Ga naar inhoud

wachtbankje augustus 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 351
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lsselotje, fijn dat het dan eindelijk echt bijna zover is voor je! Wieweet komen we samen op een bankje. Als deze poging echter niet lukt, slaan we 1 cyclus over ivm vakantietje en dan zullen we pas weer begin oktober een volgende tp hebben denk ik... Maar hoop natuurlijk wederom dat het deze ronde eens een keer wel raak mag zijn... Zeker na het advies van dat overheerlijke drankje, dank jullie dames! Ik heb er nu al trek in!!!

Poezebeest, fijn dat je weer officieel kan starten. Op welke dag heb jij telkens je 1e echo?

Hoe isnhet met de rest van alle andere meiden? Stilletjes!

Melis, heerlijk hoor, dat je uk al voelt! En wat lief dat Vince zo op de baby van je zus reageert! Levi zegt ook vaak "baby" al wijzend als hij er 1 ziet en geeft ze dan een aai. Soms helaas een beetje hard en klungelig, maar het idee is lief...

Mijn echo vandag was weer niets. Net als bij de 1e cryo poging lijkt mn lijf er weinig zin in te hebben en gebeurt er dus nog erg weinig op dag 12 van mijn cyclus. Nu donderdag weer terug en hopelijk is er dan 1 groot genoeg op dag 15. Ergens halverwege volgende week dan hopelijk de tp. Dit heeft allemaal wel 1 voordeel trouwens, want volgende week ma 12 aug heb ik dat telefonische consult, dus misschien krijg ik dan wel gelijk iets voorgeschreven voor na de tp, ipv dat ik t stiekem moet gaan doen...

Geplaatst

Ink; hier altijd op dag 11, 12 of 13 de echo. Vorige keer op dag 12, dus daar ga ik nu weer vanuit.Hopelijk gaat jouw lichaam snel meewerken. Hopelijk wil men iets voorschrijven.

Geplaatst

En hoef jij dan meestal maar voor 1 echo? En de tp 5 of 6 dagen na t spuiten vd pregnyl?

Vind het zo raar dat vorige ronde op dag 11 follikel al 22mm was en nu 13... Gek lijf...

Geplaatst

Hallo Meiden! Ik wil me ook weer even aanmelden: ik heb afgelopen zaterdag de punctie gehad en na flink prikken (gelukkig weinig pijn gehad) heeft ze 5 follikels aangeprikt en daar zijn 5 eitjes uitgekomen. Vanmorgen gebeld door het M.CK: Van de 5 eitjes konden er 3 voor de ICSI gebruikt worden, en daar is 1 embryo van gekomen. Wel een beetje een tegenvaller, weer geen cryo's en maar 1 ipv 2 om terug te plaatsen. Nu maar hopen dat deze door blijft delen, dan heb ik morgenochtend de terugplaatsing. Het is de laatste vergoede poging, dus extra spannend. We zijn er nog niet helemaal uit of we nog een zelf betaalde poging willen doen, hier of misschien in het buitenland... Nou eerst maar hopen op deze poging, spannend weer!!

Lisselotje, wat goed dat je eindelijk mag beginnen, maar wat een lang protocol zeg... Is dat beter of doet het ziekenhuis het alleen maar op deze manier?

Ink ook alweer bezig, wat gaat de tijd toch snel!! Gelukkig heb je een hoop cryo's!!

Ik zal dat heerlijke sapje van jullie ook maar eens halen.... :-)

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hy Noes, welkom hier ook weer "gezellig"! Dank je voor je bericht je in het umcu topic. Zag idd al in je handtekening dat je ook weer in de race zit: we gaan maar door he? Alles voor die grote wens... Wat balen dat er maar 1 goed embryootje is ontstaan, maar hopelijk heb je morgen een hele mooie tp en maakt het niets meer uit of je wel of geen cryos hebt!

Geplaatst

Poezebeest, ah, dacht dat ze altijd pregnyl voorschreven... Zo blijf ik maar bij leren ;-)...

Geplaatst

Wat veel meiden die bezig zijn met de laatste vergoede poging.

Noes; welkom hier en ik ga duimen voor een tp morgen, is toch altijd weer spannend!

Ink; volgens mij heeft ieder ziekenhuis weer zijn eigen manier voor tp's. Er zijn zoveel mogelijkheden. Zolang het maar werkt, dan maakt het mij niet zo veel uit.

Geplaatst

Hallo meiden, De terugplaatsing is weer achter de rug, het ging snel en zonder pijn. Het was een vier-cellige, dus nu maar hopen dat het wat wordt!!! Ik zit nu officieel op de wachtbank!!!! :-)

Liefs

Noes

Geplaatst

hey noes,

wat super dat alles goed gegaan is. succes nu met de wachtweken.

Ik moet eerst aan de pil omdat hun mijn cyclus in handen willen hebben zodat ze de dingen kunnen plannen. dus vanaf morgen tot 1 september de pil vanaf 29 augustus de decapeptyl spuiten en vanaf 11 september de menopur 225e. En dan 18 september de eerste echo.

Op maandag 19 augustus krijg ik nog een gesprek met de arts en dan krijg ik ook de prikinstructies.

Ik weet niet of dit standaard is in het ziekenhuis. Maar ik ben allang blij dat wij nu ook mogen beginnen. Maar ben nog steeds druk met afvallen bezig. dus we gaan door...

ink hou moed. Misschien is de echo de volgende keer beter.

en als het bij mij tot een tp komt zal ik ook zeker dat "lekkere" drankje gaan proberen.

Geplaatst
Hallo meiden, De terugplaatsing is weer achter de rug, het ging snel en zonder pijn. Het was een vier-cellige, dus nu maar hopen dat het wat wordt!!! Ik zit nu officieel op de wachtbank!!!! :-)

Liefs

Noes

Heel veel succes mijn duimen draaien voor jullie.

Fijn dat het allemaal goed is gegaan.

x linda

Geplaatst
Wat veel meiden die bezig zijn met de laatste vergoede poging.

sorry dat ik ff inbreek. wij waren vorig jaar ook uitbehandeld ivm laatste poging die vergoedt werd. sinds dit jaar zitten we bij pno zorgverzekring en hebben we onze 4e kans vergoedt gekregen. waarvan ik nu 7 weken zwanger ben....succes allemaal!!

Geplaatst

He meiden,

Vandaag wd 11 en ik vond in de kast nog een goedkoop zwangerschapstestje..... En alhoewel ik geen vroegtester ben kon ik het niet laten!!!

OMG!!!! Er staat gewoon een streep!!!

Ik heb ook veel kwaaltjes waarvan ik dacht dat ik haast wel zwanger moest zijn...... Maar toch durf ik het nog niet te geloven......

Geplaatst
He meiden,Vandaag wd 11 en ik vond in de kast nog een goedkoop zwangerschapstestje..... En alhoewel ik geen vroegtester ben kon ik het niet laten!!!OMG!!!! Er staat gewoon een streep!!! Ik heb ook veel kwaaltjes waarvan ik dacht dat ik haast wel zwanger moest zijn...... Maar toch durf ik het nog niet te geloven......
Wat super zeg! Gefeliciteerd!!!
Geplaatst

Wauw Miekske, wat goed zeg, gefeliciteerd!!! Je bent ons voorbeeld!

Lisselotje, idd fijn dat je weer mocht beginnen en heel knap van je, al dat afvallen! Het is in ieder geval voor een goed doel. Succes!

Demidepemi, Ik zal idd eens nakijken wat de mogelijkheden zijn qua zorgverzekering. Alleen zou dat pas volgend jaar ingaan en dat vind ik te lang, ik ben nl al 40. Gelukkig heb ik wel wat gespaard...

Lindaah, dank je wel! Alles goed met je en de kleine dame? Wat gaat het snel he?

Liefs,

Noes

Geplaatst

Wt dom! Vergeten pregnyl te spuiten gisteravond!!!

Teveel aan mn hoofd denk ik...

Miekske, mooie bevestiging!

Geplaatst
Gisteren nog maar even clearblue digitaal er tegen aan gegooid!
Dat is een super bevestiging miekskeInk kan je het vanavond dan nog doen of mag dat niet?Ik heb een vraag. Na hoeveel dagen 2 soorten hormonen spuiten hadden jullie de punctie? Of op welke cyclusdag?
Geplaatst

Heej meiden, ben ik weer.

Miekske fantastisch zeg.

Ink ik hoef misschien geen pregnyl en ik snap er niks van. Heb van apotheek 2 doosjes pregnyl gekregen. Maar vorige keer kreeg ik maar 5000 en waarom dan nu 10000, volgens mij stond op het blaadje maar 5000. En had vandaag de eerste echo baarmoeder 9 en follikel 13 en ik ga nu naar Duitsland, maar echo moet op zondag, wat niet kan, dus staat nu op dinsdag ochtend, maar als follikel dan al gesprongenis gaan ze rekenen en krijg ik helemaal geen pregnyl en dan gaat het zonder medicatie en dat vind ik wel een beetje eng omdat dit de laatste cryo is.of het wordt uitgesteld. Maar dan zijn we op vakantie, dus dan wacht ik even. Per slot van rekening is dit wel ons laatste rietje ( klinkt zo definitief), maar ik durf echt geen punctie meer. Ik ben al zo gelukkig met mijn twee meisjes. Dus dit wordt voor mij de laatste keer. Brrr spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden