Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey meiden...

vandaag de intake bij de gyn gehad. man dat stelt echt nix voor. niet eens mn bloeddruk gemeten. tssss

over een paar wk horen we of strikte controle noodzakelijk is. ik slik nl medicijnen ivm de ziekte van crohn. de ontstekingsactiviteit in mn darmen is onder controle en de medicatie heeft geen invloed op de groei vh kindje.

moet wel bij de 2de lijns vk blijven en blijf dus medisch maar heb ws geen indicatie om elke twee wk een (groei)echo te krijgen. nouja opzich prima hoor maar ook wel jammeR. (even kijken is altijd leuk)

het kindje was erg druk. dooierzak is bij mij ook nog zichtbaar maar is langzaam ah verdwijnen. maar ook ik zie geen placenta hoor inflame.

heb net een a.ngelsound besteld Jose. kon het toch niet laten hahaha

denk dat wij tzt een echo laten maken elders als het bij de gyn niet kan. zo bijzonder om zo'n klein kindje te zien. we konden de vingertjes tellen en je kon de blaas zien..... WOUW

en gelukkig voor het eerst in mn leven een uitwendige echo!!! jeej

en dan nu op naar de n.ipt test as dinsdag...

armanda benauwd van de hormonen? huh appart?

maarre geen hoofdpijn meer?

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inflame, geen idee. Maar ik was weer eens nieuwsgierig, dus heb het gevraagd. Vandaar dat ik het weet en ze het me heeft laten zien.

ik neem mn woordennterug, sorry, sorry en nog eens sorry......gewoon weer gaan genieten hoor!

Geplaatst
Inflame, geen idee. Maar ik was weer eens nieuwsgierig, dus heb het gevraagd. Vandaar dat ik het weet en ze het me heeft laten zien.

ik neem mn woordennterug, sorry, sorry en nog eens sorry......gewoon weer gaan genieten hoor!

ahhh nee geeft niethoor, ligt niet aan jou! Hhaa ik ben gewoon een onzekere troela nav vorig jaar! Eigenlijk wilde wij het 19-09 vertellen (na de echo van a.s. do, ben dan 11.3) op fb/ oma etc... Nu hebben we besloten dat we toch nog maar even wachten tot de geplande echo van 12 weken en 3 dagen :-)!

JOse, misschien een gekke vraag hoor, maar had jij met je tweeling op een gegeven moment ook het gevoel van 'ow jee, zou er iets mis zijn?' Zo'n onderbuik gevoel? Of kwam de echo waarom geen hartslag meer was te zien echt helemaal onverwacht? Als je het er niet over wilt hebben snap ik dat hoor.

Puck: wat leuk een duo wagen, en al BESTELD! Zo super gaaf!! Lijkt me heerlijk dat je straks met zulke mooie kindjes in een mooie wagen mag rondrijden!!!

Clickstar: jij ook al zo'n "tegenvallende" intake?? Armande toch ook al? Ik heb er 1,5 uur gezeten, bloedruk opgemeten, van alles over me wilde ze weten en over mn man, echo gehad, daarna nog allerlei tips gehad, allemaal leuke boekjes, een babysetje, luiers, doekjes weet ik het allemaal 2 leuke cadeau

pakketten in ieder geval :-D. Ik bof zo te horen haha.

Maar jij zag dus ook nog het dooierzakje, ook de navelstreng gezien? Lijkt me gaaf joh de vingertjes kunnen tellen! En wauwie uitwendige echo! Superrrrr leuk!!!! Dat uitwendige echo moment vind ik nog wel moeilijk.... Klinkt misschien raar maar dat was vorig jaar de eerste uitwendige echo en het moment waarop we meteen het s,echte nieuws kregen. Ik heb dus met de vk afgesproken dat ik de volgende keer in- en uitwendig een echo mag... Dat vind ik wel fijn!

Weet je waar ik me vannacht ineens heel druk om maakte meiden,., ahha je gelooft het nooit: ik heb een zuurtsok vd kermsi van mn ouders gekregen en gisteren dst halve ding weggesnoept. Ineens kreeg ik het snachts spaans benauwd dat mijn kindje waarschijnlijk stijf van de suiker stond... Ik had namelijk net gehoord dat korreltje nu via de navelstreng dat en dus direct mee kon eten met wat ik eet (tenminste dat denk ik) hahaha suf he! Hebben jullie ook al van die maffegedachten gehad??

Quin, jij vertelde dat je je paard bij je vorige zw had verkocht.. Dat lijkt me erg heftig! Ik heb er ehhh 4... Voor mn fries ga ik volgende week in e.mst een bedrijf bezoeken of het wat is mn schatje hier een periode 5-10 maanden te stallen/weiden. Zo heb ik even wat minder druk. Mijn showpaardjes (zijn kleintjes) staan thuis en dat komt wel goed met de hulp van mn man!

Armanda: wat fijn van je hoofdpijn zeg, blijf maar weg hoofdpijn!! Hahah

Nou fijne avond allemaal/ goede nachtrust haha ;-).

Kimky hoe is het met jou?? En met de rest???

Geplaatst

Thanks meiden.

Clickstar, ik voel me op zich goed, maar wel hele dag weeig / net tegen misselijk worden aan, maar dat zet gelukkig nog niet door!

Ik ben vandaag 7 weken geloof ik en heb nu al het idee dat je het kan zien aan mn buik! Echt niet normaal meer zo snel! Vooral s avonds! Heb wel vaker gehoord dat het bij een 2e sneller te zien is, maar zo snel?!

Inflame, ja, ik heb ook van die gedachten bij dingen die ik eet of drink hoor haha en weet van de vorige keer ook dat ik toen hele rare heftige dromen van de baby had!

Verder erg leuk om al jullie voorbereidingen, echo verhalen etc bij jullie te lezen, haha, kan ik een beetje wennen aan wat ik straks ook krijg... Pff, nog 2 weken tot de 1e echo...

Geplaatst

Hi ladies!

Alles goed bij jullie? Hier wel! Nog steeds regelmatig weeïg gevoel, tegen misselijk aan. Maar hoef niet veel over te geven en zolang ik steeds beetjes blijf eten heb ik er weinig last van. Vla was inderdaad goede tip! En merk dat droge koekjes er ook prima in gaan. Vooral café noir..

Na een weekend van bruiloften en verjaardag heb ik trouwens ook gemerkt dat ik qua drankjes ook niet meer weet wat ik moet nemen. Frisdrank heb je na 2 glazen wel genoeg van, jus krijg ik niet echt weg en spa rood wordt ook erg saai na paar glazen.. Merk dat ik dan toch wel gehecht was aan biertje of glaasje wijn... ;-)

Morgen intake gyn, ben benieuwd! Helemaal na wisselende verhalen van jullie. Kijk er wel naar uit! Eind van de week laatste echo in vu, als die goed is mogen we wel plannetjes gaan maken vind ik. Merk dat ik daar nu nog wat terughoudend in ben. Maar heb er zoooo'n zin in!!

Fijne dag allemaal! Ik heb een luie in de planning... Xx

Geplaatst
Hi ladies!

Alles goed bij jullie? Hier wel! Nog steeds regelmatig weeïg gevoel, tegen misselijk aan. Maar hoef niet veel over te geven en zolang ik steeds beetjes blijf eten heb ik er weinig last van. Vla was inderdaad goede tip! En merk dat droge koekjes er ook prima in gaan. Vooral café noir..

Na een weekend van bruiloften en verjaardag heb ik trouwens ook gemerkt dat ik qua drankjes ook niet meer weet wat ik moet nemen. Frisdrank heb je na 2 glazen wel genoeg van, jus krijg ik niet echt weg en spa rood wordt ook erg saai na paar glazen.. Merk dat ik dan toch wel gehecht was aan biertje of glaasje wijn... ;-)

Morgen intake gyn, ben benieuwd! Helemaal na wisselende verhalen van jullie. Kijk er wel naar uit! Eind van de week laatste echo in vu, als die goed is mogen we wel plannetjes gaan maken vind ik. Merk dat ik daar nu nog wat terughoudend in ben. Maar heb er zoooo'n zin in!!

Fijne dag allemaal! Ik heb een luie in de planning... Xx

ik snapdie terughoudendheid hoor!! Heb ik, ondanks alle goede echo's nog steeds een beetje.. Nu maak ik me weer zorgen of t rond de 12 weken toch ook wel goed blijft gaan ivm overstap naar placenta.. Hahah dus dat gevoel blijft! Maar 'los' kunnen... Daar heb ik ook zooooooooown zin in hahahaha!!

hahah cafe noir, daar was ik niu nooit opgekomen ahahah goeie tip! Qui drinken word ik ook wel s een beetje kriegel hahahah.

veel plezier morgen bij de vk! En duimen voor vrijdag een goede echo, maar denk t wel hoor!! Xxx

Geplaatst

Echo was goed!! Zijn helemaal in de wolken! Hartje gehoord en hem zien bewegen. Fantastisch!! Hij was nu 1 dagje 'te klein', te verwaarlozen dus. Mag van deze gyn ook gewoon naar verloskundige, ondanks medicijnen. Dat ga ik vrijdag in vu nog wel even checken, maar toch alvast verloskundige gebeld ;-)

Ohhh, wat is dit leuk!! Moet er steeds van janken, maar ben zooooo blij! Het wordt steeds echter!

Geplaatst

Yeahhhh Kimky.....goed bericht en wat fijn om te lezen dat je nu aan t genieten bent van de kleine.

helemaal goed, wordt het nu tijd voor een ticker ;)

Geplaatst

Kimky wat fijn voor jullie!

gaaf he om zoiets in je buik te zien bewegen terwijl je er niets van voelt. op de kwaaltjes na dan he!

ik zit nu bijna elke dag met mn a.ngelsound te genieten!

en idd nu is het tijd voor een ticker want hoe ver ben je precies nu dan?!

Geplaatst
Echo was goed!! Zijn helemaal in de wolken! Hartje gehoord en hem zien bewegen. Fantastisch!! Hij was nu 1 dagje 'te klein', te verwaarlozen dus. Mag van deze gyn ook gewoon naar verloskundige, ondanks medicijnen. Dat ga ik vrijdag in vu nog wel even checken, maar toch alvast verloskundige gebeld ;-)

Ohhh, wat is dit leuk!! Moet er steeds van janken, maar ben zooooo blij! Het wordt steeds echter!

Ow meid wat HEERLIJK voor je zeg!! Ik jank met je mee! Ha ha

geniet er lekker van joh!!

ben je nu 9 weken?

Geplaatst

Puck, succes vandaag, dacht mij te herinneren dat jij vandaag de combi hebt? Welke duo wagen heb jij besteld?

Inflame, mijn paard weg doen was erg heftig, wist niet dat ik zoveel tranen had in mijn lichaam. Maar ik heb nog contact en het is de beste keuze geweest, ook nu ik terug kijk.

Kimky, mooi ticker meid, en heerlijk dat het goed gaat. Nu weer een klein stukje meer genieten.

Clickstar, ha ha krijg er beeld bij jij met de angelsound op de bank.

@sorry meiden, lees wel mee maar heb het gewoon erg druk met taxi spelen, boodschappendienst en cleaningservice. Hoop volgende week wat meer rust te krijgen. We gaan kijken om meer thuiszorg in te schakelen. Nu emotioneel zelf ook niet stabiel, maar alles aan het vastleggen hoe zij het wil straks en bezig met de euthanasieverklaring op te stellen. Sorry voor dit niet vrolijke bericht.

Geplaatst

Net even bij zus van mijn schoonzus geweest en we hebben even met de echo gespiekt, het was lekker aan het draaien en jumpen. Zag ook al gedeelte van de navelstreng.

Geplaatst

Bijzonder Quin. Werkt zij in een echocentrum?

Leuk dat je even hebt kunnen kijken, dit was dus een mooi extraatje.

puck succes!

Geplaatst

Tuurlijk Quin jij hebt andere dingen aan je hoofd meid! heftig voor jullie... (krijg er kippenvel van)

Leuk dat je even extra hebt kunnen spieken. lkkr druk kindje dus haha

puck donderdag toch echo en combi? vind je het spannend?

en dan mag je het vertellen aan je omgeving. lastig he om het stil te houden....

wij hebben vandaag bloed laten afnemen in a.ntwerpen voor de n.ipt test. over 14 dgn de uitslag.

daarna direct weer door naar mn werk. echt geen fijne combi....maarja ach.....

Jose hoe vaak gebruik jij de a.ngelsound?!

jij alweer bijna 13 wk! yeah!

Geplaatst

Ha ha nee zij werkt als vaatlaborant dus met echo app.

Is niet zo duidelijk als bij de vk maar we konden het mooi zien.

Ooo Puck as donderdag. Spannend.

Clickstar, mmmmhhhh lange 14 dgn weer.

Geplaatst

Quin wat vervelend zeg dat je zoveel aan je hoofd hebt nu!

Hoop dat het een beetje voorspoedig gaat met het regelen van alles op dit moment.

Fijn dat je even hebt kunnen kijken. Toch wel erg fijn die bevestiging:-)

We hebben de Bugaboo Donkey besteld. Lijkt me het handigste omdat je die ook als mono-kinderwagen kan gebruiken voor als de oudste er niet meer in wil of kan.

Ben van plan de Cameleon dan nu te verkopen dan krijgen we er hopelijk nog goede prijs voor. Zou eind oktober geleverd worden maar wordt nu woensdag of vrijdag al :-)

Ik moet donderdag voor de echo voor de combinatietest. Toch wel weer spannend. Tel de dagen echt af op het moment.

Kimky fijn dat alles goed was en staat leuk die tikker:-)

Clickstar jullie hebben de bloedtest gehad las ik. Nu het afwachten weer.... Pfff!

Ga straks nog even uitgebreid op de rest reageren maar er ligt boven een kleine jongetje zijn moeder te roepen:-)

Geplaatst

Ow Quin wat heftig zeg!! Heeeeel veel sterkte meis voor jou en je familie! Neem je tijd en de rust die je nodig hebt!! Wel even heerlijk dat je naar je babytje kon kijken!

Clickstar: spannend. Weer een soort wachtweken! Hoe benje eronder?

Ik Moest vanmorgen nuchter bloed laten prikken en... Ben 2 keer flauwgevallen. Meeen ik kan echt niet zonder eten meer hoor smorgens! Nou uiteindelijk id t gelukt

Maar de hele ochtend voelde ik me raar!! :-(

Kimky: ik geniet mee: hoe super dat je zo kan genieten nu!! Leuk voor je/jullie!!!

Geplaatst

Even kort ego ( lukt ook steeds maar niet om meer tijd te nemen om te reageren maar ga ik zeker nog doen!)

Heb vndg de 12 wkn echo gehad! Was top! Alles in orde.

In t begin lag ie heeel stil. Zag je alleen t hartje. Ik schrok toch echt wel hoor! Dacht dat de rest het niet deed...

Maar toen hebben we m wakker geschud ;) Das te zien! Ook heeeel beweeglijk! Happy! Onwerkelijk nog ☺

Loop trwns 3 dgn voor! Dus zou 12,3 zijn en dan 29 mrt uitgerekend maar we blijven de icsi datum aanhouden dus blijft 1 april :)

Geplaatst

Amanda, fijn dat het wurmpje het zo goed doet. Lekker om weer even te zien.

Puck, dat is idd een mooie wagen en idd lekker dat je hem straks voor 1 ook kan gebruiken. Nog 1 nachtje en dan zie jij het wurmpje ook weer even;-)

Wij nemen een duowagen over van vriendin dat is top. De bugaboo hou ik er gewoon bij.

Geplaatst

Kimki, jij ook zo’n weeïg gevoel zonder over te geven. Ik ook joh. Niet grappig want soms wou ik dat het er gewoon effe uit kwam want nu moet ik net als jou gewoon bijna elk uur wat eten en dan nog rommelt het vaak.

Fijn ook dat je intake met de gyn zo goed was en dat je zo blij en opgelucht was. Heerlijk he! En het is je zo gegund!

Click, leuk die angelsound joh! Lukt het steeds om het goed te vinden, het hartje?

Wat spannend trouwens dat afwachten op die n.ipt test joh! Maar goed, nu loopt het tenminste…

Inflame flauwgevallen? Zo I can imagine ja, kan ook echt niet zomer eten! Moet je lang op de uitslag wachten? Hoe is het verder met jou?

Puck bijna jouw echo he?! Nu nog maar 1 dag…

Quin echt heftig allemaal joh. Ik denk nu ik zwanger ben ook veel terug aan mijn vorige zwangerschap (soms weet je iets ineens weer) en toen waren we ook zo druk met alles regelen rondom mijn vaders ziekte/sterfbed. Je bent er naast je werk en zwangerschap super druk mee, maar let goed op jezelf hoor! Ik heb misschien wel verteld dat ik uiteindelijk zelf ziek ben geworden aan het laatste trimester. Belandde met 32 weken in het zhs. Kan je wel goed terecht met je emoties momenteel?

Miekske, hoe haat het met jou eigenlijk?

En E82, alles oke met jou?

Hier net wezen zwemmen met mijn meissie. Wat een watterratje joh, zo leuk! Ik zou alleen echt niet weten hoe ik dat straks met de baby moet doen. Vond babyzwemmen zo leuk en zo goed, maar hoe kan ik dat doen met 2 kinderen??!! Vind het toch steeds een pittig idee hoor, 2 kiddo’s! Zijn jullie er wel ’s bang voor? Er is hier niemand die al 2 kids heeft toch?

Heb even het lijstje teruggezocht, stond op pagina 22!

Heb de data die al geweest zijn er af gehaald hoor.

Uitgerekende datum:

31 maart 2014: José ( 2e)

1 april 2014: Puck78 ( brusje)

1 april 2014: Armanda (brusje)

2 april 2014: clickstar (eerste)

7 april 2014: Inflame (eerste)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82

18 april 2014: Kimky (eerste)

Echo/controle:

18 sept: Kimky echo VU (als ik 16e echo krijg, wil ik deze eigenlijk paar dagen later..)

24 sept: Jose, echo gyn

25 sept: Quin combi test

11 okt: Armanda vk hartje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden