in de buik wil blijven zitten? Elke mislukte poging is alsof er weer een kras op mijn ziel komt. Ik voel me een falende vrouw...

Sorry voor mijn negatieve berichtje, maar zo voel ik me nu.....

Voor jullie allemaal...succes, ik wens jullie echt alle geluk.

Liefs Cochanel

Geplaatst

Och lieve Cochanel, spuien moet hier toch ook gewoon kunnen?!? Sterker nog, daar is dit DE plek voor hoor meid! Wat ontzettend kut dat het deze poging weer niet gelukt is! Je hebt nu 3 tp gehad, toch? De moed niet opgeven hoor meid! Je hebt gelukkig nog wel cryos zie ik? Voor nu misschien schrale troost, dus eerst dit maar weer verwerken... Sterkte meid!

E82, wat fijn dat er nu meer te zien was! Dus hopelijk ma de punctie en dan do de tp ofzo? Lekker op vakantie in die spannende ww! Hoelang ga je en waar ga je heen?

Demidepemi, zal dan nog erg spannend blijven tot volgende week vrijdag, maar meid, dat zeeeer gewenste belangrijke begin is er in ieder geval!

Morgen hebben wij als het goed is de tp. Ben er weer veel in mn hoofd mee bezig, maar merk dat mn man zoiets heeft van "we zien het wel weer" en hij er net als ik nietveel vertrouwen in heeft...

Hoe is het met alle andere dames?

Geplaatst

@Cocochanel: je berichtje op het werk al wel gelezen, maar toen niet echt tijd om te reageren. Dus bij deze. Ik snap heel goed dat je baalt en het gevoel hebt dat het krijgen van een kindje, of het binnenhouden van een kindje, jou niet gegund is. Maar geef de moed niet op!!! Probeer hoop te houden hoe moeilijk het soms ook is. En als je het even niet meer ziet zitten, reageer dan hier zoals je nu ook deed. Ook daar is dit forum voor!!!

Ik ben bezig met een projectje en begin daarmee met de volgende woorden die ik jou ook mee wil geven:

Geloof en vertrouwen

Geven hoop, geven kracht

Houd positieve gedachten

Overdag en door de nacht

@E82: Goede berichten dus!!! Fijn!!!

@demidepemi: gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!! En je handtekening aanpassen kan altijd nog ;)

Geplaatst

lieve cochanel wat een enorme teleurstelling voor jullie,heb echt met jullie te doen. Maar ik bewonder jullie ook voor de wilskracht die jullie elke x weer opbrengen in dit slopende traject. Meid tuurlijk mag je hier lekker je gal spugen dat is volkomen logisch. Gooi je verdriet, boosheid en teleursteling er maar goed uit, want de boel opkroppen is niet goed!

denk aan je!!!

ink fijn dat morgen de cryo teruggeplaats kan worden, SUCCES! Jullie gaan toch ook volgende week op vakantie?! Wij gaan naar zeeuws vlaanderen aan de kust. 15 min van belgie af, de haan, panne, knokke enz.

Ik zag het niet zitten om 3 weken naar frankrijk te gaan naar de terugplaatsing.

Geplaatst

cochanel Ik snap wat je bedoeld. En met mij waarschijnlijk nog een heleboel dames. Wij zijn nu 5.5 jaar bezig. 2.5 jaar had ik een bbz. Wat ervreselijk heeft ingehakt dmv mtx (chemo) is dit afgebroken daarna een half jaar niet zwanger mogen worden. Dat was nog het meest makkelijke ik werd toch niet zwanger...reageerde ook niet goed op de medicijnen die ik kreeg met ivf (zie handtekening).... Vorig jaar onze laatste poging gehad en ook die was mislukt 2 eicellen 1 niet bruikbaar en de ander niet bevrucht dus alles was voorbij.....dat heb ik toen echt gedacht wilde geen zwangere vrouw zien wilde er niks over horen..nu zijn we 1,5 jaar verder en zijn we dmv eiceldonatie zwanger.... Geef niet op soms is de weg heeeeeeeeeeeel lang...dat heb ik zelf ervaren...ik snap idere maand niet zwanger is verdrietig....huil als je wilt huilen en lach als je wilt lachen....ga er nu mee om zoals jij dat wilt .....Neem van goede bedoelde adviezen aan waar je wat mee kunt... Heel veel sterkte!!!!!!!

Geplaatst

Ach cochanel.... wat zal ik zeggen. alles is gezegd!

Ik begrijp je gevoel angst en verdriet maar al te goed.

Het was nu de 3de tp??? en gelukkig nog wat cryo's achter de hand.

sterkte met bloed afnemen. bij ons doen ze dat niet en dat is als je ergens weet dat het niet goed is wel fijn.... *STERKTE*

@ Ink suc666 mrgn, spannund! hopelijk kan je lkkr slapen en is er mrgn pos nieuws! enne dat vertrouwen heb ik ook niet, maar als er mrgn weer eentje wordt teruggeplaatst is het toch wel weer een kans(je).

@ e82 spannend dat de punctie weer in zicht komt. ik hoop dat je snel ook de ww in kan... lkkr op vakantie en de weersvooruitzichten zijn tnt goed!

@ demi, blijft dus nog even spannend voor jullie, killing zeg! maar zoals ink zegt: het begin is er in ieder geval.... heb vertrouwen!

hier wd 3, pfff wat gaat dat langzaam!

@ kim hoe voel jij je???

Mn duimen draaien voor jullie allemaal!!!!!

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve reacties en mooie woorden. Tranen in mijn ogen.... Wat is het fijn om te voelen dat ik op dit forum ook echt begrip krijg en gehoord wordt...

Ik ben inmiddels echt ongi geworden, dus bloedprikken was niet meer nodig. Ook wel zo prettig aangezien ik de uitslag toch al kon voorspellen.

Ik heb nu verplicht een maand rust, het ene moment vliegt de tikkende klok mij aan en het andere moment ben ik " verdoofd". Ik heb de medicijnen weer in het kastje van onze babykamer gelegd, en dat was confronterend want daar zag ik ook die ieniemieniekleertjes die ik in al die jaren al heb verzameld voor onze droombaby.

Vanmiddag weer een hoop maandverband enz ingeslagen, en daar sta je dan weer bij de kassa...te bedenken dat je al zoveel keren eerder hoopte dat dit de laatste vracht aan dit soort artikelen was....

Liefs Cochanel

Geplaatst
@Cocochanel: je berichtje op het werk al wel gelezen, maar toen niet echt tijd om te reageren. Dus bij deze. Ik snap heel goed dat je baalt en het gevoel hebt dat het krijgen van een kindje, of het binnenhouden van een kindje, jou niet gegund is. Maar geef de moed niet op!!! Probeer hoop te houden hoe moeilijk het soms ook is. En als je het even niet meer ziet zitten, reageer dan hier zoals je nu ook deed. Ook daar is dit forum voor!!!

Ik ben bezig met een projectje en begin daarmee met de volgende woorden die ik jou ook mee wil geven:

Geloof en vertrouwen

Geven hoop, geven kracht

Houd positieve gedachten

Overdag en door de nacht

Wauw wat een mooie tekst.... :***)

Geplaatst

Patrician, een projectje voor je werk of prive? Want ik zie vaker mooie teksten van je voorbij komen, crea hoor! Ik heb met sinterklaasgedichten altijd al moeite!

Clickstar en Kim, kon je maar even door je navel zo naar binnen kijken he? Analyseren jullie ook alles zo wat je voelt of denkt te voelen?

Geplaatst

@ink: Nee niet voor mijn werk haha. Gewoon voor privé. Heeft te maken met gedichten, dus dat moet haast wel goedkomen haha. Zal alleen even niet zoveel meer hier plaatsen qua gedichten...

Geplaatst

@Cochanel, tja wat kan ik nog zeggen hierover. Eigenlijk hebben de andere dames alles al gezegd. Ik sluit me bij hen aan. En je mag op dit forum altijd je hart luchten.

@e82, enorm fijn dat er wat te zien was op de echo. Op naar de punctie.

@ink, mijn duimen draaien voor een goede ontdooiing en dan mag je ook gezellig op het bankje komen zitten.

Tja hoe voel ik me. Vanochtend was ik 1 kg aangekomen en dat heb ik meteen doorgegeven aan het ziekenhuis. Daarbij blijft mijn buik gevoelig, ook bij niezen en hoesten etc. Aan het eind van de dag is mijn buik ook wat opgezwollen. Vanmiddag heeft het ziekenhuis me gebeld en ik hoefde vandaag niet te komen. Wel moet ik me morgen weer wegen (deed ik toch al) en als ik weer ben aangekomen moet ik meteen contact opnemen. Ook als mijn andere klachten toenemen. Ik hoop zo dat ik morgen niet naar het ziekenhuis hoef, want ik heb allemaal leuke dingen gepland in het weekend, ook om de tijd te doden. En volgend weekend gaan we op vakantie.

Geplaatst

Haha, de rest zijn zeker zwijmel en droom gedichten? Groot gelijk hoor! Valt genoeg moois over te schrijven!

Kim, hoop dat het gewoon een schommeling was en je morgen niet nog meer bent aangekomen!!!

Geplaatst

@ink: nou ja valt mee hoor, maar ik wil het wel op één of andere manier vorm geven. Ben alleen nog even aan het bedenken hoe het er precies uit moet gaan zien.

Geplaatst

Ben benieuwd. Ik wil misschien een tattoo laten zetten die met het hele traject te maken heeft. Zit te denken aan een dromenvanger met daaronder 2 grote veren (hub en ik) en 1 kleine voor Levi. Hopelijk dan nog een 2e veertje er ook nog bij. En in de dromenvanger zelf dan ronde 3 dimensionale bolletjes die symbool staan voor elk embryootje dat terug geplaatst is, maar die niet mochten blijven, dus die als het ware nog gevangen zitten in de droom... Alleen geen idee waar ik hem dan zou willen, want wil het niet opzichtig...

Geplaatst

Wel mooi zoals je dat beschrijft met die betekenis erbij. Nee, het wordt bij mij geen tattoo ofzo denk ik. Ik zat meer te denken aan een boekje of zoiets... Maar weet het nog niet helemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden