Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Tina, ik had het bij Mini, toen het fout ging had ik het niet echt en bij deze zwangerschap had ik het weer wel (en die zit nu 27+1). Het zijn van die trekkende pijntjes die wel lijken op, maar als je goed voelt niet helemaal hetzelfde voelen als menstruatiepijn. Volgens mij zijn het geen banden, want daarvoor is het allemaal nog een beetje te klein en als je later echt last krijgt van je banden, dan voel je dat dat anders voelt (althans, dat was bij mij zo en iedereen is anders hè, dus ik bedoel het niet betweterig!). Als je écht hele specifieke menstruatiepijn voelt, dus echt de krampen, dan is het volgens mij wat zorgwekkender, maar die stekende en trekkende pijntjes zijn in mijn beleving juist goed! Veel vrouwen hebben het en het is enorm verontrustend, maar zolang je niet echte krampen in je baarmoeder voelt en geen bloed verliest heb je eigenlijk geen reden tot bezorgdheid... Vreselijk hè, die dagen naar de eerste echo?!! Ik leef met je mee!

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik lees dat bandenpijn, in de vorm van stekende pijn bij (plotseling) bewegen soms al vanaf week 6 kan voorkomen, dus het kan wel degelijk! Mea culpa :-) In mijn beleving voelde het anders dan wat je verderop in de zwangerschap als bandenpijn herkent, maar hoe dan ook zijn die pijntjes vaak juist en goed teken! Ik voel de banden echt om de baarmoeder heen terwijl die vroege pijntjes in mijn herinnering juist meer ín de baarmoeder lijken te zitten, als een soort oprekken van de baarmoeder in plaats van het oprekken van de boel eromheen. Juist omdat het in de baarmoeder lijkt te zitten, maakte ik me er zo'n zorgen om. Nou ja, ik ben weer lekker breedsprakig, maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven om je gerust te stellen ;-) Ik hoop dat ik in die missie ben geslaagd ;-) X

Geplaatst

Lieve dames,

Bedankt voor jullie ondersteuning. Ik hoop zo zeer dat jullie allemaal gelijk hebben. Wat een vreselijke wachttijd is dat nu😞 dat had ik niet verwacht. Ik hoop dat ik straks wel wat blij mag worden.

Ik ben heel blij met jullie hier, weet niet wat ik zonder deze opbouwende woorden tot nu toe gedaan had;😉

@ floor. Dank je lieve meid. Ja, je missie is (ten delen) geslaagd. Ik voel me wel wat rustiger😉. De buikpijntjes zijn de hele dag gebleven tot nu. Maar het is meer een zeurende, soms trekkende en iets brandende gevoel(? Weet het niet anders te omschrijven) en dit beroerde gevoel. Niet echt misselijk. Elke keer als ik iets eet gaat het wat beter. Zou wel allemaal.

Gast Nienke79
Geplaatst

Stilletjes hier.

@Happinez: alvast heel veel plezier morgen met je eerste echo. Geniet ervan.

Eerstvolgende afspraak:

19 juli - happinez 1e echo

23 juli - Mandy26 - 2e echo

31 juli - daphnejewel & patrician 1e echo

1 augustus - Wenn - 2e echo

5 augustus - Nienke79 - 1e echo

Uitgerekend:

5 maart 2014 - Mandy26

5 maart 2014 - Wenn

7 maart 2104 - Mees

10 maart 2014 - daphnejewel & patrician

11 maart 2014 - happinez

19 maart - Nienke79

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Inderdaad stilletjes hier;). Iedereen lekker aan het genieten van het prachtig weer?😉 Voor mij nu ook weekend!! Vanavond nog een leuke bbq en dan is het eindelijk vrijdag, yeah.

@ nienke. Dank je:) ik hoop dat het echt genieten wordt. Ik hou de spanning bijna niet meer vol.

Geplaatst

Inderdaad stilletjes. Vanmiddag een tijdje hier rondgehangen en er gebeurde weinig en net als ik aan het eten ben gaan jullie reageren haha. Maar dat maakt niet uit :D

Geplaatst

Hoi dames

Hitte he dan nog de hele dag gewerkt.. pff nu moet ik nog koffers pakken morgen ochtend maar..

Me zoon gaat morgen voor 2 weken naar ze vader. Wij lang weekend naar thermen.. heerlijk ontspannen..

Happinez morgen is het zo ver.. spannend mag je meteen in de ochtend??

Laat ons wel weten he zo benieuwd..

Wij mogen dinsdag weer.. gister medicatie gehad voor me misselijkheid gaat gelukkig beter!!

Kan eindelijk eten..

Hoe gaat het met de rest van de dames??

Liefs

Geplaatst
@Wenn, bij mij op de afdeling weet iedereen het al, haha. Ik ben pas 5 weken, maar dat maakt me niets uit. Men kan hele discussies voeren over wel of niet vreg vertellen, maar iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik ben in ieder geval al heel wat af gekust (felicitatie uiteraard ;-)) en als mensen over me zouden willen praten, dan doen ze dat maar.

@fortuna, wat mij betreft, kom gezellig bij ons mee kletsen met kuchling. Voeg je maar op het lijstje bij. Leuk, hebben we er ook een tweelingmama bij.

Groetjes,

nienke

Hoi Nienke,

Zondag heeft mijn collega overdracht naar mijn coördinator omdat ze dan terug is van vakantie. Mijn collega gaat het wel vertellen over mij. Liever deed ik dat zelf, maar aan de andere kant is het makkelijk voor mij. Dan hoef ik niet alles helemaal nog uit te leggen. En daarna vertel ik het aan mijn collega's.

Hoe is het met jou? Al lekker aan het genieten dat je zwanger bent? Binnenkort weer een echo, waar je naar uit kunt kijken.

Liefs Wendy.

Geplaatst
@Wennn: ik zou me idd niet al te druk maken voor wat betreft je collega's . Ik heb het door de ziekenhuisopname wel aan mijn opdrachtgever/baas (een man) moeten vertellen. En ik was verrast met welk positieve ondersteuning ik van zijn kant kon rekenen. Verder wist al voor ons trip naar Turkije mijn secretaresse van ons poging en na terugkeer van de overstimulatie. Ik had al voor de poging het gevoel dat ik het bij iemand kwijt moet voor het geval dat er iets is zodat ik dan niet een verhaal moet halen. Zijn is heel lief voor mij en houdt me zo goed mogelijk de vrij. Verder heb ik mijn team gewoon verteld dat ik vocht in mijn buik had en daarom in het ZH lag. Iedereen natuurlijk een vragend blik - hoe kan dat dan??? En ik weet dat de een of ander zeker 1+1 samen kan tellen, maar ze speculeren maar lekker voor zichzelf de komende weken:)

Trouwens: heel erg gefeliciteerd met een mooi kloppend hartje!! Wat mooi moet dat zijn:) Dat je nu nog niet helemaal blij bent komt volgens mij ook van de hormonen meid. Het is ormaal dat je onzeker bent. (zegt zij die bijna gek wordt tot vrijdag hahaha)

Hoi Happinez.

Wat fijn zeg die positieve reacties! Ik ga het volgende week ook aan mijn collega's vertellen. zodat zei ook weten waarom ik ziek ben. Ik ben ook benieuwd wat ze maandag op mijn werk gaan zeggen. Vooral omdat ze nog van niks weten. Ik was er niet vanuit gegaan dat ik afgelopen maandag een echo kreeg. Echt heel bijzonder om te zien. Maar het is nog zooooo klein 0,45 cm. Het is bijna vrijdag, ben echt benieuwd hoeveel het er bij jou zijn. Ik las ook dat je last hebt van je buik. Heb je daar nu nog last van? Het kunnen ook je eierstokken zijn door de overstimulatie. Ik heb daar namelijk ook last van.

Veel succes morgen en veel kijk plezier!

Liefs.

Geplaatst

Net is moeders voor moeders langs geweest. Het eerste wat ze doen is een zwangerschapstest! Deze sloeg meteen positief uit. Toch wel fijn om het weer bevestigd te krijgen :-)

Vanaf vandaag mag ik tot 23 sept mijn plas gaan opvangen!!

Geplaatst
Net is moeders voor moeders langs geweest. Het eerste wat ze doen is een zwangerschapstest! Deze sloeg meteen positief uit. Toch wel fijn om het weer bevestigd te krijgen :-)

Vanaf vandaag mag ik tot 23 sept mijn plas gaan opvangen!!

Dat is heel mooi om weer te zien dat de test positief is.

Succes met het opvangen van je plas😉 Vanaf tot hoeveel weken kun je mee doen bij moeder voor moeders?

Gast Nienke79
Geplaatst

Even een kleine correctie. Omdat ik dat toevallig weet. Je mag opvangen vanaf dat je 6 weken zwanger bent voor Moeders voor Moeders. Ik wist het inderdaad nog van de test, ik moet er aanstaande dinsdag weer aan geloven. Fijn toch weer he, zo'n hele positieve test. Heb je ook nog een boek of film uit mogen kiezen patrician/daphnejewel?

Ik had vanochtend dat ik me ineens niet goed voelde, een soort van zeurende druk/pijntjes in mijn onderbuik en toen was ik dus voor het eerst een beetje ongerust. Ook een soort van misselijk, maar nu is alles gelukkgi weer normaal. Het blijft blijkbaar toch spannend tot die eerste echo... Haha.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Happinez ben benieuwd hoe was het??

Wij nu aangekomen bij resort ff paar dagen ontspannen..

Idd wenn dinsdag echo weer spannend hopelijk horen we dan meer wanneer ik overgeplaatst word naar gyn bij mij in de buurt..

Liefs

Geplaatst

Meiden! Zitten jullie?

3333333333❤!!!! Ik heb geen woorden meer. Het is zoooo ongelofelijk. Ik ging op de stoel met tranen in mijn ogen omdat ik zeker was zo meteen te horen te krijgen dat het helaas niet doorgezet had, maar in plaats daarvan zegt zij: "Ik zie drie vruchtjes! Even kijken, ja alle drie met duidelijke hartactiviteit." Ik ben plat! Weet niet wat ik moet denken:) Alles is zoooo anders nu:)

Maar goed, ze zeggen ook het is nog erg vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren, maar toch momenteel zijn we zwanger van drielingen!!!

Geplaatst

Wowwwwww Happinez, driedubbel geluk! Gefeliciteerd met dit geweldige nieuws.

Zo blijft er niks plakken en zo alle drie! Jullie moesten vast even een paar keer met de ogen knipperen ;)

Geplaatst

@nienke: geen idee, ik was werken. We hebben wel een wikkeldoek voor na het badderen gekregen wat ik zo hier op tafel zie liggen. En een tijdschrift. Zal Daphne wel eens vragen straks als ze niet in de tussentijd hier is geweest. Maar het is inderdaad lekker om nog een duidelijke positieve test te hebben.

Pas vanaf 6 weken? Nou ja, dat is natuurlijk ook vaak het moment dat je pas echt doorhebt dat je zwanger bent en alles gaat regelen. Maar goed, ik dacht al vanaf eerder haha. Weer wat geleerd ;)

Geplaatst
Meiden! Zitten jullie?3333333333❤!!!! Ik heb geen woorden meer. Het is zoooo ongelofelijk. Ik ging op de stoel met tranen in mijn ogen omdat ik zeker was zo meteen te horen te krijgen dat het helaas niet doorgezet had, maar in plaats daarvan zegt zij: "Ik zie drie vruchtjes! Even kijken, ja alle drie met duidelijke hartactiviteit." Ik ben plat! Weet niet wat ik moet denken:) Alles is zoooo anders nu:)Maar goed, ze zeggen ook het is nog erg vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren, maar toch momenteel zijn we zwanger van drielingen!!!
3!!! O wat goed gefeliciteerd... spannend... komt helemaal goed met alle 3..Thanks wenn idd super weer lekker!!!
Geplaatst

En nog een tip.....

miepie80 was destijds ook zwanger van een drieling toen ik zwanger was van eentweeling.

Misschien kan ze jou tips, adviezen geven en andere dingen.

Weet niet of ze nog heel actief is, maar wellicht kun je t via een pb eens proberen?

ze heeft iig een prachtige drieling op de wereld gezet.

Geplaatst

Bedankt allemaal!! Het is nog zo ongelofelijk. :) Dat zal nog even duren voordat we dat echt beseffen.

@Jose: Wat leuk - ik zal haar zeker even opzoeken. Dat geeft moed:)! Dank je voor die tip.

Ik ga nu wat liggen ben bekaf vandaag - te veel spanning geweest de afgelopen dagen:)))

En nog een tip.....

miepie80 was destijds ook zwanger van een drieling toen ik zwanger was van eentweeling.

Misschien kan ze jou tips, adviezen geven en andere dingen.

Weet niet of ze nog heel actief is, maar wellicht kun je t via een pb eens proberen?

ze heeft iig een prachtige drieling op de wereld gezet.

Gast Nienke79
Geplaatst

Happinez, gefeliciteerd! En nu starten met die roze wolk he! of wolkenpak in jouw geval ;-)

@Patrician, het is voor mij ook weer een hele tijd terug hoor, dus misschien hebben ze nu die wikkeldoek als kadootje. 10 weken plas opvangen is al heel wat hoor :-P

Groetjes,

Nienke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden