Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Iedere honing-gek kan het inmiddels gerust blijven eten: http://zwanger.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Psyche/Voeding/Honing-eten-tijdens-je-zwangerschap.htm

Ik zal je er even bijzetten Mandy:

Eerstvolgende afspraak:

19 juli - happinez 1e echo

23 juli - Mandy26 - 2e echo

31 juli - daphnejewel & patrician 1e echo

1 augustus - Wenn - 1e echo

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

10 maart 2014 - daphnejewel & patrician

11 maart 2014 - happinez

19 maart - Nienke79

Groetjes,

Nienke

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou gelukkig Nienke dat honing toch geen kwaad kan:)! Kan ik toch verder mijn verse muntthee met honing drinken.

Verder rustig hier? Nou ja gebeurd nog niet zo veel.. Hoe houden jullie de eerste weken vol? Ben je al blij?

Gast Nienke79
Geplaatst

Wel blij Happinez, maar kijk ook erg uit naar die eerste echo. Ik zit nog steeds te wachten tot ik luid juichend in de lucht spring, dus echt super blij ben. Denk dat dat na die echo komt, haha. Het was voor ons beiden de eerste keer toch nog meer bijzonder, omdat we toen niet eens wisten of we wel zwanger konden worden. Maar dit koffieboontje is uiteraard ook bijzonder. Nu die onstopbare uitgelatenheid nog :-P.

Op 23 juli komt hier de intake mevrouw van Moeders voor Moeders. Ik heb de vorige keer gezegd, eens maar nooit weer, maar voel me toch verplicht weer mee te doen....

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@happinez: het is hier vooral aftellen tot de echo over 2 weken. Verder kijken we wel al hier en daar voor het kamertje enzo. En vrijdag komt er dan een consulente van moeders voor moeders. Verder is het gewoon rustig en afwachten.

@nienke: goed dat je het toch weer doet. Het is geen grote moeite en zeker geen investering haha, denk dat je eerder blij bent dat je het kwijt bent. En je kan er natuurlijk weer toekomstige moeders mee helpen. Mede daarom doen wij het ook.

Carpe Diem!

Gast Nienke79
Geplaatst

Maar die stank.... En dat 10 weken lang. Die bussen stinken zooooo. Bah.

Geplaatst

Hoi meiden

Hier gaat het druk met werk.. zo moe en de hele dag misselijk eten lukt amper zo vervelend. De hele dag gevoel dat je ziek bent zeg maar..

Maar alles voor goede doel vrijdag gaan we lekker weekend weg.. ff bijkomen..

Maandag werken dinsdag alweer de echo beter..

Happinez jij vrijdag he.. spannend!!!

Geplaatst

Hallo meiden.

Ik heb gisteren de eerste echo gehad😃 ze gingen ook kijken hoe het er voor staat met het vocht in mijn buik. Ik heb nog veel vocht in mijn buik en de eierstokken zijn nog 5,5 cm groot. Ik weet niet hoe groot de eierstokken normaal zijn.

Mijn werk wil dat ik rustig aan doe en nog niet ga werken.

Mij hoefde 1 augustus niet terug te komen voor een echo maar omdat ik nog last heb van de OHSS krijg ik 1 augustus weer een echo.

X Wennn

Geplaatst

Eerstvolgende afspraak:

15 juli - Wenn - 1e echo

19 juli - happinez 1e echo

23 juli - Mandy26 - 2e echo

31 juli - daphnejewel & patrician 1e echo

1 augustus - Wenn - 2e echo

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

10 maart 2014 - daphnejewel & patrician

11 maart 2014 - happinez

19 maart - Nienke79

Geplaatst

Wennn : goed dat je nog rustig aan mag doen van je werk. Hebben ze gisteren op het echo ook al iets kunnen zien???? Ben zo nieuwsgierig. ;)

@ patrician. Hihi alvast een beetje dromen over kamertje en zo is leuk hè?;) ik durf nog niet. Misschien iets meer naar vrijdag.

@ nienke. Ja dat gevoel herken ik duidelijk. Nog niet durven te juichen;). En daarbij dacht ik als ik twee strepen zie dan ga ik helemaal los, maar voelt nu toch anders. Vreemd is dat.

Wat goed van jullie dat jullie voor moeders voor moeders "verzamelen"! Ik zoude ook, dus nu ff snel op de website kijken.

Geplaatst

Ja ze kunnen zeker wat zien. Ze konden ook het hartje zien kloppen. Ik was gisteren zo blij. Alleen vannacht kon ik niet slapen, het werd me allemaal te veel. Me vriend zei ook al je moet juist blij zijn. Dat ben ik ook, super blij. Maar iedereen kan nu al duidelijk zien dat ik zwanger ben. Vanwege al dat vocht. Op zich niet erg. Maar ik wil het nu nog niet vertellen. Me leidinggevende is op vakantie en wil haar het als eerste vertellen, maar ben bang voor reacties van andere collega's. En ik voel me rot dat ik nooit verteld heb waarvoor ik naar het ziekenhuis moest enz. Maar aan de andere kant zaten ze 3 maanden geleden over een collega die het met 6 weken vertelde over te roddelen. Pffff beetje een echo berichtje maar zit in een dip.

Geplaatst
Ja ze kunnen zeker wat zien. Ze konden ook het hartje zien kloppen. Ik was gisteren zo blij. Alleen vannacht kon ik niet slapen, het werd me allemaal te veel. Me vriend zei ook al je moet juist blij zijn. Dat ben ik ook, super blij. Maar iedereen kan nu al duidelijk zien dat ik zwanger ben. Vanwege al dat vocht. Op zich niet erg. Maar ik wil het nu nog niet vertellen. Me leidinggevende is op vakantie en wil haar het als eerste vertellen, maar ben bang voor reacties van andere collega's. En ik voel me rot dat ik nooit verteld heb waarvoor ik naar het ziekenhuis moest enz. Maar aan de andere kant zaten ze 3 maanden geleden over een collega die het met 6 weken vertelde over te roddelen. Pffff beetje een echo berichtje maar zit in een dip.
Wenn maling hebben wat andere zeggen of roddelen ik heb hrt ook meteen op werk gezegd omdat ik zo bang was aan het begin.. Ze wisten ook totaal niks van de behandelingen.. Snap je gevoel wel we hebben ook ons kleintje al gezien eerst maar die 16wk voorbij..Daarna shoppen en adem halen..En over buik gesproken ik ben heel slank maar heb nu al zwschap broek aan heb al buikje krijg niks dicht...
Geplaatst

@happinez: ja dagdromen over het kamertje is inderdaad leuk. Begin daar ook maar alvast mee ;) Komt vast ook met jou goed!!! En dagdromen mag, daar is niets mis mee. Er staat dan immers nog niets ;) En inderdaad, kijk eens naar moeders voor moeders hihi. Iedere beslissing is natuurlijk goed, maar ook hier geldt kijken kan geen kwaad ;)

@wennn: er zijn vast genoeg vrouwen die niet vertellen waarom ze vaak naar het ziekenhuis moeten. Daar ligt toch op één of andere manier een taboe op. Bovendien is er nog zoiets als privacy, dus dat zullen ze ook wel snappen. En je zegt dat men kan zien dat je zwanger bent door het vocht... Het is warm... waarom zeg je dan niet dat je veel vocht vasthoudt? Niemand die daar wat tegen kan zeggen ;) Alleen ik weet het, het is moeilijk het leuke nieuws te verzwijgen.

Geplaatst
@happinez: ja dagdromen over het kamertje is inderdaad leuk. Begin daar ook maar alvast mee ;) Komt vast ook met jou goed!!! En dagdromen mag, daar is niets mis mee. Er staat dan immers nog niets ;) En inderdaad, kijk eens naar moeders voor moeders hihi. Iedere beslissing is natuurlijk goed, maar ook hier geldt kijken kan geen kwaad ;)

@wennn: er zijn vast genoeg vrouwen die niet vertellen waarom ze vaak naar het ziekenhuis moeten. Daar ligt toch op één of andere manier een taboe op. Bovendien is er nog zoiets als privacy, dus dat zullen ze ook wel snappen. En je zegt dat men kan zien dat je zwanger bent door het vocht... Het is warm... waarom zeg je dan niet dat je veel vocht vasthoudt? Niemand die daar wat tegen kan zeggen ;) Alleen ik weet het, het is moeilijk het leuke nieuws te verzwijgen.

Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen wegens overstimulatie. Toen kon ik het niet verzwijgen tegen de vervangende leidinggevende. Maandag komt mijn leidinggevende terug en voel ik me wel verplicht om het te vertellen. En mijn collega's gaan ook vragen waarom ik nu al bijna 3 weken thuis zit. Ze weten van dat ik vocht vast houd maar niet de rest van het verhaal. Lastig is dit.

Geplaatst
Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen wegens overstimulatie. Toen kon ik het niet verzwijgen tegen de vervangende leidinggevende. Maandag komt mijn leidinggevende terug en voel ik me wel verplicht om het te vertellen. En mijn collega's gaan ook vragen waarom ik nu al bijna 3 weken thuis zit. Ze weten van dat ik vocht vast houd maar niet de rest van het verhaal. Lastig is dit.

Kan ik me voorstellen ja. Dat je het je leidinggevende wilt vertellen is toch ook logisch? Ook ivm doktersverklaring enzo wat ze dan zal moeten hebben. Dan kan ze je "ziek" schrijven vanwege zwangerschap. En dan kan je altijd eerst nog met haar overleggen of je het je collega's al vertelt. (Is je leidinggevende een vrouw trouwens? Schrijf wel zo mooi in de vrouwelijke vorm haha...)

Geplaatst
Kan ik me voorstellen ja. Dat je het je leidinggevende wilt vertellen is toch ook logisch? Ook ivm doktersverklaring enzo wat ze dan zal moeten hebben. Dan kan ze je "ziek" schrijven vanwege zwangerschap. En dan kan je altijd eerst nog met haar overleggen of je het je collega's al vertelt. (Is je leidinggevende een vrouw trouwens? Schrijf wel zo mooi in de vrouwelijke vorm haha...)

Ja mijn leidinggevende is een vrouw hihi. 1 collega weet het omdat ze haar nu vervangt. Mijn leidinggevende zei 3 maanden geleden tegen mij toen een collega het met 6 weken vertelde "vind je niet dat ze het al vroeg verteld?" En zo ging de roddel verder. Dat is niet echt prettig. Maar ja bij mij is het ook een heel ander verhaal. Ik moet me gewoon niet druk maken daarom. En als ze praatjes hebben kom ik er van zelf wel achter. Dan weet je meteen wat je er aan hebt. Hoop alleen wel dat me contract in september verlengt wordt. Maar lijkt me stom als ze dat niet doen.

Geplaatst

Hallo uitgerekend maart 2014 meiden.

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben Fortuna en schrijf samen met Kuching in het uitgerekend februari 2014 topic. Omdat we daar maar met z'n tweetjes zijn willen we vragen of wij mogen aanhaken bij jullie dus dat we er een uitgerekend februari / maart 2014 topic van maken.

groetjes van Fortuna

Geplaatst

@Wennn: ik zou me idd niet al te druk maken voor wat betreft je collega's . Ik heb het door de ziekenhuisopname wel aan mijn opdrachtgever/baas (een man) moeten vertellen. En ik was verrast met welk positieve ondersteuning ik van zijn kant kon rekenen. Verder wist al voor ons trip naar Turkije mijn secretaresse van ons poging en na terugkeer van de overstimulatie. Ik had al voor de poging het gevoel dat ik het bij iemand kwijt moet voor het geval dat er iets is zodat ik dan niet een verhaal moet halen. Zijn is heel lief voor mij en houdt me zo goed mogelijk de vrij. Verder heb ik mijn team gewoon verteld dat ik vocht in mijn buik had en daarom in het ZH lag. Iedereen natuurlijk een vragend blik - hoe kan dat dan??? En ik weet dat de een of ander zeker 1+1 samen kan tellen, maar ze speculeren maar lekker voor zichzelf de komende weken:)

Trouwens: heel erg gefeliciteerd met een mooi kloppend hartje!! Wat mooi moet dat zijn:) Dat je nu nog niet helemaal blij bent komt volgens mij ook van de hormonen meid. Het is ormaal dat je onzeker bent. (zegt zij die bijna gek wordt tot vrijdag hahaha)

Geplaatst

Hoi Fortuna,

Allereerst gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap! Spannend zeg:)!

Wat mij betreft ik vind het prima beide topics bij elkaar te voegen. Dus ik zou zeggen welkom.

Hallo uitgerekend maart 2014 meiden.

Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben Fortuna en schrijf samen met Kuching in het uitgerekend februari 2014 topic. Omdat we daar maar met z'n tweetjes zijn willen we vragen of wij mogen aanhaken bij jullie dus dat we er een uitgerekend februari / maart 2014 topic van maken.

groetjes van Fortuna

Gast Nienke79
Geplaatst

@Wenn, bij mij op de afdeling weet iedereen het al, haha. Ik ben pas 5 weken, maar dat maakt me niets uit. Men kan hele discussies voeren over wel of niet vreg vertellen, maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik ben in ieder geval al heel wat af gekust (felicitatie uiteraard ;-)) en als mensen over me zouden willen praten, dan doen ze dat maar.

@fortuna, wat mij betreft, kom gezellig bij ons mee kletsen met kuchling. Voeg je maar op het lijstje bij. Leuk, hebben we er ook een tweelingmama bij.

Groetjes,

nienke

Geplaatst

Als de titel van dit topic aangepast moet worden, hoor ik het graag. Evenals het evt sluiten van het 'uitgerekend februari' topic.

Geplaatst

Vandaag de eerste baby dozen opgehaald :D we hadden 2 bonnetjes van de BabyD. liggen dus ben ik samen met een collega gaan halen. En een verrassing net bij het open maken (Daphne had late dienst): 2 verschillende dozen qua inhoud

[ATTACH]5346[/ATTACH][ATTACH]5347[/ATTACH]

Carpe Diem!

Geplaatst

@ patrician. Wat leuk. Jullie hebben er al een goed start gemaakt. ;) goed bezig. Ik durf echt nog niets te doen.

Dames - vooral de mama's onder ons : ik ben vandaag vreselijk ongerust omdat ik al de hele ochtend last van ondetbuikpikntjes heb. Het voelt echt alsof ik ongi wordt. Is dat normaal???

Geplaatst
@ patrician. Wat leuk. Jullie hebben er al een goed start gemaakt. ;) goed bezig. Ik durf echt nog niets te doen. Dames - vooral de mama's onder ons : ik ben vandaag vreselijk ongerust omdat ik al de hele ochtend last van ondetbuikpikntjes heb. Het voelt echt alsof ik ongi wordt. Is dat normaal???
Happinez kunnen je darmen zijn he omdat stoel gang door de zwschap ook anders word.. probeer je rustig te houden. Heb ook gelezen dat je baarmoeder groeid daar kan ook de pijn van komen.. bij jou zal sneller groeien met drie.. Anders voor zekerheid je huisarts bellen..Liefs
Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Happinez, ik heb ook vaak steekjes on mijn onderbuik, dat is bandenpijn. De hele boel moet oprekken en plaats maken. Dat is heel normaal, daar wen je op den duur wel aan. Ook voel ik mijn buik als ik een stuk moet lopen en heb ik af en toe last van mijn rug wat ik normaal ook heb als ik ongesteld moet worden. Hoort er allemaal bij. Echt waar!

Dat weten jullie natuurlijk nog niet, maar twee maanden geleden heeft mijn partner me op vakantie ten huwelijk gevraagd en daar hadden we al een datum voor gepland. Nu ben ik natuurlijk zwanger en 2 maanden nadat de nieuwe telg er is zullen we het grote feest vieren. Nu moet ik echter in verband met mijn dreigende uitdijing nu alvast jurken gaan passen. He wat vervelend! ;-). Volgende week ga ik daarom alvast bruidje spelen :-D

Groetjes,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden