Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Weer even een teken van leven... Een tijdje afstand genomen van het forum, op het versturen van wat privé berichtjes na. Maar nu ben ik er weer. En gelijk met leuk nieuws. Daphne moet vandaag naar het ziekenhuis om bloed te prikken en vanmiddag moesten we bellen voor de uitslag.

En: Daphne is zwanger 😄

Als wij goed gerekend hebben verwachten wij rond 9 maart een kindje.

Het besef is er nog niet helemaal, maar dat komt heel langzaam.

attachment.php?attachmentid=5323&d=1372963441

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ppfftt... vandaag 5 weken..... vind het nog steeds heel erg onwerkelijk.

Mijn rug voelt wel alsof ie in 3-en ligt.... Maar dat heb ik anders ook wel eens....

Ik ben hypermobiel, dus mijn banden zijn te los.

Gelukkig heb ik met mijn vorige zwangerschap betrekkelijk weinig problemen gehad. Hopen en duimen dat het nu hetzelfde gaat...

Gefeliciteerd met je 5 weken Simba!! (ikke morgen :-)

Ja, je rug zal nog niet van het sjouwen van je kleintje zijn ;-) En hypermobiel, wat is dat?

Hoop idd dat je weinig last krijgt (al weet ik dus niet wat hypermobiel is :-)

Nou meid, op naar je echo. Bij jou duurt het nog even toch? Dat is altijd zo spannend he.

Geplaatst
Mees en Simba, wat fantastisch! Jullie zijn zwanger, wauw.

Stiekem hoop ik hier over paar weken ook aan te schuiven ( maandag punctie).

Andere meiden hier natuurlijk ook gefeliciteerd!

Dankjewel Jose!!! Ja, geweldig he!!!

En ben jij Jose uit het nov 11 uitgerekend topic? Dat zou wel grappig zijn..!

In ieder geval, welke Jose je ook bent haha...we verwachten je over n paar weken hier te zien!!

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Wat n :confettistars:nieuws Patrician en Daphne!!!! Ja, onwerkelijk nog he! En ook heerlijk genieten natuurlijk!!

We krijgen n mooi lijstje. Dag na dag iemand uitgerekend. Dat gaat goed hahaha!!

xxx, mees

Geplaatst

@Mees: dank je wel!!! Nu de eerste dagen maar lekker genieten van het idee en vanaf volgende week alles mar in werking zetten. Verloskundige zoeken en dergelijke 😀

Geplaatst

Hallo dames,

Ik zou me heel graag bij jullie aansluiten! Ik heb gisteren mijn officiële testdatum gehad en mag me voor het eerst in mijn leven ZWANGER noemen:)! Zo onwerkelijk nog om dat te zeggen:)

Helaas ben ik een late ohss opgelopen en heb sinds dinsdag tot vandaag in het zh gelegen. Maar sinds vanochtend ben ik weer thuis met het advies drinken, drinken, drinken en rust. Dus het gaat de goede kant op hoop ik. Zaterdag wel weer ter controle naar het ZH.

Ik zal even eerst een beetje bijlezen en kom dan wel later weer terug.

Groetjes en iedereen gefeliciteerd!

Geplaatst

Ja, Patrician,

gaaf ook he, dat jullie op zoek kunnen naar n verloskundige. Dat vond ik vorige x zo bizar!

U bent zwanger, zei ze. Weet u wat nu verder. Ik: Nee.

Nou, u mag n verloskundige gaan zoeken en n afspraak maken. Zooo geweldig haha!

Geplaatst

@happinez: nogmaals gefeliciteerd!!! Geniet ervan de komende maandjes! Volgens mij gaan we (of nou ja, jij en mijn vrouw hihi) aardig gelijk op dan. Leuk!

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik voel

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik bedoel

Maar van jou houd ik al met heel mijn hart

Al ben jij het die mijn nieuwsgierigheid nog een paar maanden tart

Geplaatst

Haha ja dat zijn inderdaad van die dingen waar je niet gelijk bij stil staat dat je dat allemaal nu al kunt regelen

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik voel

Woorden kunnen niet beschrijven wat ik bedoel

Maar van jou houd ik al met heel mijn hart

Al ben jij het die mijn nieuwsgierigheid nog een paar maanden tart

Geplaatst
Hallo dames,

Ik zou me heel graag bij jullie aansluiten! Ik heb gisteren mijn officiële testdatum gehad en mag me voor het eerst in mijn leven ZWANGER noemen:)! Zo onwerkelijk nog om dat te zeggen:)

Helaas ben ik een late ohss opgelopen en heb sinds dinsdag tot vandaag in het zh gelegen. Maar sinds vanochtend ben ik weer thuis met het advies drinken, drinken, drinken en rust. Dus het gaat de goede kant op hoop ik. Zaterdag wel weer ter controle naar het ZH.

Ik zal even eerst een beetje bijlezen en kom dan wel later weer terug.

Groetjes en iedereen gefeliciteerd!

Van hartel gefeliciteerd!!! Ik wachtte al op je...haha.

Had al meegelezen over je zh bezoek en vooral die idiote artsen daar en we hadden al even contact over de utro bollen.

Super dat je er nu echt bent en snel weer helemaal beter worden!!

xxx, mees

Geplaatst
Mees, die Jose ja ;)

Nou ja.....wat leuk!!! Zo toevallig!! Heel gezelligjes weer...samen in n topic!! Moet goed komen!!:happydance::happydance::happydance::happydance:

xxx, mees

Geplaatst
Gefeliciteerd zwangeren! En beterschap voor de meiden met overstimulatie!

Jose, hoi!! Succes maandag!

:blowkisses:Dankjewel Pippe!!

En ja, Wenn, jij ook snel beter worden he!!

Mees

Geplaatst

Dankjewel Mees:) Ja klopt we hadden al contact over de bolletje:) Wanneer ben jij uitgerekend?

Ik moet eerlijk zeggen - dit is mijn eerst zwangerschap en ik weet helemaal niets:))) Ik ben nu nog even in begeleiding van het ZH ivm met de ohss, maar ik wil me ook alvast gaan oriënteren voor een verloskundige. Hoe doen jullie dat? Zijn jullie in het begin nog in begeleiding van het ZH waar je de IVF behandeling had of ga je direct na een verloskundige voor de eerste echo??

Van hartel gefeliciteerd!!! Ik wachtte al op je...haha.

Had al meegelezen over je zh bezoek en vooral die idiote artsen daar en we hadden al even contact over de utro bollen.

Super dat je er nu echt bent en snel weer helemaal beter worden!!

xxx, mees

Geplaatst

@happinez: wij hebben dan wel KID ipv Ivf maar zijn wel al aan het kijken voor een verloskundige. Moeten maandag nog wel weer een keer naar België maar ik denk dat dat de laatste keer gaat zijn. Of in elk geval een van de laatsten. En dat we dan gewoon overkunnen naar zorg in Nederland.

Carpe Diem!

Geplaatst

Ik vond het zo ontzettend raar... van zwanger worden en ivf wist ik alles.. en dan opens een zwart gat.. onontgonnen gebied... Voelde me opeens zo'n groentje...

Hypermobiel betekend dat mijn banden van mijn gewrichten te lang zijn.

Hierdoor willen er nog wel eens gewrichten zijn die en poging doen om buiten mijn lichaam verder te werken. ;-)

Verloskundige weet ik al, dezelfde als vorige keer....

Geplaatst

@Simba: herkenbaar ja. Van het traject om zwanger te worden weet ik ook alles ja. En nu... Maar goed, daar vind ik mijn weg wel in. Irritanter vind ik het dat sommige mensen nu al al hun baby spullen naar jou aan het schuiven zijn... Ze bedoelen het vast goed, maar ik wil ook graag wat zelf voor onze kleine kunnen kopen haha.

Carpe Diem!

Geplaatst

Aannemen.... en dan zelf bepalen wat je wilt....

Alles nieuw kopen is echt rete duur...

En geloof me... je zult echt zelf nog genoeg moeten aanschaffen

Geplaatst

Ja happinezz, klopt helemaal.

Ik dacht ook: Wat nu?

Bij de 2e is dat makkelijker.

Wij zijn niet verder begeleid, alleen wel instructies met medicatie. Maar hoorde via via van goede gyn en heb daar afspraak mee gemaakt. In dat zh de echo's gedaan en bevallen. Uiteindelijk zie je zo'n (goede) gyn weinig, want er heeft steeds n ander dienst.

Nu afspraak gemaakt in ander zh omdat in het 1e de echo veel te lang op zich zou laten wachten. Kijken nog wel wat we daarna doen. Misschien blijven we daar, als het bevalt.

O, ik begrijp het Simba. Had ik nog nooit van gehoord. Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan met je spieren.

En ja Patrician, ik heb ook bijna alles nieuw gekocht voor onze beeb. Ook leuker, om zelf dingen uit te zoeken en vind ik ook wel zo fris, zeg maar haha.

Maar...zeker waar, sommige dingen zijn duur, maar goed...

O ja, vandaag hcg laten prikken en mega. Happy dus!!

Geplaatst

@Mees: ja ik heb morgen weer een controleafspraak in het ZH waar ik nu met de ohss lag. Ik zal hun voor een eerste echoafspraak vragen en dan zien we wel verder:) Bij mij hebben ze woensdag toch ineens hcg in het zh meegeprikt - ondanks ze eerst gezegd hebben dat zij niet meer nodig... Dat was op dag 15 (na punctie) en de waarde was volgens mij best hoog... heb jij meerdere keren hcg laten prikken?

@Patrician: hihi, ik heb nu al zin om spulletjes te kijken, maar weet natuurlijk dat dat nog niet verstandig is, dus ik hou me nog even in:) Maar ik zou ook alles wat je zelf wilt zelf kopen:)

@Simba: Dat klinkt heel bijzonder - hypermobiel - ik hoop dat je daar niet te veel last van krijgt/hebt.

Geplaatst

Fijn dat ze toch nog een hcg hebben laten bepalen. Ja, suf hoor, dat ze dat niet deden. Geeft toch wel behoorlijke indicatie hoe het gaat.

Ja, ik heb het na 1 week nog een x gedaan. Dat zei n topicgenootje; dat had ze zelf ook gedaan en geeft wel een goed beeld hoe het gaat. Nu was ik ook erg benieuwd hoe het zou zijn, in vergelijking met haar hcg. Ze verwacht nml twins.

Ik bp het je wel even. Als je wilt, bp je jouw hcg terug ;-)

Succes morgen. Hoop dat je geen of minder last hebt nu. Was wel heftig zeg.

Geplaatst

@mees: ja inderdaad ook wel zo fris haha. Bepaalde dingen willen we daarom echt niet overnemen. Moet ook een beetje van onszelf zijn he.

@Happinez: ja inderdaad nog even inhouden is wel zo verstandig... Zo rond september kunnen we los gaan haha.

Vanavond repetitie gehad van het koor waar wij in zingen. Daar wist eigenlijk inmiddels wel dat we bezig waren, maar eigenlijk wilden wij het stil houden. Nog even in elk geval. Zeker aangezien de zwangerschap natuurlijk nog zo pril is nu. Een vrouw die ik ook vanuit mijn geloof ken en eigenlijk een beetje als een tweede moeder voor mij is wist het wel, maar de knuffel die wij elkaar gaven viel niet op omdat we dat veel vaker geven.

Maar goed, blijkbaar stralen we zo enorm (en logisch natuurlijk) dat binnen de kortste keren iedereen het wist haha.

Ik heb alleen ma de repetitie nog wel even gevraagd om niets op Facebook te plaatsen omdat we het daar toch echt nog wel stil willen houden voorlopig.

Carpe Diem!

Geplaatst

Zo. Vanmiddag eindelijk de slabbetjes af kunnen maken. Had de patroontjes al een tijdje liggen maar wilde ze pas opstrijken als we zwanger zouden zijn. Nu dus.

[ATTACH]5324[/ATTACH]

Carpe Diem!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden