Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kimky, was de echo goed?

Dames veel plezier in A.ntwerpen en koop niet te veel...

Ha ha ben benieuwd wat van wie klopt het geslacht.

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Kimky, was de echo goed?Dames veel plezier in A.ntwerpen en koop niet te veel... Ha ha ben benieuwd wat van wie klopt het geslacht.
Ja, echo was goed!! Officieel ontslagen uit het vu. Ik heb vandaag al 3x hardop gezegd dat ik zwanger ben. Geloof dat ik daar wel aan kan wennen..! ;-)
Geplaatst
Ja, echo was goed!! Officieel ontslagen uit het vu. Ik heb vandaag al 3x hardop gezegd dat ik zwanger ben. Geloof dat ik daar wel aan kan wennen..! ;-)

yessss.. Hoeraaa!! ​geniet in antwerpen met t shoppen!! :-D

Geplaatst

Armanda, ook ik heb in de eerste 15-16 weken van de zwangerschap migraine gehad, heel vervelend. Het hoeft niet je hele zwangerschap te duren, mijn huisarts zei dat het vooral 1e en 3e trimester aanwezig is ivm hormoonschommelingen.

Er is weinig tot niets aan te doen qua medicatie tijdens de zwangerschap.

Sterkte!

Geplaatst

Thx lieve meiden

Had t met mn eerste zw ook alleen in de eerste 16 wkn idd

Nog ruim 3 weken te gaan dan... :(

En bij de geboorte had ik ook gelijk een onwijse attack! 2 dgn knock out! En ik mocht niets nemen ivm borstvoeding!

Dat zou ik nu wel doen hoor, en dan die paar druppels voeding weggooien. Is anders echt niet te doen

Gelukkig gaat t nu weer goed. Werken dan maar weer!

Fijne dag meiden

Trouwens heb sinds gister positiekleding aan!

Men, die buik en vooral (.)(.) zijn huge al! 😳

Jullie ook? Ben morgen 13 wkn.

Geplaatst

Armanda, chipszooi zeg! Hopelijk is het net als bij je dochter en niet, zoals Quin zegt, je hele zwangerschap. Pfffff, migraine is erg vervelend! Wel fijn dat je er nu anders in staat wat betreft bv.

Positiekleding draag ik ook al, denk nu een week of 2. Heerlijk! Ook zijn jurkjes nog/tuniekjes nog favoriet en dan zie je het echt goed.

Vor de winter heb ik nu 2 nieuwe broeken, 2 rokjes. Een tas vol van mn vriendin gehad qua shirtjes. Voor de rest kleed ik mezelf met basic shirtjes icm vest/blazertje en een sjaaltje. Ga echt geen hele speciale gardarobe aanschaffen voor de winter. Had mezelf erg verheugd op een nieuwe winterjas, aangezien mijn 'oude' te groot werd ( veel afgevallen). Maar nu gebruik ik hem komende winter toch met mijn bolle buik. Moet ik nog maar een jaartje wachten ;)

Zal zo naar de ba, dan door mijn werk. Vandaag komen 2 inspecteurs langs, toch altijd weer spannend. We hebben het grote periodieke onderzoek. We scoren goed, daar zit ik niet over in. Maar die ogen......haha......

meiden fijne dag of werkse!

Geplaatst

ach armanda bah weer die migraine.... leuk vooruitzicht als dat nog even kan gaan duren! phoeh!

dragen al meer meiden zwangerschapskleren, ik nog niet..... stel het nog wel even uit. maar het is onze eerste dus dan duurt het langer zeggen ze. bij mij kan je het nog niet echt zien.

kimky hoe was a.ntwerpen? wij hebben ons vermaakt! flink geshopt. schoenen, kleren, kleren voor mn neefje, bonbons, wafels.... wij waren er vrijdag en zaterdag. zaterdag was DRUKKKK, niet normaal! we hadden een prima hotel en s avonds heerlijk gegeten. oh wat had ik die biefstuk met bearnaise saus en witte wijn graag gelust maar helaas.....

heb bij de h&m iig een zw schapsspijkerbroek gekocht.

maar meiden die kraamzorg, ik zie door de bomen het bos niet.....

volgensmij wordt het blind kiezen of niet??? het zijn er zoveel..... help! tips?!

Geplaatst

Clickstar: i heb de verloskundige gevraagd met w elk kraambureau zij veel samenwerken en welke zij goed vinden. Zo hebben wij besloten haha. En 12 okt is er open dag van de vkpraktijk dus dan ook even langswippen bij het kraambureau! :-)

Ik ga 3 oktober met mijn moeder naar prenatal broeken halen haha! Zoveel zin in al!!!

Jaaa, hoe wat antwerpen Kimky? Bij u iig geslaagd clickstar! Gaaf man!!!

Nou mijn (.)(.) zijn ook echt 1/1,5 cup gegroeid haha, heb bij de hema voor 12,50 2 bhs gescoord. Niette duur tenminste... Ik neem aan dat z e nog blijven groeien! Hahah

ik ben net voor het eerst weer gefitnessed. Lekker rustig aan gedaan, maar gewon lekker bewogen. Doen jullie veel aan lichaamsbeweging???

Ik ben vandaag 12 weken! Yesss zo blij! :-)

Geplaatst

Inflame, vanaf morgen zijn de Mama Mazzeldagen bij Prénatal! 20% korting op baby- en positiekleding. Scheelt weer een paar knaken ;-))

Een gezellig, druk topic hier! Leuk om 'oude bekende' hier te zien!

Geplaatst

Oh wat fijn dat het zo geslaagd was in Antwerpen. En ach, die wijn en biefstuk, dat haal je dubbel en dwars weer in ;)'Alhoewel, ik kan er niet zo goed meer tegen sinds ik bevallen ben. 2 wijntjes is echt wel de max op een avond hihi. Nu niet hoor.

Hier inmiddels de bevestiging van aanvraag weer binnen van de kraamzorg. Zelfde maar weer als de vorige keer. Is inderdaad veel keus. Wil alleen wel voorkeur aangeven, de eerste persoon die wij troffen willen we echt niet nog een keer, de eerste 5 dgn waren ook slles behalve relaxed en leuk. Gelukkig toen aan de bel getrokken en een nieuwe gekregen. En ook nog twee dgn extra onder t mom van 'lichamelijk moeder'. Dus toen nog helemaal goed gemaakt.

Geplaatst

Armanda gaat het weer een beetje met je?

Hoop dat je het snel kwijt bent. Vorige zwangerschap had ik het tot 16 weken wel een keer of 10 en nu gelukkig pas 1 keer migraine gehad. Hoop dat het daarbij blijft.

Ik mocht overigens wel zetpillen gebruiken tegen de misselijkheid.

Ik draag ook al positiebroeken. Mijn gewone shirts kan ik nog wel aan:-)

Kimky en Clickstar hoop dat jullie genoten hebben in Antwerpen!

Clickstar wat betreft kraamzorg heb ik even wat navraag gedaan bij mensen in onze buurt met kleine kinderen. Zo uiteindelijk mijn keuze gemaakt.

Wij waren hartstikke tevreden dus heb vorige week de kraamhulp gebeld die we toen hadden en zij gaat proberen in te plannen dat ze rond mijn uitgerekende datum op wacht staat zodat we haar hopelijk nog een keer hebben.]

Jose wat balen zeg dat je vorige keer de eerste dagen geen prettige kraamhulp had. Je wordt al zo geleefd dat het me vreselijk lijkt als je dan iemand in huis hebt waar je je niet fijn bij voelt.

Hopelijk dit keer een hele fijne kraamhulp voor je!

Mijn kleine man loopt sinds gisteren wat stappen los:-) Super trots op mijn lieverd! Scheelt me ook een hoop tillen en bukken straks met die dikke buik.

Hier alles goed! Over 2,5 week afspraak voor geslachtsbepaling:-) Ben zo benieuwd.

Vond de aanbiedingen die er deze week zijn ivm mama mazzel dagen bij P.renatal niet zo heel erg bijzonder dus weet nog niet of ik er heen ga.

Heb nog wel wat kleine dingen nodig maar dat kan ik ook later aanschaffen.

Geplaatst

Wat fijn dat je kleine vriend loopt Puck, scheelt een hoop.

vind ik met traplopen, zo fijn dat ze zelf naar boven en beneden kan. Niet alleen, ik loop ervoor of erachter ;)

wow en over 2,5 week al een echo om te kijken wat het wordt, spannend. Heb je een voorgevoel? Hopelijk werkt de kleine mee, is ook altijd de vraag ;)

Geplaatst

Puck, lekker dat het mannetje loopt.

Wij ook hier weer zelfde kraambureau, toen prima bevallen;-) maar wij hebben alleen couveuse nazorg gehad a 12 uur. Hoop deze keer een kraambed.

Hier mijn kleding aan van net na de bevalling, heb toen nieuwe dingen gekocht omdat ik weigerde nog in de zw-kleding te lopen.

Vandaag even stiekem gespiekt naar ons prulletje. A.s. woensdag de combitest en lekker uitgebreid kijken.

Vorige x konden ze het geslacht al zeggen, ben dus benieuwd.

Geplaatst

Jose, Ik heb geen voorgevoel en heb ook helemaal geen voorkeur het lijkt me allebei heel erg leuk!

De echo wordt gedaan door een familielid dus hij kijkt na zijn spreekuur dus heeft alle tijd:-)

Hij laat me niet gaan voordat hij het heeft gezien:-)

Quin jij woensdag alweer! Gaat snel zeg:-) Hoop voor je dat ze het geslacht al kunnen zien.

Heb er zelf niet naar gevraagd of ze het al konden zien. Echo was bij ons in minder dan 5 minuten klaar want kleintje lag vrij stil er er erg goed voor.

Handig zeg dat je nog wat gewone kleding hebt gekocht direct na bevalling. Komt nu mooi van pas en je kunt nog lang genoeg positiekleding aan.

Kan me herinneren dat ik na de bevalling ook het liefst meteen weer gewone kleding wilde dragen.

Geplaatst
Inflame, vanaf morgen zijn de Mama Mazzeldagen bij Prénatal! 20% korting op baby- en positiekleding. Scheelt weer een paar knaken ;-))

Een gezellig, druk topic hier! Leuk om 'oude bekende' hier te zien!

woww goede tip!! Thanks!!!!!!!!

Geplaatst

Puck, het was erg na de bevalling heb ik gelijk kleding gekocht zo klaar was ik met die zw-kleding ha ha denk toen ook hormonen hoor.

Vorige x konden ze het geslacht zien en se hadden het goed ik wilde het niet weten maar mijn man wel. Nu wil ik het ook graag weten.

Geplaatst

Gelukkig weer beter, meiden!

Hoop idd echt dat het (bijna) de laatste x was!

Ik heb gewoon een kraamzorg gekozen via google. Haha. Niet veel aandacht aan besteed dus. Je weet toch niet wie je krijgt. En vorige x heb ik geen kz gehad omdat ik nog in t zhs moest blijven. Maar vond het echt jammer. Heb t echt misgelopen door die stomme regels en moest met een keizersnee alles thuis zelf doen en alles was nieuw en spannend.

Heb trwns mvm stopgezet. Kan er gewoon echt niet meer tegen. Steeds kokken op t toilet. Trek het gewoon niet meer. Zie er steeds zoooo tegen op om naar de wc te gaan.

Nou ja ben 13 wkn dus heb al een flinke steen kunnen bijdragen.

Oh 20% korting? Dat heb ik dan weer gemist maar ja heb wel in alle rust kunnen passen enzo.

Nou nog even werk laptop op schoot pakken. Druk en heb t niet af. Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden