Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaaa Click, wat super.......heerlijk gevoel he? En het wordt steeds duidelijker en harder ook ;)

Hier lijkt het voor de wind te gaan, we hebben zelfs al een kaartje gevonden. We liepen er tegenaan en waren beide eens dat dit HET kaartje voor ons wordt. De naam staat al vast.....heerlijk.

De invulling qua tekst is altijd wat lastiger, nou ja....mag ook wel. We hebben nog even.

dinsdag idd de GUO en dus op de helft alweer. Zo nieuwsgierig maar ik wil ook nog zo genieten van mijn buik en de schopjes.

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Click, wat leuk dat je het voelt. Bijzonder hè? Zo weet je ook waar je de afgelopen tijd voor hebt gespaard. En het blijft er met bakken uitgaan ook na de geboorte

Kimky, nog een tip. Koop van een merk 2 flessen. Hier nl bij de 6e fles pas de juiste te pakken dus ruim € 100,00 verder voordat ik de goed had.

Inflame, heerlijk een aannemer als man. Heb ook nog wel klussen als hij klaar is😉

Geplaatst
Click, wat leuk dat je het voelt. Bijzonder hè? Zo weet je ook waar je de afgelopen tijd voor hebt gespaard. En het blijft er met bakken uitgaan ook na de geboorte

Kimky, nog een tip. Koop van een merk 2 flessen. Hier nl bij de 6e fles pas de juiste te pakken dus ruim € 100,00 verder voordat ik de goed had.

Inflame, heerlijk een aannemer als man. Heb ook nog wel klussen als hij klaar is

Hahah zal t hem zeggen! Hha hierna heb ik wel nog de carpoort nog voor hem te maken... Net zoals nog even van alles schilderen binnen en de garage opnieuw bekleden.... Paarden.... Hahah

hoe bedoel je flesjes... Is het verstandig er nu al wat te kopen ookal wil je borstvoeding kopen? :-D #geenervaringmeteenbaby hahah

Geplaatst

Jose succes vandaag en veel kijkplezier bij de GUO :-)

inflame hoeist met jou? heb je last van je lage bloeddruk?

Armanda, ben jij al bij de fysio geweest?

Ik ben gisteren bij een bekkenfysio geweest. Klachten nemen toe, helaas..... vooral last van mijn been en onderrug.

oefeningen meegekregen om mijn houding aan te passen. meer rust nemen en moet minder sporten. ik krijg nu massage behandelingen voor mn bilspier (hihi) Hoop dat het helpt!

even over die flesjes.... ik heb de intentie om bostvoeding te geven.... dus nu nog niets aanschaffen toch?

kimky heb nog even gekeken naar die joolz wagen op internet. echt een goede aanbieding zeg! maar we hebben een andere kleur besteld. waren totaal 1250 kwijt en daar kregen we 20% over....

Geplaatst

Clickstar ik zou dan nog geen flesjes kopen. Mocht je ze toch nodig hebben is het zo gekocht.

Ik heb overigens ook borstvoeding gegeven maar bijna volledig gekolfd omdat de kleine man door het inleiden onvoldoende zuigreflex ontwikkelde waardoor hij niet aan de borst wilde drinken.

Ben toen Medela Calma flessen met spenen gaan gebruiken zodat hij dezelfde techniek met drinken moest gebruiken als met drinken aan de borst zodat hij altijd alsnog aan de borst kon drinken.

Werd mij toen door de lactatiekundige aangeraden. Mocht je tegen die tijd op zoek zijn naar een kolf dan kan ik je de Medela Freestyle echt aanraden:-) Best duur maar was erg tevreden erover.

JOse succes vandaag bij de echo!

Wat gaat het snel zeg, alweer op de helft.

Gisteren eindelijk weer eens een echt goede dag met niet teveel pijn:-) Had ik echt even nodig!

Begin nu alweer last te krijgen van de hormonen en de bijbehorende opruim-woede. Zou het liefste de hele dag opruimen en zorgen dat alle laatste klus dingen in huis klaar zijn.

Heb alweer een lijstje gemaakt voor mijn man zodat hij in ieder geval weet wat bij mij hoogte prioriteit heeft....

Overigens zou ik gezien de lengte van het lijstje nog wel langer zwanger moeten zijn dan de komende 4,5 maand of hij moet zijn baan opzeggen haha ;-)

Zo gezellig even lunchen bij een vriendin en verder geen afspraken gepland deze week.

Fijne week allemaal!

Geplaatst

Whaha Puck, nesteldrang in tha house, je bent er vroeg bij ;)

Clickstar, he get wat vervelend, hopelijk helpen de massages een beetje. Klinkt goed, maar kan heel pijnlijk zijn.

wij hebben vanmorgen de guo gehad. Alles was goed. Wup was errug bewerglijk, lag geen tel stil. Hierdoor kon ze niet alles in beeld krijgen, tot zuchten aan toe. Uiteindelijk toch gelukt! Haha het was nu al een donder.

Maar oh, wat ben ik al verliefd. En idd alweer op de helft, waar blijft de tijd.

ik ga zo een nachtje met dochter naar mijn vriendin. Zij verblijven een midweek in cp. Hartstikke leuk! Lekker zwemmen!

Geplaatst

SupeR nieuws Jose! heerlijk zeg, wat fijn dat alles goed is!

Had je 3d beeld? Hoe lang heeft het geduurd? (sorry ben niet nieuwschierig)

Next one is Inflame....

Uitgerekende datum:

26 maart 2014: José (brusje)

1 april 2014: Puck78 (2e, meisje)

1 april 2014: Armanda (brusje)

2 april 2014: clickstar (1e, jongen!)

7 april 2014: Inflame (1e jongen!)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82 (brusje)

18 april 2014: Kimky (1e)

Echo/controle:

5 nov: Jose, GUO

11 nov: Inflame, 19 wk GUO

12 nov: clickstar, 20wk GUO

13 nov: armanda, 20wk

13 nov: Puck, 20 wk GUO

19 nov: Quin, 20 wk GUO

Geplaatst

Heyy meiden,

Jose, ow meis wat heerlijk zown bewegelijke echo hihih... Maar wat fijn dat alles goed is!

Julie hebben met 20 weken de guo.. Raar dat ze in t spaarne met 19 weken plannen... Dat betekent toch niets? Geniet van je nachtje samen met je vriendin en dochter! Zo leuk!!

ben je alweer volledig aan t werk eigenlijk?

Puck, hahaha ik lach me rot bij je bericht.. Klinkt nu net alsof je een heeeeel rommelig huis hebt hahahaha. Wel fijn dat je pijn wat minder is geworden!

Armanda, hoe is het met jou? Nog hoofdpijnen of minder nu?

Quin, heb je inmiddels wat meer rust of tijd kunnen vinden eea in huis te doen?

Kimky hoe is het met jou dan?voel je je nog goed?? Ben zoooo benieuwd wat jj gaat krijgen!!!! Heb je eigenlijk 'voorkeur'b

Clickstar.. Oeee pijnlijk zeker die massages? Of is het een knappe kerel en eigenlijk wel lekker. HAHAH sorry hahaha

pfff sinds vrijdag ben ik helemaal niet lekker geweest.. Heb vrijdag wel van 8.00-1700 gewerkt, maar was heel vermoeiend, was echt stuk toen ik thuis was. Maar... Op karakter wilde ik perse nog naar de babydump en door de badkamerverbouwing was ik zaterdag al bij tijds wakker. Savonds hadden wij een kickboksgala en was 1230 thuis. Zondag moest ik het betreuren.. Tot 1530 op mn bed gelegen, was zooo beroerd.

vanmorgen weer naard e dokter op advies van de vk om bloeddruk te laten meten... 90/45.. Nog lager dan donderdag dus. Ben nog steeds op mn oude gewicht.. Of eigenlijk weer, was namelijk de kg die ik was aangekomen afgevallen.

Ik maak me geen zorgen om t kindje maar merk wel dat ik steeds moeier wordt, hoofdpijnen hebt en vaak dizzy... Zooooooww naar.

maarja.. De badkamer wordt hier superrr mooi! WOW wat is mijn man een toppertje!! Love him haha.

Geplaatst

Hi ladies!

Wat leuk om te horen dat jullie gup voelen! Ik hoop snel te volgen!

@Inflame, vervelend dat je je rot voelt. Al vind ik dat ook niet gek met zo'n lage bloeddruk! Dan helpen zoute dropjes en bouillonnetjes ook niet meer.. Ben wel heel erg jaloers op je, wil ook een handige man! Die van mij is er echt allergies voor, wordt al chaggie als ik het woord schroevendraaier uitspreek... Wel vervelend voor hem dat ik klus-drang heb, hij zal er dus binnenkort wel aan moeten geloven! ;-) Ik vond het idee van Puck wel goed, prioritetenlijstje maken met deadline eind januari. Voor mij wel zo rustig en hij weet wat er gedaan moet worden. Dan hoef ik er niet steeds over te beginnen (met chaggie vent als gevolg), lijkt me voor allebei wel prima oplossing!

Fijn Jose, dat alles goed was! Leuk zo'n drukke gup!! Wist jij nou al of het jongen/meisje is?

Ik heb een van jullie tips al opgevolgd, heb grote hydrofiele luiers gekocht! Nou ja, mn moeder voor mij.. We waren naar Babyland en ik had haar erover verteld, heeft zij ze voor me gekocht. Lief! Verder wilde ik zelf nog niets kopen, eerst maar die 20-weken echo. Weet nog wel dat ik altijd mensen voor gek verklaarde, 19 weken zwanger en dan nog niets aangeschaft.. Maar snap het nu best wel goed! Kan alleen niet wachten!!!!!

Heb trouwens een heel leuk idee opgedaan voor de babykamer als het een meisje wordt! We hebben boven muren met structuur, wat ik heel jammer vond omdat ik dan niet kan behangen of muurstickers kan gebruiken zonder hele verbouwing. Maar in die winkel hadden ze de muur met hele lichte glitterverf geschilderd. Heel subtiel, echt hier en daar een twinkel. Super-leuk!!!!

Uitgerekende datum:

26 maart 2014: José (brusje)

1 april 2014: Puck78 (2e, meisje)

1 april 2014: Armanda (brusje)

2 april 2014: clickstar (1e, jongen!)

7 april 2014: Inflame (1e jongen!)

9 april 2014: Quin (brusje)

14 april 2014: Miekske (brusje)

14 april 2014: e82 (brusje)

18 april 2014: Kimky (1e)

Echo/controle:

11 nov: Inflame, 19 wk GUO

12 nov: clickstar, 20wk GUO

13 nov: armanda, 20wk

13 nov: Puck, 20 wk GUO

19 nov: Quin, 20 wk GUO

21 nov: Kimky, 20 wk

Geplaatst

Clickstar, de guo heeft bij mij 45 min. geduurd. Dit kwam omdat wup niet mee wilde werken voor 1 bepaalde foto vand e aorta.

Inflame, wowwww, klinkt goed en handig hoor zo n handyman. Tzt wel even een fotootje plaatsen hè?

Zit nog steeds in het reintegratieproces. Werk nu 2,5 dag, dus ben er bijna.

wat betreft dizzy voelen, misschien tekort ijzer of juist een lage bloeddruk? Kan je je raar door voelen.

Wat je evt kunt doen is Roosvicee Ferro gaan drinken. Of je bloed even laten checken?

kickboksgala? Doet 1 van jullie eraan? Mogen we hier wel oppassen.

kimky, klinkt superleuk met dat glitter. Kun je de muur nuttig gebruiken. Ben erg benieuwd wat het wordt.

en die grote luiers zijn zo handig. Heb ze vij mijn dochter wel gemist. In het begin voor inwikkelen, inbakeren, lekker uit badje als ze groter worden enz.

en daar zijn we voor toch? Alleen maar handig zo n clubbie.

en nee, wij willen het niet weten.....ben ik hier de enige trouwens?

hir vanmiddag terug gekomen van een nachtje weg. Oh, wat was het leuk en fijn. De kids die zich zo vermaken in het zwembad. Daar lekker frietjes gegeten daarna slapen als een roosje. Zelfw aren we ook rozig en kapot. Morgenw eer aan het werk, anders was ik vast nog een nachtje gebleven hihi......

zo ik zal even douchen, en lekker vroeg onder de wol.

Geplaatst

Leuk jose, nachtje weg geweest!!

Puck een pijnloze dag is ook wel s lekker... Het is je gegund joh.

Click pijn aan je been en bil, tjonge not funny.

Ik ben niet naar fysio geweest. Wou het even aanzien, mn stuitje. Maandag heb ik het met de vk besproken. Zij gaf aan dat het heel normaal is om in deze termijn last te hebben van stuitje. Dat lijkt vroeg maar is meestal maar tijdelijk en wordt binnenkort weer beter (en dan aan t eind weer meer waarschijnlijk).

Ik krijg ook al weer dikke vingers etc dus houd weer vocht vast. Leuk -not! Voel me echt lelijk zwanger. Een blubby zeekoe. Bleehgh.

Heb gelukkig geen migraines meer.

Kimky ik heb ook nog niets gekocht hoor.

Heb 13 nov de echo en ik vermoed een meisje dus dan hoef ik niet zo veel te kooen ;)

Geplaatst

Armanda, afkloppennnnnnnn, hopelijk blijft die migraine ook in verweggistan!

en je vindt jezelf misschien een blubber, maar er groeit iets supermoois in je en dat gaat helaas met vallen en opstaan. Ik persoonlijk vind zwangere vrouwen mooi, juist omdat ze dan iets uitstralen.

en een meisje, ben benieuwd.

de komende dagen worden spannend, de echo's zijn in aantocht :)

Geplaatst

Jaaa Armanda ik hoop ook dat je migraine foetsie blijft :-D. En jeetje meis, voel je niet bluppie, je krijgt een prachtig kindje, je geeft t leven door, vind zwangere vrouwen er ook bijzonder mooi uitzien! :-)

Jose, ja morgen laat ik mn bloed denk even prikken, althans ik bel de huisarts even. Vandaag ging ik voor t eerstz wangerschapszwemmen, ik nog zonder buik haha, maar t was onwijs leuk alleen aan t einde werd ik helemaal beroerd, dizzy en buikpijn... Echt zo naar. Heb mn manager vandaag maar even gemaild dat ik dagen van 8.00-18.30 niet trek. Je jammere is alleen dat het zo moeilijk op te lossen is in t onderwijs.. Kan niet wat later beginnen ofzo. Naja misschien gaat t snel beter! Thanks voor de tips, ga morgen is naar de supermarkt voor de roosvicee! :-)

Kimky, je moet wat betreft je aankopen gewoon doen waar je je goed bij voelt! Geeft niets hoor, jij gaat strakkies los ha ha. Ik kan me dat echt niet voorstelllen een man die al scheel gaat zien bij het noemen van schroevendraaier haha. Hier is t juist zo dat ik soms gek wordt dat hij niet even bij me komt zitten. Gisteravons was hij bezig met het badkamer plafond, komt ie beneden gaat ie nog de vuilnisbak doen, nog even de poortdeur nakijken want die klemde etc etc etc. Fanatiekelingetje haha. Maar ben zooo gek op hem! Buy the way, ik ben ook altijd bezig, haha. Gaaf die glitterverf joh!!

Weet je wat ook leuk is, gewoon een groot hardboard plaat verven en daaroverheen een sticker. Of je sticker op plexiglas plakken en die ophangen. Wij hebben een groot schilderij gemaakt, matzilver geverft, en de lijst is van rvs. De teks erop is, zo lief, zo klein, zo mooi, zo van ons.. Super leuk!

Ow en hoe groot zijn jouw hydroluiers? Hahaha echt goede tip :-)

Ja spannend he meiden die 20 weken echo's! Ach joh we gaan er gewoon vanuit dat alles helemaal goed eruit ziet!!

hoe zou het met e82 en Mieske gaan?

Geplaatst

Inflame, een eventueel ijzertekort kun je heel goed aanvullen met Floradix, een ijzerrijk kruidenelixer in een drankje of pilvorm verkrijgbaar.

Werkt effectiever dan de Ferro, althans bij mij.

Geplaatst

Morning ladies!

Ik heb zoooooooooooooo veeeeel slaap. vanochtend 3x gesnoozd.... En als ik thuis kom uit mn werk om half zes dan wil ik al het liefst naar bed, hahaha....

vanmiddag om kwart voor vier weer langs de vk en dan dinsdag de GUO :-)

Ja Jose centerparks is zo leuk. wij zijn twee wk geleden bij Landal geweest ook prima hoor maar cp is altijd leuker (en duurder)

Zeker kunnen genieten in een subtropisch zwemparadijs?!

En idd inflame even je Hb laten checken hoor. dat kan neem ik toch gewoon via de vk?!

Kimky als ik je profielplaatje bekijk dan moet het toch wel een meisje zijn ;-)

En ja voor meisje is een glittermuurtje echt helemaal te gek!

Wij hebben ook spuitwerk en kunnen dus ook niet behangen. wij hebben de muur nu beton grijs geverfd. de meubeltjes worden wit, de vloer is hout en dan wil ik donderblauw erbij doen. zaterdag zijn de rolgordijnen klaar, helemaal op maat. eind dec verwachten wij de meubeltjes....

wat vinden jullie van zo'n muurboom? niet orgineel he? heb hem toch maar gekocht bij de karwei, vind het zo leuk zo'n boom!

nu ik dit schrijf merk ik dat ik misschien nu al te hard van stapel ben gelopen.... ojeee.... had nog zo gezegd: nix kopen tot de 20 wk echo!

nou inflame ik hou me vast aan wat jij zegt: die echo's van ons moeten toch goed zijn??? PLEASE!

Owww en kimky die van man van mij is hetzelfde als die van jou! twee linker handen zegt hij (maar stiekem kan hij veel dingen wel hoor)

maar als ik iets vraag altijd een zucht en een kreun of uitstel van....

Armanda de zeekoe, hihi.... oh wat ben jij negatief over je zelf zeg!

mijn fysio geeft idd aan dat de rug/bekken klachten kunnen verdwijnen... daar hoop dus ook op!

maar begrijp ik nu goed dat het verder beter met je gaat? ook niet meer misselijk???

Puck even over die kolf.... dat soort dingen schaf je toch ook pas aan als borstvoeding een feit is? zie die dingen staan en zijn best prijzig....

Heb je meerdere pijnvrije dagen gehad? Hoop het voor je meid! van het weer buiten word je ook niet echt vrolijker he?

Geplaatst

Clickstar ik wilde ook heel graag borstvoeding geven dus heb de dag voordat ik ingeleid werd een kolf besteld via internet bij een zaak waar ik hem ongeopend terug kon sturen binnen 14 dagen.

Wilde zelf een Medela kopen en die was via internet bijna 75 euro goedkoper dus vond het wel de moeite waard om het risico te nemen om hem al te bestellen.

Ze gaven ook aan in het ziekenhuis dat het flink investeren is de eerste dagen maar dat het meestal wel slaagt om borstvoeding te geven al dan niet in combinatie met kolven.

Mijn schoonzus had er eerst 1 gehuurd en dat was achteraf ook best prijzig omdat je zo'n set erbij moet kopen met slangen ed. Uiteindelijk heeft zij er na het huren ook zelf nog 1 aangeschaft binnen 2 weken dus had dubbele kosten.

Heb zelf de kolf heel erg veel gebruikt dus het geld meer dan waard geweest. Overigens denk ik dat bijna niemand er vooraf 1 aanschaft. Leek mij wel zo prettig dat als het niet goed op gang zou komen dat ik gelijk kon gaan kolven omdat ik anders mijn man ervoor op pad zou moeten sturen of er misschien flesvoeding bij zou worden gegeven.

Wat heerlijk dat je al zo lekker bezig bent met het kamertje! Fijn tijdverdrijf haha:-)

Inflame ik ben juist heel netjes in huis haha! Voor mij is het al rommelig als mijn man aan het klussen is en er nog wat zaagsel ligt of gereedschap :-)

Hoop dat je je snel wat beter voelt!

Kinky het kluslijstje is vorige zwangerschap in het leven geroepen. Erg handig want mijn man wist precies wat ik graag af wilde hebben voor komst van de kleine en kon op zijn eigen moment eraan beginnen.

Was uiteindelijk zo snel klaar dat ik weer wat nieuwe dingen erop mocht zetten.

Jose wat fijn dat jullie al een naam hebben bedacht! Zijn er wel mee bezig maar denk dat nog wel de nodige namen de revue zullen passeren.

We willen in ieder geval weer voor een korte naam gaan.

Quin hoe is het bij jou? Slaapt je mannetje alweer wat meer overdag?

Hier ook een paar weken gehad dat hij amper sliep. Je komt echt nergens aan toe overdag en in de avond daardoor zo moe dat ik geen energie meer had.

Gelukkig slaapt hij nu wel weer in ieder geval in de ochtend.

Geplaatst

Zo meiden er is een hoop geschreven en geshopt;-)

Ben een midweek weg geweest en het was heerlijk. De kleine man lekker gezwommen en mamma er maar achteraan rennen, geen watervrees hij springt rustig het diepe in Oeps.

Hier ook borstvoeding gegeven maar ook afgekolfd hij was te zwak om aan de borst te drinken. Gestopt ivm koemelkallergie, had niet de puf om mijn eigen voedingspatroon toen aan te passen. Hier zweer ik hij dr Brown flessen.

Reageer van de week uitgebreider.

Geplaatst

Quin, wat lekker zeg je midweekje zo te horen! Heerlijk! Hhaha wel een boefje dan zo, maar mama krijgt wel lichaamsbeweging zo te horen, daar zorgt je zoontje wel voor haha.

Jose, ik vergat helemaal te zeggen, wat lekker dat t opbouwen nu de goede kant op gaat!

Puck: ik ben ook super netjes in huis.. Is dat met je eerste kindje niet veranderd thuis bij jou? Ik heb nl vette allergie tegen stof e.d. Waardoor ik echt alles schoon moet houden. Zegt een kraamzorgdame in zo'n presentatie (volgde ik op de opendag) ... Ja het huishouden moeten jullie allemaal maar laten voor wat het is, die stof komt later wel.. Euhhhhh ja als je mij echt ziek wilt hebben moet ik t huishouden laten gaan...

Meiden hoe gaat het met jullie buikjes? Beginnen ze al te groeien??? En de kg aangekomen? Ik had rond de 12 weken echt een buikje, maar zijn denk toch mn darmen geweest... Want ik pas al mijn broeken (weer), alleen zitten ze niet lekker als ik ga zitten dus ik houd het bij de zwkleding. Ik was 1 kg aangekomen, was hem weer afgevallen... Maar.... Vanmorgen zag ik 2,3 kg meer op de weegschaal staan. Pfjoei wel wennen hoor dat gewicht erbij op de teller haha.

En nog een vraagje, waarom zou je nu geen kolf kunnen aanschaffen? Is dit omdat de borstvoeding misschien niet op gang komt?? Hhaha mijn man is grappig.. Vanmorgen zeg ik. Schat zullen we afspreken dat ik iedere zondag mag uitslapen (hahahaha uitgekookt he) ahhaah. Zegt ie, nee... Hahaha. Maar zegt ie, als je nou gewoon zaterdagsmorgen alvast voor de dag daarna flesjes volkolft, wil ik wel de hele zondag voeden... Eughhhh schat.... In 1 keer kan ik niet een hele dag voorkolven... Ow 'hoezo'... Ik t uitgelegd. Hij snapte er niks van hahahahaa. Mannen.....

Wij hebben onze naam trouwens ook al :-D.. Unaniem besloten :-)

Geplaatst

Inflame meestal komt de BV wel op gang maar het is de eerste dagen en soms weken flink investeren en heeft dus ook wel beetje met je eigen gezondheid na bevalling te maken.

In het begin kan een kolf juist zorgen dat de productie goed op gang komt en doorzettingsvermogen komt ook goed van pas;-)

Kan me overigens heel goed voorstellen dat er mensen zijn die direct of vrij snel voor kunstvoeding kiezen.

Toch vond ik een kolf wel erg handig ook als je volledig borstvoeding wilt geven.

Ik kolfde vaak wel meer omdat ik redelijk wat extra productie had dus dat zette ik in de koelkast en zelfs nog flink wat in de vriezer.

Kon dus als ik middag weg wilde gewoon gaan dan pakte mijn man uit de voorraad en nam de kolf mee om de druk eraf te kunnen halen:-)

Veel mensen schaffen niet van tevoren een kolf aan omdat een beetje een goede best duur is maar ik wilde het perse geregeld en in huis hebben. Vandaar dat ik hem heb besteld bij een winkel waar hij eventueel wel retour kan als ik hem toch niet nodig zou hebben.

Bij mij is het mede door de kolf wel geslaagd omdat ik deze in huis had kon ik gelijk beginnen ermee en was kunstvoeding niet nodig.

Kleine man dronk ook helemaal niet aan de borst dus uiteindelijk 9 maanden gekolfd en toen gestopt door start met de hormonen.

Toen heeft hij nog wel een maand melk uit de vriezer gedronken.

Ik heb wel een duidelijk buikje. Nu zo'n 6 kg aangekomen. Is overigens veel minder dan bij de eerste. Toen met 20 weken ruim 12 kg erbij. Met 36 weken 25 kg erbij dus toen gestopt met de weegschaal.

Tja opruimen en schoonmaken doe ik nu ook nog best veel. Overdag heeft het alleen niet zoveel zin als kleine man rondloopt. Heb ook zijn speelgoed netjes opgeruimd in kratten en zie dit toch bij veel mensen overal door het hele huis heen liggen. Overdag laat ik hem lekker spelen en ruim ik niets op. Als hij naar bed is begin ik haha! Wil gewoon een opgeruimd huis en doordat het opgeruimd is ook vrij makkelijk schoon te houden ook met een kleintje.

Quin heerlijk even wat dagen er tussenuit! Willen eigenlijk ook nog wel even eruit voordat de kleine komt.

Geplaatst

Thanks Puck voor de info!! Ik ga me eens oriënteren op een kolf en de mogelijkheden :-). Enne... Lekker doen hoor nog even met z'n drieën er tussenuit ;-). Wij gaan net voor kerst nog een lang weekend samen naar Sanadome, heeeeerlijk is het daar!

Meiden, ik ben heeeelemaal vergeten te zeggen dat ik gisteravond samen met mijn man het hartje heb gehoord met de dopler... Voor t eerst hihi! Was echt bijzonder!

Geplaatst

Quin, wat fijn zo'n midweekje weg. Ben benieuwd naar je verhaal :)

Inflame, yes! Het is je gelukt met de doppler, bijzonder he? En de naam hebben jullie ook, maakt het nog echter door te weten wie er in je groeit.

Wat betreft de kolf. Ik heb me laten vertellen hier mee te wachten tot na de bevalling, want het is de vraag of de bv op gang komt. En anders schaf je misschien voor niets zo'n duur ding aan. Een kolf is natuurlijk zo gekocht. Dus ik ga er even mee wachten.

Nu zullen jullie denken....ja klopt, bij mijn dochter geen bv gegeven. Moest er niet aan denken, nog meer polonaise aan mijn lijf.

Maar inmiddels door foto's en filmphjes van vriendinnen helemaal om. Zo intens, intiem en ontroerend. De beelden hebben me geraakt en heeft me doen besluiten dat ik toch wil gaan ervaren. En als het niets is, heb ik het toch geprobeerd. Leef deze keer heel erg in het wereldje van 'wil alles geprobeerd en ervaren hebben'.

Verder nog een kwaal erbij, een genante, maar goed. Ben verkouden en ja hoor, mijn bekkenbodem is nog steeds slap. Heb vandaag al 2 onderbroeken moeten wisselen, omdat ik de boel liet lopen. Erg vervelend, maar ja...niets aan te doen. Na de zwangerschap trainen we de boel wel weer daar beneden ;)

Weet nog dat ik na de bevalling heel lang niet heb kunnen niezen en springen haha. Toen ik bijna een jaar later op de trampoline stond, was dit gauw een leer.....Dus dat doe ik niet weer.

Hier trouwens het geboortekaartje zelfs al helemaal in kannen en kruiken. Het liep voor de wind deze keer. Scheelt weer een hoop geneuzel in boeken, dat wel. Ideaal! Dit wordt hem, hoe dan ook :)

Geplaatst

Ja was lekker even er tussenuit met de kleine man. Mijn man was niet mee en toen hij zijn papa weer zag was hij helemaal hieper de piep ook zo leuk om dat te zien.

Ook hier iemand die erg netjes is in huis maar om eerlijk te zijn heb ik wel wat los moeten laten qua schoonmaak anders is het niet vol te houden met 3 dgn werken. Ik ga om 7.30 uur de deur uit en kom rond 18.00 uur er weer in en dan moet de kleine man eten en dan voor ons zelf koken dus voordat je het weet is het 19.00 uur en om 19.30 uur gaat de kleine weer naar bed. Even opruimen en dan ben ik blij als ik 20.30 a 21.00 uur ook even zit.

Ik heb destijds een kolf gehuurd, mocht eerst die van het ziekenhuis gebruiken omdat ons ventje op neonatologie lag. Ik was dus blij dat ik er geen had gekocht ivm zijn allergie.

Ha ha hier is de batterij van de weegschaal op, moet dus nog nieuwe halen, ben idd erg benieuwd wat ik ben aangekomen.

Jammer dat we niks meer hebben gehoord van Mieske en E82

Geplaatst

Oh joh Quin, was je met een vriendin of zo? Ja leuk he als ze dan Papa weer terugzien, vertederende momenten.

Wat betreft huishouden, ik sloeg ook door. Bijna smetvrees, uiteindelijk heeft me alles bij elkaar de kop gekost. Wat heeft geleid naar mijn burn out.

Heb inmiddels leren loslaten, dus ook het huishouden. En ik moet zeggen, het heeft me lucht gegeven en ruimte. Heerlijk.

Maar ik kan me voorstellen als je een allergie hebt, dat het dan niet anders is. Maar dan nog, dan hoef je niet wekelijks de hele badkamer + tegels te soppen ;)

Precies, zo was ik dus haha......

Ik ben tot nu toe zo'n 4 kg aangekomen. Best heel netjes! bij mijn dochter weet ik het al niet meer. Ik geloof al met al 12 kg.

Geplaatst

Wat een leuke week, allemaal echo's!! Ook wel beetje spannend natuurlijk, maar we gaan er gewoon vanuit dat ze allemaal leuk worden! Geniet ervan dames!

@Schoonmaakwoede/nesteldrang.. Helaas mis ik een gen op dat gebied. Mn man kan niet wachten tot ik nesteldrang krijg en die poetslappen opduik. Moet wel zeggen dat het puinruimen en weggooien inmiddels beetje begonnen is, ik ben letterlijk ruimte aan het maken voor de baby. Nu dat poesten nog..

Even iets anders, hebben jullie ook continu het gevoel (gehad) dat je moet plassen? Ik word er gek van! 2 weken geleden laten testen op blaasontsteking, dat was het gelukkig niet maar ze ontdekten wel een streptokokken infectie. Dus alsnog aan de antibiotica en ik moet tijdens bevalling ook infuus met ab. Nou ja, als dat het ergste is.. Alleen heb ik nu dus weer continu het gevoel dat ik moet plassen. En als ik op onderbuik druk, voelt het ook best wel gevoelig. Herkenbaar?

Fijne dag!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden