Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O jose jeetje

Toch hoor je t vaker maar toch onwijs schrikken!

Hier alles goed hoor!

Wel dagelijks kokhalsen. Bleeegh. Voel t de hele dag hoog in mn keel. Maar ja.

Zo maars naar bed ;) drukke werkweek gehad en geen tukkies kunnen doen en rommelige nachten gehad

Fijn weekend meiden!

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morning meiden!

Ach jose dat is even schrikken geweest. fijn he die dopler! ben dr ook errug blij mee....

Quin gefeli met de goed uitslag!

gisteren de uitslag van de n.ipt gekregen via de mail.

alles is goed. dwz voor 99% geen trisomie 21! pfieuw!

En het is een.....

:baby:

Lachen he? Moest echt even een traantje laten. We zijn zooooo blij!!!

x

Geplaatst

Wat fijn!!! Gefekiciteerd!! WAUWW wat leuk een jongetje!!! Gefeliciteeeeerd!!!

Morning meiden!Ach jose dat is even schrikken geweest. fijn he die dopler! ben dr ook errug blij mee....Quin gefeli met de goed uitslag!gisteren de uitslag van de n.ipt gekregen via de mail.alles is goed. dwz voor 99% geen trisomie 21! pfieuw!En het is een..... :baby:Lachen he? Moest echt even een traantje laten. We zijn zooooo blij!!!x
Geplaatst

Ohhh, clickstar, wat fijn dat jullie zo'n goede uitslag hebben gekregen!!!!! En wat leuk om al te weten dat het een jongetje is! Nu genieten op roze, oh nee, blauwe wolk!!! X

Geplaatst

Jse, eng ja, ik had het vorige keer ook rond week 15 / 16. Toen zelfs vkngebeld die zei dat het geen probleem was, maar toch...

Clickstar, wat leuk dat je dat al weet! Jongetjes zijn leuk hahaha...

Geplaatst

He meiden!! Hier ben ik weer! Heeft even geduurd maar heb even de puf/ tijd niet meer gehad om op het forum te zitten.... Ik ben zooo verschrikkelijk moe.... Met de kleine gaat alles prima maar ik voel me uitgeput. Weet af en toe niet waar ik de energie vandaan moet halen om de dag door te komen. Maar ja fulltime werken en nog een klein meisje van 2 jaar helpen ook niet mee. Hopelijk wordt dit snel beter want erg gezellig is het ook niet zo. Elke avond om 21.00 uur naar bed en zo...haha

Zo, genoeg geklaagd! Verder gaat het prima. Met 10 weken nog een echo gehad en alles ging super! Ben zelfs 4 dagen vooruit gezet zodat de uitgerekende datum nu 10 april is geworden!

Heb even wat teruggelezen en zo te horen gaat het met de rest ook nog allemaal goed! Fijn!

Clickstar geweldig een jongen!! En natuurlijk het allerbelangrijkste dat hij gezond is!

En Ink jij ook hier!!! Super zeg!

Geplaatst

Ink, thanks! Vandaag nog steeds :( vraag me alleen af waar het vandaan komt? Kan het te maken hebben met een schimmelinfectie? Jaja, die heb ik ook nog, fijn, not!

yeaaaaaah een jongen, hoe cool is dat? Maakt het nog een stukje echter he? Geniet ervan, en nu ook lekker shoppuhhhh.

Miekske, fijn dat het goed gaat en die moeheid tja, ik kan je de hand schudden. Maar alles voor het goede doel ;)

Geplaatst

Miekske, jaja, maar hoor eigenlijk in t volgende topic van mei hoor haha, maar kom jullie zo nu en dan lastig valle ;-)! Zit dan vooruit te kijken waar jullie mee bezig zijn en te spieken naar de fotos op jullie tickers haha...

Vervelend dat je zo moe bent. Hier een manneke van 20 maanden en dat maakt het idd wel wat vermoeiender. Is je ijzer wel goed? Kan een hoop schelen qua moeheid...

Jose, heb ff mn zwangerschapsboekje van toen er bij gepakt. Staat: betere doorbloeding zorgt ook voor snellere beschadiging van kleine vaatjes die dan sneller kunnen bloeden. Daar zou dan oud bloed later van naar buiten kunnen komen. Vk adviseerde geen zorgen, behalve als het langer dan 2 tot 3 dagen aanhoudt, je krampen krijgt of het bloed helder rood wordt. Is het inmiddels al weer gestopt? Voor de infectie kan je canesten ofzoiets gebruiken he? Maar dat wist je misschien wel al. Haha, is geloof ik ook zon lekker typisch zwangerschapskwaaltje, maar weet niet of t bruine verlies daar door kan komen...

Geplaatst

José, bij mijn vorige zw heb ik ook veel bloedverlies gehad.

Bij mij dachten ze dat het kwam omdat de placenta onder lag en de kleine er elke x opstuiterde.

Anders gewoon bellen voor extra controle

Geplaatst

Ik weet dat de placenta, net als bij mijn dochter, hoog en achter ligt ;)

Ik houd het in de gaten. Punt is alleen dat ik ze niet kan bereiken ivm weekend. Zit bij de klinische vk ( zhuis) en heb het spoedkaartje niet meer.

Geplaatst

Oke de placenta kan het dus niet zijn.Kan je ook niks via internet vinden qua spoednummer?

Mieske, hier ook om 21.30 uur plat en idd het helpt niet als er al een rond rent, hier ook van 15 mnd en momenteel ook 's morgens om 6.30 uur wakker gggrrrr wil dan ook nog uurtje slapen.

Dus meiden die er nog geen hebben genieten nog van se rust, opgeruimd huis en avondjes weg. Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard.

Ha ha ik doe het momenteel goed op bruiloften en partijen met de emo buien.

Geplaatst

Jose, heb je ook last van obstipatie misschien? Want met het drukken / persen kunnen zelfs al adertjes springen...

Heb je ff een pb gestuurd...

Geplaatst

Leuk jullie reacties!!!!

wij hadden zelf een meisje bedacht. maar als ik de keuze had dan was mijn voorkeur een jongetje geweest.

vriendin van mij is verloskundige en we mogen zijn even langs komen voor een echo....:-) :-) :-)

wie heeft de eerst vlgde echo???

Jose, hoe gaat het met je? vervelend zeg.... maar het hartje kan je goed horen met de dopler?

Geplaatst

Handig zo n vriendin!

Ik ben er niet ongerust op hoor, denk echt dat het te maken heeft met die infectie. Die wordt al een stuk minder en t verlies dus ook.

het hartje kunnen we heel goed horen met de doppler, hij zwemt zelfs iedere keer even weg haha, druktemakertje.

Wij zijn net even lekker naar het bos geweest. Manlief was ook vrij, heerlijk met dit weer. Daarna nog lekker geluncht.

daar geniet ik zo van.

Geplaatst
Leuk jullie reacties!!!!wij hadden zelf een meisje bedacht. maar als ik de keuze had dan was mijn voorkeur een jongetje geweest.vriendin van mij is verloskundige en we mogen zijn even langs komen voor een echo....:-) :-) :-)wie heeft de eerst vlgde echo???Jose, hoe gaat het met je? vervelend zeg.... maar het hartje kan je goed horen met de dopler?
#breek ff in#ClickstAr wat leuk een jongen!!!! Gefeliciteerd..Geniet lekker van je zwangerschap!!!Alle meiden lekker genieten van jullie wonderteken in jullie buik!!#breek weer uit#
Geplaatst

Clickstar wat fijn dat je mooie uitslag hebt gekregen. En een jongen, hartstikke leuk zeg!!

Nu kan je dus gericht gaan shoppen:-)

Jose ik hoop dat het bloedverlies gestopt is en je gerust gesteld bent door de dopler. Heb je nog wel contact opgenomen met VK of Gyn?

Miekske hopelijk is de vermoeidheid snel weer voorbij! Leuk om weer even wat van je te lezen:-)

Quin helemaal met je eens voor de meiden die de eerste verwachten. Geniet nog even van de rust :-)

Merk ook wel dat het nu wat zwaarder is bij een tweede.

Quin ik zit een beetje in dubio dus omdat jij naar zelfde ziekenhuis gaat even een vraagje. Heb nu al best veel pijn en merk dat ik me dan toch wel beetje zorgen maak of kleine daar geen last van heeft.

Ook slik ik 6 paracetamol per dag ( In overleg met Gyn) maar nog steeds voel ik me niet goed.

Zit dus een beetje te twijfelen om toch te bellen en de situatie uit te leggen omdat ik pas met 20 weken weer een controle afspraak heb staan. Hoop eigenlijk dat ze misschien een goede tip hebben wanneer ik het beste paracetamol kan innemen zodat ik een constantere spiegel behoud en hopelijk wat minder pijn heb en het wat makkelijk vol kan houden. Ben niet zo snel dat ik bel meestal wacht ik gewoon de afspraak af dus wil eigenlijk advies van jou of je zou bellen of zou afwachten?

Alvast bedankt!

Kimky ook al bijna 12 weken! Binnenkort de combinatietest toch? Of heb ik het niet goed onthouden dat je hem ook ging doen?

Armanda misschien niet goed opgelet maar willen jullie weten of jullie een jongen of meisje verwachten?

Geplaatst

Jaaaaa, groen licht! Down under over en het bruine dus ook. Dus had er toch mee te maken.

denk zelfs dat ik wup sinds vandaag voel kriebelen. Dochterliefs schopjes voelde ik met bijna 16 weken dus het zou kunnen. De placenta ligt weer boven en achter.

puck, heb ik iets gemist? Waarvoor slik je pcm, welke pijn? En bellen hoor als het je gerust stelt. We hebben wel een weg bewandeld om uberhaupt zover te komen. Als t goed is, hebben ze daar wel begrip voor. Anders beetje aandikken.

loop je niet vij een vk? Jawel toch?

Geplaatst

Hey meiden,

Alleeerst mijn excusses voor het lange niet aanwezig zijn. Maar ik heb wel meegelezen maar niet gereageerd. Op 1 of andere manier wou iets in mij dat niet. Onze zwanerschap is tot nu toe niet zonder slag af stoot gegaan. En we zitten nog steeds niet echt op de roze/blauwe wolk. Heb nu al tot 3x toe heftig rood bloedevrlies gehad. Heb gisteren nog een 1/2 dag in zh gelegen met heftig bloedverlies en krampen. Maar het kindje doet het tot nu toe nog steeds goed. Wel heb ik een blaasontsteking wat niet helemaal prettig voelt. Heb nu elke week 2x controle tot de 16e week.

Ben vandaag precies 12 weken. Zal dan ook blij zijn als ik uk begin te voelen.

Maar goed genoeg geklaag.

Zo te lezen gaat het met jullie allemaal goed en de ukkies, fijn.

Jose fijn dat het nu over lijkt te zijn.

Ga van af nu weer reageren hoor meiden, moet toch een x gaan zien dat we op de roz/blauwe wolk gaan zien te komen.!!

Clickstar wat een fijn bericht om te lezen dat de uitslag goed is. En een jongetje is zo leuk!!!

Geplaatst

@Puck, ja, ik heb inderdaad donderdag de combi-test! Leuk om weer een echo te krijgen!!! Al blijf ik het stiekem erg spannend vinden.

Enneh.. ik zou ook bellen als je je zorgen maakt. Als ik iets heb geleerd de afgelopen tijd is het wel dat je zelf het beste weet wat je voelt. En als jij je er niet goed bij voelt, moet je aan de bel trekken. Mochten ze niets (kunnen) doen of geven, heb je in ieder geval iemand anders om de schuld te geven.. ;-)

@Jose, wat cool dat je al wat denkt te voelen!!!!! Ik kan niet wachten!!! Weet ook eerlijk gezegd niet heel goed waar ik het zou moeten voelen, ga ik donderdag maar eens goed navragen. Waar mn buik dikker lijkt te worden, is denk ik te hoog.. Al heb ik het idee dat ik weer stil sta qua dikker worden, geloof dat er niet zoveel gebeurt. Of misschien moet ik niet 3x per dag kijken of ik al verandering zie... Nou ja, zal snel genoeg komen denk ik!

Ik had net iets heel leuks! Mn vader wilde heel graag even langs komen. Huh?? We hebben een heel goede band, maar hij staat eigenlijk nooit zomaar op de stoep. Zijn ook alletwee niet echt van die kletskouzen, dus zomaar even een praatje komen maken is ook niets voor hem. Kwam hij met een heel baby-pakket, door hem zelf samen gesteld! Allemaal rompertjes van de hema (zonder mouw, korte mouw, lange mouw), vestje, mutsje en bijpassende sokjes, pyamaatje en rammelaar van bambam.. Super-leuk!!!! Hij koopt niet eens zn eigen kleren en nu was hij speciaal voor ons op pad gegaan. Krijg er nu weer brok van in mn strot... Echt lief! Blijft ook onwerkelijk dat er straks een babietje in die kleertjes past, en dat die nu bij mij aan het groeien is.. Kippenvel!

Ik zal zo trouwens ook nog even het lijstje naar boven halen, en dan lekker nog uurtje languit op de bank. Fijne avond meiden! xx

Geplaatst

Uitgerekende datum:

26 maart 2014: José (brusje)

1 april 2014: Puck78 (brusje)

1 april 2014: Armanda (brusje)

2 april 2014: clickstar (1e, jongen!)

7 april 2014: Inflame (1e)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82 (brusje)

18 april 2014: Kimky (1e)

Echo/controle:

3 okt: Kimky combi-test

4 okt: Kimky intake vk

8 okt: Jose, echo en controle vk

10 okt: Inflame, controle vk (geen echo, alleen hartje luisteren)

11 okt: Armanda vk hartje

29 okt: Jose, echo gyn

:love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5::love5:

Geplaatst

Jeetje, e82, dat klinkt vreselijk! Kan me voorstellen dat je wat moeite heb met genieten. Ik denk aan jullie, zal proberen paar wolkjes jullie kant op te blazen.

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden