Ga naar inhoud

Uitgerekend april 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inflame, veel plezier met de 20 wkn echo

Kimky, hier ook last van veel please maar de kleine trapt op de blaas. Kan misschien bij jou ook zijn ea extra controle aanvragen

• Reacties 917
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eyy meiden,

helemaal aan t shaken was ik toen ik vanmorgen op de echo tafel lag. En vannacht echt maar een uurtje geslapen.

Maar... Ons ventje is helemaal goedgekeurd! :-D

ik moesy wel even op m'n zij draaien een paar keer omdat meneer met z'n hoofdje niet wilde meewerken hihi.

het duurde een half uur. Ik voel me erg opgelucht dat alles er goed uitziet :-).

jose, jij hebt een seo en een guo gehad toch? Wij vroegen ons af wat t verschil nu precies is..? Weet jij dat?

kimky: hier ook een veelplasser. Hahah

Geplaatst
Eyy meiden,

helemaal aan t shaken was ik toen ik vanmorgen op de echo tafel lag. En vannacht echt maar een uurtje geslapen.

Maar... Ons ventje is helemaal goedgekeurd! :-D

ik moesy wel even op m'n zij draaien een paar keer omdat meneer met z'n hoofdje niet wilde meewerken hihi.

het duurde een half uur. Ik voel me erg opgelucht dat alles er goed uitziet :-).

jose, jij hebt een seo en een guo gehad toch? Wij vroegen ons af wat t verschil nu precies is..? Weet jij dat?

kimky: hier ook een veelplasser. Hahah

Ohh, wat fijn voor jullie!!!! Nu extra genieten EN... enorm shoppen!!!!!! Yessssssssssssss!

Geplaatst
Ohh, wat fijn voor jullie!!!! Nu extra genieten EN... enorm shoppen!!!!!! Yessssssssssssss!

Hahja INDERDAAAAAD zo had ij t nog niet eens bekeken! HAHAHAHA! Wanneer heb jij weer een echo? Ben zooo benieuwd wat jullie krijgen! ;-) ik gok een meisje :-)

Geplaatst

Inflame meid wat een super nieuws. Heerlijk meid!

genieten genieten genieten nu..... enne die kilo's gaan echt wel komen hoor.

hier ook vaak naar de wc en veel aandrang met maar een paar druppels Kimky ;-)

(vooral s nachts)

Sow dagje werken zit er weer op. ik kom net thuis van de fysio. heb oefeningen gekregen, ben gemasseerd. nu hopen op verbetering want man die pijn in mn rug en been is echt niet leuk!

ik zeg: ff strijken, vaatwasser leeghalen, eten koken en dan languit op de bank en dan hopen dat dit kippetje goed slaapt. morgen 15 uur GUO #ikvindhetZOspannend#

Geplaatst

Click, ook hier heeeeel veel succes voor morgen en hopelijk ook veel plezier. Hopelijk slaap je een beetje. En die spanning, dat noemen we gezonde spanning hoor.

Het is voor je gevoel er toch erop of eronder. Toi, toi, toi....

Inflame, wauw, wat fijn...jullie kleine vent doet het super.

[h=2]SEO - Structureel Echoscopisch Onderzoek[/h]Tijdens het Structureel Echoscopisch Onderzoek (SEO) wordt het kindje gescreend op mogelijke aandoeningen, en worden de groei van de foetus en het vruchtwater beoordeeld. In Nederland wordt aan iedere zwangere een SEO aangeboden. Een SEO is beslist niet verplicht. Indien ouders besluiten om een SEO te laten verrichten dan zal deze plaats vinden tussen de 18e en 22e zwangerschapsweek (bij voorkeur rond de 20e week). Dit is in verband met de in Nederland gehanteerde abortusgrens van 24 weken. Worden er bij het SEO afwijkingen gevonden, dan kunnen ouders er nog voor kiezen om de zwangerschap af te laten breken.

[h=2]GUO - Screeningsecho[/h]Wanneer je een hoger risico hebt op afwijkingen bij de baby dan gemiddeld, bijvoorbeeld omdat je medicijnen hebt geslikt die mogelijk aangeboren afwijkingen veroorzaken, of omdat er in je familie een aandoening voorkomt waarop jouw baby ook meer kans heeft, dan krijg je een GUO (ook wel screeningsecho genoemd) aangeboden. Een GUO (Geavanceerd Ultrageluid Onderzoek) is uitgebreider dan een SEO, en vindt altijd plaats in het ziekenhuis. Hij word gemaakt door een arts-echoscopist en er wordt extra goed gekeken naar de afwijking waarop je baby een verhoogd risico heeft. Wanneer er in de zwangerschap een reden is voor het maken van een GUO, dan krijg je van je verloskundige een verwijzing.

Bovenstaande heb ik van internet geplukt. Heb toevallig dezelfde vraag aan mijn gyn gesteld die de guo deed. Zij vertelde dat de guo langer duurt, er naar meer wordt gekeken ( nou dat heb ik niet ervaren, want bij mijn dochter werd het toch echt een seo genoemd en was hetzelfde). Het wordt met modernere apparatuur gedaan, waardoor je een beter beeld hebt. Bovendien mag niet iedereen het uitvoeren. Een gyn moet weer een speciale opleiding gevolgd hebben. In een vk-praktijk worden standaard seo's gedaan, vertelde ze mij.

Kimky, ik herken wel wat je zegt, in ieder geval die pijnlijke druk in onderbuik. Ik pies me ook het rambam en nu helemaal met mn verkoudheid, anders laat ik het lopen :(

Het kan duiden op een bo, maar die heb je niet. Een bo in je zwangerschap kan soms onopgemerkt zn gang gaan, omdat de klachten vaak anders zijn. Maar erg goed dat je het toch hebt laten checken. En die streptokok, goed dat ze het nu hebben ontdekt. Nyu kan er rekening mee gehouden worden. heeft het verder nog gevolgen?

Hier ook steeds vaker een pijnlijke harde buik en dan met name tot de navel. Pffff zo uit het niets. Nu zeggen ze wel eens dat dit vaker voor komt bij een tweede, maar fijn is anders.

Vanavond voor het eerst met mn dochtertje op pad geweest voor Sint Maarten. Ze heeft er even aan geproefd. Liedje goed geoefend en gaan hihi.... Blijft bijzonder al die eerste nieuwe momenten die je mee mag maken met je kind. As vrijdag wordt ze 2, time flies. Maar we gaan er een feestje van maken.

Geplaatst

Hey meiden, breek even in! Lees hier regelmatig mee en fijn om te lezen dat het zo goed gaat met jullie ukkies! Clickstar, succes morgen! Ik ben nu al zenuwachtig voor de 20wk haha en ik moet nog wel even ;-)!

He, maar ik heb even een vraagje aan jullie: voel sinds gisteravond een lichte tinteling in mijn onderbuik. Zou dat ukkie al kunnen zijn?! Lijkt me zo vroeg?! Maar kan dat gevoel niet aan iets anders koppelen. Bij mijn vorige zwangerschap voelde ik hem pas bij ruim 20 weken. Was toen wel gelijk met duidelijke plopjes, dus heb waarschijnlijk daarvoor al wat zachts gemist, maar nu bij 15 weken al??? Zou wel heerlijk zijn haha...

Geplaatst

Ink, het zou zomaar kunnen. Weet je waar je placenta ligt, wellicht gunstiger tov je zoon?

hier ook bijna 15 weken en die tinteling, kriebel in mn buik. Dat gevoel werd met de week meer bevestigd.

het kan dus zomaar zo zijn. Geniet ervan :)

Geplaatst

Dank je Jose, ik hoop het zooo dat dit het al is: heerlijk om weer beweging in mn buik te voelen (die eens niet van mn darmen zijn haha).

Ik heb bij mijn laatste echo gevraagd waar hij lag, maar dat kon ze toen niet goed zeggen zei ze helaas...

Maar jij dus ook al in week 15? Nou, ik wacht (on-) geduldig af of het sterker wordt ;-)...

Geplaatst

Clickstar Succes en veel plezier bij de echo!

Ik werd gisteravond gebeld door het ziekenhuis dat ze het morgen heel vol gepland hebben staan met echo's of ik voor de 20 wk echo donderdag kan komen.

Bijzonder dat dit nu weer het geval is want bij mijn vorige zwangerschap werd ik de avond ervoor gebeld dat ze wilden verplaatsen.

Nu dus donderdag de echo. Nog een dagje langer wachten haha!

Hebben ze hopelijk alle tijd om goed te kijken:-)

Geplaatst

Nou ja zeg, de geschiedenis herhaalt zich.

Maar vind het wel belachelijk, ik bedoel dat wisten ze eerder tch ook wel?

Het is dat jij zo coulant bent haha, ik had gezegd dat ik donderdag niet kan en dat ze iemand anders maar verplaatsen :p

click, voor jou moment suprême! Of je staat inmiddels alweer buiten. Hopelijk laat je ons niet te lang in spanning :)

Geplaatst

Weet je wat nou zo lekker is? Ons geboortekaartje is al klaar, een giller he?

Toevallig kwamen w e het kaartje tegen en zaten we in de flow, anders had het echt nog lang geduurd hoor.

maar wauw, we zijn er helemaal blij mee :) kunnen dit alvast afstrepen.

Geplaatst
Weet je wat nou zo lekker is? Ons geboortekaartje is al klaar, een giller he?

Toevallig kwamen w e het kaartje tegen en zaten we in de flow, anders had het echt nog lang geduurd hoor.

maar wauw, we zijn er helemaal blij mee :) kunnen dit alvast afstrepen.

OMG jij snelle willie! Hahaha maar hij wordt dan zeker gedrukt zodra t geboren is? Of regel je dat nu ook al allemaal? Enne... Ga je ons (net als ik) in spanning houden hoe hij er een beetje uit komt te zien??

clickstar, t eerste watik deed was kijken of je al had geschreven... Helaas nog niet hihi. Ik wacht ook met smart :-)

Geplaatst

My lips are sealed Inflame :)

Je kiest van tevoren een kaartje ( internet, boeken bij drukkerij), dan geef je je wensen qua invulling en tekst ( gedicht, naw-gegevens, wat je er verder maar op wilt en nepdatum, gewicht enz). Je krijgt dan een proefdruk of schetsen via mail. Net zo lang tot het helemaal naar je zin is. Dan blijft het bestand bewaard.

tegen de tijd als de kleine is geboren neem je contact op met de drukker en worden jouw kaarten gedrukt met de juiste gegevens; datum, lengte, gewicht, naam enz.

1 a 2 dagen later heb je ze dan :)

het is vaak wel mogelijk om de enveloppen eerder te krijgen, zodat je deze alvast kunt schrijven.

Geplaatst
Meisjes...rijden net het zkh uit!

Alles is goed.....jeeeeej.....

Nu naar mn ouders en lkkr uiteten!!!!!

Mrgn langere reactie xxx

yessss!!! #happyforyou!!

Jij bent nu de eerste toch Puck.... Donderdag? ($_>\>\^\£_£{^£]£]$\>_!helaas haha)

jose, jehebt gelijk hoor! Ben wel benieuwd! Gaan we elkaar ook een kaartje sturen?

Geplaatst

Click wat super joh dat alles goed is!!!!

Ink ik voel nu pas wat met 19 wkn.

Maar vorige zw voelde ik ook met 15 wkn al hoor!

En ik had zelfs de placenta voor (nu weer) maar het meissie schopte er net naast toen, aan de linkerkant. Ik wist t gelijk zeker :D

Ongelofelijk dat mn dochtertje nu al 2 is! Ze was zaterdag jarig en het was zooooo leuk om te vieren nu ze meer bewust is van alles!

Ik heb morgen de echo! 09.00u al! Een guo.

Geplaatst

Armnada, heeeeel veel succes. Ben benieuwd, jij wist het geslacht nog niet toch? In,iddels hopelijk wel en ben je al lekker aan t shoppen :)

click, verslagje? ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden