Ga naar inhoud

Uitgerekend in februari & maart 2014!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 650
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Oh wat spannend nu al pretecho kunnen ze al zien wat word..

Leuk! !!

Door ons verleden wil ik eerst de magische 16 wk voorbij zijn dan pas wat kopen pretecho en aan zoonlief vertellen..

Hihi

Nee, dat kunnen ze pas bij 14-15 weken en donderdag zijn we 11w6d.

Ik heb net je handtekening gelezen en ik begrijp je 16 weken grens, heftig hoor.

Mede door die 16 weken grens ga ik nu langer door met Progynova en Utrogestan, ik durf niet te stoppen met 12 weken dus ga ik door tot week 16.

Gast Nienke79
Geplaatst

Goed jOse, van MvM. Ik doe het ook, morgenochtend komt de informatrice. Vandaag mijn bruidsjurk uitgezocht, super blij mee :-)

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

Wauw te gek Nienke, ben benieuwd. We zien tzt vast wel eens een fotootje voorbij komen ;)

succes morgen met mvm, toch altijd weer ff spannend.

Geplaatst

@Kuching. Morgen je termijnecho en NIPT test ... spannend ... succes en veel plezier!

NIPT test was vandaag nog in het nieuws, nog meegekregen?

Geplaatst

Jose. Ik wou dat ze dat bij ons ziekenhuis hadden. Het is mijn eerste zwangerschap en alles is nieuw dus heb ik veel vragen. Maar ergens zit tussen mijn oren dat een gyn té druk is voor al die huis-tuin-en-keuken vraagjes.

Gast Nienke79
Geplaatst

@fortuna, 23 mei, 2 maanden nadat ik ben uitgerekend. Dus moest voordat ik dik word al shoppen :-)

Groetjes,

nienke

Geplaatst

@fortuna & j0se, thanks! Nee, heb gisteren her nieuws niet gezien, zal zo 's googlen - ben benieuwd...

pffff, gisteren wel moeilijk gehad hoor - zonder dat er een reden voor is ben ik echt bang voor de echo. Nou ja, niks aan te doen behalve afwachten tot vanmiddag...

Geplaatst
@fortuna & j0se, thanks! Nee, heb gisteren her nieuws niet gezien, zal zo 's googlen - ben benieuwd...

pffff, gisteren wel moeilijk gehad hoor - zonder dat er een reden voor is ben ik echt bang voor de echo. Nou ja, niks aan te doen behalve afwachten tot vanmiddag...

Veel succes vandaag!

Gast Nienke79
Geplaatst

Bij mij is de dame van Moeders voor Moeders net weg en ik ben nog steeds zwanger :-P

Kucing, veel succes vandaag.

groetjes,

Nienke

Geplaatst

Yeahhhhhh Nienke :)

fortuna, jouw ziekenhuis heeft het ook. Blijf je onder controle van het ziekenhuis? Dan zal het straks wel ter sprake komen lijkt mij.

Bij mijn tweelingzwangerschap had ik de eerste intake met 10 weken.

Bij mijn vorige zwangerschap ook, en dan om en om en tussendoor nog bezoekjes aan de internist.

Geplaatst

Vanmorgen bloed laten prikken, 2 uurtjes later werd ik al netjes gebeld. De waarde is 272 ( 16 dgn na punctie).

12 augustus eerste echo brrrrrr......

Gast Nienke79
Geplaatst

Super JOse, bij mij was het bijna precies hetzelfde, haha. Hcg 271 op dag 15.

Groetjes,

nienke

Geplaatst

Lekker gevoel he Nienke zo'n positieve MvM test. Je zoekt toch elke keer een bevestiging, althans dat had en heb ik nog steeds, het is nog steeds onwerkelijk.

Deze keer heb ik MvM pas na de 1e echo laten komen, de vorige keer was heel ongemakkelijk omdat ik toen een negatieve MvM test had, dat was nog voor de 1e echo, en vlak daarna kwam de miskraam op gang. Ik durfde dus niet eerder. Vond het wel vervelend omdat ik zoveel mogelijk wil doneren en nu dus later begonnen ben maar wilde deze keer echt even aan mezelf denken.

Jose, ik blijf inderdaad - vanwege de tweeling - onder controle van het ziekenhuis. Het is tot nu toe erg rommelig verlopen in het ziekenhuis, dat geven ze zelf ook toe. We hadden eerst de termijnecho waar ze al begon over de combinatietest en toen hadden we de intake nog niet eens gehad en dus ook nog geen uitleg. Beetje vaag allemaal. Met 15 weken weer een afspraak bij de gyn dus dan zal de klinisch verloskundige wel ter sprake komen?

Mooie waarde Jose. Ik heb voor mijn eigen geruststelling een week later nog een keer mijn HCG laten testen, om te zien of er genoeg stijging in zat. Vond ik erg prettig en geruststellend. Op naar je eerste echo, spannend.

Patrician, geniet lekker van je onverwachte dagje vrij.

Zit jullie normale kleding nog lekker? Ik heb nog maar 2 broeken die lekker zitten. Ik heb ook best al een buikje, ach bijna 12 weken en een tweeling, dus is niet raar, toch. Heb vorig weekend wel leuke zwangerschapskleding 'gescoord' voor de helft van de prijs, zomeruitverkoop :-). En zo'n zwangerschapsbroek zit me toch heerlijk in vergelijk met mijn normale broek. Korte mouwen tuniekjes en jurkje maar een vestje erover en ik kan het voorlopig ook in het najaar doordragen.

Geplaatst

Nienke, was dat na tp? Of na punctie? Bijna identiek inderdaad ;)

fortuna, wel fijn om onder controle van het zh te blijven.

ben je in goede handen.

en wat betreft de kleding, ik ben nog lang niet zo ver als jij hahaha. Maar weet wel dat ik tijdens de zwangerschap van L al snel jurkjes met leggings droeg. Met 13 weken had ik toen ook al echt een buikje.

Ben benieuwd hoe het nu zal verlopen.

lekker doen waar je je goed bij voelt, lekker zittende kleding is een verademing :)

Gast Nienke79
Geplaatst

@JOse, dat was 15 dagen na de tp.

@Fortuna, kan me voorstellen dat je er dan nu langer mee gewacht hebt. Gk genoeg heb ik deze vrijwel helemaal geen onzeker gevoel. Ik kijk uiteraard uit naar de echo, maar ik vind het niet spannend. Ik ben zwanger en het zit goed, dat gevoel heb ik vanaf het moment dat is het weet :-)

Wat kleding betreft ben ik sinds ik weet dat ik zwanger ben juist 2 kilo kwijt en ik hoop dat ik zo lang mogelijk in mijn eigen kleding pas. Ik verwacht alleen dat ik sneller dik word dan de eerste keer.

Groetjes,

Nienke

Geplaatst

@ J0se & Nienke: super dat jullie goede test/ uitslag hadden. Stelt toch weer gerust hè.

Vanmorgen eerst de nipt test gehad, was zo gepiept- nu twee weekjes wachten... Mijn echo was echt super, ik was zo verbaast dat je nu echt alles al zo goed kan zien! Baby was lekker aan het bewegen, organen waren goed zichtbaar, baby was wel aan de grote kant maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij ivf/icsi baby's. Hoewel ik geen combinatietest laat doen gaf ze aan dat ze zonder te meten al kon zien dat de nekplooi er zeker niet verdikt uitzag. Deze echo heeft me echt heel veel goed gedaan, voelt alsof ik nu echt een beetje kan gaan genieten😊

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2

Geplaatst
@ J0se & Nienke: super dat jullie goede test/ uitslag hadden. Stelt toch weer gerust hè.

Vanmorgen eerst de nipt test gehad, was zo gepiept- nu twee weekjes wachten... Mijn echo was echt super, ik was zo verbaast dat je nu echt alles al zo goed kan zien! Baby was lekker aan het bewegen, organen waren goed zichtbaar, baby was wel aan de grote kant maar dat schijnt vrij normaal te zijn bij ivf/icsi baby's. Hoewel ik geen combinatietest laat doen gaf ze aan dat ze zonder te meten al kon zien dat de nekplooi er zeker niet verdikt uitzag. Deze echo heeft me echt heel veel goed gedaan, voelt alsof ik nu echt een beetje kan gaan genieten

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk 2

Wat fijn zeg dat het een super echo was. Nu lekker na genieten van de echo en genieten van je zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden