Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Puck ik ben idd maar naar huisarts gegaan. Heb nu pillen voor mn hoofdpijn en voor misselijkheid! Ben benieuwd of t werkt!

Ook ik al een flinke buik hoor! Aparr hoor. Met de eerste duurde het zo lang!

Maar die harde buiken, is dat erg? Of is dat een teken dat je rustiger aan moet doen? Weet iemand dat?

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Is heel normaal Armanda!

Vk zei tegen mij dat het erbij hoort en zeker ook op die termijn, de een heeft er wel/niet last van of vaker dan de ander. Als je fysiek veel inspanning levert, kan je wat meer rustmomenten inbouwen waar mogelijk. Maar zolang ze geen pijn doen of regelmatig komen, hoef je je er geen zorgen om te maken!

Geplaatst

Hoi allemaal

gespuugd maar voel me nu echt een stuk beter. Heb wel een jassie uitgedaan.... Maandag naar de vk geweest voor controle, ik maakte me toch een beetje druk omdat ik zo ben afgevallen: en het hartje gehoord! Pfjoe! Wat den klein druktermakertje zei de vk. Hahaha hoofdpijn is nu gelukkig weg. Misschien was het wel alle spanning ofzo van de afgelopenw eken??

Clickstar: haha ja met parasolletje, heb de zomer en winter outfit gekocht hahaha. Oww die kleur is ook mooi (net even gespiekt haha). Nou ik vind de wagen top. Kreeg gisteren een belletje dat ik hem kon komen halen! Haha eughh wel vroeg hoor... Maar mar hij wel in mn kamer pronken hahah

wat fijn dat t kdv je een goed gevoel geeft! Dat is toch echt altijd t allerbelangrijkste!!!

ik ben ook zwanger van icsi. Jeetje ga ik me nu weer zorgen zitten maken of er door de icsi geen afwijkingen worden gevonden... Meeen ik herken mezelf, zekere trien, echt niet terug... Pffff. Ik weet niet of ik eensdeo of guo krijg! Het enige dat ik weet is dat ik op 31-10 de geslachtsbepalingsecho heb en 2 weken daarna de 20 weken echo! Ha ha.

Maarhet is dus zo dat er met icsi vaker afwijkingen worden gevonden? Ik dacht namelijk van niet!!

Jose hoe was je echo??

Puck, zie je je buikje of merk je t alleen zelf? Ik kan mijn broeken wek aan maar met zitten knellen ze... Hhah heb nu maar een zw rokje aan. Wil volgende week s gaan shoppen bij mamalicious in Haarlem :-D

Geplaatst

Ja, de echo was goed meiden! Blaasje gevuld, mooi 2 hersenhelften, geen klompvoetjes, hartje weer gehoord....wauw!!!!! En loopt precies op termijn.

Heb ook nog gezegd van de harde buiken. Vk vond het erg vroeg en heeft er wel een notitie van gemaakt.

Ga er weer vandoor, lees later meer, ben op bezoek ;)

Geplaatst

Yesss Jose wat fijn!

maarre geen klompvoetjes?haha...

ow inflame jij dus DE parasol, Yeah. wij doen hem dr dan ook bij denk ik hoor.

enne afgevallen? oei, vervelend.... komt dat door het spugen icm slechter eten?

ga jij ook voor een kdv? of los het anders op?

heb ook een zwarte broek gekocht van mamalicious. zijn echt mooie broeken!

dat GUO SUO verhaal moet de vk me morgen maar eens uitleggen.... wil er op staan dat ik die guo krijg.

please laat het goed zijn.

wat betreft de afwijkingen, vlgsmij is er bij icsi verhoogde kans op hartafwijkingen. of weet iemand anders hier meer over te vertellen, hoor t graag.

ik baal dat ik het kindje nog niet voel. de a.ngel sounds is nog steeds mn beste vriend....

collega van mij voelde het pas bij 21 wk. OMG dan moet ik misschien nog 6 wk geduld hebben.

Geplaatst

De gyn die bij mij de GUO deed vertelde idd dat ze een extra uitgebreide echo doen bij ICSI zwangerschappen ivm verhoogde kanse op hartafwijkingen. Althans dat was de insteek toen het werd ingevoerd.

Hij vertelde ook dat het afschaffen van een GUO ter sprake is omdat de laatste jaren weinig tot geen extra hartafwijkingen bij ICSI zwangerschappen zijn geconstateerd tov een natuurlijke zwangerschap.

Geplaatst

Melis wat jij schreef vertelde de Gyn mij ook dat er eigenlijk na jaren onderzoek er niet meer hartafwijkingen of überhaupt andere afwijkingen zijn waargenomen na ICSI dus dat ze het willen afschaffen.

Dus geen zorgen Inflame gewoon lekker blijven genieten:-) Je ziet mijn buikje overduidelijk. Is geen twijfel meer of ik gewoon wat ben aangekomen;-)

Zelf heb ik de broeken en positie mode van Queen mum. Vooral de spijkerbroeken daarvan zitten heerlijk en zien er ook nog eens mooi uit!

Armanda wat fijn dat je in ieder geval wat hebt gekregen bij de huisarts. Hoop overigens dat je het niet meer nodig hebt en je er voor nu vanaf bent.

Fijne avond allemaal en ik krabbel wel weer!

Geplaatst

Guo wordt bij spontane zwangerschappen ook gedaan als er idd ( erfelijke) hartafwijkingen in de familie voorkomen.

yeahhhhhh, zojuist de laatste kratten van mvm weggebracht. Flinke bijdrage geleverd. Ben erg benieuwd hoeveel vrouwen ik met mijn pies blij kan maken, of anders gezegd....hoeveel Pregnyl zou er nu van gemaakt kunnen worden?

Geplaatst
Guo wordt bij spontane zwangerschappen ook gedaan als er idd ( erfelijke) hartafwijkingen in de familie voorkomen.yeahhhhhh, zojuist de laatste kratten van mvm weggebracht. Flinke bijdrage geleverd. Ben erg benieuwd hoeveel vrouwen ik met mijn pies blij kan maken, of anders gezegd....hoeveel Pregnyl zou er nu van gemaakt kunnen worden?
De consulente van mvm vertelde mij dat een week plassen ongeveer1x pregnyl wordt. Valt tegen hè?!
Geplaatst

Dat zijn wel weer 10 vrouwen die ik blij kan maken of bij dubbele dosering 5 vrouwen. Klinkt gelijk een stuk minder.

bedacht me laatst al een keer, er is niemand die een tweeling verwacht in dit topic.

Geplaatst

Sorry meiden, ben ik ook weer even. Lees trouw alles maar de puf om te reageren ontbreekt mij even.

Was een goed idee om mijn schoonmoeder mee te nemen naar de 20 weken echo, maar nu toch besloten om een pretecho te laten maken omdat zij niet kan zitten en lopen is het lastig om haar mee te nemen. We hebben nu liggend vervoer aangevraagd. Hopen dat dit allemaal gaat lukken en anders hebben we de dvd nog.

Hier al behoorlijk dik, in gewicht gelukkig nog maar 800 gr aangekomen, probeer zoveel mogelijk op mijn voeding te letten. Sinds afgelopen zaterdagnacht voel ik het, weer zo'n apart gevoel heb dus lekker een traan gelaten.

Vannacht bijna de hele nacht ons kleine mannetje op mijn borst geslapen, heeft het zo benauwd van de verkoudheid zo zielig.

Fijn om te lezen dat het verder met iedereen goed gaat, buiten de hoofdpijn. We mogen ons zelf gelukkig prijzen, er is gelukkig ook niemand van het bankje gevallen hier.

Geplaatst

ja idd mij is ook verteld dat je slechts een paar vrouwen helpt met mvm. valt tegen he? nouja alle beetjes helpen toch?!

ik moet nog een wkje piesen. merk wel dat ik er klaar mee ben. zal blij zijn als het voorbij is! bij mij worden de flessen opgehaald. dat is dus niet bij ieder het geval lees ik?

wanneer ga je een pretecho doen Quin! zal wel een emontionele gebeurtenis voor jullie worden....

en wat je zegt, wat fijn dat het met ons allemaal tnt 'goed' gaat.

als ik jullie berichten zo lees is ICSI ip geen indicatie (meer) voor een GUO. ben benieuwd wat de vk zegt vanmiddag.

armanda helpen de pillen een beetje???

Geplaatst

Wat fijn Puck, leuk ook dat je al weet wat het gaat worden.

Even ander vraagje voor jullie, ik had net bij afvegen beetje bloed.. En best veel afscheiding (sorry!). Zouden jullie hiervoor bellen naar vk? Ik vind het (nog) niet heel eng ofzo, maar lijkt me ook weer niet te horen.

xx

Geplaatst

Nog even voor de leuk, de grootte van onze beebjes komende weken:

Week 14: perzik

Week 15: peer

Week 16: avocado

Week 17: navelsinaasappel

Week 18: dragon fruit

Week 19: grapefruit

Week 20: mango

Week 21: cantaloupe

Week 22-24: aubergine

Week 25-28: papaya

Week 29-32: winterpompoen

Geplaatst

Kimky, misschien rare vraag maar heb je gemeenschap gehad de afgelopen 2 dgn, dan kan het nl weleens zo zijn dat je dat hebt. En anders gewoon even bellen.

Geplaatst
Kimky, misschien rare vraag maar heb je gemeenschap gehad de afgelopen 2 dgn, dan kan het nl weleens zo zijn dat je dat hebt. En anders gewoon even bellen.

Nee, helaas niet.. Heb toch alvast even vk gebeld (zij vroeg trouwens hetzelfde), met name omdat ik me afvroeg wat ik moet doen als het blijft en we tegen weekend aanzitten. Maar kan ook in weekend terecht, en eventueel naar hartje luisteren. Maar hoop dat het hierbij blijft!

Geplaatst

Goed dat je gebeld hebt Kimky. Ook al ben je niet ongerust nog, het baart je toch zorgen. Fijn dat je evt het weekend wel terecht kunt om je gerust te laten stellen. Maar liever dat het stopt!

puck, wauw, wat gaaf een meid! Jij had een zoontje toch ( sla mezelf voordce kop als t niet zo is). Een bekroning van een koningskoppel.

Geplaatst

Jose goed onthouden hoor ik heb inderdaad al een zoontje:-)

Quin Thanks! Wacht nog wel even met shoppen want anders heb ik vast ook binnen no-time een overschot aan meisjes kleding.

Als je ziet hoeveel kleding ik al over heb van mijn zoontje. Ongelofelijk hoe snel ze groeien en hoeveel kleding die kleintjes hebben.

Gaat het een beetje met je? Hoopt dat het nog gaat lukken een echo te laten doen en je schoonmoeder erbij kan zijn. Knapt je kleine mannetje alweer een beetje op?

Clickstar hoe is het gegaan bij de VK?

Kimky hoop dat het snel stopt voor je! Fijn dat je het weekend ook kan bellen zodat ze misschien even kunnen kijken of hartje luisteren.

Hoop dat het je lukt om je niet te druk te maken en anders gewoon bellen hoor! Mijn ervaring is dat ze dat nooit een probleem vinden.

Vanavond komt er gezellig een vriendin eten. Het weekend geen dingen gepland. Heerlijk even gewoon doen waar we zin in hebben:-)

Geplaatst

Puck meis, wat super een dochter!! Heel leuk joh gefeliciteerd!!

Kimky, ja altijd bellen hoor meis! Geeft toch wat rust! Wanneer moet je voor de echo/hartje luisteren? H hah meis ik hou zo van jouw lijstjes!! Ahahahhahha

clickstar: wat zei jouw vk over de guo?? Ben wel benieuwd :-)

Quin, ik denk aan je hoor meis....

Jose, alles goed?

armanda: hoofdpijn weer minder? Bij mij is ie weg ha ha.

Ik lees bij jullie groeiende buikjes! Nou ha ha, bij mij zitten er meer lovehandles dan buik.... Ik heb NOOOOIT buikvet/lovehandles gehad... Omg hahhaahah

zoooww meiden ik heb een TOPFITTE dag gehad. OMG heb meer gedaan dan de afgelopen euuhh 8 weken ofzo vandaag! Zooo heerlijk. Was weer s mezelf,,, ahhah

vanavidn bij mn omaatje geweest, zo lief zegt ze' je krijgt van mij de kinderstoel of box', ik heb al €60,- gespaard... Aaahgoshie, dan breek je toch.. Zo lief!!! Mijn opa is pas overleden en ze moet t nu alleen vandr eigen aowtje doen. Ahh mn omaatje... :-D

Geplaatst

De vk had bij de intake al gezegd dat ik altijd langs mag komen om hartje te luisteren, lief! Ook als er dit weekend geen bloed meer komt, wil ik maandag ff langs. Vanmiddag alleen nog mini-beetje oud bloed, dus lijkt goed te gaan.

Ik heb echt nog niets dik! Denk soms dat het net onder mn navel wat meer opgezet is, maar dat moeten wel darmen zijn. Mn perzik zit stuk lager volgens mij. En dan bedoel ik beeb met perzik.. Zou het niet erg vinden als mn broeken krap worden! ;-)

Geplaatst

Hihi avocadootje... Cute!

Ooh puck wat leuk joh een meissie. Heerlijk!

Nee nu geen hoifdpijn meer. Gelukkig bij jou ook weggetrokken ze Inflame.

Aah ja wat een lieve oma!!! Smelt

Geplaatst

Puck meid wat leuk een meisje! g e w e l d i g ! gefeliciteerd....

wat leuk om te weten. vertel je het aan je omgeving?!

maak je ticker eens roze!

Vervelend dat bloedverlies. dubbele onzekerheid!

maar goed kimky het feit dat het wegtrekt zal idd betekenen dat het onschuldig is?

jij ook nog geen echte buik dus?

inflame, wat schattig je oma! de mijne is afgelopen juni overleden, 99jr! zo bijzonder.... haar thuiszorg verpleegkundige was ook op de crematie. Zij heeft een soort van derde zintuig en vertelde me toen dat 'het goed zou komen' bij ons en snel ook. En tadaaa 3 wk later was ik zwanger.... Ben zelf totaal niet zweverig maar dit is me toch wel bij gebleven!

controle vk was goed. geen echo gehad :-(

wel hartje geluisterd maar die kan ik thuis ook luisteren!

buik gaat nu echt groeien. zit nu in de fase van of ze is aangekomen of zwanger... maar de mensen die het weten zeggen allemaal dat het nu zichtbaar wordt.

en we gaan voor GUO maar vlgsmij omdat ik er zelf mee kwam. aangegeven dat als icsi voor hun geen indicatie was voor een GUO ze met een goed verhaal moesten komen. die hadden ze niet dus ben nu doorverwezen naar Erasmus Rdam. as maandag al de intake en dan over 3-4 de echo?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden