Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Daar kan geen verzekering of geld tegenop.Miekske, heb je het nu ook anders ervaren zonder al die camera's?Je bent voor mij wel een bn'er hè :pnaast de kwalen heb ik juist deze keer een verhoogd libido haha..... Heel apart ;)
Ik ben ook ael moe, maar t verschilt een beetje per dag... Vandaag niet geslapen (niet aan toe gegeveven) gisteren maar even geslapen en eergisteren 3 uur... Mn (.)(.) doen wel zeer, erg gvoelig, en t rommelt in mn buik, maar dat kunnen ook mn darmen zijn..... Bij mn vorige zwangerschap had ik minder boobiepijn.. Hahah was ik pas veel later moeier (zo'n beetje week 8/9 dat t begon, maar had ik wel al vanaf dag 1 een raar gevoel in mn buik tijdens t paardrijden. Nu nergens last van tijdens t rijden... Alleen van mn boobies dan... Tjeeeh! Ongeloofelijk dat zo'n zwangerschap op zich je al onzeker maakt... Je dan weer onzeker wordt over de klachten en dan weer over de ontbrekende klachten.. Haha
  • Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha José BN'er..... Ik vond het heerlijk dit keer zonder camera's! Alhoewel ik er toen weinig last van heb ondervonden, en het hele gebeuren toch wat luchtiger maakte! Met zijn zessen het ziekenhuis en de operatiekamer in heeft toch wel iets gezelligs! ;-)

Toch is het nu wel wat relaxter allemaal.... Mijn haar hoeft niet meer goed te zitten en zo :-p

Geplaatst

Ik zou hier ook graag meeschrijven.

September 2012 na de eerste ICSI behandeling bevallen van een zoon. Nu zwanger na een nieuwe ICSI poging van de eerste teruggeplaatste cryo.

We realiseren ons heel erg goed hoeveel geluk we hebben gehad dat het wederom zo snel gelukt is.

Uitgerekend 1 april en eerste echo op 19 augustus bij het MCK waar wij onder behandeling zijn. Daarna ga ik over naar de Gyn in het LUMC waar we op 5 september een afspraak hebben.

Lijkt me leuk om hier mee te schrijven en ervaringen uit te wisselen.

Geplaatst
Ik zou hier ook graag meeschrijven.

September 2012 na de eerste ICSI behandeling bevallen van een zoon. Nu zwanger na een nieuwe ICSI poging van de eerste teruggeplaatste cryo.

We realiseren ons heel erg goed hoeveel geluk we hebben gehad dat het wederom zo snel gelukt is.

Uitgerekend 1 april en eerste echo op 19 augustus bij het MCK waar wij onder behandeling zijn. Daarna ga ik over naar de Gyn in het LUMC waar we op 5 september een afspraak hebben.

Lijkt me leuk om hier mee te schrijven en ervaringen uit te wisselen.

Gefeliciteerd Puck!!!!!! Leuk dat je mee komt schrijven! Hoe voel jeje?? Wanneer is je cryootje teruggeplaatst??

Geplaatst

Puck, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. wat leuk een tweede. ik loop ook bij mck maar als deze cryo niet was aangeslagen waren we overgestapt naar G.ent

hoe voel je je verder?

Miekske even voor mijn informatie... heb jij meegedaan aan een tv programma ofzo. BN'er, camera's....?! ;-)

Geplaatst
Puck, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. wat leuk een tweede. ik loop ook bij mck maar als deze cryo niet was aangeslagen waren we overgestapt naar G.ent

hoe voel je je verder?

Miekske even voor mijn informatie... heb jij meegedaan aan een tv programma ofzo. BN'er, camera's....?! ;-)

Ja Mieske, ben eigenlijk ook wel benieuwd nuhahah.

kik heb weer wat meegemaakt... Ik ging even langs het geboortecentrum en de echoscopiste die stond me even te woord. Ik vertelde hoe ik zwanger was geraakt en bijna 6 weken was, maar ik wel veel onzekerder was dan de eerste keer. Ze zei, zal ik kijken of we al wat kunnen zien... Ik had gelukkig een volle blaas. Op de echo was wel een vruchtzakje te zien (moeilijk en honderden keren vergroot) maar verder nog niets. Was natuurlijk jammer, maar ook bijzonder zeg om toch even te hebben kunnen kijken en dat ze zo even de tijd nam.... Ben nog geneens klant daarhahaha. Was een uitwendige echo :-)

Geplaatst

Puck welkom, leuk ook een broertje of zusje voor je kleine man. Het wordt nog gezellig druk hier. 1 april uitgerekend haha, straks is er niemand die je gelooft ;)

Click ( kort t ff af goed?) Miekske heeft meegedaan aan Babyboom, vandaar.

Inflame, wauw....dat noem ik nog eens een cadeau en uitwendig nog wel. Super zeg!

Geplaatst
Puck welkom, leuk ook een broertje of zusje voor je kleine man. Het wordt nog gezellig druk hier. 1 april uitgerekend haha, straks is er niemand die je gelooft ;)

Click ( kort t ff af goed?) Miekske heeft meegedaan aan Babyboom, vandaar.

Inflame, wauw....dat noem ik nog eens een cadeau en uitwendig nog wel. Super zeg!

dit cadeautje had ik wel nodig vandaag.... :-) ondanks dat we eigenlijk niet veel zagen, washet wel zo tof dat ze even de tijd nam, zomaar onverwachts en we wel een vruchtzakje zagen! Op nu naar een kloppend hartje!! En ehh... Wat ik ook fijn vond was dat dit mn eerste uitwendige echo was... De vorige keer ook wel gehad (1keer) maar dat was toen ze geen kloppend hardje zag...) deze positieve ervaring dus ook juist op deze dag heel fijn!!

Geplaatst

Ja erg dubbel vandaag, maar zo fijn dat je even bevestiging hebt gehad.

mijn ervaring luidt wel dat inwendig nauwkeuriger is dan uitwendig. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat ze al iets hebben kunnen zien.

erg fijn! Hopelijk haalt deze echo het rouwe randje van vandaag er een beetje af.

Geplaatst
Ja erg dubbel vandaag, maar zo fijn dat je even bevestiging hebt gehad.

mijn ervaring luidt wel dat inwendig nauwkeuriger is dan uitwendig. Daarom vind ik het ook zo bijzonder dat ze al iets hebben kunnen zien.

erg fijn! Hopelijk haalt deze echo het rouwe randje van vandaag er een beetje af.

Nou en het wordt alleen maar mooier; ik meldde me aan bij de verloskundige. Ze haalde mn dossier erbij en snapte dat het een mooie maar ook moeilijke dag was! Nu mag ik maandag bij hen al komen voor een inwendige echo! Hoe leuk!!!

Dan ben ik 6.3en heb geen idee wat je dan al zou moeten zien (misschien weten jullie dit?) maar vind het wel super leuk dat ik dan weer een kijkje in mijn buik mag nemen :-)

Geplaatst

Inflame, wat leuk dat je onverwacht een echo hebt gehad. en geruststellend dat er al 'iets' te zien was.

en dan maandag al een inwendige echo? volgensmij zie je dan niet zoveel, mogelijk ook nog geen hartslag... maar als je er heen gaat onder mom van dat ze niet veel kunnen zien kan het ook niet tegenvallen toch?!

AHA miekske heeft meegedaan aan babyboom! wat stoer dat je wil/durft/kan! is dat afgelopen seizoen geweest?

Geplaatst

Hoe cool is dat? Maandag alweer :)

Heeeeeel misschien klopt er al wel een hartje, bij mijn dochter wel met 6-4 weken.

maar goed, het hoeft nog niet. Dus je gaat er met de juiste spirit heen :)

Geplaatst

Clickstar dat was niet het afgelopen seizoen maar het seizoen daarvoor! Twee jaar geleden dus alweer.... Ons traject is toen gevolgd en ben toen ook zwanger geworden van mijn dochter :-) Vorig jaar zijn we ook nog in het vervolg geweest. Infame fijn dat je zomaar een echo kreeg! En maandag weer!! Vandaag moet ik bloedprikken.... Ben erg benieuwd hoe hoog mijn HCG waarde is. Gisteren nog een clearblue digitaal gehad en die gaf aan zwanger 2-3. Zoooo blij

Geplaatst
Clickstar dat was niet het afgelopen seizoen maar het seizoen daarvoor! Twee jaar geleden dus alweer.... Ons traject is toen gevolgd en ben toen ook zwanger geworden van mijn dochter :-) Vorig jaar zijn we ook nog in het vervolg geweest. Infame fijn dat je zomaar een echo kreeg! En maandag weer!! Vandaag moet ik bloedprikken.... Ben erg benieuwd hoe hoog mijn HCG waarde is. Gisteren nog een clearblue digitaal gehad en die gaf aan zwanger 2-3. Zoooo blij

Ik ga duimen voor je meis!!!!!!!!

Geplaatst

Hai meiden, ook ik wil graag met jullie meelezen en schrijven. Vorig jaar juni bevallen van een zoon. Nu van de 2e zwanger, hoop dat alles goed blijft gaan. Donderdag 15 aug de 1e echo bij het mck en 5 sep voor controle L.umc.

Bij mijn vorige zw was ik goed ziek en geen fijne zw gehad, en nu helemaal geen symptomen wat erg onzeker maakt.

iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap

Geplaatst

Hi meiden!

Ook ik denk dat ik me heel voorzichtig hier mag melden, al ben ik er wel heel vroeg bij.. 31 juli terugplaatsing gehad van 3e cryo (blastocyst) uit IVF1. Gisterochtend dacht ik dat ik negatief had getest, maar een kwartier later zag ik wel een streepje. Dacht eigenlijk indroogstreepje, tot Melis me erop wees dat kwartier wel heel snel is voor indroogstreepje. Dus gisteravond even langs Kruidvat en weer getest, nu exact op 5 minuten gekeken. En ja hoor, een streep!!!! Weliswaar nog redelijk licht, maar ik hoefde echt niet ondersteboven te hangen om hem te zien! En vanmorgen weer! :clap2::clap2:

Vind het niet gek dat het nog beetje licht streepje is, zit immers pas op wd 9. Maandag bloedprikken, nog even flink duimen dus!

Aaaahhh, voel me zo bijzonder!!! Heb nog nooit een positieve test gehad!! Heb ook het gevoel dat iedereen aan mij ziet dat ik zo'n gehiem heb. En probeer je dan maar eens te concentreren op je werk... :omg::omg::omg:

Hoop dat ik mee mag en kan schrijven. Voor wie al zekerheid heeft; gefeliciteerd!!! Voor de anderen duim ik gewoon mee.

xx

Geplaatst

Quin en Kimky, gezellig dat jullie mee komen schrijven en alvast een voorzichtige gefeliciteerd!

Het is in,iddels een leuke, gezellige club hier :)

Geplaatst

Kimky yes!! Nu op naar dikkere strepen en een mooie bloeduitslag!!

Net telefoon gehad mijn HCG stond op 590!! Volgens de arts een heel erg mooie waarde! Ik vind het echt hoog, bij mijn eerste zwangerschap was deze toen 260 of zo....Wauw ik voel me zo bevoorrecht!

Woensdag mag ik nog een keer bloedprikken om te kijken of de waarde mooi is gestegen.

Ik blijf hier dus nog ff rondhangen!! Xx

Geplaatst

Jeej weer twee zwangeren dr bij. gefeliciteerd Quin en kimky. Spannend!

Quin jou echo komt heel dichtbij. hoe voelen jullie je?!

Ik ben vooral heel moe, echt bizar... en mn (.)(.) vooral als ik in bed lig, auw....

Vannacht heel eng gedroomd. ik moest voor een hystroscopie maar had bloedverlies. mn moeder was erbij en schreeuwde dat ik zwanger was... zo raar allemaal. nouja zal jullie de rest besparen....

Miekske heb je een link van babyboom?! Als je dat niet hebt of niet wilt geven prima uiteraard. maar ben nu wel benieuwd ;-)

Idd een gezellig clubje. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.... nouja dat vreugd moeten we nog maar afwachten.... eerst de echo's.

Ben het overzicht kwijt. vullen jullie hem please even aan (als je op het lijst wilt komen te staan uiteraard)

Uitgerekend:

31 maart 2014: José

2 april 2014: clickstar

4 april 2014: Armanda (brusje)

Echo/controle:

12 aug: José

21 aug: Armanda (eerste)

21 aug: clickstar (eerste)

Geplaatst

Miekske, wat fijn zo'n hoge score!!

Andere meiden, dank voor jullie welkom! Zou echt super-leuk zijn om mee te schrijven straks! Ik wil nu eerst even bloedtest maandag afwachten, merk al dat het heeeel moeilijk is niet meteen te hard van stapel te lopen. Maar voel me zo bijzonder!! Zonder dat ik ook maar iets van eventuele zwangerschap voel.. Hebben jullie dat ook? Al zie ik dat voor de meesten dit niet de eerste is?

Geplaatst
Kimky yes!! Nu op naar dikkere strepen en een mooie bloeduitslag!!

Net telefoon gehad mijn HCG stond op 590!! Volgens de arts een heel erg mooie waarde! Ik vind het echt hoog, bij mijn eerste zwangerschap was deze toen 260 of zo....Wauw ik voel me zo bevoorrecht!

Woensdag mag ik nog een keer bloedprikken om te kijken of de waarde mooi is gestegen.

Ik blijf hier dus nog ff rondhangen!! Xx

Wat goedddd!!!!! Superjoh!!! Hoever zou je nu dan zijn????? Gefeliciteerd en geniet er lekker van! :-)

Geplaatst
Hi meiden!

Ook ik denk dat ik me heel voorzichtig hier mag melden, al ben ik er wel heel vroeg bij.. 31 juli terugplaatsing gehad van 3e cryo (blastocyst) uit IVF1. Gisterochtend dacht ik dat ik negatief had getest, maar een kwartier later zag ik wel een streepje. Dacht eigenlijk indroogstreepje, tot Melis me erop wees dat kwartier wel heel snel is voor indroogstreepje. Dus gisteravond even langs Kruidvat en weer getest, nu exact op 5 minuten gekeken. En ja hoor, een streep!!!! Weliswaar nog redelijk licht, maar ik hoefde echt niet ondersteboven te hangen om hem te zien! En vanmorgen weer! :clap2::clap2:

Vind het niet gek dat het nog beetje licht streepje is, zit immers pas op wd 9. Maandag bloedprikken, nog even flink duimen dus!

Aaaahhh, voel me zo bijzonder!!! Heb nog nooit een positieve test gehad!! Heb ook het gevoel dat iedereen aan mij ziet dat ik zo'n gehiem heb. En probeer je dan maar eens te concentreren op je werk... :omg::omg::omg:

Hoop dat ik mee mag en kan schrijven. Voor wie al zekerheid heeft; gefeliciteerd!!! Voor de anderen duim ik gewoon mee.

xx

Gefeliciteerd!! Zo leuk!!! Geniet er lekker van, bij zo snel een streepje wordt het maandag vast een heeeel mooie waarde !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden