Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Jose Gran canaria wat heeeerlijk! Je kleintje gaat t geweldig vinden bij het zwembad en de zee enzo!

Ik voel mijn baby echt nog niet bewegen hoor.

Laat staan mijn man!

Duurt vast niet lang meer :)

Hoop wel dat die dagelijkse misselijkheid en het kokhalsen nog gaat ophouden... :-/ ben toch ondertussen ong 17 wkn.

Heb gelukkig geen hoofdpijn meer gehad. Pff. Zou mn migraine nu een tijd wegblijven?

Click en Inflame nog hoofdpijn gehad?

Anderen nog last van kwaaltjes nu?

Wij hebben trwns nog niets gekocht.

Op 13 nov echo en dan weten we wat het wordt! :D

Dan kijken naar een groot bed voor ons dochtertje en haar huidige kamer (de spullen dan) doorschuiven naar het baby kamertje ! Als t een meisje wordt dan hebben we bijna alles al natuurlijk :)

Nou ik heb vakantie. We gaan morgen naar de dierentuin!

Zo leuk nu ons meissie de dieren weet te herkennen en geluiden kan!

Vandaag is de sterfdag van mijn vader (2 jaar geleden).

Is nog zo kort geleden eigenlijk... Was toen hoogzwanger.

Rustig an doen vandaag.

Fijne dag iedereen!

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Armanda, sterkte vandaag. Normaal gesproken zou ik zeggen pak een borrel er op maar in jouw geval dit x niet.

Hoop dar het een mooie dag wordt met alle mooie momenten die in jullie leven voorbij zijn gekomen.

Geplaatst

hoi meiden....

sowww jose ligt nu lkkr te bakken in de zon! fijne vakantie, lkkr genieten en uitrusten......hmmmm #zouookwelwillenhoor#

armanda, ach wat verdrietig voor jullie. was je hoogzwanger toen je vader overleed? dat moet zwaar geweest zijn zeg. sprak het weekend iemand die dat ook is overkomen. ook 2mnd voordat ze uitgerekend was.... de tranen stonden in haar ogen, voor haar is het nu 4 jr geleden. ga je nog iets speciaals doen om hem te herdenken? sterkte meid!

jij word ook nog in spanning gehouden mbt het geslacht, wat is je voorgevoel? of val ik in herhaling en heb je dat al eerder gezegd?!

Nou ik heb ook weer wat hoor... sinds vorige wk pijn in mijn onderrug met uitstraling naar mijn bijbeen. kan niet stilstaan want dan krijg ik gevoelsuitval, tintelingen en pijnscheuten. De verloskundige vanochtend toch maar even gebeld. Het kan een teken zijn van bekkeninstabiliteit (?) of een zenuwbeknelling (zwangerschapsischias). Pff heb ik weer. Nu maar een fysio gebeld. as weekend gaan we lkkr een weekendje weg, ik hoop maar dat het gaat....:-(

Maak nu op een barkruk aan het aanrecht het eten klaar..... Echt Te erg!

Gelukkig heb ik een zittend beroep, want staand was nu echt niet gegaan.

Mn man is nu twee wk vrij voordat hij aan zijn nieuwe baan gaat beginnen 1 nov. Vandaag gaat hij het kinderkamertje schilderen. Verder hebben we nog niets besteld. Ook nog niet veel gekocht, dat doen we na de 20 wk.....

Quin hoe gaat het met je zieke kindje? gewoon een griepje? ben je thuis gebleven vandaag?

jij voelt ook al lichte schopjes.... bij hoeveel wk had jij dat bij de eerste?!

hoe gaat het met de buikpijn?

enne het klopt idd dat we weer drie pogingen vergoed gaan krijgen. ik ben mijn medicatie ah weggeven!

inflame veel plezier bij de pretecho as woensdag! wat leuk met de fam erbij!!!

kimky wanneer heb jij je pretecho?!

miekske en e82 ik hoop dat het goed met jullie gaat.... geen nieuws is goed nieuws toch?!

Geplaatst

Clickstar, hij is gewoon naar het kdv had geen koorts en als er wat is bellen ze wel dat we hem moeten ophalen. In het begin bleef ik thuis maar dan gaan je vrije dagen wel erg hard.

Bij de 1e voelde ik hem rond 19 weken. Nu rond de 13e week. Moet ik wel zeggen de placenta ligt nu gunstig.

Geplaatst

Armanda veel sterkte vandaag! Hoop dat het je lukt om te denken aan de mooie herinneringen die je aan hem hebt.

Quin ik denk dat ik vandaag ook voor het eerst wat voelde:-) Vorige zwangerschap voelde ik de kleine met 18 weken maar ook toen lag de placenta aan de voorzijde wat nu ook weer het geval is.

Fijn dat de koorts gezakt is bij de kleine man! Hopen dat hij het ergste weer gehad heeft en nu weer opknapt.

Clickstar kan je een beetje snel terecht bij de fysio? Hoop dat ze er daar voor kunnen zorgen dat je het weekend weer beetje op de been bent.

Ik heb mijn medicatie ook al weg gedaan.

Inflame over de 2 dagen de echo! Spannend hoor:-)

Wow je zal maar net als JOse lekker van de zon kunnen genieten nu. Heerlijk!!

Ik heb helaas het hele weekend weer plat gelegen van de pijn. Vandaag wel weer stukken beter dus hoop dat ik deze week weer beetje goed doorkom.

Over 3 weken bij de Gyn toch maar even aangeven dat ik me wel zorgen maak hoe ik de komende maanden zo doorkom.

Zometeen komt er vriendin met de kids op visite. Kunnen ze gezellig met elkaar spelen.

Ben overigens heel erg blij met de nieuwe kinderwagen:-) heel erg wendbaar en nu ook erg handig dat er een boodschappenmandje op hoogte zit.

Gaan voor de kleine spruit alvast een bedje bestellen. Hebben nog wel de tijd maar wil graag hetzelfde bedje hebben als we nu ook voor ons zoontje hebben en daar was best wel wat levertijd op.

Geplaatst

Jeetje Armand, sterkte vandaag. Wat een groot gemis moet dit zijn, geen vader meer hebben. Sterkte meis!

Heb je al een voorgevoel wat t wordt? Ben r ook zooo benieuwd? Ikke wel hoor! Maar hier ook nkg geen trappende voetjes of draaiend ebillen (hahaha)

Jeetje Click, hopelijk is t geen bekkeninstabiliteit, dat zou bale zijn zo vroeg.... Probeer goed op e rust te letten ! Heb jij zown fysiobal? Ikke nl wel en die is echt fijn! Ik heb nl al bekkenklachten gehad jaaaaarenlang, dus weet hoe pijnlijk dat is! Nu ben ik dus preventief aan t gymen thuis op die bal hahha. Courestability training zou je kunnen googlen, dat heeft bij mij echt heeel goed geholpen! :-)

Maarree geniet lekker van je weekend! LEUK!!

Quin wat lekker dt je mannetje opgeknapt is! Ik vind zieke kinderen zoooo zielig...

Ow Puck, jaloeerrs haha ik wil ooo zooo graag onze gup voelen! Ik kan zelfs met de doppler t hartje niet eens vinden :-((((

Jose, lekkkkkere vakantie! Neem even wat zon mee naar hier :-))))

Fijne dag allemaal meiden!!! Geniet van al t moois wat op jullie pad komt! :-)

Miekske en e82; ik hoop ook dat alles goed gaat meiden!!!

Geplaatst

Click, hoe gaat het nu? Ben je al bij de fysio geweest. En idd zo'n bal schijnt goed te werken en op werk op een kruk zitten schijnt ook goed te zijn. Doe voorzichtig je hebt nog een stukje te gaan.

Puck, fijn als je het voelt maar ook weer onzekerheid. Het moet hier in een bepaalde positie liggen anders voel ik het niet en dan denk ik weer is er wat mis.

Verder erg last van de hormonen en kort lontje. Normaal ben ik vrij rustig en geduldig maar er zijn momenten dan scheur ik uit de panty van kruis tot tenen;-(

Hier al Sint cadeautjes aan het inslaan. Ben benieuwd of hij er dit jaar wat meer van meekrijgt.

Geplaatst

hoi meisjes....

hier alles zn gangetje. deze wk geen mvm meer, heerlijk gewoon vrij piesen hahaha

rug/been blijft hinderlijk. ben ik contact met bekkenfysio ga daar zsm langs. gekke is dat ik met hardlopen, spinnen en attack geen last heb.

de kans is groot dat ze oefeningen meegeeft. hmmm zo'n bal heb ik dus niet, anders maar een skippybal bij de intertoys halen?

ik denk zelf geen bekkeninstabiliteit maar eerder aan een beknelde zenuw.

inflame... hoe was de echo, of moet je nog?! vertel vertel vertel!!!!

wat zeg je nou, heb je ook een dopler? en kan je zelf het hartje niet vinden :-(

Quin ik heb ook een kort lontje hoor, ook als ik geen panty aan heb, hahaha...

maar ben ook best wel moe van het afgelopen jaar. fulltime werken, al die cryo tp's, een zwangerschap die nieuw voor mij is, een man zonder baan en nu gelukkig weer met baan.... en dan nu schijnt de zon weer!

En dan echt respect voor alle andere meiden die te maken hebben met dierbaren die ziek zijn of er niet meer zijn....

jeetje puck jij gaat ook niet echt lekker als ik het zo lees? wat vervelend meid! kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de komende 20 wk meid. slik je nogsteeds 4xdd pcm?

armanda hoe was het in de dierentuin? was mooi weer he? lkkr genieten van je vakantie!!!

kimky hoeist met jou???? lkkr meubeltje bij elkaar ah sprokkelen. je hebt gelijk hoor, scheelt een hoop geld!

ik ben morgen en vrijdag en maandag lkkr vrij, wat een luxe. vrijdag vertekken we naar de veluwe. zin in! lkkr uitslapen, wandelen, fietsen, shoppen, sauna, uiteten.... hoop dat het gaat met die rot rug van me :-( Maar dat mag de pret niet drukken!!!

Geplaatst

Ow meiden we zijn ZO BLIJ!! We hebben een grandioos gave echo gehad, in 2d en 3/4 d!!! Zooo vet!!! Hele dvd vol foto's film en zooo lief!!

we krijgen een JONGEN!!!

Zijn voetje was 2,34 cm en zijn bovendijbeen ook, dit kwam overeen met 17,4 weken zwanger! Het wordt een FLINKE JONGEN dus :-D.. Kan ook niet anders (ik ben 1.87 en mijn man 2.02) zoooo super lief joh die echofotos en films!

mijn ouders waren er ook bij... Ik realiseer me steeds meer hoe bijzonder dit moment is geweest, hoe compleet.

Ik zit nu echt even op een grote BLAUWE wolk :-D big smile hier!! :laugh::laugh:

Geplaatst

Inflame, van harte meid met jullie mooi blauwe wolk. Super dat je ouders er bij waren.

Geef de lijst een update, en wie wil moet maar aanvullen als ze het geslacht bekend willen maken.

Maar met veel blijven we geloof ik niet over, wel gezellig kan je alles onthouden;-)

Geplaatst

Uitgerekende datum:

26 maart 2014: José (brusje)

1 april 2014: Puck78 (2e, meisje)

1 april 2014: Armanda (brusje)

2 april 2014: clickstar (1e, jongen!)

7 april 2014: Inflame (1e jongen)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82 (brusje)

18 april 2014: Kimky (1e)

Echo/controle:

23 okt: pretecho :-D

29 okt: Jose, echo vk

29 okt: Kimky, pretecho

1 nov: Kimky, controle vk

5 nov: Jose, GUO

12 nov: clickstar, 20wk GUO

13 nov: armanda, 20wk

13 nov: Puck, 20 wk GUO

19 nov: Quin, 20 wk GUO

Geplaatst

Inflame wat leuk een zoon, gefeliciteerd! Jij kan ook al gaan shoppen nu:-)

Lekker genieten op je blauwe wolk!

Quin heb even gekeken maar bij mij klopte het:-)

Wat verwacht jij volgens de tabel? Voel de kleine alleen als ik stil in bed lig en er bewust op let, maar overdag als ik bezig ben ook helemaal niet.

Clickstar ik slik nog steeds de maximale hoeveelheid paracetamol. Vandaag voel ik me gelukkig wel weer wat beter!

Gaat de komende tijd een beetje met ups en downs denk ik.

Heb je je nog steeds kunnen inhouden om niet teveel spulletjes te kopen?

Heb zelf ook nog niet zoveel gekocht. Wel al wat leuke roze kleertjes gekregen.

Geplaatst

Leuk Inflame!! Ik word helemaal happy van jouw berichtje! Klopte het met je gevoel? Kan me niet herinneren of we het daarover gehad hebben.. Ik mag volgende week kijken wat het wordt!! Volgens de tabel van Quin krijgen wij een jongetje, dat is wel wat mn gevoel zegt. Trouwens wel apart om die tabel in te vullen, mijn leeftijd bij bevruchting en maand bevruchting is anders dan toen ik zwanger werd. Ben immers zwanger geworden van cryo.. Mij benieuwen of het een kou-kleum gaat worden!! ;-)

Wat zou jij krijgen Quin? Klopt dat met wat je denkt?

En Puck, fijn dat je je nu beter voelt. Niet teveel inzitten over die pcm hoor, het belangrijkste is dat jij het blijft volhouden!

Fijn weekend Clickstar! Hoop dat je niet teveel last heb..

xx

Geplaatst

Thanks meiden!!

Uitgerekende datum:

7 april 2014: Inflame (1e jongen!)

Echo/controle:

31 okt: Inflame, pretecho en controle vk.

Geplaatst

Bij mij zegt het een jongetje en vlgns mijn gevoel klopt dat ook. Ben benieuwd. Morgen weer even spieken om te kijken of we het al kunnen zien😊. Afgelopen maandag met zijn 4en gekeken en de stand was 4 een jongen en 2 meisje. Andere 2 zijn ik en mijn schoonzus

Geplaatst (aangepast)

Ik heb steeds gedacht een meisje, maar begonnde laatste weken sterk te twijfelen. En heb 2 keer gedroomd over een zoontje hihi. Volgens de kalender zou ik een meisje krijgen.Ik heb t Spaarne net aan de telefoon gehad en een guo afspraak is gemaakt. Dit doen ze bij 19 weken. Bij jullir met 20 he?! Enig idee waarom dit anders zou kunnen zijn? Ik maak me alweer vette zorgen om die GUO. Pffff.....Ik zou zo blij zijn als al dat medische gedoe achter de rug is... HahaHahahah ja ik heb een dopler, vorige zw aangeschaft. Maar ik kan zelf t hartje niet vinden. Stom ding haha.

Uitgerekende datum:

7 april 2014: Inflame (1e jongen!)

Echo/controle:

31 okt: Inflame, pretecho en controle vk.

11 nov: Inflame, 19 wk GUO

aangepast door Inflame
Even alles netjes gesorteerd :-)
Geplaatst

Nee geen idee waarom de een met 19 en ander met 20 wkn. Weet zelfs van met 16 wkn maar dat is als je verhoogd kans op open ruggetje heb (zien ze net 12 wkn 1e tekenen al van)

Maar It's A BOY vandaag gezien en alles zag er goed uit. En loopt mooi op schema.

Geplaatst
Nee geen idee waarom de een met 19 en ander met 20 wkn. Weet zelfs van met 16 wkn maar dat is als je verhoogd kans op open ruggetje heb (zien ze net 12 wkn 1e tekenen al van)

Maar It's A BOY vandaag gezien en alles zag er goed uit. En loopt mooi op schema.

Waaaooeeeeeiii ook een jongetje!! Wat een jongengang hier :-D. Gefeliciteerd Quin! Was het een mooie echo?? (Lag jullie mannetje goed?)

Geplaatst

Wat ontzettend leuk meiden!!!!

GEFELICITEERD!!

Die tabel klopte niet bij mijn dochtertje ☺️

En ik zou nu een meisje moeten krijgen vlgns de berekening

Haha. Ik dacht eerst een jongen maar de laatste tijd denk ik weer 50/50. Ben zo lang misselijk! Maar ja, zegt niks he

Ik weet niet hoor.

Ik weet alleen dat ik t nu ook wel s wil voelen.

Duurt lang zeg. Zou me ook bijna zorgen maken...

Ik denk er sinds vanavond over na en voel me ineens minder gerust.

Geplaatst
Wat ontzettend leuk meiden!!!!GEFELICITEERD!!Die tabel klopte niet bij mijn dochtertje ☺️En ik zou nu een meisje moeten krijgen vlgns de berekeningHaha. Ik dacht eerst een jongen maar de laatste tijd denk ik weer 50/50. Ben zo lang misselijk! Maar ja, zegt niks heIk weet niet hoor. Ik weet alleen dat ik t nu ook wel s wil voelen. Duurt lang zeg. Zou me ook bijna zorgen maken...Ik denk er sinds vanavond over na en voel me ineens minder gerust.
Nou de dame van de pretecho zei tegen mij dat ik omdat ik alle gunstige factoren mee hebt t wel snel zal gaan voelen (lang, heel slank, placenta laag en achterliggend, bewegelijk kindje, etc) . En inderdaad vannacht ging er iets (hoofd, kont?) vd ene kant naar de andere kant. (Ook voor t eerst!) Maar de dame zei ook dat er maar 1 gunstige factor kan ontbreken en t dan pas rond de 20e week bij je eerste gaat voelen.Dus niet drukmaken Armanda!!! Jij gaat t ook vanzelf voelen al moet je.... Helaas even meer geduld hebben.
Geplaatst
Ha meiden....wat leuk quin en inflame!!!! Boys boys boys!!!!

Gefeliciteerd meiden.

Reageer vd wk uitgebreider....groetjes uit de Veluwe xxx

Heeeeeerlijk de veluwe!!! Geniet ervan! Voel jij je beter, minder pijn?

Geplaatst

Het schoonzusje van mn zus is verloskundige en voelde zelf haar baby pas bij 22 weken. Hoop dat wij niet zolang hoeven te wachten, maar het zou dus niet gek zijn. Net ook via haar hartje mogen luisteren, fantastisch!!! Blijft echt bizar dat er een extra hartje in mij klopt! Fijn weekend! Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden